Ervaring AMITRIPTYLINE om te slapen?
woensdag 2 mei 2018 om 10:27
Hi mede forummers,
Kamp al jaren met slaapproblemen en letterlijk alles geprobeerd wat je maar kan bedenken.
Onlangs een slaaponderzoek gehad en daar kwam inderdaad uit dat ik insomnia (slapeloosheid) heb.
Eerst kreeg ik THC olie voorgeschreven en dit hielp niet. Toen uiteindelijk amitriptyline en ben hier 4 nachten geleden mee begonnen.
Inslapen ging zeer goed (10 mg), echter werd ik om 4 uur wakker en tot 7 uur in de ochtend wakker gelegen. Daarom na 2 nachten de dosis verhoogd naar 20 mg, en nu werd ik om 2 uur al wakker tot 6 uur in de ochtend (uiteindelijk om 5 uur maar wat Xanax gepakt om nog iets te kunnen slapen).
Ik baal enorm want ik lees zoveel succes verhalen over amitriptyline bij doorslaapproblemen maar bij mij heeft het een tegenovergesteld effect lijkt wel!
Moet ik dit medicijn nog een kans geven of moet ik er mee stoppen? Voel me zo radeloos! Alles wat ik wil is gewoon fatsoenlijk slapen.
Kamp al jaren met slaapproblemen en letterlijk alles geprobeerd wat je maar kan bedenken.
Onlangs een slaaponderzoek gehad en daar kwam inderdaad uit dat ik insomnia (slapeloosheid) heb.
Eerst kreeg ik THC olie voorgeschreven en dit hielp niet. Toen uiteindelijk amitriptyline en ben hier 4 nachten geleden mee begonnen.
Inslapen ging zeer goed (10 mg), echter werd ik om 4 uur wakker en tot 7 uur in de ochtend wakker gelegen. Daarom na 2 nachten de dosis verhoogd naar 20 mg, en nu werd ik om 2 uur al wakker tot 6 uur in de ochtend (uiteindelijk om 5 uur maar wat Xanax gepakt om nog iets te kunnen slapen).
Ik baal enorm want ik lees zoveel succes verhalen over amitriptyline bij doorslaapproblemen maar bij mij heeft het een tegenovergesteld effect lijkt wel!
Moet ik dit medicijn nog een kans geven of moet ik er mee stoppen? Voel me zo radeloos! Alles wat ik wil is gewoon fatsoenlijk slapen.
woensdag 2 mei 2018 om 10:38
Mijn slaap neuroloog zei dat je hierbij meteen het effect moet werken! Maar het is zo vreemd want het maakt me wel rustig en relaxed.. Dus als ik nachts wakker word stress ik er ook niet om alleen is en blijft het verveelt als je elk uur van de klok ziet! Hoelaat neem jij het in en hoelang lig je wakker nachts als je wakker wordt?
woensdag 2 mei 2018 om 10:39
Er is 1 apotheek in Den Haag die met meerdere ziekenhuizen samenwerkt mbt THC olie! CBD olie doet al helemaal niks voor mij. Van THC olie word ik nog enigszins licht in me hoofd.ouwewijsneus schreef: ↑02-05-2018 10:36THC olie is volgens mij nog steeds illegaal
bedoel je niet CBD olie?
woensdag 2 mei 2018 om 10:55
Ik gebruik valeriaan van Lamberts en donormyl. Beide vrij te koop. Ik wissel dit af en slaap perfect. Zelfs als ik een nachtje niks inneem. Donormyl is in belgie en frankrijk bij de apotheek te koop. Is eigenlijk een anti-histamine maar de bijwerking is sufheid. Daardoor slaap je goed. Ik slaap hier beter op en door dan alle pammetjes.
woensdag 2 mei 2018 om 10:58
Amitriptyline als antidepressiva duurt idd een paar week voordat het werkt. Met de insteek om er beter van te kunnen slapen, zou het meteen moeten werken. Een bijwerking van amitriptyline is suf worden, de bijwerking heb je meteen in het begin. Ik gebruik het ook, ook voor zenuwpijn, maar ook om de reden dat ik heel slecht slaap.20mg voor de nacht, bij mij werkt het helaas ook niet afdoende. Ook thc olie werkt bij mij niet geweldig..
Strekte TO, niet kunnen slapen is een crime. Ben nog steeds op zoek naar de gouden tip. Het beïnvloed je leven enorm.
Strekte TO, niet kunnen slapen is een crime. Ben nog steeds op zoek naar de gouden tip. Het beïnvloed je leven enorm.
woensdag 2 mei 2018 om 10:59
Ik neem het 2 tot 3 uur voor het slapen in! Maar het vreemde is dat het slapen dat ik de weken ervoor bijna geen doorslaapproblemen had en sinds ik met het medicijn ben begonnen lig ik s'nachts ineens uren wakker! Ik geef het toch nog maar een paar dagen, hoop zo erg dat het veranderd! Dit middel was toch beetje mijn laatste hoop...
woensdag 2 mei 2018 om 11:00
Inderdaad... Wat waren jou ervaringen/bevindingen met amitriptyline? Merkte je na een tijd dat het beter ging werken? Hoeveel mg nam je en wanneer? De dokter zei namelijk dat het voor slapen meteen zou meten werken..hen70 schreef: ↑02-05-2018 10:58Amitriptyline als antidepressiva duurt idd een paar week voordat het werkt. Met de insteek om er beter van te kunnen slapen, zou het meteen moeten werken. Een bijwerking van amitriptyline is suf worden, de bijwerking heb je meteen in het begin. Ik gebruik het ook, ook voor zenuwpijn, maar ook om de reden dat ik heel slecht slaap.20mg voor de nacht, bij mij werkt het helaas ook niet afdoende. Ook thc olie werkt bij mij niet geweldig..![]()
woensdag 2 mei 2018 om 11:18
Nou, ik zit met zenuwpijn vanwege hernia's ed. In overleg met de neuroloog ben ik bewust op Amitriptyline overgestapt, omdat ik dus ook een slaapprobleem heb. Dit zou ook voor het slapen goed kunnen werken. Ben begonnen met 10mg uurtje voor het slapen innemen, daarna 20mg uur voor het slapen. Qua slapen merk ik echt weinig effect. Het moet idd meteen werken. Slik het inmiddels bijna twee jaar, dus helaas. Had er toen ook meer van verwacht/gehoopt. Hogere dosering heeft volgens mij voor slechte slapen geen zin.
woensdag 2 mei 2018 om 14:33
Amitriptyline is in de eerste plaats een antidepressivum en voor die indicatie moet je het 6 weken de rijd geven voor het werkt. Slaperigheid is een bijwerking en die treedt direct op, of niet natuurlijk, want niet iedereen heeft last van bijwerkingen. Ik heb het een half jaar geslikt, het deed niks voor mijn stemming, maar ik heb nooit van mijn leven zo goed geslapen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti
donderdag 3 mei 2018 om 21:25
Ik gebruik ook amitriptyline 10 mg, zo'n 7 maanden al denk ik, en bij mij heeft het ook een wisselende werking. Qua inslapen werkt het altijd wel! Na ong. 1-1,5 uur na inname voel ik mijn oogleden zwaarder worden. Soms slaap ik de hele nacht door en soms ben ik weer rond 3 uur wakker. Het middel werkt (bij mij) wel het beste wanneer je zelf al wat moe voelt. Dan slaap ik vaak de hele nacht wel door.
vrijdag 4 mei 2018 om 03:36
Ik heb er direct een pillen-splitter bij gekocht en slik dus halfjes (5 mg).
Ik kwam op dit idee omdat bij mij hoge doses melatonine averechts werkten t.o.v. lagere doses.
Dus ben ik met amitriptyline zo laag mogelijk begonnen. Ik slik het direct voordat ik ga slapen en dan werkt het als een tierelier. Ik slaap veel dieper en kalmer. Na een week of twee tot vier, merk ik dat ik weer kan stoppen omdat m’n lichaam het dan weer zelf overneemt. Zodra ik weer onrustiger of minder verkwikkende slaap krijg, dan begin ik weer met slikken.
Ik ben heel blij dat dit middel bestaat!
Ik kwam op dit idee omdat bij mij hoge doses melatonine averechts werkten t.o.v. lagere doses.
Dus ben ik met amitriptyline zo laag mogelijk begonnen. Ik slik het direct voordat ik ga slapen en dan werkt het als een tierelier. Ik slaap veel dieper en kalmer. Na een week of twee tot vier, merk ik dat ik weer kan stoppen omdat m’n lichaam het dan weer zelf overneemt. Zodra ik weer onrustiger of minder verkwikkende slaap krijg, dan begin ik weer met slikken.
Ik ben heel blij dat dit middel bestaat!
vrijdag 4 mei 2018 om 03:43
P.S. Ik slaap soms ook wel kort als ik amitriptyline heb geslikt, maar ik voel me dan wel verkwikt. Alsof ik in die paar uren veel effectiever heb geslapen dan normaal als ik een lange nacht zonder ami slaap. Dus zo’n korte nacht vind ik dan geen probleem en ik ga ‘s nachts lekker wat eten/drinken/lezen/online spelletje doen en genieten van de stilte in huis. Om soms na twee uurtjes nog even verder te slapen.