Gezondheid alle pijlers

Fasciatherapie

28-04-2018 14:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Om meteen met de deur in huis te vallen: Is er iemand hier die ervaring heeft met fasciatherapie?

Ik ben sinds 10 weken in behandeling owv stressklachten, chronische hyperventilatie, erg weinig energie,... De therapeut zegt dat ik goed bezig ben, al voel ik me momenteel slechter dan in het begin. Zij doet haar best om me te overtuigen dat dit allemaal normaal is en dat ik het tijd moet geven, maar ik vind het moeilijk om te geloven. Graag had ik wat ervaringen gelezen die hopelijk positief zijn.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes
Mandarijntje
Ik geloof er zelf niet in, dus kan je wat betreft geen ervaring bieden. Heb wel zelf ervaring met andere alternatieve therapie die me niet hielp, en een therapeute die me continu vertelde dat ik moest wachten op effect. Honderden euro's en wat levenslessen later...

Ik ga geen 'alternatieve therapie is bullshit'-discussie aanzwengelen en sta daar ook helemaal niet zo strikt in, maar wat ik je wel mee wil geven: luister naar je lichaam en wat je erin merkt. Alleen jij weet wat je helpt en wat niet. En geef jezelf een ultimatum als je de therapie wilt blijven proberen. Misschien kun je met je therapeute afspreken wanneer je resultaat mag verwachten, en de therapie afsluiten als tegen die tijd nog geen effect is opgetreden? Zodat je niet nodeloos blijft rekken en indien nodig een andere behandeling kan vinden die wel werkt.
Ik ken het niet en er zijn veel therapieën waarbij je je eerst slechter voelt, maar ik vind 10 weken wel lang.

Misschien zijn jouw problemen te heftig om opgelost te worden met manuele therapie.

Ben je ook onder behandeling van een psycholoog voor je stressklachten? Manuele therapie kan een goede aanvulling zijn. Soms heb je verschillende therapieën nodig.

Ik heb zowel mindfulnesstraining als emdr-therapie gekregen. Die versterkten elkaar. Door de mindfulness kon ik beter mijn emoties voelen en tijdens de emdr kon mijn probleem dan bij de wortel uitgeroeid worden.
Bedankt alvast voor de reacties.
Ik ben ook in behandeling bij een psychologe en zij heeft me de fasciatherapie aangeraden. Onlangs ben ik ook met yoga gestart en heb een meditatie-app op mijn smartphone gezet die ik wel elke dag gebruik.
EDMR, runningtherapie en CGT ken ik niet. Dat ga ik zeker eens opzoeken!
Heb ooit sessie bij een reincarnatietherapeut gedaan, die vond dat het allemaal zo goed en zinvol verlopen was.Tja voor haar misschien, want ik was ruim 200 euro lichter. o_o
En nul resultaat.
Nee, wat doen ze dan? Masseren ofzo?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik reageer niet goed op massage dus het doet wel wat. Al is het negatief.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Naar een psycholoog?
retrostar schreef:
28-04-2018 22:10
Nee, wat doen ze dan? Masseren ofzo?
Doordat ik als kind een verkrampte houding heb aangenomen door emoties en dergelijke te moeten opkroppen zijn mijn spieren en mijn bindweefsel tussen spieren en botten verkort. Hierdoor zijn er blokkades ontstaan, zowel emotioneel als lichamelijk. Zo ligt mijn spijsvertering ook overhoop hierdoor.
Aan de hand van rustige massagetechnieken is het de bedoeling dat dit alles terug verlengd word en dat die blokkades verdwijnen.
S-Meds schreef:
28-04-2018 22:19
Naar een psycholoog?
Dat doe ik al, het is zij die me dit heeft aangeraden. Ik combineer de 2 therapieën.
Mandarijntje1 schreef:
28-04-2018 22:31
Doordat ik als kind een verkrampte houding heb aangenomen door emoties en dergelijke te moeten opkroppen zijn mijn spieren en mijn bindweefsel tussen spieren en botten verkort. Hierdoor zijn er blokkades ontstaan, zowel emotioneel als lichamelijk. Zo ligt mijn spijsvertering ook overhoop hierdoor.
Aan de hand van rustige massagetechnieken is het de bedoeling dat dit alles terug verlengd word en dat die blokkades verdwijnen.
Kwakzalverij dus
Alternatieve geneeswijzen kunnen een prima toevoeging zijn en wellicht heeft die psycholoog zelf goede ervaringen hiermee, maar als jij het idee hebt dat het niet helpt zou ik er gewoon mee stoppen.

Niet elke therapie is voor iedereen.

Als je het idee hebt dat die mindfulness oefeningen wat voor je doen, kan ik een training aanraden. Ik vond het echt van toegevoegde waarde om er intensief mee bezig te zijn en goed begeleid te worden.
Mandarijntje1 schreef:
28-04-2018 22:31
Klinkt niet echt betrouwbaar. ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven