Welk profiel?
zaterdag 21 april 2018 om 19:18
Natuur & Gezondheid, want dat paste in mijn ogen het best bij de vervolgopleiding die ik wilde gaan doen. Uiteindelijk wel aan die opleiding begonnen, maar nooit afgemaakt. Achteraf denk ik dat ik het veel beter zou hebben gedaan op C&M, want scheikunde en wiskunde lagen me totaal niet.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
zaterdag 21 april 2018 om 19:43
Als je de exacte vakken begrijpt is de studielast extreem licht. Ik vermoed dat dat voor geen ander vak geldt. Voor de beta’s onder ons is een pretpakket dus vooral veel wis- en natuurkunde
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zaterdag 21 april 2018 om 19:59
Andersom schreef: ↑21-04-2018 16:43Uh, veertig jaar geleden hadden we nog geen profielen, ik ken deze afkortingen dus niet.
Hoe beter je vraag, hoe bevredigende het resultaat van je poll.
De profielen op havo en vmbo waren tot vorig jaar ook niet gelijk, dus het niveau maakt wel uit om de vraag te kunnen beantwoorden.
Je hebt toch koters?
zaterdag 21 april 2018 om 20:09
Als je talig bent en redelijk intelligent zijn Duits en Frans ook niet zo heel moeilijk. De tijdsinvestering is wel groter, omdat je meer moet lezen en nieuwe woorden zult moeten leren, maar hoe beter je bent, hoe sneller dit gaat.JollyRider schreef: ↑21-04-2018 19:43Als je de exacte vakken begrijpt is de studielast extreem licht. Ik vermoed dat dat voor geen ander vak geldt. Voor de beta’s onder ons is een pretpakket dus vooral veel wis- en natuurkunde
Ik had heel graag een ander pakket gekozen, maar ik heb op een heel ouderwetse middelbare school gezeten, waar het meisjes afgeraden werd bèta te kiezen.
zaterdag 21 april 2018 om 20:16
Voor wie het wil weten:
C&M=cultuur en maatschappij
E&M=economie en maatschappij
N&G=natuur en gezondheid
N&T=natuur en techniek
Zelf heb ik NG gekozen, omdat ik daarmee vrijwel alle opleidingen kan doen. De alfavakken lagen mij meer, maar exacte vakken kon ik opzich ook. Na 2 jaar NG vind ik exacte vakken eigenlijk leuker dan de alfavakken.
C&M=cultuur en maatschappij
E&M=economie en maatschappij
N&G=natuur en gezondheid
N&T=natuur en techniek
Zelf heb ik NG gekozen, omdat ik daarmee vrijwel alle opleidingen kan doen. De alfavakken lagen mij meer, maar exacte vakken kon ik opzich ook. Na 2 jaar NG vind ik exacte vakken eigenlijk leuker dan de alfavakken.
zaterdag 21 april 2018 om 20:39
.
Havo pretpakket was mijn profiel, maar dat was dan wel volledig exact met helaas verplicht 1 vreemde taal
Later is nu
zaterdag 21 april 2018 om 20:43
.JollyRider schreef: ↑21-04-2018 19:43Als je de exacte vakken begrijpt is de studielast extreem licht. Ik vermoed dat dat voor geen ander vak geldt. Voor de beta’s onder ons is een pretpakket dus vooral veel wis- en natuurkunde
Ah
Klopt wat je zegt: als je het ziet/snapt, is het supersimpel. Niets leren, gewoon begrijpen met nog een definitietje erbij
Later is nu
zaterdag 21 april 2018 om 20:56
Ik ben nog uit het tijdperk, kijk maar wat je kiest, als je maar in 6 vakken examen doet, met minimaal Nederlands en een moderne taal. Dat werd dus Nederlands, Engels, Biologie, Wiskunde, Economie en Scheikunde, want ik had geen idee-fixe ik de zorgkant of administratieve kant op wilde.
Mijn jongens hebben allebij N&T, mijn dochter gaat volgendjaar naar 3 VMBO-Kader en moest een richting kiezen, niet echt een profiel. Dat is dier geworden, omdat ze geen zorg richting aanboden, in de richting die zij wel. Wel kapper, maar ze wil iets met kinderen doen.
Mijn jongens hebben allebij N&T, mijn dochter gaat volgendjaar naar 3 VMBO-Kader en moest een richting kiezen, niet echt een profiel. Dat is dier geworden, omdat ze geen zorg richting aanboden, in de richting die zij wel. Wel kapper, maar ze wil iets met kinderen doen.
Such a beautiful place to be with Friends.
zondag 22 april 2018 om 12:36
.
Ik had er vijf (van totaal 7 vakken), ook voor de profielen ingevoerd werden. Wat moest je dan verschrikkelijk veel lezen, pretpakket ammehoela.