Kinderwens

26-04-2018 03:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede viva peeps.

Een aantal weken geleden begon het gesprek dan toch eindelijk.

Kinderen.

Nu heb ik (man 30 jaar) al een aantal jaar een kinderwens.
De dame (31 jaar)met wie ik inmiddels 2.5 jaar gelukkig mee ben en ook samenwoon denkt hier net iets anders over.

Namelijk ze vindt zichzelf te oud.
Elke keer als ik aangeef dat we dan naar een specialist kunnen gaan om onze vruchtbaarheid laten testen wordt afgewimpeld met wat gemompel.

Inmiddels begint dit als een molensteen om mij nek te hangen.
De gedachten om dan de relatie maar te beeindigen is al een aantal keer door mijn hoofd geraasd maar dit is denk ik meer emotie die op zijn beloop gaat.
5 jaar geleden moest ik er zelf niet aan denken om aan kleintjes te beginnen.
Maar je wordt ouder en wijzer en je gaat het leven anders bekijken.

Ik zit nu eigelijk met mijzelf in de knoop.
Hoe ga ik dit varkentje wassen?
Hou veel van haar, ook al genoeg trammelant samen meegemaakt. Ende handdoek in de ring gooien is niet mijn stijl.

Maar toch is dit een issue wat mij al weken slapeloze nachten bezorgd.

Alvast bedankt voor de reacties en de adviezen.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
26-04-2018 09:51
volgens mij kun je op je kop gaan staan peepo

:rofl:
Ben je wel eens echt serieus het gesprek aangegaan? Want als jij echt een kinderwens hebt, dan wordt het wel tijd om actie te gaan ondernemen. Ook de vruchtbaarheid van de man loopt terug na het het 30e jaar en nog verder na het 35e jaar.

Hoe lastig ook, als je echt graag vader wil worden en zij weet zeker dat ze geen kinderen wil, dan zit er niks anders op dan de relatie te verbreken. Als je dat nu doet, dan heb je nog een aantal jaren om iemand te ontmoeten en samen iets op te bouwen.
31 is niet te oud en zij wil dus geen kinderen.
Aan jou de keuze: wil je liever bij haar blijven of liever kinderen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Naar een specialist om de vruchtbaarheid te testen? Zijn jullie het al een jaar aan het proberen dan?
Ze is niet te oud, ze heeft gewoon geen kinderwens. Dat kan, dat mag. Aan jou dan de vraag of je met haar oud wilt worden (zonder kinderen).
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
26-04-2018 08:58
:sarcastic:





:facepalm:






Koekoek :nut:


Ze wil niet.

Dank je, dit wilde ik ook zeggen!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
26-04-2018 10:57
Dank je, dit wilde ik ook zeggen!

GMTA :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie hebben een gesprek over jouw kinderwens en het eindigt bij haar "te oud"?
In mijn ogen is het een flutrelatie, slechte communicatie zonder stoorzenders zal niet verbeteren met een aandacht eisend hummeltje erbij. Beiden eerst communicatieve vaardigheden ontwikkelen voordat je aan een relatie denkt.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Ik zou een andere vrouw zoeken. De meesten van die leeftijd hebben klapperende eierstokken, dus dat hoeft zeker niet moeilijk te zijn....
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
26-04-2018 12:07
Ik zou een andere vrouw zoeken. De meesten van die leeftijd hebben klapperende eierstokken, dus dat hoeft zeker niet moeilijk te zijn....
Ohja?
Ik ben stuk denk ik. :nut:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
gyda schreef:
26-04-2018 11:44
Dus jullie hebben een gesprek over jouw kinderwens en het eindigt bij haar "te oud"?
In mijn ogen is het een flutrelatie, slechte communicatie zonder stoorzenders zal niet verbeteren met een aandacht eisend hummeltje erbij. Beiden eerst communicatieve vaardigheden ontwikkelen voordat je aan een relatie denkt.

Ik denk dat je bedoelt 'aan kinderen'. Een relatie is er al 2,5 jaar.

Ik vind het vrij hard om te spreken over een flutrelatie. Dat weet je niet. Wat wel duidelijk is, is dat ze het onderwerp te lang hebben laten liggen en dat daar eerder over gecommuniceerd had moeten worden.
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
26-04-2018 12:43
Ik denk dat je bedoelt 'aan kinderen'. Een relatie is er al 2,5 jaar.

Ik vind het vrij hard om te spreken over een flutrelatie. Dat weet je niet. Wat wel duidelijk is, is dat ze het onderwerp te lang hebben laten liggen en dat daar eerder over gecommuniceerd had moeten worden.
Wanneer het ter sprake kwam werd het direct afgeketst, is voor mij een teken dat er geen normale communicatie is.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
vivamien schreef:
26-04-2018 08:22
Heel lastig. Jullie zullen er samen uit moeten komen. Het advies “relatie verbreken” vind ik nogal wat. Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik wel kinderen heb, maar als mijn partner ze niet had gewild (of stel dat hij onvruchtbaar was geweest), dan had ik 100% zeker de relatie niet verbroken. Echt niet. Dan hadden we een relatie zonder kinderen gehad en waren we vast ook heel erg gelukkig geweest. Wij zijn soulmates, altijd al geweest en dat gaat ook niet veranderen. Kinderen zijn geweldig, maar ook niet zaligmakend.
Dus, tja, als ze echt niet wil (kan nog komen natuurlijk) dan houdt het op en zul jij je moeten beraden of je een leven zonder kinderen ziet zitten.
Dat is de keuze die to moet maken. Wel een moeilijke keuze.

Ik had mijn kinderwens voor niemand op kunnen geven, dus ik had mijn relatie zeker wel verbroken in die situatie.
Alle reacties Link kopieren
31 jaar is echt niet out hoor, tegenwoordig krijgen vrouwen pas een kindje als ze eind 30 jaar zijn, ik ben nu 33 jaar en ik heb ook een kinderwens, dus het is echt nog niet laat, dat is een smoes. Ik heb ook genoeg vriendinnen die rond hun 30-35 een kind hebben gekregen en dat is prima. Natuurlijk hoe eerder hoe beter, maar tegenwoordig een kind krijgen na je 30 ste is helemaal normaal en prima. Misschien is haar probleem niet de leeftijd maar iets anders, even goed praten en als het nodig is naar een deskundige gaan. Veel success.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriendin heeft geen kinderwens omdat ze stellig van mening is dat ze te oud is.

Tenzij je haar op andere gedachten weet te brengen is het einde discussie en als jij haar door jouw kinderwens niet meer als levenspartner wil dan is het tevens einde relatie.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-04-2018 03:54
Zij wil niet. Leeftijd is een smoes.
+1
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zijn verstandige argumenten om geen kinderen te willen geen smoes meer.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
26-04-2018 13:13

Dat is de keuze die to moet maken. Wel een moeilijke keuze.

Ik had mijn kinderwens voor niemand op kunnen geven, dus ik had mijn relatie zeker wel verbroken in die situatie.
Dat is dus precies wat ik zeg. En prima dat jij je kinderwens niet had willen opgeven, ik wilde alleen maar aangeven dat er ook mensen zijn die daar anders over denken.
anoniem_279575 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 18:21
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zij wil niet (met jou).

Leeftijd is gewoon een smoes.
Tijd om duidelijker met elkaar te communiceren en daaruit jullie conclusies trekken. Kan je tenminste als vrienden uit elkaar.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil overduidelijk geen kinderen.
Te oud?? Ik vind het nog jong hoor. Dus ze wil idd gewoon niet. Ik zou t gesprek eens eerlijk opengooien.
Ik merk dat je terughoudend bent, wat wil je nu echt, wat is de werkelijke reden? Want te oud, schei uit......
Peeps? :rofl:

Verder wil ik eigenlijk zeggen wat iedereen hier zegt. Die leeftijd is een ***smoes om te verbloemen dat ze gewoon niet wil. Dan is het aan jou om te bepalen hoe sterk je wens is. Voor mij zou dit einde relatie betekenen. Maar ik ben vooral benieuwd naar waarom dit nu pas ter sprake komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven