Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-04-2018 18:55
Nee hoor; anonieme users loepen, lukt al even niet meer. Krijg je een bericht als 'deze gebruiker bestaat niet'.
En natuurlijk is alles dat ooit op internet is gegooid altijd ergens terug te vinden. Heb je speciale sites voor zelfs. Maar dit leek me toch een kleine moeite. ;)

Als je op de usernaam klikt krijg je inderdaad de melding dat de user niet bestaat. Maar als je op het loepje rechtsboven het bericht klikt,zie je gewoon alle berichten van die user.
kan een mod hier even naar kijken:
overig/dingen-die-mij-hoop-geven/list_messages/408738
ouwewijsneus schreef:
21-04-2018 12:24
Ja! Ik post hier nooit wat, maar wilde dit topic ook al aangeven. Spammen met de Islam.
ouwewijsneus schreef:
21-04-2018 12:24
Ja, mods, er wordt in een youtube-video verwezen naar Soldiers of Allah o_o
Het Viva-forum is blijkbaar een zendings- of ronsel-gebied aan het worden.
nounou
Uiltje66 schreef:
20-04-2018 14:24
Hallo Mods,

Na het zoveelste onderzoekje ben ik even gaan kijken waar je precies mee akkoord gaat wanneer je je aanmeldt op dit forum.
Herkenbaar, was het alweer vergeten maar ik heb bij het 'nieuwe' forum destijds ook al aangegeven dat die hele aanmeldprocedure niet klopt. Daar is kennelijk niets mee gedaan...
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-04-2018 19:24
Een paar maanden geleden kon ik dat ook zien. Sinds een tijdje niet meer. Als ik op betreffende Anonieme user klik, krijg ik alleen 'de opgevraagde gebruiker bestaat niet' te zien.
Er is nog een tweede manier om te loepen. En daar zie je nog wél alle reacties staan.
Mag dit bekering/ronseltopic worden verwijderd? overig/dingen-die-mij-hoop-geven/list_messages/408738/2
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Het topic 'Dingen die mij hoop geven' is verwijderd ivm een ronseltopic/troll.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het topic 'Beautymarketing onderzoek met verloting beautypakket!' is verwijderd ivm een onderzoekje/enquete.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModS zou ik de tekst van een plus artikel neer mogen zetten op mijn topic of daten echt zo moeilijk is? Het is een betaald artikel uit de Volkskrant maar het past prima bij mijn topic.
Beste mods, ik wil graag op anoniem.
8102 schreef:
21-04-2018 16:40
ModS zou ik de tekst van een plus artikel neer mogen zetten op mijn topic of daten echt zo moeilijk is? Het is een betaald artikel uit de Volkskrant maar het past prima bij mijn topic.
Dank U wel voor de snelle reactie op mijn vraag. Wel iemand op anoniem zetten maar niet mijn vraag beantwoorden.
Het topic 'Fantasie: bezoeken parenclub' is verwijderd ivm hengelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

8102 schreef:
22-04-2018 07:51
Dank U wel voor de snelle reactie op mijn vraag. Wel iemand op anoniem zetten maar niet mijn vraag beantwoorden.
Beste 8102,

Onze excuses voor de vertraagde reactie. Als het gaat om een betaald artikel, dan is het niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
22-04-2018 09:46
Beste 8102,

Onze excuses voor de vertraagde reactie. Als het gaat om een betaald artikel, dan is het niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Is het misschien mogelijk om dit op te nemen in de huisregels? Dan is dat meteen goed duidelijk voor iedereen.
@8102
Het staat er al:

4. Wat is niet toegestaan op Viva.nl?
(...)
b. Het plaatsen van tekst- en beeldmateriaal van derden waarop auteursrecht rust.
Dit mag alleen als er toestemming is gegeven door de auteur.

Het antwoord van de moderator hierboven is overigens niet helemaal volledig. Op ALLE teksten zit auteursrecht, dus ook onbetaalde. In feite is het plaatsen van andermans teksten (of foto's) nooit toegestaan, zonder toestemming van de eigenaar.

Dit staat overigens los van Viva, het is de Auteursrechtenwet.
RikM schreef:
22-04-2018 11:10
@8102
Het staat er al:

Het antwoord van de moderator hierboven is overigens niet helemaal volledig. Op ALLE teksten zit auteursrecht, dus ook onbetaalde. In feite is het plaatsen van andermans teksten (of foto's) nooit toegestaan, zonder toestemming van de eigenaar.

Bedankt voor het aanvullende antwoord.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Het topic enquete plastische chirurgie is verwijderd. Onderzoekjes en enquêtes zijn niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,

Junior
RikM schreef:
22-04-2018 11:10
@8102
Het staat er al:

Met bronvermelding wordt het, ook door auteurs, toch wel (oogluikend) toegestaan ?
Het is iets anders wanneer je teksten gebruikt zonder bron, of wanneer je ze toe eigent ( dat is plagiaat).
nounou
zazamaenade schreef:
22-04-2018 14:44
Met bronvermelding wordt het, ook door auteurs, toch wel (oogluikend) toegestaan ?
Het is iets anders wanneer je teksten gebruikt zonder bron, of wanneer je ze toe eigent ( dat is plagiaat).
Beste zazamaenade,

het is netter om een link te plaatsen naar de teksten ipv de volledige tekst te plaatsen. Dan kan er alsnog over gesproken worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
22-04-2018 15:18
Beste zazamaenade,

het is netter om een link te plaatsen naar de teksten ipv de volledige tekst te plaatsen. Dan kan er alsnog over gesproken worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Beste Moderator, Het lukt mij niet altijd om een link te plaatsen. De link komt er wel, maar die werkt dan niet altijd als die geplaatst word. En soms wil ik een paar regels vetzwart maken. Dat lukt niet met een link.

Geld dit ook voor artikelen uit een 'oude krant' die gewoon op internet te vinden is?
LOEP ME MAAR aub.
zazamaenade schreef:
22-04-2018 14:44

Het wordt soms gedoogd en als je het doet dan is het wel zo netjes om er een bronvermelding bij te plaatsen maar dat maakt het nog niet legaal. De auteurswet is heel simpel: zonder toestemming van de auteur mag je een creatief werk (tekst, foto, muziek enz.) NIET hergebruiken. Op geen enkele manier.
Er is wel een uitzondering voor citaten maar dat is een vrij ingewikkeld verhaal.

missie_m schreef:
22-04-2018 15:23
Geld dit ook voor artikelen uit een 'oude krant' die gewoon op internet te vinden is?

Absoluut. Dat iets openbaar op internet staat betekent niet dat je het mag kopiëren. Integendeel.
Doe mij maar weer op anoniem.

Is toch niet te werken met dit forum zo? Ik wordt iedere keer automatisch uitgelogd!
Mij zien jullie hier niet meer terug!
Mods, kunnen jullie dat topic over Anousha Nzume en Sylvana Simons op Actueel in de gaten houden? Wat er op de laatste pagina gebeurt vind ik echt niet kunnen.
Spammer
memberlist.php?mode=viewprofile&u=368316
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven