Ik mis mijn ex-vriendin, kan haar niet loslaten

03-03-2009 13:21 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort , 3 dagen geleden, heeft mijn vriendin mij verlaten. We waren alles samengeteld meer dan 3j samen. 8 maanden geleden hebben we besloten te gaan samenwonen, maar de laatste maanden ging het niet meer goed. Zij stoorde zich aan het feit dat ik haar te weinig steunde, te weinig attent was, te weinig hielp in het huishouden. Ze heeft me dit herhaalderlijk kerel duidelijk gemaakt en telkens gaven we het opnieuw een kans. Ik hield dit vol voor een week ofzo en toen herviel ik terug. Ik was gewoon zo gelukkig dat ik bij haar kon zijn dat ik mijn taken vergat.

Nu heeft ze een besluit genomen en wil ze er definitief mee stoppen en wil ze dat ik vertrek. Woon nu voorlopig terug bij mijn ouders, maar kan haar niet vergeten. Ze heeft me nu echt wakkergeschud, dat besef ik nu, en ik wil echt al die dingen voor haar doen. Zij is het meisje dat mijn leven nodig heeft. Ze begrijpt me, ze weet alles van me,... we waren 2 handen op 1 buik. Ze heeft de afgelopen weken afgezien en gemerkt dat ik telkens maar niet veranderde en nu heeft ze er genoeg van. Ik wou dat ik gewoon nog 1 kans kreeg om me te bewijzen. Maar het lijkt dat haar besluit vaststaat maar ben bang dat als ik haar laat dat ze het leven gaat gewoon worden zonder mij en dat ik dan helemaal geen kans meer heb. Ik wil gewoon op 1 of andere manier mij bewijzen desnoods op afstand maar weet niet hoe. Kunnen jullie mij helpen aub ?
Nee ik kan je niet helpen anders dan je de garantie geven dan dat alles wta je nu voelt en denkt er ook nu bij een herkansing niet in gaat zitten. Ik ben niet zo besluit vastig als je vriendin geweest gaf wel heel veel kansen en nu ik dus klaar sta om mijn spullen in te pakken komen alle oude beloftes weer boven; en uiteraard gaat het deze keer echt gebeuren... ja dag!!! zo werkt het helaas dus niet. Wat er niet in zit krijg je er niet uit; en dat klinkt lullig tegen over jou maar dat is wel wat ik geleerd heb de afgelopen jaren.

ga op eigen benen staan en leer van je fouten.
kennelijk heb je al je andere kansen niet opgepakt. Dus als je er nu nog een zou krijgen, waarom zou het dan ineens wel lukken om vol te houden, langer dan een week? Als je al die andere keren al niet echt veranderde, dan vrees ik dat je nu te laat bent.

Hoe harder je nu aan haar gaat trekken, hoe meer je haar gat afstoten. het enige dat je kunt doen is haar laten gaan, en in daden te bewijzen dat je echt geleerd hebt van je fouten, door deze keer wel goed naar haar te luisteren en haar te respecteren. Zij wil nu niet meer met je verder, dus helaas is er weinig anders dat je kunt doen dan haar laten gaan. het is nog maar 3 dagen uit, dus logisch dat je nog vol zit met gevoelens en hoopt dat het goedkomt. verwerken heeft gewoon tijd nodig. En inderdaad, zij gaat het leven zonder jou gewoon worden, en jij gaat leven zonder haar gewoon worden. Omdat zij degene is die weggegaan is, is zij al een stukje verder in het proces van loslaten en verwerken. dat gaat bij jou ook nog wel komen.
Ze heeft toch al eerder aangegeven dat ze jouw manier van samenwonen niet prettig vond? Meerdere keren zelfs? En elke keer beloofde je dat je ook een deel van het huishouden op je zou nemen, en elke keer vergat je dat weer na een week. Iets wat je vriendin blijkbaar enorm storend vond, want ze vond het reden genoeg om het uit te maken.

Ik denk niet dat je opeens kunt veranderen. Als je weer bij haar in zou trekken zou je haar na een week weer behandelen als je moeder. Misschien is het tijd om op jezelf te gaan wonen. Dan besef je misschien wat het is om zelfstandig te zijn. Dat is in ieder geval prettig voor je volgende vriendin.

Sterkte met alles.
quote:fuchsio schreef op 03 maart 2009 @ 13:21:

Ik was gewoon zo gelukkig dat ik bij haar kon zijn dat ik mijn taken vergat.

Of was je gewoon zo gelukkig dat een ander de troep wel voor je opruimde en je je lekker nergens druk over hoefde te maken? Jeetje, een slechtere smoes voor niets doen binnen een relatie heb ik nog niet gehoord.
nee, toch maar niet...
Je zou mijn ex kunnen zijn....

Je moet me toch eens 1 ding uitleggen waarom heb je je ex niet serieus genomen toen je nog een relatie met haar had en aangaf dat ze je nodig had? Dat is namelijk wat ik me heb afgevraagd bij mijn ex. Ik heb hem geen kans meer gegeven, hij heeft gesmeekt om mij te laten zien dat hij er echt voor me zou zijn, maar dat was echt te laat......

Ik kan je geen tips geven alleen dat je in een volgende relatie je partner serieuzer moet nemen.

Heel veel sterkte.

Ik was gewoon zo gelukkig dat ik bij haar kon zijn dat ik mijn taken vergat.Als ze je nu terug zou nemen ben je nog véééél gelukkiger denk ik. Dus dan is de kans dat je je taken en mooie beloftes weer vergeet ook veel groter. Waarom zou je nu je beloftes wel nakomen als dat eerder nooit lukte? En als je beweert dat het je nu wel gaat lukken, waarom nam je haar wensen in het verleden dan niet serieus? Nee, je hebt je kansen verspeeld ben ik bang.
Zo belangrijk was het kennelijk niet voor je, of je bent erg traag van begrip.
Ik vind m anders wel briljant. ga m voortaan ook gebruiken. "Schat ik ben zo gelukkig met je dat ik helemaal vergeet dat het hier een onopgeruimde zwijnenstal is? ben jij dan niet zo gelukkig met mij dat de rommel jou ook niets kan schelen? En hou je wel echt van me als je telkens klaagt over die groene harige dingen in de koelkast?".
Groene harige dingen in de koelkast, dát is pas ware liefde
Ik vind het overigens een kutsmoes dat je zo gelukkig was dat je je taken vergat. Als je zo gelukkig was met haar had je wat meer oog gehad voor haar behoeften.
Ik geloof dat de dingen die je noemt dingen zijn waar wel meer relaties over struikelen. En dan kan het dat het of wordt uitgepraat en dat duidelijk is hoe de ander er in staat en beide stellen de eisen wat bij of het gaat uit.

Ik kan niet uit jou verhaal op maken of jij zo 'onatent' bent of dat zij onrealistische eisen aan je stelt. Ik denk dat het ergens in het midden zit.

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Suzeli

Als mijn vriend dit zou aanvoeren zou ik hem keihard uitlachen. Pardon?
Sorry maar dat was geen smoesje. Ik ben altijd heel graag bij haar geweest, ik liet nooit niks rondslingeren, we gingen samen inkopen doen, ik zorgde dat ik altijd thuis was om haar op te wachten als ze zelf ook thuis kwam omdat ze dat graag had, ik plande mijn sportactiveiten bijna altijd wanneer ze de late shift in het ziekenhuis had,ik hielp altijd met de afwas, ik hielp altijd de tafel afruimen,... maar ze wou die kleine attenties, verrassingen, vaker vragen aan haar of ik haar met iets kan helpen, er gewoon zijn voor haar. We hebben allebei een full-time job en ik had gewoon meer tijd in haar moeten steken. Waarom ik dat toen niet heb volgehouden weet ik niet, ik beklaag me zelf dat nog altijd maar ik ben ook nog nooit zo hard wakker geschud geweest en nu besef ik wat ik moet missen zonder haar en wil me dan gewoon bewijzen dat ik het echt wel goed bedoel. Ik weet dat ik alle kansen verkeken heb maar als je samen zoiets hebt opgebouwd en om elkaar gegeven hebt hoop ik gewoon dat ze me die kleine kans geeft om me te bewijzen. Ik weet dat ik haar moet respecteren en haar laten maar wil niet van haar weggroeien. Ik verlang ook niet om onmiddellijk terug samen te zijn, ik wil eerst laten zien dat ik het meen, maar weet niet hoe
quote:return_of_kreng schreef op 03 maart 2009 @ 13:38:

Ik vind m anders wel briljant. ga m voortaan ook gebruiken. "Schat ik ben zo gelukkig met je dat ik helemaal vergeet dat het hier een onopgeruimde zwijnenstal is? ben jij dan niet zo gelukkig met mij dat de rommel jou ook niets kan schelen? En hou je wel echt van me als je telkens klaagt over die groene harige dingen in de koelkast?".
Jij hebt haar dus nodig, schrijf je, maar zij jou niet meer zoals nu blijkt want ze heeft niks aan jou. Dat heeft ze je vaak genoeg duidelijk gemaakt maar je deed daar niks mee.

Je komt nogal slap, egoistisch en hulpbehoevend over. Als je echt zo gelukkig met iemand bent, wil je ook dat die ander gelukkig is. In dat geval luister je naar wat diegene zegt, voelt en vindt en doe je wat met die informatie. Nu is het te laat, je hebt kansen verspeeld en dat valt niet terug te draaien.
Ze heeft je al heel veel kansen gegeven en kennelijk nam je dat niet serieus genoeg, als je nu pas wakker geschudt wordt. Als je vriendin verstandig is blijft ze bij haar besluit ipv je nog een kans te geven en binnen een bepaalde periode (kan een maand zijn, of een jaar) weer op hetzelfde punt uit te komen.

En als jij verstandig bent zoek je iemand anders.
quote:fuchsio schreef op 03 maart 2009 @ 13:46:

ik hielp altijd met de afwas, ik hielp altijd de tafel afruimen,...

[..]

We hebben allebei een full-time job en ik had gewoon meer tijd in haar moeten steken. Jullie werkten allebei fulltime en jij klopt jezelf op de schouder dat je haar hielp met de vaat? Ik begin te snappen waarom ze van je baalde.

Haar nu laten kan ik niet. Niet nu. Als ze me geen kans wil geven heb ik dat volledig aan mijn eigen dat weet ik. Maar hoe dan ook wil ik laten blijken dat ik echt meen wat ik zeg en dat ik niet zal hervallen omdat ik nu weet dat het echt gedaan kan zijn als ik haar niet bijsta. Ze is altijd heel jaloers geweest op mij en ik heb nooit niks verkeerds gedaan. Ik negeerde ieder meisje (vreemd of bekende) die me toesprak om te voorkomen dat ze jaloers zou zijn en we ruzie zouden krijgen. Ik ben er echt wel voor haar geweest, gewoon niet genoeg. En het is uiteindelijk zover gekomen dat we niet meer over spraken en dat geraakte niet uitgepraat. Ik wil mijn fouten allemaal rechtzetten of me toch laten bewijzen dat ik het kan

Sorry maar dat was geen smoesje. Ik ben altijd heel graag bij haar geweest, ik liet nooit niks rondslingeren, we gingen samen inkopen doen, ik zorgde dat ik altijd thuis was om haar op te wachten als ze zelf ook thuis kwam omdat ze dat graag had, ik plande mijn sportactiveiten bijna altijd wanneer ze de late shift in het ziekenhuis had,ik hielp altijd met de afwas, ik hielp altijd de tafel afruimen,... maar ze wou die kleine attenties, verrassingen, vaker vragen aan haar of ik haar met iets kan helpen, er gewoon zijn voor haar. We hebben allebei een full-time job en ik had gewoon meer tijd in haar moeten steken. Waarom ik dat toen niet heb volgehouden weet ik niet, ik beklaag me zelf dat nog altijd maar ik ben ook nog nooit zo hard wakker geschud geweest en nu besef ik wat ik moet missen zonder haar en wil me dan gewoon bewijzen dat ik het echt wel goed bedoel. Ik weet dat ik alle kansen verkeken heb maar als je samen zoiets hebt opgebouwd en om elkaar gegeven hebt hoop ik gewoon dat ze me die kleine kans geeft om me te bewijzen. Ik weet dat ik haar moet respecteren en haar laten maar wil niet van haar weggroeien. Ik verlang ook niet om onmiddellijk terug samen te zijn, ik wil eerst laten zien dat ik het meen, maar weet niet hoe

Dames oordelen wij hier niet een beetje hard. Ik vind zijn ex nogal veeleisend.

Als je relatie heb dan komt het van 2 kanten en ik hem het idee dat het meer van zijn dan van haar kant kwam.

Waarom ik dat toen niet heb volgehouden weet ik niet, ik beklaag me zelf dat nog altijd maar ik ben ook nog nooit zo hard wakker geschud geweest en nu besef ik wat ik moet missen zonder haar en wil me dan gewoon bewijzen dat ik het echt wel goed bedoel. Misschien hou je het nu wel vol, nu je weer in je eentje gaat wonen en je erachter komt dat het aanrecht na enkele dagen vanzelf wegloopt en je je onderbroeken al 4 keer hebt omgedraaid...
quote:Suzeli schreef op 03 maart 2009 @ 13:56:

Dames oordelen wij hier niet een beetje hard. Ik vind zijn ex nogal veeleisend.

Ik vind het echt niet meer dan normaal dat je in je eigen huis de tafel afruimt en je je sportactiviteiten zo inplant dat je samen ook nog genoeg tijd hebt.
quote:fuchsio schreef op 03 maart 2009 @ 13:55:

Haar nu laten kan ik niet. Niet nu. Als ze me geen kans wil geven heb ik dat volledig aan mijn eigen dat weet ik. Maar hoe dan ook wil ik laten blijken dat ik echt meen wat ik zeg en dat ik niet zal hervallen omdat ik nu weet dat het echt gedaan kan zijn als ik haar niet bijsta. Ze is altijd heel jaloers geweest op mij en ik heb nooit niks verkeerds gedaan. Ik negeerde ieder meisje (vreemd of bekende) die me toesprak om te voorkomen dat ze jaloers zou zijn en we ruzie zouden krijgen. Ik ben er echt wel voor haar geweest, gewoon niet genoeg. En het is uiteindelijk zover gekomen dat we niet meer over spraken en dat geraakte niet uitgepraat. Ik wil mijn fouten allemaal rechtzetten of me toch laten bewijzen dat ik het kanFuchsio, blijf je aan jezelf denken in deze (of volgende) relatie. Een relatie zijn 2 mensen die samen een relatie aan gaan. Niet 1 die de andere zo aanpast dat hij/zij precies zo is al de ander wenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven