Werk & Studie alle pijlers

Welk profiel?

21-04-2018 16:32 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit wat voor niveau je hebt gedaan/doet, selecteer welk profiel je hebt gekozen/gaat kiezen op de middelbare school.

Welk profiel heb je gekozen/gaat kiezen?

Totaal aantal stemmen: 35

C&M (26%)
E&M (31%)
N&G (26%)
N&T (17%)
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, de profielen bestaan al twintig jaar. Ik ben echt oud
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
SpringDing schreef:
21-04-2018 17:11
Dat bestaat niet. Ik wilde natuur en gezondheid én creatieve vakken. Jammerdebammer: kon niet.
Stom gedoe.
Jawel hoor, bij ons op school kunnen lln meer vakken dan hun profiel kiezen. Dus gewoon C&M met wiB.

Dus jij had gewoon N&G met creatieve vakken er in kunnen doen.

Ik heb lln in de klas gehad die met álle profielen geslaagd zijn.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 17:20
19.16% gewijzigd
JollyRider schreef:
21-04-2018 17:15
Nee hoor, twintig jaar geleden had je nog geen profielen. Wat jij wilde had op onze school gewoon gekund
Nou sorry, ik weet toch vrij zeker dat ik N&G heb gedaan. Maar goed, keuzemoment was natuurlijk niet in de brugklas, dus laat het iets later zijn geweest. :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
Gymnasium alpha, 6 talen en aardrijkskunde...
Mevrouw75 schreef:
21-04-2018 17:19
Jawel hoor, bij ons op school kunnen lln meer vakken dan hun profiel kiezen. Dus gewoon C&M met wiB.
Ja nu, toen niet.
Alle reacties Link kopieren
SpringDing schreef:
21-04-2018 17:19
Nou sorry, ik weet toch vrij zeker dat ik N&G heb gedaan. Maar goed, keuzemoment was natuurlijk niet in de brugklas, dus laat het iets later zijn geweest. :yawnee:
Sorry, ik ben nog ouder dan ik al dacht :proud:

Profielen bestaan precies 20 jaar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
SpringDing schreef:
21-04-2018 17:20
Ja nu, toen niet.
Toen ook.
SpringDing schreef:
21-04-2018 17:11
Dat bestaat niet. Ik wilde natuur en gezondheid én creatieve vakken. Jammerdebammer: kon niet.
Stom gedoe.
Dan blij toe dat ik van het pre-profielen tijdperk ben.
Maar to bestaat er geen schooldecaan meer om te zeggen wat je kan kiezen? Of ben ik nu ouderwets.
Mevrouw75 schreef:
21-04-2018 17:20
Toen ook.
We waren de proefkonijnen, en het mocht niet. Kan jij wel vertellen dat het wel kon, maar wie was er nou bij? :nut:
(Economie, dat mocht ik erbij, of een taal 2 geloof ik. Leuk man. Not.)
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
21-04-2018 17:22
Maar to bestaat er geen schooldecaan meer om te zeggen wat je kan kiezen? Of ben ik nu ouderwets.
Nee hoor, decanen zijn er nog.

Net zo nutteloos als vroeger imho, dat dan weer wel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
SpringDing schreef:
21-04-2018 17:23
We waren de proefkonijnen, en het mocht niet. Kan jij wel vertellen dat het wel kon, maar wie was er nou bij? :nut:
(Economie, dat mocht ik erbij, of een taal 2 geloof ik. Leuk man. Not.)
Laat ik het anders zeggen: het heeft niks met tijd(perk) te maken, wel met school.
Mevrouw75 schreef:
21-04-2018 17:25
Laat ik het anders zeggen: het heeft niks met tijd(perk) te maken, wel met school.
Wat jij wilt joh.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
21-04-2018 17:23

Net zo nutteloos als vroeger imho, dat dan weer wel
Imho vond ik de beste opleiding :-D
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
21-04-2018 18:08
Imho vond ik de beste opleiding :-D
:proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
N&G gedaan, was het profiel waarmee je alle vervolgopleidingen kan doen. Bij andere profielen word je al beperkt in je keuze en moet je bijvoorbeeld bijvakken doen om het toch nog passend te krijgen.

Je kunt wel talen en economie studeren zonder talen en economie in je pakket, maar je kunt geen geneeskunde of technische universiteit studeren zonder resp. biologie en wiskunde in je pakket.

N&T met biologie was de andere optie geweest.

De E&M/C&M pakketten moet je echt aanvullen, anders nogal zonde van je tijd. Tenzij je het niveau echt niet aan kunt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
SpringDing schreef:
21-04-2018 17:23
We waren de proefkonijnen, en het mocht niet. Kan jij wel vertellen dat het wel kon, maar wie was er nou bij? :nut:
(Economie, dat mocht ik erbij, of een taal 2 geloof ik. Leuk man. Not.)
Ik zat ook in dat proefkonijnentijdperk en wij mochten tot drie extra vakken naast het profiel kiezen. Eén vak was trouwens verplicht en twee vakken garandeerden ze qua roostering. Als je een derde vak wilde dan had je die garantie niet en kon het dus gebeuren dat je twee vakken gelijktijdig ingeroosterd had staan. Het was dan aan jezelf om je tijd zo op te delen dat je in beide vakken voldoende meekreeg.
Ik denk dat mijn vakken het best zouden passen in een EM of CM pakket: Ned, Eng, Fra, Du, Eco 1, bio en gesch. Een beetje een allegaartje, neigend naar pretpakket, maar ik had absoluut geen aanleg voor betavakken. Ook geen wiskunde in het pakket, daar ben ik mooi mee weg gekomen.
JollyRider schreef:
21-04-2018 17:20
Sorry, ik ben nog ouder dan ik al dacht :proud:

Profielen bestaan precies 20 jaar
Nee toch? Dat is toch zo'n moderne frats? Zijn ze echt in 1998 ingevoerd? Toen had ik al 8 jaar mijn diploma (en jij nog langer, vermoed ik).
MinkeDeWit schreef:
21-04-2018 18:30
Ik denk dat mijn vakken het best zouden passen in een EM of CM pakket: Ned, Eng, Fra, Du, Eco 1, bio en gesch. Een beetje een allegaartje, neigend naar pretpakket, maar ik had absoluut geen aanleg voor betavakken. Ook geen wiskunde in het pakket, daar ben ik mooi mee weg gekomen.
Zonder wiskunde kan het alleen maar CM zijn.

Ik ben van net voor de tweede fase. EM zou het geweest zijn als het een profiel was. Ik had vier talen, dat zie je tegenwoordig zelden.
vrouwjagersma schreef:
21-04-2018 18:45
Zonder wiskunde kan het alleen maar CM zijn.

Ik ben van net voor de tweede fase. EM zou het geweest zijn als het een profiel was. Ik had vier talen, dat zie je tegenwoordig zelden.
Nee, ook bij CM is wiskunde verplicht. Ze hebben dan wel wiskunde C voor de echte kneusjes. Op de Heao heb ik overigens wel een 6 gehaald voor wiskunde en statistiek. Tegenwoordig kom je daar niet meer op zonder wiskunde A, volgens mij.
MinkeDeWit schreef:
21-04-2018 19:00
Nee, ook bij CM is wiskunde verplicht. Ze hebben dan wel wiskunde C voor de echte kneusjes. Op de Heao heb ik overigens wel een 6 gehaald voor wiskunde en statistiek. Tegenwoordig kom je daar niet meer op zonder wiskunde A, volgens mij.
Havoleerlingen kunnen CM kiezen zonder wiskunde.
C&M met wiskunde A. Zal een pretpakket zijn volgens sommigen, maar volgens mijn N&G en N&T vriendinnen van 17 jaar geleden was het juist een absolute gruwel. Iedereen zijn talent denk ik dus maar.
vrouwjagersma schreef:
21-04-2018 19:01
Havoleerlingen kunnen CM kiezen zonder wiskunde.
Ja, dat is een optie voor mensen voor wie zelfs wiskunde C te lastig is.
MinkeDeWit schreef:
21-04-2018 19:11
Ja, dat is een optie voor mensen voor wie zelfs wiskunde C te lastig is.
Dat kon in mijn tijd nog niet. En wat was ik dolblij met en trots op mijn 6,3, zelfs al werd dat naar beneden afgerond. In de derde klas moest ik het nog met een 3,9 doen op de eindlijst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven