babyvoeding van drogist of supermarkt

03-03-2009 14:13 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben hoogzwanger van mijn derde kind. Ik heb bij alletwee mijn andere kinderen friso gebruikt en daar was ik tevreden over.

Nu vind ik de babyvoeding wel erg duur geworden en wilde eigenlijk kijken of een huismerk van bijv. kruidvat of etos net zo goed is. Hebben jullie hier ervaring mee??
quote:Supersmollie1 schreef op 03 maart 2009 @ 14:36:

[...]

Kippie, het moet zo zijn. Daar waar jij ben ben ik ook... (Denk hier zo'n lekker jaws muziekje bij...)*sidder*
quote:Sarah Scott schreef op 03 maart 2009 @ 14:36:

[...]

Beetje jammer.....TO geeft duidelijk aan dat dit haar derde kindje met KV wordt. Ze zal daar dus haar redenen wel voor hebben! Zullen we dan een keer ontopic blijven ipv er wéér een BV vs. KV discussie van te maken? Ik wil hier geen bv-fv discussie van maken, maar even sec gezien is de allergoedkoopste zuigelingenvoeding toch echt...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Hmmhm ik kan je wel volgen Zusenzo, denk dat ik dat zelf ook zou doen (de originele liga kopen ipv de euroshopper). Maar dat zal dan te maken hebben met het feit dat KV aan normen moet voldoen, en dat de liga nergens aan hoeft te voldoen en dus in principe volgestopt kan worden met zooi.
BV is natuurlijk supergoed en goedkoop, maar als het bij de 2 anderen al niet lukte, verwacht ik niet dat het bij nummer 3 in eens wel goed gaat lukken.

Uiteraard wil ik het beste voor mijn kind, maar je kan je geld maar 1 keer uitgeven, en het leven met 3 kids is gewoon prijzig, dus vandaar op zoek naar goeie kwaliteit maar ook voor een goeie prijs. Voel me een beetje aangevallen, omdat ik niet het beste voor mijn kind zou willen. Flauwekul. Tuurlijk wil ik het beste, maar daarbij kan je toch best op je centen letten?
quote:misschicken schreef op 03 maart 2009 @ 14:37:

[...]

*sidder*Goed zo, be scared...
quote:misschicken schreef op 03 maart 2009 @ 14:32:

[...]

Waarom zou je meer betalen voor een duur merk als een huismerk hetzelfde biedt? En laten we nu niet de BV maffia er bij halen...In haar openingspost vraagt ze zich af of het net zo goed is als Frisia. Ik ben ervan overtuigd dat het net zo goed is. Du moment dat ik dáár aan twijfel, ga ik geen goedkoper merk proberen.
quote:Sarah Scott schreef op 03 maart 2009 @ 14:38:

Hmmhm ik kan je wel volgen Zusenzo, denk dat ik dat zelf ook zou doen (de originele liga kopen ipv de euroshopper). Maar dat zal dan te maken hebben met het feit dat KV aan normen moet voldoen, en dat de liga nergens aan hoeft te voldoen en dus in principe volgestopt kan worden met zooi.Wel eens bekeken wat er in een echte liga milkbreak zit?
quote:Sorento schreef op 03 maart 2009 @ 14:38:

BV is natuurlijk supergoed en goedkoop, maar als het bij de 2 anderen al niet lukte, verwacht ik niet dat het bij nummer 3 in eens wel goed gaat lukken.

Uiteraard wil ik het beste voor mijn kind, maar je kan je geld maar 1 keer uitgeven, en het leven met 3 kids is gewoon prijzig, dus vandaar op zoek naar goeie kwaliteit maar ook voor een goeie prijs. Voel me een beetje aangevallen, omdat ik niet het beste voor mijn kind zou willen. Flauwekul. Tuurlijk wil ik het beste, maar daarbij kan je toch best op je centen letten?

Ik ken toevallig hier op het forum alleen al twee exemplaren waar het wel goed bij ging bij tweede/derde

Maar goed, Kruidvat voeding schijnt goed te zijn. Ooit nog eens een rechtzaak over geweest omdat Nutrilon vond dat het te veel nagemaakt zou zijn. Iets in die trant iig.
dat is dus wat de reclamebureaux willen horen ZeZ..dat is nl het enige verschil, vertrouwen kweken door naamsbekendheid.
quote:Supersmollie1 schreef op 03 maart 2009 @ 14:40:

[...]

Wel eens bekeken wat er in een echte liga milkbreak zit?Denk niet dat ze zo´n milk break bedoeld maar zo´n droge ´tot 6 maanden´ tufkoek

[...]

Wel eens bekeken wat er in een echte liga milkbreak zit?Ik zet in op heel veel E nummers.
quote:Sarah Scott schreef op 03 maart 2009 @ 14:38:

Hmmhm ik kan je wel volgen Zusenzo, denk dat ik dat zelf ook zou doen (de originele liga kopen ipv de euroshopper). Maar dat zal dan te maken hebben met het feit dat KV aan normen moet voldoen, en dat de liga nergens aan hoeft te voldoen en dus in principe volgestopt kan worden met zooi.

Is dat zo, ik dacht dat daar ook wel richlijnen voor waren?

Tja, ze bedonderen je waar je bij staat dus vandaar ook mijn twijfels over nonmerk babymelk, maar zoals ik al zei het zit dus tussen mijn oren.

Vandaar dat ik bij het boodschappenlijstetopic altijd het duurste uit ben in de maand.........kwartje valt
quote:Supersmollie1 schreef op 03 maart 2009 @ 14:38:

[...]

Ik wil hier geen bv-fv discussie van maken, maar even sec gezien is de allergoedkoopste zuigelingenvoeding toch echt...Tuurlijk! Maar dat zal ze zelf ook wel weten, anders had ze wel gevraagd of BV echt goedkoper was dan het huismerk KV
quote:fleurtje schreef op 03 maart 2009 @ 14:39:

[...]

In haar openingspost vraagt ze zich af of het net zo goed is als Frisia. Ik ben ervan overtuigd dat het net zo goed is. Du moment dat ik dáár aan twijfel, ga ik geen goedkoper merk proberen.Twijfelen en je iets afvragen is niet hetzelfde.

[...]

Wel eens bekeken wat er in een echte liga milkbreak zit?Ja zeker, daarom krijgen mijn kinderen dat ook niet
TO, probeer gewoon uit, zou ik zeggen.

Meerdere dames hier zeggen dat het goede voeding is en ik geloof ze direct.
Hmmm dat lijkt sarcastisch,het bovenstaande, is het niet.
Ok, dan heb ik ook maar een vraagje: dochter van twee eet graag Leonidas, die vind ik ook nogal prijzig. Weet iemand een bonbonmerk dat net zo goed is, maar goedkoper?
Bij de Aldi natuurlijk Fleur.
Flauw Fleur...
Dat er een pakje boter per bonbon inzit moet je voor het gemak maar even vergeten, het is per slot van rekening goedkoper.
quote:misschicken schreef op 03 maart 2009 @ 14:50:

Flauw Fleur...Is niet flauw. God weet dat het zo is.
Hier de Kruidvat voeding en die bevalt prima. Er is toen de Kruidvatvoeding op de markt kwam een rechtszaak geweest van Nutricia, omdat men vond/dacht dat Kruidvat hun recept hadden gestolen. Dit omdat de voeding nagenoeg hetzelfde was. Oftewel het is hetzelfde product alleen goedkoper.
quote:fleurtje schreef op 03 maart 2009 @ 14:49:

Ok, dan heb ik ook maar een vraagje: dochter van twee eet graag Leonidas, die vind ik ook nogal prijzig. Weet iemand een bonbonmerk dat net zo goed is, maar goedkoper? Hier zweren ze bij Godiva`s...
Mijn dochter moest na geboorte worden bijgevoed, heb ik Kruidvat huismerk 1 voor gebruikt - op aanraden van ziekenhuis. Ze heeft bijna 10 maanden borstvoeding gehad, met incidenteel een flesje kv als ik niet genoeg gekolfd had, toen heb ik Nutrilon 2 gegeven, en nu krijgt ze opvolgmelk en gebruik in Kruidvat 3. Was allemaal hartstikke goed, kan Kruidvat aanbevelen, (en dat deden ze in AMC dus ook, ook al gebruiken ze in ziekenhuis zelf Nutrilon).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven