Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
donderdag 19 april 2018 om 18:44
Joh lekker laten. Is puur administratie voor die lui. Laat dit lekker gaan en echt niet gaan stressen.minnimouse schreef: ↑19-04-2018 18:41Ik heb het al afgewezen.
Volgens mij is het ook niet passend zoals ik lees op de site van de uitkeringsinstantie. Echter kun je die verhalen op meerdere manieren lezen en ze blijven er zelf een beetje vaag over, dus ik ben gewoon wat gestrest en hoop dat ik er geen problemen mee krijg dat ik dit afgewezen heb.
Ik heb overigens nog niet doorgegeven dat ik dat gesprek gehad heb (via de werkmap).
donderdag 19 april 2018 om 18:46
Ik dacht dat we het gingen bespreken maar ze moesten meteen door...
Ook frappant was dat zij mij op een andere dag belden of ik kwam, terwijl we duidelijk vandaag hadden afgesproken omdat ik die dag werk. Vergissinkje van hun, maar misschien rekenen ze mij dat aan? Geen idee.
Ik ben een mondig type maar hiervan word ik zo onzeker. Ik zie overal beren op de weg.
Ook frappant was dat zij mij op een andere dag belden of ik kwam, terwijl we duidelijk vandaag hadden afgesproken omdat ik die dag werk. Vergissinkje van hun, maar misschien rekenen ze mij dat aan? Geen idee.
Ik ben een mondig type maar hiervan word ik zo onzeker. Ik zie overal beren op de weg.
donderdag 19 april 2018 om 18:50
Hoe bedoel je dat het puur administratie is?prinsesmaxima schreef: ↑19-04-2018 18:44Joh lekker laten. Is puur administratie voor die lui. Laat dit lekker gaan en echt niet gaan stressen.
donderdag 19 april 2018 om 18:51
Ik heb vanochtend gesolliciteerd. Meteen een eerste en tweede gesprek achter elkaar. Drie kandidaten en ze willen vandaag of morgen de knoop doorhakken. Eerste gesprek ging kut. Tweede gesprek ging goed. Is een werkgever waar ik al jaren zou willen werken. Helaas nog niets gehoord en heb niet veel hoop na het eerste gesprek, maar je weet het niet. Wat denken jullie? Wordt dat morgen gewoon een afwijzing? Ergens hoop ik dat ze twijfelen en er een nachtje over moeten slapen. Ik weet dat jullie het ook niet weten
Had ik maar een glazen bol
Ik bedoel, anders was ik toch al gebeld of gemaild? Ach, ik heb er in ieder geval weer een sollicitatie op zitten en we blijven het proberen
donderdag 19 april 2018 om 18:53
Voor die luitjes bij het UWV. Dus ik zou van deze even niets melden. En ze gaan heus niet checken welke stappen je allemaal onderneemt bij een werkgever. Ik vul in dat ik een gesprek had en als het niets is geworden laat ik het verder zo. Uiteraard upload ik dan wel weer netjes nieuwe brieven in het systeem.
donderdag 19 april 2018 om 20:01
Tja, een vergissing maken is menselijk. Zij hebben de vergissing gemaakt, dus een beetje raar als ze jou daar op af zouden rekenen?MermaidPusheen schreef: ↑19-04-2018 18:46Ik dacht dat we het gingen bespreken maar ze moesten meteen door...
Ik vind het ook jammer dat ze niet even met je in gesprek gaan. Jij bent daar en dat is ook voor hun positief, dan zou het fijn zijn als ze even met je evalueren.
donderdag 19 april 2018 om 20:02
Ik upload die brieven nooit in het systeem. Moet dat?prinsesmaxima schreef: ↑19-04-2018 18:53Voor die luitjes bij het UWV. Dus ik zou van deze even niets melden. En ze gaan heus niet checken welke stappen je allemaal onderneemt bij een werkgever. Ik vul in dat ik een gesprek had en als het niets is geworden laat ik het verder zo. Uiteraard upload ik dan wel weer netjes nieuwe brieven in het systeem.
Ik heb alleen in de werkmap ingevuld dat ik gesolliciteerd heb, heb nog niet ingevoerd dat ik er ook een gesprek gehad heb.
Wat denk je?
donderdag 19 april 2018 om 20:26
Nee hoor, ik voerde ook alleen activiteiten in. Ik heb één keer voorafgaand aan een afspraak bij het UWV brieven geupload om te bespreken. Verder hebben ze er nooit naar gekeken of gevraagd. Zolang je maar 4 activiteiten hebt. Lang niet alles gaat op basis van een brief.minnimouse schreef: ↑19-04-2018 20:02Ik upload die brieven nooit in het systeem. Moet dat?
Ik heb alleen in de werkmap ingevuld dat ik gesolliciteerd heb, heb nog niet ingevoerd dat ik er ook een gesprek gehad heb.
Wat denk je?
Ik voerde ook pas sollicitaties in nadat ik een beetje wist wat het was. Ik wil wel de mogelijkheid hebben wat af te wijzen, en wat niet weet, wat niet deert. Ik zat toch altijd ruim boven mijn minimum aantal activiteiten.
donderdag 19 april 2018 om 20:57
Help! Ik werd vanmiddag gebeld door een bedrijf dat mijn CV had gevonden op werk.nl (dat daar überhaupt werkgevers op kijken vond ik al schokkend). Ze nodigden mij uit voor een gesprek en ik heb enthousiast ‘Ja’ geroepen. Nou ging ik dat bedrijf even googelen en het blijkt een organisatie die onder andere deur tot deur verkoop regelt voor energieleveranciers enzo. Helemaal prima als baan mocht ik echt niks kunnen vinden maar het lijkt me vreselijk. Maar wat nu: gesprek afwachten of morgen meteen maar afbellen?
vrijdag 20 april 2018 om 00:43
Nou ja, een sollicitatie levert je natuurlijk zo drie activiteiten op; telefoongesprek, het sollicitatiegesprek en dan weer een telefoongesprek over of je al dan niet bent aangenomen.lilguinea schreef: ↑19-04-2018 20:57Help! Ik werd vanmiddag gebeld door een bedrijf dat mijn CV had gevonden op werk.nl (dat daar überhaupt werkgevers op kijken vond ik al schokkend). Ze nodigden mij uit voor een gesprek en ik heb enthousiast ‘Ja’ geroepen. Nou ging ik dat bedrijf even googelen en het blijkt een organisatie die onder andere deur tot deur verkoop regelt voor energieleveranciers enzo. Helemaal prima als baan mocht ik echt niks kunnen vinden maar het lijkt me vreselijk. Maar wat nu: gesprek afwachten of morgen meteen maar afbellen?
Maar ik zou afzeggen. Je moet in zulke gevallen altijd eerst vragen of ze je informatie over het bedrijf en de rol toesturen en zeggen dat je er dan later op terugkomt.
vrijdag 20 april 2018 om 08:49
Door zo'n bedrijf ben ik ook weleens gebeld toen ik in de WW zat. Of ze inderdaad echt kijken naar werklozen die hopeloos genoeg zijn om dit soort werk te doen. Ik zou gewoon lekker afbellen en zeggen dat je geen interesse hebt.lilguinea schreef: ↑19-04-2018 20:57Help! Ik werd vanmiddag gebeld door een bedrijf dat mijn CV had gevonden op werk.nl (dat daar überhaupt werkgevers op kijken vond ik al schokkend). Ze nodigden mij uit voor een gesprek en ik heb enthousiast ‘Ja’ geroepen. Nou ging ik dat bedrijf even googelen en het blijkt een organisatie die onder andere deur tot deur verkoop regelt voor energieleveranciers enzo. Helemaal prima als baan mocht ik echt niks kunnen vinden maar het lijkt me vreselijk. Maar wat nu: gesprek afwachten of morgen meteen maar afbellen?
vrijdag 20 april 2018 om 10:34
Zo doe ik het ook idd.LizBakker schreef: ↑19-04-2018 20:26Nee hoor, ik voerde ook alleen activiteiten in. Ik heb één keer voorafgaand aan een afspraak bij het UWV brieven geupload om te bespreken. Verder hebben ze er nooit naar gekeken of gevraagd. Zolang je maar 4 activiteiten hebt. Lang niet alles gaat op basis van een brief.
Ik voerde ook pas sollicitaties in nadat ik een beetje wist wat het was. Ik wil wel de mogelijkheid hebben wat af te wijzen, en wat niet weet, wat niet deert. Ik zat toch altijd ruim boven mijn minimum aantal activiteiten.
Alleen had ik bij dit bedrijf al wel ingevoerd dat ik gesolliciteerd had, maar dus nog niet dat ik ook op gesprek geweest ben.
Ik zit ook sowieso boven het minimum aantal wat ik moet doen.
Ik weet dus nu niet wat verstandig is om te doen?
vrijdag 20 april 2018 om 10:34
Dubbel.LizBakker schreef: ↑19-04-2018 20:26Nee hoor, ik voerde ook alleen activiteiten in. Ik heb één keer voorafgaand aan een afspraak bij het UWV brieven geupload om te bespreken. Verder hebben ze er nooit naar gekeken of gevraagd. Zolang je maar 4 activiteiten hebt. Lang niet alles gaat op basis van een brief.
vrijdag 20 april 2018 om 10:41
Dat snap ik wel ja, dat je dat niet wil.lilguinea schreef: ↑19-04-2018 20:57Help! Ik werd vanmiddag gebeld door een bedrijf dat mijn CV had gevonden op werk.nl (dat daar überhaupt werkgevers op kijken vond ik al schokkend). Ze nodigden mij uit voor een gesprek en ik heb enthousiast ‘Ja’ geroepen. Nou ging ik dat bedrijf even googelen en het blijkt een organisatie die onder andere deur tot deur verkoop regelt voor energieleveranciers enzo. Helemaal prima als baan mocht ik echt niks kunnen vinden maar het lijkt me vreselijk. Maar wat nu: gesprek afwachten of morgen meteen maar afbellen?
Hoelang zit je in de WW?
Staat op je CV dat je werkloos bent? Op zich zou ik afbellen hoor, maar ik ben even 'huiverig' voor het feit dat ze je CV op werk.nl gevonden hebben, je hebt er bedrijven bij die het UWV dan laten weten dat je zelf niet wilt. Vandaar mijn vragen ...
vrijdag 20 april 2018 om 11:21
Goei inderdaad Minni. Ik zit sinds 1 maart in de ww, anderhalve maand dus, en ik heb begrepen dat ik het eerste half jaar alleen ‘passend’ werk hoef te accepteren. Qua salaris ligt het ook ongeveer 1500 bruto onder mijn salaris bij mijn vorige werkgever, dus voor het geld hoef ik het ook niet direct te doen.minnimouse schreef: ↑20-04-2018 10:41Dat snap ik wel ja, dat je dat niet wil.
Hoelang zit je in de WW?
Staat op je CV dat je werkloos bent? Op zich zou ik afbellen hoor, maar ik ben even 'huiverig' voor het feit dat ze je CV op werk.nl gevonden hebben, je hebt er bedrijven bij die het UWV dan laten weten dat je zelf niet wilt. Vandaar mijn vragen ...
vrijdag 20 april 2018 om 11:48
Je zit net zolang in de WW als ik dus.lilguinea schreef: ↑20-04-2018 11:21Goei inderdaad Minni. Ik zit sinds 1 maart in de ww, anderhalve maand dus, en ik heb begrepen dat ik het eerste half jaar alleen ‘passend’ werk hoef te accepteren. Qua salaris ligt het ook ongeveer 1500 bruto onder mijn salaris bij mijn vorige werkgever, dus voor het geld hoef ik het ook niet direct te doen.
Ik begreep idd ook dat je de 1e 6 maanden alleen passend werk hoeft te accepteren. Ik weet niet wat je voorheen deed, maar denk niet dat het passend is
UWV zegt dat het niveau, de werkzaamheden en het salaris overeen moet komen. 1500 bruto minder is dus sowieso al niet passend, dus dan kun je het gerust afbellen.
vrijdag 20 april 2018 om 18:17
Hoi Allen!
Ik ga denk ik hier ook meeschrijven, ik zal vanaf 1 juni werkloos zijn. Heb vandaag gehoord dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik zal niet in de WW komen omdat ik al langdurig ziek ben. ZW dus. Ik ben alleen heel benieuwd hoe dit werkt omdat ik te ziek ben mijn huidige werkzaamheden te doen, ander werk zal ik wel kunnen. Dus ik moet nu nog even helemaal uitvinden hoe dit in z'n werk gaat. Buiten dat zit ik er echt helemaal doorheen, deze baan was zo goed voor m'n carriere, en nu ineens pats boem is het over. Echt klote.
Ik ga denk ik hier ook meeschrijven, ik zal vanaf 1 juni werkloos zijn. Heb vandaag gehoord dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik zal niet in de WW komen omdat ik al langdurig ziek ben. ZW dus. Ik ben alleen heel benieuwd hoe dit werkt omdat ik te ziek ben mijn huidige werkzaamheden te doen, ander werk zal ik wel kunnen. Dus ik moet nu nog even helemaal uitvinden hoe dit in z'n werk gaat. Buiten dat zit ik er echt helemaal doorheen, deze baan was zo goed voor m'n carriere, en nu ineens pats boem is het over. Echt klote.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
vrijdag 20 april 2018 om 19:04
Gewoon laten. Je hebt er gewoon nooit meer wat van gehoord.minnimouse schreef: ↑20-04-2018 10:34Zo doe ik het ook idd.
Alleen had ik bij dit bedrijf al wel ingevoerd dat ik gesolliciteerd had, maar dus nog niet dat ik ook op gesprek geweest ben.
Ik zit ook sowieso boven het minimum aantal wat ik moet doen.
Ik weet dus nu niet wat verstandig is om te doen?
vrijdag 20 april 2018 om 19:10
Oh, daar was ik nooit zo bezorgd over. Kan me niet voorstellen dat iemand daar de tijd voor heeft. Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens activiteiten van langer geleden ingevuld. Daar had ik wel gesolliciteerd, maar niet op het moment dat ik het invoerde. Ik vond het namelijk jammer om 20 activiteiten in de ene maand te hebben en maar 4 in de volgende. Zo spreidde ik het een beetje.
Er heeft werkelijk nog nooit iemand mijn sollicitaties nagebeld.
vrijdag 20 april 2018 om 19:16
Ediat toevallig ? Daar wordt ik ook door gestalkt maar ga er niet op in klinkt zo vaag allemaal .lilguinea schreef: ↑19-04-2018 20:57Help! Ik werd vanmiddag gebeld door een bedrijf dat mijn CV had gevonden op werk.nl (dat daar überhaupt werkgevers op kijken vond ik al schokkend). Ze nodigden mij uit voor een gesprek en ik heb enthousiast ‘Ja’ geroepen. Nou ging ik dat bedrijf even googelen en het blijkt een organisatie die onder andere deur tot deur verkoop regelt voor energieleveranciers enzo. Helemaal prima als baan mocht ik echt niks kunnen vinden maar het lijkt me vreselijk. Maar wat nu: gesprek afwachten of morgen meteen maar afbellen?
vrijdag 20 april 2018 om 19:48
Ik heb hier niet veel en pas sinds kort enkele dingetjes geschreven, maar ik 'hoop' toch te kunnen melden dat ik een job heb 
Gisteren kreeg ik telefoon dat ze met me wilden starten woensdag. Ik was super enthousiast, het bedrijf spreekt me erg aan. De HR-medewerker ging het aan haar collega's laten weten en die zouden me mailen met meer details over woensdag zoals wanneer ik verwacht word.
Maar ik heb nog geen mail ontvangen... Ergens een beetje angst van "wat als het nu niet meer door gaat", maar langs de andere kant wil ik niet ongeduldig overkomen en hebben ze wss ook nog andere zaken te doen natuurlijk. Maar durf nog niet zo heel goed zeggen "ik heb een job" tot ik die mail heb ontvangen en vooral: tot ik woensdag mijn kribbel heb gezet. Ze kunnen me maandag ook nog mailen natuurlijk. Woensdag start ik pas. Dinsdagnamiddag zal ik dan toch maar even bellen als ik nog niets hoor lijkt me.
Gisteren kreeg ik telefoon dat ze met me wilden starten woensdag. Ik was super enthousiast, het bedrijf spreekt me erg aan. De HR-medewerker ging het aan haar collega's laten weten en die zouden me mailen met meer details over woensdag zoals wanneer ik verwacht word.
Maar ik heb nog geen mail ontvangen... Ergens een beetje angst van "wat als het nu niet meer door gaat", maar langs de andere kant wil ik niet ongeduldig overkomen en hebben ze wss ook nog andere zaken te doen natuurlijk. Maar durf nog niet zo heel goed zeggen "ik heb een job" tot ik die mail heb ontvangen en vooral: tot ik woensdag mijn kribbel heb gezet. Ze kunnen me maandag ook nog mailen natuurlijk. Woensdag start ik pas. Dinsdagnamiddag zal ik dan toch maar even bellen als ik nog niets hoor lijkt me.