False awakenings
zaterdag 28 april 2018 om 19:48
Denken dat je wakker wordt, alles lijkt heel echt en helder alsof je wakker bent, maar na een tijdje onwaak je dan opeens toch een bleek deze 'realiteit' een droom te zijn.
Soms 'ontwaak' ik dan van een droom in een nieuwe droom (maar denk dan telkens weer dat ik echt wakker ben), soms wel meer dan 6 keer achter elkaar.
Droom in droom in droom in droom. Ik word daarna ook niet echt uitgerust wakker.
Ik weet soms haast niet meer wat echt is en wat ik gedroomd heb. Zou dit betekenen dat ik gek word? Of hebben jullie dit ook wel eens?
thanks voor de antwoorden
Soms 'ontwaak' ik dan van een droom in een nieuwe droom (maar denk dan telkens weer dat ik echt wakker ben), soms wel meer dan 6 keer achter elkaar.
Ik weet soms haast niet meer wat echt is en wat ik gedroomd heb. Zou dit betekenen dat ik gek word? Of hebben jullie dit ook wel eens?
zaterdag 28 april 2018 om 19:56
Ik denk zeker niet dat je 'gek' wordt. Ik denk dat je veel te verwerken hebt, dat er veel in je hoofd zit en dat je daardoor niet echt meer in diepe slaap komt.
Ik heb het soms en altijd als ik nodig moet plassen en oververmoeid/druk ben. Dan droom ik dat ik naar het toilet ga. Gelukkig werd ik tot nu toe altijd net op tijd wakker en realiseerde ik me dat ik NU een sprintje moest trekken richting toilet
Wat ik ook vaak heb is dat ik droom, in die droom wakker wordt, blij ben dat ik besef dat het maar een droom was, opnieuw in slaap val en naadloos verder droom. En dat kan ook een aantal keren per nacht gebeuren. Ook dan ben ik vaak oververmoeid en aan het piekeren waardoor ik naar ga dromen.
Ik heb het soms en altijd als ik nodig moet plassen en oververmoeid/druk ben. Dan droom ik dat ik naar het toilet ga. Gelukkig werd ik tot nu toe altijd net op tijd wakker en realiseerde ik me dat ik NU een sprintje moest trekken richting toilet
Wat ik ook vaak heb is dat ik droom, in die droom wakker wordt, blij ben dat ik besef dat het maar een droom was, opnieuw in slaap val en naadloos verder droom. En dat kan ook een aantal keren per nacht gebeuren. Ook dan ben ik vaak oververmoeid en aan het piekeren waardoor ik naar ga dromen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 28 april 2018 om 20:24
Als kind / jongere heel veel gehad, gecombineerd met slaapwandelen.
Ik had ook zo'n tests als Strikje (strikje, jij hebt echt zo'n leuke manier van posten, lig regelmatig in een deuk en moet dan een sprintje trekken om te gaan plassen (en mijn toilet is zeer ouderwets buiten in een hokje in de tuin
)
- Ik was vroeger heel bang voor spinnen, dus als ik dat niet was, dan droomde ik.
- Mijn vader had me ooit wijsgemaakt dat beneden de lampen knipperde als ik boven stiekem las, dat werd ook een test: als mijn leeslamp knipperde, dan droomde ik.
- Als mijn oma aardig tegen me was, dan droomde ik ook.
- Als ik van een brug kon springen en even stil kon hangen...
Ik had ook zo'n tests als Strikje (strikje, jij hebt echt zo'n leuke manier van posten, lig regelmatig in een deuk en moet dan een sprintje trekken om te gaan plassen (en mijn toilet is zeer ouderwets buiten in een hokje in de tuin
- Ik was vroeger heel bang voor spinnen, dus als ik dat niet was, dan droomde ik.
- Mijn vader had me ooit wijsgemaakt dat beneden de lampen knipperde als ik boven stiekem las, dat werd ook een test: als mijn leeslamp knipperde, dan droomde ik.
- Als mijn oma aardig tegen me was, dan droomde ik ook.
- Als ik van een brug kon springen en even stil kon hangen...
zondag 29 april 2018 om 00:54
Thanks voor de reacties! Fijn dat ik niet de enige ben die dit heeft. En ook goed om methodes te horen om te checken of je droomt of niet. Vroeger werkte t voor mij om te kijken of ik kon wegvliegen, en om in de spiegel te kijken. Maar tegenwoordig is ook in m'n droom mn spiegelbeeld normaal en lukt wegvliegen ook niet. Dus extra tips welkom
zondag 29 april 2018 om 00:58
Ik ben inderdaad pas gestopt met slaapmedicatie, dit kan er wel mee te maken hebben. Mijn ritme is best verstoord. Al had ik deze false awakenings voor die tijd ook wel eens.
zondag 29 april 2018 om 13:50
strikjemetstippels schreef: ↑28-04-2018 20:02Ja dahag dan bel jij alle psychiaters van NL om me te komen halen
(ok ok vliegen bij voorbeeld, niet de beestjes maar het werkwoord)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 29 april 2018 om 15:05
Ah okay. Dan is het kijken of het langzaamaan verbetert als je weer in een normaler ritme zit.
Enneh: hoe test je of je kan wegvliegen? Ik stel me dan voor dat je dat een keer doet als je wél echt wakker bent.
* probeert te vliegen * harde landing * au! * dus ik ben tóch wakker! *
(klinkt niet als de meest veilige test... ik heb overigens serieus een keer iemand met hoofd naar voren van de trap af zien gaan omdat ie zo stomlazerus was dat hij dacht dat hij kon vliegen...)
zondag 29 april 2018 om 17:38
Ja dit heb ik ook. Nu al anderhalf jaar en het lijkt steeds erger te worden. Volgens de slaapdokter waar ik geweest ben kan het aan mijn medicatie liggen, maar ik kan daar eigenlijk niet mee stoppen. De ergste dromen vind ik zelf die waar ik weer een relatie heb met mijn ex, dan word ik gesloopt wakker
zondag 29 april 2018 om 17:40
Hahaha nou ik spring niet van een flat of zo hoor als test. Maar gewoon in de lucht springen. ik heb eens een droom gehad waar bij ik echt zo twijfelde en zelfs die test lukte niet. Toen dacht ik dat ik dus wakker was, maar nee. Dus niet helemaal waterdicht.Courage-- schreef: ↑29-04-2018 15:05Ah okay. Dan is het kijken of het langzaamaan verbetert als je weer in een normaler ritme zit.
Enneh: hoe test je of je kan wegvliegen? Ik stel me dan voor dat je dat een keer doet als je wél echt wakker bent.
* probeert te vliegen * harde landing * au! * dus ik ben tóch wakker! *
(klinkt niet als de meest veilige test... ik heb overigens serieus een keer iemand met hoofd naar voren van de trap af zien gaan omdat ie zo stomlazerus was dat hij dacht dat hij kon vliegen...)