Centraal Moderatortopic
vrijdag 29 december 2017 om 17:48
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 19 april 2018 om 23:02
Beste Anoniem200420180014Anoniem200420180014 schreef: ↑19-04-2018 22:02Haai ik wil graag op anoniem en dat mijn topic wordt verwijderd. En ook dat mijn account wordt verwijderd! Dankje, het is hier toch niks voor mij..
wij verwijderen in principe geen topics. Je kan ons het beste even mailen als je hier vragen over hebt.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
vrijdag 20 april 2018 om 10:12
vrijdag 20 april 2018 om 11:03
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑20-04-2018 07:17Beste mods,
De user die gisterenavond om 22.02 uur gevraagd heeft om haar topic en account te verwijderen, is op anoniem gezet. Is het dan ook niet handig om haar voormalige username te verwijderen uit jullie reactie en citaat van 23.02 uur?
Hij/zij/het is nog steeds te loepen, dus dan kun je daar nog in de quotes haar naam lezen als je dat zou willen. Helemaal weg ben je nooit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 20 april 2018 om 14:24
Hallo Mods,
Na het zoveelste onderzoekje ben ik even gaan kijken waar je precies mee akkoord gaat wanneer je je aanmeldt op dit forum.
Op de eerste pagina wordt gevraagd of je akkoord gaat met bepaalde voorwaarden, hier wordt niet gesproken over onderzoekjes: ucp.php?mode=register&sid=99c616084f378 ... 3ff6c1d102
Ook zie ik hier niet staan dat je bij aanmelding akkoord gaat met de huisregels.
Vervolgens moet je een gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord registreren. Hieronder staan 4 bullits waaronder de voorwaarden waaraan je nick moet voldoen. In de vierde bullit staat dat onderzoekjes niet toegestaan zijn, maar het staat een beetje verstopt tussen een heleboel andere zaken.
Ik zie in deze aanmeldingsprocedure nergens een verwijzing naar de huisregels. Waarom niet? En kan dat van die onderzoekjes niet op een pagina eerder geplaatst worden waar ook staat waar je allemaal mee akkoord gaat?
Ik snap wel dat er zoveel mensen de mist in gaan...
Na het zoveelste onderzoekje ben ik even gaan kijken waar je precies mee akkoord gaat wanneer je je aanmeldt op dit forum.
Op de eerste pagina wordt gevraagd of je akkoord gaat met bepaalde voorwaarden, hier wordt niet gesproken over onderzoekjes: ucp.php?mode=register&sid=99c616084f378 ... 3ff6c1d102
Ook zie ik hier niet staan dat je bij aanmelding akkoord gaat met de huisregels.
Vervolgens moet je een gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord registreren. Hieronder staan 4 bullits waaronder de voorwaarden waaraan je nick moet voldoen. In de vierde bullit staat dat onderzoekjes niet toegestaan zijn, maar het staat een beetje verstopt tussen een heleboel andere zaken.
Ik zie in deze aanmeldingsprocedure nergens een verwijzing naar de huisregels. Waarom niet? En kan dat van die onderzoekjes niet op een pagina eerder geplaatst worden waar ook staat waar je allemaal mee akkoord gaat?
vrijdag 20 april 2018 om 14:37
Beste Uiltje66,Uiltje66 schreef: ↑20-04-2018 14:24Hallo Mods,
Bedankt voor de suggestie. We gaan kijken of het inderdaad duidelijker kan.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
vrijdag 20 april 2018 om 18:20
vrijdag 20 april 2018 om 18:28
Beste mods,
Is het niet mogelijk dat topics op Actueel automatisch gesloten worden als er een maand niet gereageerd is? Er worden nu geregeld topics naar boven gehaald die allang niet meer actueel zijn. Een voorbeeld daarvan is het topic Ebru Umar waar al een jaar niet meer op gereageerd is. Met een linkje naar een tv serie van Ozcan Akyol is dit topic weer naar boven gehaald (volgens mij heeft dat niets met Ebru Umar te maken of het moet zijn dat alles wat met Turkije te maken heeft in dat topic komt).
Als er een maand niet gereageerd is en het topic gesloten is, kan er bij nieuwe ontwikkelingen weer een nieuw topic geopend worden. Dit houdt volgens mij de boel iets overzichtelijker.
Is het niet mogelijk dat topics op Actueel automatisch gesloten worden als er een maand niet gereageerd is? Er worden nu geregeld topics naar boven gehaald die allang niet meer actueel zijn. Een voorbeeld daarvan is het topic Ebru Umar waar al een jaar niet meer op gereageerd is. Met een linkje naar een tv serie van Ozcan Akyol is dit topic weer naar boven gehaald (volgens mij heeft dat niets met Ebru Umar te maken of het moet zijn dat alles wat met Turkije te maken heeft in dat topic komt).
Als er een maand niet gereageerd is en het topic gesloten is, kan er bij nieuwe ontwikkelingen weer een nieuw topic geopend worden. Dit houdt volgens mij de boel iets overzichtelijker.
vrijdag 20 april 2018 om 18:55
Nee hoor; anonieme users loepen, lukt al even niet meer. Krijg je een bericht als 'deze gebruiker bestaat niet'.
En natuurlijk is alles dat ooit op internet is gegooid altijd ergens terug te vinden. Heb je speciale sites voor zelfs. Maar dit leek me toch een kleine moeite.
vrijdag 20 april 2018 om 19:18
Kletskoek. Alle geanonimiseerde nicks zijn te loepen, de mijne ook (vandaar dat ik het weet). Is een bug. Wordt al minstens een jaar door onder anderen mij over gezeurd maar meestal worden de zeurders dan gewist wegens offtopic, dus misschien dat je het daarom niet weet. Maar geanonimiseerde nicks zijn dus gewoon te loepen.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑20-04-2018 18:55Nee hoor; anonieme users loepen, lukt al even niet meer. Krijg je een bericht als 'deze gebruiker bestaat niet'.
En natuurlijk is alles dat ooit op internet is gegooid altijd ergens terug te vinden. Heb je speciale sites voor zelfs. Maar dit leek me toch een kleine moeite.![]()
vrijdag 20 april 2018 om 19:24
Een paar maanden geleden kon ik dat ook zien. Sinds een tijdje niet meer. Als ik op betreffende Anonieme user klik, krijg ik alleen 'de opgevraagde gebruiker bestaat niet' te zien.Lady*Voldemort schreef: ↑20-04-2018 19:18Kletskoek. Alle geanonimiseerde nicks zijn te loepen, de mijne ook (vandaar dat ik het weet). Is een bug. Wordt al minstens een jaar door onder anderen mij over gezeurd maar meestal worden de zeurders dan gewist wegens offtopic, dus misschien dat je het daarom niet weet. Maar geanonimiseerde nicks zijn dus gewoon te loepen.
vrijdag 20 april 2018 om 19:30
Ik kan al mijn ouwe nicks nog steeds gewoon loepen hoor. Met het loepje dus. Alle andere geanonimiseerde nicks kan ik ook loepen. En ik ben echt heel erg de enige niet. Maar hé, ga gerust door met je geruststellende verhalen.De al dan niet bestaande TD en de nieuwe CM zullen heel blij met je zijn.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑20-04-2018 19:24Een paar maanden geleden kon ik dat ook zien. Sinds een tijdje niet meer. Als ik op betreffende Anonieme user klik, krijg ik alleen 'de opgevraagde gebruiker bestaat niet' te zien.
vrijdag 20 april 2018 om 19:35
Moet dat nu echt direct zo? Ik geef je alleen weer wat mij opgevallen is en wat ik in beeld krijg bij betreffende user (en dus niet bij jouw anonieme account). Jou is dus iets anders opgevallen; prima toch dat je dat zegt? Ik vind het nogal vreemd dat je er dan direct intenties en conclusies aan verbindt die niet op waarheid berusten.Lady*Voldemort schreef: ↑20-04-2018 19:30Ik kan al mijn ouwe nicks nog steeds gewoon loepen hoor. Met het loepje dus. Alle andere geanonimiseerde nicks kan ik ook loepen. En ik ben echt heel erg de enige niet. Maar hé, ga gerust door met je geruststellende verhalen.De al dan niet bestaande TD en de nieuwe CM zullen heel blij met je zijn.
Voor de volledigheid: ik begrijp best dat je het vervelend vindt dat je anonieme account nog te loepen blijkt te zijn.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 04:14
13.82% gewijzigd
vrijdag 20 april 2018 om 19:38
Hebben jullie échte een ban gegeven voor een reactie op Claudio???
Suggestie: moderators eerst inwerken.
Ik kan geanonimiseerde wel/niet loepen op mijn telefoon maar wel/niet op mijn iPad. De bug heet TD. En, sorry dat ik het schrijf (wissen mod!gauw!!!) het feit dat er nooit een cm opstaat en met haar vuist op tafel slaat om te eisen dat de TD niet gedeeld moet worden met anderen.
feow wijzigde dit bericht op 20-04-2018 20:44
Reden: ...
Reden: ...
0.63% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 21 april 2018 om 00:31
zaterdag 21 april 2018 om 09:20