Outlook leeftijdsverificatie

27-04-2018 09:21 57 berichten
Sinds vanmorgen vroeg zit ik in een Kafkaiaanse loop en ik word er gek van. Ik moet bij mijn outlook-e-mailadres aantonen dat ik volwassen ben, want blijkbaar had ik als geboortedatum 1 januari 2011 staan. Ik kan dat aantonen door een creditcard te gebruiken (heb ik niet, ik wil niet die van mijn vriend gebruiken) of door een foto van mijn rijbewijs te sturen. Om die foto te kunnen sturen moet ik echter een ander Microsoft-account gebruiken. Maar steeds als ik op de link mbt het indienen van dit bewijs klik moet ik opnieuw inloggen, en ik blijf dus in een cirkel ronddraaien.
Nu heb ik ook een Hotmail-account, waarbij mijn geboortedatum blijkbaar wel wijst op volwassenheid. Ik heb bij mijn outlook-account daarom mijn Hotmail-adres ingevuld als zijnde het e-mailadres van mijn ouders. En dat werkte wel, halleluja. Als mijn eigen ouder heb ik via Hotmail gezegd dat mijn kind het outlook-adres mag gebruiken voor alles. Dit ligt nu ter verificatie bij Microsoft. Ze zeggen het zo snel mogelijk te doen, maar in ieder geval binnen 7 dagen.

Nu krijg ik continu op mijn telefoon en mijn ipad het verzoek om het wachtwoord van mijn outlook-account in te vullen, maar als ik dat doe kom ik weer bij de leeftijdsverificatieloop uit, waar ik dus niet uitkom. Blijkbaar kan ik mijn outlook-mail niet gebruiken op telefoon of ipad voor de verificatie rond is. Ingelogd via webmail kan ik wel mijn mail lezen, gelukkig. Er komen namelijk ook mailtjes mbt mijn werk op binnen, juist zaken die buiten openingstijden afgehandeld moeten worden en daarom niet naar mijn werkmail gaan. Die mailtjes moet ik altijd snel kunnen lezen en afhandelen. Als ze nou gewoon op mijn telefoon binnen zouden komen zou dat wel een stuk efficiënter werken.
Maar dat ik echt iedere keer, tig keer per uur, het verzoek krijg om mijn wachtwoord in te vullen, daar word ik echt helemaal gestoord van!

Ik wil niet echt wat met dit topic geloof ik, alleen wat frustratie van me afschrijven. Of nou ja, toch een vraag: wie heeft dit proces ook al ondergaan en hoe lang duurt die verificatieshit?
Alle reacties Link kopieren
Ik had in hotmail opeens ook een soort chatfunctie waar meteen drie wildvreemden op stonden die met me wilden chatten. Had ik ook niet om gevraagd.
Maar wat is het alternatief? Ik wil ook geen Google/Gmail account. Is er nog ergens een mogelijkheid om een mailaccount te krijgen dat nergens aan gelinkt hoeft te worden en waar je niks anders mee kunt dan mailen?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

@merano
Je hebt toch een e-mailadres van je internetprovider gekregen, neem ik aan?
Ja, ooit vast wel. Nooit gebruikt. Scheelt iig verificatie, want daar hebben ze mijn gegevens al. ;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Kirby schreef:
27-04-2018 10:19
Bij g-mail kun je je geboortedatum controleren en aanpassen als je op die oranje cirkel met je letter klikt (rechts bovenaan), waar je ook kan uitloggen zeg maar. Vervolgens op 'mijn account' klikken, 'persoonlijke info en privacy' en dan 'uw persoonlijke informatie' en dan aanpassen.

Ah thnx voor de tip! Op mn ipad lukt het me nog niet, maar ik zal het eens op een pc proberen :D
Pinda-Kaas schreef:
27-04-2018 10:41
Je kunt op je telefoon en je ipad even je outlook account eraf gooien, dan krijg je in ieder geval die meldingen niet meer de hele tijd.

Aangezien je werkmail er ook op binnen komt, is er op je werk een ICT-persoon die misschien er even voor je kan induiken? Nu kan dat waarschijnlijk ook pas maandag. Maar wellicht kunnen zij aan de achterkant instellen dat de werkemails tijdelijk naar je andere emailadres worden doorgestuurd tot het probleem is opgelost? Bij ons bedrijf is het iig zo dat de ict-man ons ook helpt met problemen met persoonlijke accounts als we die voor werk gebruiken.

Helaas heb ik geen ICT-er in dienst :( Ik heb die werkingen nu open staan in een apart tabblad op mn ipad, zodat ik het online kan checken, het moet zo maar ff dan.
RikM schreef:
27-04-2018 12:48
Ik ben zelfs nog een stap verder gegaan en heb alles van Microsoft in de ban gedaan. Voor mij geen Windows meer, niet dat vreselijke Office-pakket en al helemaal geen Hotmail en dergelijke troep. Het leven is sindsdien een stuk leuker. ;-D

Ik ga een MacBook kopen inderdaad :D Ik twijfel nog even over dit e-mailadres. Zoals gezegd vind ik het erg veel gedoe om dat te wijzigen, maar dit is ook irritant nu :|
RikM schreef:
27-04-2018 14:11
@merano
Je hebt toch een e-mailadres van je internetprovider gekregen, neem ik aan?

En dan stap je over van provider, en dan moet je dat ook weer aanpassen. Of is dat tegenwoordig niet meer zo? Dat was voor mij destijds namelijk de reden om een outlook-account te nemen.
Update: vannacht om 00:31 een mailtje ontvangen dat de foto van mijn rijbewijs niet was doorgekomen. Net een nieuwe poging gedaan dus.
Marana-- schreef:
28-04-2018 09:22
Update: vannacht om 00:31 een mailtje ontvangen dat de foto van mijn rijbewijs niet was doorgekomen. Net een nieuwe poging gedaan dus.
Het gaat lekker zo. Eigenlijk beschermt je provider de rest voor je mails :P
RikM, hoop dat je hier nog leest. Ik heb een Mac. Hoe kun je dan alles doen zonder google account? Als je iig een algemene mail wil?
Ik begrijp dat ik mijn zakelijke mailadressen kan loskoppelen. Ik internet trouwens door mijn gsm als hotspot te gebruiken (aansluiting is hier niet mogelijk).
En geen windows meer, kan dat als je een online business aan het opbouwen bent?

Gewoon maar even wat vragen die waarschijnlijk laten zien dat ik er echt geen sikkepit van snap :$ :$ :$
Je kunt zoveel e-mailadressen toevoegen aan je mailprogramma als je wilt, of dat nou Gmail is of Hotmail of een adres van je internetprovider of een zakelijk adres van je domeinnaam, dat maakt allemaal niet uit. Ik heb er op dit moment een stuk of acht.

En met een online business kun je prima werken op een Mac hoor, je kunt er alles mee wat met Windows ook kan. Het enige verschil is dat het veel prettiger werkt én niet om de haverklap stukgaat.

Een voorbeeld: op een Mac heb je helemaal geen virusscanner nodig. Moet je met Windows eens proberen. :cencored:
Thanks voor je antwoord, ik begrijp dat ik de vraag niet juist gesteld heb (en weet ook niet of mijn nieuwe poging daar iets aan veranderd...)
Ik ben heel blij met mijn MAc, ik heb laatste een tijd een andere geprobeerd en dat ging naar jaren appeltjes te hebben gehad niet mee. Wat een gedoe. Ik heb zelf alleen het gevoel dat alles verbonden is via google / windows / weet ik wat en ik begrijp niet goed hoe je dit los kunt koppelen. Wellicht is het tijd om eens een paar goede trainingen van Apple te gaan volgen. Ik gebruik hem nu nog vrij weinig, maar dat gaat snel veel intensiever worden.

Apple winkels gaven eerder trainingen in hun programma's, ik loop daar van de week eens naar binnen. Als iemand een goede online training weet, advies is altijd welkom!

Sorry Marana, ik kaap je topic een beetje...
Geen probleem, mijn probleem is namelijk opgelost :D
Vanavond om kwart voor 8, ongeveer 10,5 uur na het (weer) sturen van een foto van mijn rijbewijs kreeg ik bericht op mijn Hotmail dat mijn kind met het outlook-account onder mijn toezicht viel. Ik kon instellen voor hoeveel geld mijn kind dingen mag bestellen, hoeveel schermtijd ik het gun, of ik toestemming geef voor het spelen van games die geschikt zijn voor een leeftijd van 3 of 4 of 5 etc, en nog wat dingetjes. Bovendien kan ik als ouder een wekelijks rapport met alle activiteiten van mijn kind ontvangen.
Ik heb mezelf onbeperkte toegang tot alles gegund :proud:
Hahahaha, dat is dan wel weer heel grappig.

Marana-- schreef:
28-04-2018 21:50
Geen probleem, mijn probleem is namelijk opgelost :D
Vanavond om kwart voor 8, ongeveer 10,5 uur na het (weer) sturen van een foto van mijn rijbewijs kreeg ik bericht op mijn Hotmail dat mijn kind met het outlook-account onder mijn toezicht viel. Ik kon instellen voor hoeveel geld mijn kind dingen mag bestellen, hoeveel schermtijd ik het gun, of ik toestemming geef voor het spelen van games die geschikt zijn voor een leeftijd van 3 of 4 of 5 etc, en nog wat dingetjes. Bovendien kan ik als ouder een wekelijks rapport met alle activiteiten van mijn kind ontvangen.
Ik heb mezelf onbeperkte toegang tot alles gegund :proud:
Dag Marana, mag ik vragen waar je die foto van je rijbewijs naar toegestuurd hebt? Ik krijg steeds de melding:Fout
Probeer het opnieuw. Er is iets fout gegaan aan onze kant.
Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met klantondersteuning.
(337681-[1]-ac2bfb2e-5c86-4940-9e60-0b4ba8cab70c)

En ik zit heeeeeeeeel erg te wachten op een spannend mailtje! :cry:
conversation = awareness
Ik kreeg eerst de melding dat ze hem niet ontvangen hadden. En toen heb ik hem als reply op die mail gestuurd.

Misschien kun je eerst het verificatieverzoek indienen zonder bijlage en het dan net zo doen als ik, als je dat mailtje krijgt?
Oh en check je mail gewoon via webmail, daar kun je ze wel lezen. Hoop dat je goed bericht krijgt!
Die tip via webmail deed het 'm: thanks!!!

Maar tjonge... Wat Een Gedoe zeg. Ik had al een aversie tegen alles wat met knopjes werkt (zal de generatie zijn), maar nu helemaal.

Alles eruit donderen is helaas geen optie tegenwoordig, maar wat verlang ik naar de tijd van brieven schrijven en wachten op de postbode!
conversation = awareness
Ik had exact hetzelfde, maar dan voor mijn werk e-mail (dat ook een op gmail lijkend e-mail adres is)

Ik had inderdaad mijn rijbewijs opgestuurd en bevestiging gekregen dat het goed is, maar mijn geboortedatum is niet gewijzigd. Na 2 uur gechat te hebben met microsoft, is er nog geen oplossing. Ik hoop binnen 2 dagen een reactie te hebben van de microsoft account expert ......
De ironie. Een maatregel om je privacy te beschermen en dan moet je een kopie van je identiteitsbewijs (!!) via een onveilig medium zoals e-mail opsturen. :facepalm:

Je zou er eigenlijk om moeten lachen als het niet zo om te janken was.
RikM schreef:
30-04-2018 19:31
De ironie. Een maatregel om je privacy te beschermen en dan moet je een kopie van je identiteitsbewijs (!!) via een onveilig medium zoals e-mail opsturen. :facepalm:

Je zou er eigenlijk om moeten lachen als het niet zo om te janken was.
Die discussie heb ik vandaag met de zorgverzekeraar gevoerd. Ik ben tot vrij hoog gegaan en heb uiteindelijk gelijk gekregen ;-)
Eerst een lange uitleg dat dingen nodig waren om mijn privacy te garanderen en dan zo met mijn privacy omgaan. Dacht het niet.
Vanochtend zag ik dat mijn leeftijd eindelijk is aangepast.... Ik ben weer volwassen ;)
Mijn leeftijd kon ik ook niet meer aanpassen, gallig werd ik er van.
Nu heeft mijn zoon de ouder/ kind aanvraag gedaan, ik kan nu verder met toestemming van kind, we hebben het omgedraaid. :-o .
:rofl:

Heerlijk wat een gedoe!
Ik kreeg eerst, redelijk snel, een reactie dat de foto niet goed leesbaar was.
Opnieuw gestuurd als bijlage op hun mail. Nu duurt het erg lang voor ik reactie krijg.
Wat een gedoe. Had ik maar gewoon een valse geboortedatum gebruikt voor de kinderen. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven