Er even uit
zondag 29 april 2018 om 15:43
Dit.zeeuwsmeisje1981 schreef: ↑29-04-2018 15:39Wat zou je doen als je vriend er niet was? (ik snap nooit dat mensen niet weten wat ze met hun vrije tijd moeten doen)
Je hoeft toch niet elk uur van het weekend samen door te brengen? Misschien, ik noem maar wat, wil jij 's ochtends hardlopen en hij uitslapen.
Jij gaat misschien nog lunchen met een vriendin en hij wil nog even sporten. Aan het eind van de middag samen boodschappen doen, uitgebreid koken of juist allemaal hapjes halen en daarna lekker met een filmpje op de bank. Of 's avonds lekker samen ergens uit eten. Of spreek samen met vrienden af?
Hoe zou een weekend voor jou eruit zien als je vriend er bijvoorbeeld een keer niet was? Verder;
- Samen naar een tuincentrum zomerplantjes uitkiezen
- Ontbijten bij de Ikea
- Geocachen
- Spelletjes doen
- Maak samen een legpuzzel
- Sauna
- Museum
- Fotoalbums inplakken
- Koop een pakje met allerlei vragen, trek een fles wijn open en zet een kaasplankje op tafel en leer elkaar beter kennen
- Kaasfondue of chocoladefondue
Etc.
timetraveler wijzigde dit bericht op 29-04-2018 15:47
25.33% gewijzigd
zondag 29 april 2018 om 15:45
wordt actief, ga samen zwemmen/fietsen/tennissen/klimmen/wandelen
of ga samen een workshop doen, vrijwilligers werk
op bezoek bij je oude oma. vrienden
grote legpuzzel, bordspellen, nieuwe taal leren
je hoeft trouwens ook niet het hele weekend samen iets te doen
of ga samen een workshop doen, vrijwilligers werk
op bezoek bij je oude oma. vrienden
grote legpuzzel, bordspellen, nieuwe taal leren
je hoeft trouwens ook niet het hele weekend samen iets te doen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zondag 29 april 2018 om 16:19
zondag 29 april 2018 om 16:24
Waarom wil je elk weekend een bijzonder uitje? Doe je dat ook als je vrijgezel bent? Begrijp me niet verkeerd (ik hou van musea, cultuur en natuur), maar elk weekend de hort op zijn zou mij teveel worden.
Wat is er mis met samen boodschappen doen, ergens een kopje koffie drinken en uitgebreid koken? Daarna een film, serie of seks. Zo brachten mijn man en ik de eerste jaren onze weekenden door.
Wat is er mis met samen boodschappen doen, ergens een kopje koffie drinken en uitgebreid koken? Daarna een film, serie of seks. Zo brachten mijn man en ik de eerste jaren onze weekenden door.
zondag 29 april 2018 om 16:27
Dit. Wij gingen altijd boodschappen doen, lekker uitgebreid brunchen/lunchen in de stad, beetje rondlopen, 's avonds lekker koken. Niks mis mee. Erop uit gaan doe je toch omdat er iets is wat je graag wil doen? Andersom heel geforceerd dingen gaan verzinnen om je weekend maar zo origineel/gevarieerd mogelijk door te brengen, dat snap ik nooit.Kunstenkitsch schreef: ↑29-04-2018 16:24Waarom wil je elk weekend een bijzonder uitje? Doe je dat ook als je vrijgezel bent? Begrijp me niet verkeerd (ik hou van musea, cultuur en natuur), maar elk weekend de hort op zijn zou mij teveel worden.
Wat is er mis met samen boodschappen doen, ergens een kopje koffie drinken en uitgebreid koken? Daarna een film, serie of seks. Zo brachten mijn man en ik de eerste jaren onze weekenden door.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 29 april 2018 om 16:49
Wat wij meestal deden was uitslapen, krant lezen, dan op het internet en in kookboeken op zoek naar een leuk uitgebreid gerecht om te koken. Dan douchen, de stad in, op de markt alle ingredienten kopen. Ergens lunchen. Thuis onder het genot van een wijntje samen koken (of 1 koken en de ander erbij te kletsen). Tafel mooi dekken en dan uitgebreid eten. Toetje in bed en je dag is zo voorbij.
2e dag van het weekend wasjes draaien, kranten en boeken mee naar een leuk restaurant/park/strand etc en de hele dag lezen, beetje de wereld bediscussiëren, lekker eten en op tijd naar huis voor een leuke film en vroeg naar bed.
Nu ik alleen ben besteed ik mijn vrije weekend eigenlijk ook zo.
2e dag van het weekend wasjes draaien, kranten en boeken mee naar een leuk restaurant/park/strand etc en de hele dag lezen, beetje de wereld bediscussiëren, lekker eten en op tijd naar huis voor een leuke film en vroeg naar bed.
Nu ik alleen ben besteed ik mijn vrije weekend eigenlijk ook zo.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
zondag 29 april 2018 om 17:33
Ik wou exact dit schrijven.zeeuwsmeisje1981 schreef: ↑29-04-2018 15:39Wat zou je doen als je vriend er niet was? (ik snap nooit dat mensen niet weten wat ze met hun vrije tijd moeten doen)
maandag 30 april 2018 om 15:20
Jeetje, wat een aanvallen hier. En ik krijg het idee dat sommigen ook niet het hele bericht lezen maar bij de eerste zin al hun oordeel klaar hebben.
Het is dus niet zo dat we elk weekend iets moeten doen, ik was gewoon op zoek naar inspiratie. Wij koken elk weekend al samen, maar tussen ongeveer 10:00 uur en 18:00 uur zitten toch 8 uurtjes. En zoals gezegd wij vinden een weekendje bankhangen ook helemaal niet erg. En we hoeven ook niet elke minuut samen te zijn in het weekend (doen we nu ook niet)
Maar goed, voor degenen die toch wel leuke suggesties hebben achtergelaten, bedankt!
Het is dus niet zo dat we elk weekend iets moeten doen, ik was gewoon op zoek naar inspiratie. Wij koken elk weekend al samen, maar tussen ongeveer 10:00 uur en 18:00 uur zitten toch 8 uurtjes. En zoals gezegd wij vinden een weekendje bankhangen ook helemaal niet erg. En we hoeven ook niet elke minuut samen te zijn in het weekend (doen we nu ook niet)
Maar goed, voor degenen die toch wel leuke suggesties hebben achtergelaten, bedankt!
maandag 30 april 2018 om 15:56
Het is niet echt een aanval, wel veel onbegrip
en dat vind ik niet zo gek
Ik dacht tijdens het lezen van de OP ook, huh...hoezo weet je niet wat je in de weekenden moet doen?
Ik kom in weekenden altijd chronisch tijd tekort.
Op zaterdag slaap ik (we) altijd uit. Uurtje of 10.00 opstaan, douchen aankleden ontbijten en dan is hier hier zo 11.30
Dan gaan we meestal lekker naar de markt, lekker dingetjes halen voor het weekend
Even ergens lunchen, dan naar huis en beetje de keet kuisen
Dan lekker samen koken en tegen de tijd dat we klaar zijn met eten is het meestal een uur of 20.00
En dan ploffen we of op de bank of we hebben sociale verplichtingen
Op zondag sport ik eerst van 11.00 tot 1300 dus voor ik goed en wel aan de zondag begin is het 14.00. Met pokke weer maken we het binnen leuk, met mooi weer zijn we altijd wel ergens buiten te vinden
En dan is het weekend om
en dat vind ik niet zo gek
Ik dacht tijdens het lezen van de OP ook, huh...hoezo weet je niet wat je in de weekenden moet doen?
Ik kom in weekenden altijd chronisch tijd tekort.
Op zaterdag slaap ik (we) altijd uit. Uurtje of 10.00 opstaan, douchen aankleden ontbijten en dan is hier hier zo 11.30
Dan gaan we meestal lekker naar de markt, lekker dingetjes halen voor het weekend
Even ergens lunchen, dan naar huis en beetje de keet kuisen
Dan lekker samen koken en tegen de tijd dat we klaar zijn met eten is het meestal een uur of 20.00
En dan ploffen we of op de bank of we hebben sociale verplichtingen
Op zondag sport ik eerst van 11.00 tot 1300 dus voor ik goed en wel aan de zondag begin is het 14.00. Met pokke weer maken we het binnen leuk, met mooi weer zijn we altijd wel ergens buiten te vinden
En dan is het weekend om
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 30 april 2018 om 16:22
Gewoon je leven leven in het weekend. Zonder plannen. Kijk op het moment waar je zin in hebt. Pak de krant en kijk wat er dat weekend te doen is.
Ga sporten als jullie je zo vervelen. Ga boeken lezen. Het huis opknappen. Een etentje geven voor vrienden. Honden uitlaten. Jullie spullen op Marktplaats zetten. Fotograferen. Fotoboeken maken.
Ga sporten als jullie je zo vervelen. Ga boeken lezen. Het huis opknappen. Een etentje geven voor vrienden. Honden uitlaten. Jullie spullen op Marktplaats zetten. Fotograferen. Fotoboeken maken.
maandag 30 april 2018 om 16:24
Over die derde taal: zoek een Spaanse partner. Die kan de héle dag praten. Tot in detail. Nu voornamelijk over de winst van Barca...Wintertime16 schreef: ↑29-04-2018 17:35Heel de dag Engels/Frans/Spaans praten met elkaar (evt aangepast aan je vakantiebestemming)
maandag 30 april 2018 om 16:31
Jij schrijft zelf heel uitgebreid hoe het zit alvorens om tips te vragen. Laat dan dat hele verhaal achterwege en vraag om leuke tips voor dingen die je samen met je vriend kan doen.Lovie_Dovie schreef: ↑30-04-2018 15:20Jeetje, wat een aanvallen hier. En ik krijg het idee dat sommigen ook niet het hele bericht lezen maar bij de eerste zin al hun oordeel klaar hebben.
Het is dus niet zo dat we elk weekend iets moeten doen, ik was gewoon op zoek naar inspiratie. Wij koken elk weekend al samen, maar tussen ongeveer 10:00 uur en 18:00 uur zitten toch 8 uurtjes. En zoals gezegd wij vinden een weekendje bankhangen ook helemaal niet erg. En we hoeven ook niet elke minuut samen te zijn in het weekend (doen we nu ook niet)
Maar goed, voor degenen die toch wel leuke suggesties hebben achtergelaten, bedankt!
Want zelfs na deze post heb ik nog steeds het idee dat jullie bij elkaar zitten 'omdat het moet' (tussen 10 en 18 uur, really??), en niet omdat jullie het leuk vinden. Ik heb namelijk totaal geen moeite met 'de tijd vullen en/of doden' met mijn vriend. Tijd vliegt juist.
maandag 30 april 2018 om 18:19
-Bevrijdingsfestival aankomend weekend
-naar de veluwe lange wandeling maken
-famillie bezoeken
-dagje naar het strand. Wandelen en terrasje pakken.
-bbq/gourmetten
-tekenen/schilderen
-sporten
-tappas maken en opeten
-verslaafd raken aan een serie
-verslaafd raken aan een boek
-met je oude spullen op een lokale rommelmarkt staan
-helpen bij een dierenasiel of verzorgingstehuis
-groenten of kruidentuintje aanleggen
-met de hond van je ouders/buren/vriendin lopen
-met vrienden afspreken
-naar een leuke stad gaan, net over de grens bijv.
Hopelijk heb je wat inspiratie hier aan
-naar de veluwe lange wandeling maken
-famillie bezoeken
-dagje naar het strand. Wandelen en terrasje pakken.
-bbq/gourmetten
-tekenen/schilderen
-sporten
-tappas maken en opeten
-verslaafd raken aan een serie
-verslaafd raken aan een boek
-met je oude spullen op een lokale rommelmarkt staan
-helpen bij een dierenasiel of verzorgingstehuis
-groenten of kruidentuintje aanleggen
-met de hond van je ouders/buren/vriendin lopen
-met vrienden afspreken
-naar een leuke stad gaan, net over de grens bijv.
Hopelijk heb je wat inspiratie hier aan
Onze tijd is nu.
maandag 30 april 2018 om 18:23
Nou ik zal dan maar niet gaan samenwonen TO als jullie nu al niet meer weten wat je moet doen in heb weekend. Hoe moet dat als je elkaar elke dag ziet als je samen woont? Dan heb je elkaar helemaal niks te vertellen.
Kortom ik snap ook niet wat het probleem is.
Wij hebben elk weekend zoveel te doen, samen, met vrienden, alleen dat het weekend zo om is.
Kortom ik snap ook niet wat het probleem is.
Wij hebben elk weekend zoveel te doen, samen, met vrienden, alleen dat het weekend zo om is.