babyvoeding van drogist of supermarkt

03-03-2009 14:13 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben hoogzwanger van mijn derde kind. Ik heb bij alletwee mijn andere kinderen friso gebruikt en daar was ik tevreden over.

Nu vind ik de babyvoeding wel erg duur geworden en wilde eigenlijk kijken of een huismerk van bijv. kruidvat of etos net zo goed is. Hebben jullie hier ervaring mee??
blender?
zal net zo goed zijn, maar ook prijzig.

Maarre, wwarom zou je op babyvoeding wiilen besparen?
Misschien was ik wat onduidelijk, maar ik bedoel flesvoeding, geen fruit en groentehapjes.
Anders borstvoeding als je de melk bedoeld en anders fruit bv in de blender zoals Suzeli zegt.

En ik zou iig niet gaan besparen op mijn kind door goedkopere voeding te geven omdat het goedkoper is, net als Fleur.

Bitterballen iemand?
Ik heb etos huismerk gebruikt, voldoet meer dan prima hoor.

En Fleurtje; nadat ik met bv was gestopt met 6 maanden, ben ik begonnen met etos huismerk fv. Hier gingen ruim 3 pakken met 2 weken doorheen. Das dus 6 pakken per maand, en dan scheelt het nogal of je 12 euro of 7 euro betaalt per pak waar het zelfde in zit, maar een andere naam heeft
In Nederland mag geen babyvoeding (en overigens geldt dat voor alle voeding) worden verkocht wat niet aan wettelijke regels voldoet. Dus ook de huismerken (die overigens bij de reguliere fabrikanten vandaan komen) zijn net zo goed. Alleen het is maar welke prijs je wilt betalen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ehm, kiezen voor een huismerk is geen tekortkoming voor je kind hoor! Wat is dat nou weer voor een vreemde reactie van Zusenzo?
quote:Fame schreef op 03 maart 2009 @ 14:24:

In Nederland mag geen babyvoeding (en overigens geldt dat voor alle voeding) worden verkocht wat niet aan wettelijke regels voldoet. Dus ook de huismerken (die overigens bij de reguliere fabrikanten vandaan komen) zijn net zo goed. Alleen het is maar welke prijs je wilt betalen.

Ik vraag me echt af of de voeding van het kruidvat bij Nutricia vandaan komt of dat dat een broodje aap is.

Dat zeiden ze ook over de luiers van het kruidvat en pampers nml, daar was ik mooi ingestonken want zat ik even met 2 pakken die totaal niet op pampers leken en een kind met rode billen.
quote:fleurtje schreef op 03 maart 2009 @ 14:17:

Maarre, wwarom zou je op babyvoeding wiilen besparen?Omdat je dan geld over houdt voor andere dingen?
SS, ik vond de vraag er zo raar staan, dat ze het zo duur geworden vond. Gaf mij echt het gevoel dat ze wilde besparen op baby (en ik vind babies al zo goedkoop).
quote:Fame schreef op 03 maart 2009 @ 14:27:

Ehm, kiezen voor een huismerk is geen tekortkoming voor je kind hoor! Wat is dat nou weer voor een vreemde reactie van Zusenzo?

Je gaat niet bezuinigen op voeding lijkt mij als je niet voor de volle 100% zeker bent dat het een goede voeding is.

Dat bedoel ik.
quote:Fame schreef op 03 maart 2009 @ 14:27:

[...]

Omdat je dan geld over houdt voor andere dingen?Tja....
Ik zeg ook nergens dat he teen tekortkoming is Fame, ik vind het raar om geld te besparen op de voeding van je kind.

Is dat nou echt zo raar?
quote:zusenzo schreef op 03 maart 2009 @ 14:28:

[...]

Je gaat niet bezuinigen op voeding lijkt mij als je niet voor de volle 100% zeker bent dat het een goede voeding is.

Dat bedoel ik.Dat bedoelde ik ook, maar zusenzo zegt het zo mooi
quote:zusenzo schreef op 03 maart 2009 @ 14:27:

[...]

Ik vraag me echt af of de voeding van het kruidvat bij Nutricia vandaan komt of dat dat een broodje aap is.

Dat zeiden ze ook over de luiers van het kruidvat en pampers nml, daar was ik mooi ingestonken want zat ik even met 2 pakken die totaal niet op pampers leken en een kind met rode billen.

Ik zweer bij etos en ah huismerk luiers. 1 nachtje in een pamper activefit en rode billen. Etos / ah, no problemo.

Ontopic, de allergoedkoopste babyvoeding komt gewoon uit je borsten. Zelfs met aanschaf van kolf, voedingsbhs, zoogcompressen en bouwvakkershoeveelheden voedsel voor moeders goedkoper dan friso, nutrilon, etos of welke dan ook.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:fleurtje schreef op 03 maart 2009 @ 14:17:

Maarre, wwarom zou je op babyvoeding wiilen besparen?Waarom zou je meer betalen voor een duur merk als een huismerk hetzelfde biedt? En laten we nu niet de BV maffia er bij halen...
En daar spelen de nutricia's en de friso's, maar ook alle babyparadijzen die idioot dure babymeuk verkopen, dus leuk op in: je wilt toch het beste voor je kind???

Waar ben je bang voor, bij kruidvat, etos of AH melk?
quote:zusenzo schreef op 03 maart 2009 @ 14:28:

[...]

Dat bedoel ik.Zoals Fame al zegt; alle kunstvoeding voldoet aan de norm, anders mag het niet eens verkocht worden. Het ging mij niet om bezuinigen, maar ik weiger meer te betalen dan nodig is. Net zoals een zelfde paar schoenen wat bij de ene winkel duurder is dan de andere winkel, dan neem je (ik wel tenminste ) toch het goedkoopste paar? (Misschien appels met peren vergelijken, dat besef ik, maar meer als voorbeeld om mijn standpunt te verduidelijken )
en ja, ik weet ook dat het niet voor iedereen "gewoon" is.
quote:misschicken schreef op 03 maart 2009 @ 14:32:

[...]

Waarom zou je meer betalen voor een duur merk als een huismerk hetzelfde biedt? En laten we nu niet de BV maffia er bij halen...Hoi! ik was er al, hoor.
quote:Supersmollie1 schreef op 03 maart 2009 @ 14:33:

[...]

Hoi! ik was er al, hoor. Ghe nee he, niet weer die dietist op mijn nek!
quote:Supersmollie1 schreef op 03 maart 2009 @ 14:31:

Ontopic, de allergoedkoopste babyvoeding komt gewoon uit je borsten. Zelfs met aanschaf van kolf, voedingsbhs, zoogcompressen en bouwvakkershoeveelheden voedsel voor moeders goedkoper dan friso, nutrilon, etos of welke dan ook.Beetje jammer.....TO geeft duidelijk aan dat dit haar derde kindje met KV wordt. Ze zal daar dus haar redenen wel voor hebben! Zullen we dan een keer ontopic blijven ipv er wéér een BV vs. KV discussie van te maken?
quote:misschicken schreef op 03 maart 2009 @ 14:34:

[...]

Ghe nee he, niet weer die dietist op mijn nek! Kippie, het moet zo zijn. Daar waar jij ben ben ik ook... (Denk hier zo'n lekker jaws muziekje bij...)
quote:Sarah Scott schreef op 03 maart 2009 @ 14:32:

[...]

Zoals Fame al zegt; alle kunstvoeding voldoet aan de norm, anders mag het niet eens verkocht worden. Het ging mij niet om bezuinigen, maar ik weiger meer te betalen dan nodig is. Net zoals een zelfde paar schoenen wat bij de ene winkel duurder is dan de andere winkel, dan neem je (ik wel tenminste ) toch het goedkoopste paar? (Misschien appels met peren vergelijken, dat besef ik, maar meer als voorbeeld om mijn standpunt te verduidelijken )

Ja, daar heb je wel gelijk in hoor maar ik als ik twijfel over de kwaliteit dan zou ik dus voor mijn kind wel het bekendere merk gaan.

Ik weet ergens wel dat het hetzelfde is maar zit meer tussen de oren denk ik.

Net als dat ik liever geen euroshopper liga koop dan de gewone liga. (voor de grotere kinderen dan hé)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven