Hippe mode van toen
dinsdag 24 april 2018 om 09:25
Goed, ik ben geïnspireerd door het 'sneaker onder een jurk-topic'.
Wat was vroeger jouw waanzinnig hippe outfit waarin je je helemaal het vrouwtje voelde, maar waarvan je nu alleen maar
kunt doen?
Ik trap af!
Als jonge Kunstenkitsch was ik vooral kitsch. Mijn favoriete outfit als dertienjarige was:
- NafNaf-trui. Ik had 'm in drie kleuren, maar de zalmroze was mijn grote favoriet. (en die kleur staat me voor geen meter, maar dat had ik toen niet zo door)
- Wortelbroek van Cars of Duncan (twee voor 50 piek!) in een foute blauwe kleur.
- LA Gears. Ik hield van mijn LA Gears en liep er trots op rond te paraderen. Mijn vader vond het de lelijkste schoenen die hij ooit had gezien en achteraf had de beste man groot gelijk. Vond ik toen niet. Ik vond hem vooral ouderwets.
- Onder mijn NafNaf-trui droeg ik een Javelin-polo. Ook deze had ik in meerder kleuren en ik zweerde erbij!
- NafNaf-jas. Die was destijds echt hartstikke duur en ik was er zo blij mee! Ik heb hem tot het einde van de middelbare school gedragen en dit is het enige kledingstuk uit die periode dat ik nog steeds leuk vind.
- Haar in kuif. Een hele grote! Mijn ouders vonden het bloedordinair, maar ik heb ze wijsgemaakt dat mijn haar van nature zo viel en ik was ervan overtuigd dat ze me geloofden.
Wat was vroeger jouw waanzinnig hippe outfit waarin je je helemaal het vrouwtje voelde, maar waarvan je nu alleen maar
Ik trap af!
Als jonge Kunstenkitsch was ik vooral kitsch. Mijn favoriete outfit als dertienjarige was:
- NafNaf-trui. Ik had 'm in drie kleuren, maar de zalmroze was mijn grote favoriet. (en die kleur staat me voor geen meter, maar dat had ik toen niet zo door)
- Wortelbroek van Cars of Duncan (twee voor 50 piek!) in een foute blauwe kleur.
- LA Gears. Ik hield van mijn LA Gears en liep er trots op rond te paraderen. Mijn vader vond het de lelijkste schoenen die hij ooit had gezien en achteraf had de beste man groot gelijk. Vond ik toen niet. Ik vond hem vooral ouderwets.
- Onder mijn NafNaf-trui droeg ik een Javelin-polo. Ook deze had ik in meerder kleuren en ik zweerde erbij!
- NafNaf-jas. Die was destijds echt hartstikke duur en ik was er zo blij mee! Ik heb hem tot het einde van de middelbare school gedragen en dit is het enige kledingstuk uit die periode dat ik nog steeds leuk vind.
- Haar in kuif. Een hele grote! Mijn ouders vonden het bloedordinair, maar ik heb ze wijsgemaakt dat mijn haar van nature zo viel en ik was ervan overtuigd dat ze me geloofden.
dinsdag 24 april 2018 om 10:11
Ik heb nooit die kuiven gehad. In de brugklas was mijn haar aan één kant korter omdat ik niet lang daarvoor aan mijn hoofd was geopereerd, ik droeg altijd zo'n schuine staart om dat te maskeren. Vind het wel grappig om te zien dat mensen vrijwillig hun haar aan één kant afschoren, ik vond dat toen dus vreselijk (maar goed, bij mij liep er ook een groot litteken overheen). Ik had meestal mijn haar op schouderlengte, soms iets korter, soms iets langer.
In de onderbouw had ik veel van die opvallende haarspelden, en later vaak opgestoken haar met heel veel van die kleine klemmetjes, daar had ik dozen vol van.
In de onderbouw had ik veel van die opvallende haarspelden, en later vaak opgestoken haar met heel veel van die kleine klemmetjes, daar had ik dozen vol van.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 24 april 2018 om 10:13
dinsdag 24 april 2018 om 10:57
Oh ik had ook van die lange kousen tot over mijn knieën en daar een groen/zwart geblokt héél kort plissé rokje op.
En een oeistrak zwart shirt erop waar ik ooit een keer een brandgat in gekregen had. Daar had (weer mijn moeder) een stukje van die geblokte stof van het rokje overheen genaaid
Mijn moeder was echt wel de coolste in huis destijds. Alles wat ik bedacht maakte ze voor me of ze knipte mijn haar raar
En een oeistrak zwart shirt erop waar ik ooit een keer een brandgat in gekregen had. Daar had (weer mijn moeder) een stukje van die geblokte stof van het rokje overheen genaaid
Mijn moeder was echt wel de coolste in huis destijds. Alles wat ik bedacht maakte ze voor me of ze knipte mijn haar raar
dinsdag 24 april 2018 om 11:04
Ik heb laatst een keer op Marktplaats een heleboel oude nummers van het blad Yes gekocht, allemaal uit de jaren 90. Daar stonden ook al die kleren weer in. Van die blauwe bloesjes met zo'n technoprint, enorme plateauzolen, blote navels, heel lage heupbroeken.
Indian Rose, dat merk herinner ik me ook nog, die kontzakken zaten dan heel strategisch laag waardoor je kont mooier uitkwam. Maar dat was al iets later, begin zero's. In die periode droeg ik ook heel veel Bien Bleu, dat merk zie ik nu nooit meer.
Indian Rose, dat merk herinner ik me ook nog, die kontzakken zaten dan heel strategisch laag waardoor je kont mooier uitkwam. Maar dat was al iets later, begin zero's. In die periode droeg ik ook heel veel Bien Bleu, dat merk zie ik nu nooit meer.
Don't waste your time on jealousy,
dinsdag 24 april 2018 om 11:05
Indian Rose en FornarinaSusan schreef: ↑24-04-2018 11:04Ik heb laatst een keer op Marktplaats een heleboel oude nummers van het blad Yes gekocht, allemaal uit de jaren 90. Daar stonden ook al die kleren weer in. Van die blauwe bloesjes met zo'n technoprint, enorme plateauzolen, blote navels, heel lage heupbroeken.
dinsdag 24 april 2018 om 11:09
dinsdag 24 april 2018 om 11:09
Qua mode zijn de jaren '60 echt totaal anders dan de jaren '80/'90. Je moet voor de jaren '60 echt meer aan Twiggy en de Beatles enzo denken.
dinsdag 24 april 2018 om 11:12
Olvia Newton John is ook van Grease, een musical uit de jaren '70 gesitueerd in de jaren '50, daarom dacht ik dat het zo oud was.
better an oops than a what if
dinsdag 24 april 2018 om 11:15
Die kende ik nog niet, maar zou het zo dragen, leuke t-shirts! Zag dat de engeltjes nu sunglasses dragen. ^^
better an oops than a what if
dinsdag 24 april 2018 om 12:00
Mijn puberteit was van eind jaren '90 tot de beginjaren van de nieuwe eeuw.
In groep 8 begon ik mezelf geheel in het zwart te kleden, en mijn ogen donker op te maken. Liep ook met zwart gelakte nagels rond. Strakke broeken, wijde kabeltruien.
Op mijn dertiende/veertiende was het echter tijd voor grote dunne oorringen, ultrakorte zwarte rokjes, zwarte kniehoge laarzen met plateauzolen, lak- en plastic broeken en strakke truitjes. Ik zag er vooral heel ordinair uit volgens mij.
En daarna werd ik gothic.
In groep 8 begon ik mezelf geheel in het zwart te kleden, en mijn ogen donker op te maken. Liep ook met zwart gelakte nagels rond. Strakke broeken, wijde kabeltruien.
Op mijn dertiende/veertiende was het echter tijd voor grote dunne oorringen, ultrakorte zwarte rokjes, zwarte kniehoge laarzen met plateauzolen, lak- en plastic broeken en strakke truitjes. Ik zag er vooral heel ordinair uit volgens mij.
En daarna werd ik gothic.