Mode & Beauty alle pijlers

Hippe mode van toen

24-04-2018 09:25 143 berichten
Goed, ik ben geïnspireerd door het 'sneaker onder een jurk-topic'.

Wat was vroeger jouw waanzinnig hippe outfit waarin je je helemaal het vrouwtje voelde, maar waarvan je nu alleen maar :facepalm: kunt doen?

Ik trap af!

Als jonge Kunstenkitsch was ik vooral kitsch. Mijn favoriete outfit als dertienjarige was:

- NafNaf-trui. Ik had 'm in drie kleuren, maar de zalmroze was mijn grote favoriet. (en die kleur staat me voor geen meter, maar dat had ik toen niet zo door)
- Wortelbroek van Cars of Duncan (twee voor 50 piek!) in een foute blauwe kleur.
- LA Gears. Ik hield van mijn LA Gears en liep er trots op rond te paraderen. Mijn vader vond het de lelijkste schoenen die hij ooit had gezien en achteraf had de beste man groot gelijk. Vond ik toen niet. Ik vond hem vooral ouderwets.
- Onder mijn NafNaf-trui droeg ik een Javelin-polo. Ook deze had ik in meerder kleuren en ik zweerde erbij!
- NafNaf-jas. Die was destijds echt hartstikke duur en ik was er zo blij mee! Ik heb hem tot het einde van de middelbare school gedragen en dit is het enige kledingstuk uit die periode dat ik nog steeds leuk vind.
- Haar in kuif. Een hele grote! Mijn ouders vonden het bloedordinair, maar ik heb ze wijsgemaakt dat mijn haar van nature zo viel en ik was ervan overtuigd dat ze me geloofden.
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
24-04-2018 09:46
(1990-1995)

Ik heb er ook jaren bijgelopen als de dochter van Robert Smith van The Cure :biggrin:

Zelfde haar (het bruin werd blauw/zwart geverfd), zelfde kleding. Strepen onder de ogen die doorliepen mijn haargrens in.

Afbeelding

Met harembroeken die (weer mijn moeder) voor me maakte van zwart fluweel.
en grote puntschoenen met franjes en gespen.

Afbeelding
:hello: dito :hello:
L.A. Gears had ik ook, maar ook andere merken sportschoenen, zoals Lotto en Troop. Echt van die enorme blinkend witte dingen met pastelkleurige details.

All Stars in meerdere kleuren.

Grotendeels dezelfde dingen als jij. Naf Naf-truien inderdaad, en ook blouses van Naf Naf/Dito Dito, met zo'n boerderij op je borst geborduurd, of elk pand een andere kleur (groen, paars, roze, rood) en dan nog met stipjes. Of jeansblouses in allerlei kleuren.

Van Levi's had ik ook heel veel. Sowieso moesten mijn broeken allemaal Levi's 501 zijn, daarnaast had ik T-shirts, sweaters en sweatvesten ervan.

Een houthakkershemd.

Bodystockings, niet als ondergoed, maar gewoon op een broek (dat waren dan niet heel sexy modelletjes, het zag er gewoon uit als een strak shirtje of longsleeve in de broek gedragen).

Later: zwarte laarzen met enorme plateauzolen en een blokhak.

Korte truitjes

Een T-shirtje met de Looney Tunes, het was eigenlijk een kindershirtje, ik droeg het als een kort truitje

Een bruine stretchbroek met een heel subtiel krijtstreepje en daarboven een caramelkleurig truitje met lichtblauwe details

Korte kostschool-achtige truien met een witte blouse zichtbaar eronder

Skatebroeken en tuinbroeken heb ik ook een periode gedragen. Die skatebroeken dan het liefst met een kort, strak T-shirtje erboven

Aan het eind van de middelbare school was ik vooral gek op Miss Selfridge, zowel de kleding als de make-up (véél glitter).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik had trouwens ook een Naf Naf-jas, een rode, en die was ook echt heel leuk.
Had ook een spijkerjack van Levi's, op zich een leuk jack, maar ik had een veel te grote maat genomen, dus liep er redelijk in voor paal. Later nog wel een klein wit spijkerjackje van Levi's gehad, die was wel leuk.

Ik had ook vaak jassen van Salty Dog, van die anoraks.
Naf Naf en Levi’s was ik nog vergeten.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:51
17.65% gewijzigd
Scratte, dat klinkt best leuk eigenlijk! Ik draag sowieso graag puntschoenen. :heart:

Troetel, wielrenbroekjes had ik verdrongen. Ik had er meerdere en droeg ze met een t-shirt en LA Gears naar school. Ik snap nog steeds niet dat mijn moeder me zo de deur uit liet gaan.
LizBakker schreef:
24-04-2018 09:47
Nee, duidelijk ‘80s-‘90s. Ik kan het weten, ik was erbij. Ik had ook een Naf Naf jas. Maar mijn jeans waren altijd Levi’s 501.
Ik zat dus in de buurt, ik dacht dat die Olivia Newton John earobic outfitjes uit de clip van Physical eind jaren '60 was, maar zie dat het nog net jaren '80 was.
better an oops than a what if
Hier ook. LA Gears sliep ik zowat mee, dus die droeg ik bij alles. Wielrenbroekje, spijkerbroek, rokje.
Ik ging in de mid-90’s als tiener uit in een open houthakkersbloes, spijkerbroek en Timberlands. Daaronder een strak truitje. Zonder die blouse durfde ik niet op pad. Een kuif was wel mode in mijn tijd, maar ik zat op een enorme kakschool, dus die had ik niet. Ik droeg ook Corelbroeken.

Later droeg ik veel te lage heupbroeken. Bootcut.
O ja, wielrenbroekjes, die heb ik ook gehad, en later van die driekwartleggings. Ik schaam me nog dood als ik denk aan mijn outfit op de allereerste dag op de middelbare school: een roze driekwartlegging met daarop een T-shirt met Arnie en Peter van GTST. :-$
Oh, die neonkleuren en strakke pakjes. Ooit opgetreden als Jazz (zangeres) en de zaal gerockt in neon-outfit met getoupeerd kapsel. Neon make-up reikte van aan haargrens en oksels tot aan voetzolen. Maar trots was ik wel!
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:55
4.35% gewijzigd
Kunstenkitsch schreef:
:rofl:

Ik was zelf niet zo van de raveteef, maar mijn zus wel. Zij heeft onze vader wijsgemaakt dat alleen Nike Air Max hielpen tegen moeilijke voeten en paps stond machteloos. Kop half kaal scheren mocht ook niet, dus nam ze een reetgewei waar ze nu spijt van heeft.
Wat erg :rofl:
Toevallig zijn veel dingen die opgenoemd worden, dingen uit de jaren '80 '90 zijn weer hip! Newsflash!! :proud: Waaronder lelijke sneakers.
anoniem_310309 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 09:55
11.20% gewijzigd
Susan, ben jij van eind jaren 70? Ik droeg nagenoeg dezelfde kleding! (die lelijke blouses met rare borduursels had ik verdrongen) Alleen tuinbroeken droeg ik uit principe niet. Waarom weet ik niet, maar ik vond ze te lelijk voor woorden. (en droeg dan wel Chipie, NafNaf en Lapagayo. Alsof dat niet lelijk was!)

Mijn best geklede tijd kwam toen ik Mac en Maggie, Miss Selfrigde en Foxy Fashion ontdekte.
Chippie en tuinbroek........Ow Ow Ow.....het drijft allemaal boven nu in mijn herinnering.
Susan schreef:
24-04-2018 09:53
O ja, wielrenbroekjes, die heb ik ook gehad, en later van die driekwartleggings. Ik schaam me nog dood als ik denk aan mijn outfit op de allereerste dag op de middelbare school: een roze driekwartlegging met daarop een T-shirt met Arnie en Peter van GTST. :-$
Oooh, wat erg! :rofl:
Liz, Corelbroeken! Die zaten trouwens best lekker, maar je moest wel uitkijken voor je velletje als je de rits dicht deed.

Ik combineerde ze altijd met een strak shirtje, bootschoenen en een houthakkersblouse om mijn middel. Hell no dat ik zonder pannenlap de deur uit ging!
De 'bezongen' schoen door Brainpower: De gevlochten van Taft.

En Mag's, waar ik nu ook een paar van heb. :biggrin:
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 09:54
Susan, ben jij van eind jaren 70? Ik droeg nagenoeg dezelfde kleding! (die lelijke blouses met rare borduursels had ik verdrongen) Alleen tuinbroeken droeg ik uit principe niet. Waarom weet ik niet, maar ik vond ze te lelijk voor woorden. (en droeg dan wel Chipie, NafNaf en Lapagayo. Alsof dat niet lelijk was!)

Mijn best geklede tijd kwam toen ik Mac en Maggie, Miss Selfrigde en Foxy Fashion ontdekte.
Ja, 1979, jij ook?

Foxy Fashion heb ik inderdaad ook nog gedragen, dat was eind jaren 90 zo'n beetje.

Ik had rond mijn dertiende/veertiende ook een abonnement op een gratis tijdschrift van Levi's, had jij dat ook? Daar zaten dan altijd leuke dingen bij, ik had bijvoorbeeld een Levi's ketting (zilverkleurige hanger aan een leren veter).
En naar dansles of uit gaan in een hotpants, netkouspanty met sokken tot over de knietjes, croptop en kisten.
Kunstenkitsch schreef:
:rofl:

Ik was zelf niet zo van de raveteef, maar mijn zus wel. Zij heeft onze vader wijsgemaakt dat alleen Nike Air Max hielpen tegen moeilijke voeten en paps stond machteloos. Kop half kaal scheren mocht ook niet, dus nam ze een reetgewei waar ze nu spijt van heeft.
Wat erg :-D. Ik mocht wat meer dan mijn zusje. Zusje deed gymnasium. Daar was trendy zijn en ‘meedoen’ ondergeschikt volgens mijn ouders (en zus had er ook geen interesse in, die ging pas in de puberteit met 18). Maar ik, ik was aan de wolven overgeleverd (want geen VWO) dus ik moest een beetje mee kunnen doen. Ik zie mijn vader nog staan: “In godsnaam zeur niet over die gympen en die regenboogstaart *naam van mijn moeder* laat gaan! Je moet ook een beetje meebuigen”.

Op de een of andere manier was mijn vader altijd bang dat we gepest zouden worden omdat we al ondermaats klein waren. Dus als ik daarop inspeelde dan kreeg ik wel nieuwe Nikes geregeld.
Als kind droeg ik van die skibroeken. Zo’n knalroze skibroek met een zwart bandje onder de voet. En op de middelbare school waren van die enorme oversized O’Neill truien erg hip. Ik heb er uiteindelijk eentje van mijn oma gekregen, mijn ouders hadden weinig te besteden. Nike Air Max waren het ook helemaal, maar die mocht ik dus niet. Oh en van die leggings met flairpijpen en daar dan een zwart oranje coltrui op.
Ik vind het stom dat bijna iedereen, van 0 tot 100 nu op sneakers loopt. Het lijkt wel het land van de meelopers.
myrtha schreef:
24-04-2018 10:05
Ik vind het stom dat bijna iedereen, van 0 tot 100 nu op sneakers loopt. Het likt wel het land van de meelopers.
Neem nog een likje van je azijnkoffie. :yum:
Ik ben van eind jaren 80. Maar van de looks van de jaren 90 en early 2000’s kan ik me niet veel herinneren. Ik was niet zo heel trendgevoelig. Op de middelbare school kan ik me wel wijde broeken met pijpen tot op de grond herinneren. Die liep je kapot waardoor ze gingen rafelen. Mijn moeder begreep er niks van maar liet het gaan. Ik kan me ook driekwartbroeken herinneren en adidas sneakers met van die gekleurde strepen aan de zijkant. Qua haar en make up was ik saai. Nooit geverfd of bijzondere kapsels. Altijd lang/half lang in laagjes en naturel make up. Wat dat betreft heel braaf. Ook nu ben ik niet zo trendgevoelig. Ik pik eruit wat ik leuk vind maar ik ben toch vrij basic ben ik bang. Overigens vind ik veel dingen ook niet mooi of too much.
Lucifermiauww schreef:
24-04-2018 10:06
Neem nog een likje van je azijnkoffie. :yum:
haha ik vroeg me al af hoe ik aan dit klotehumeur kwam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven