Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee 2018

09-04-2018 13:33 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik solliciteer dit jaar (als een van de velen) op het rijkstraineeship. Ik vroeg me af of er nog meer mensen hier op dit forum meedoen (of in voorgaande jaren gesolliciteerd hebben. Lijkt me leuk en nuttig om tips en ervaringen uit te wisselen.

De basisinfo en een gedeelte van de motivatie heb ik ingevuld, ik moet echter nog alle tests doen.. ik hik er best wel tegenaan! Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit ervaren :)
jufank schreef:
02-05-2018 06:58
Ik heb ze allemaal ingevuld en ben redelijk content, maar ik vind mijn voorbeeld van organisatiesensitiviteit eigenlijk helemaal niet zo goed. Maar ik weet niet zo goed daar wel neer te zetten.. pff. Misschien dat ik het nog aanpas vandaag als ik iets beters kan bedenken.

Hoe ging het bij jou?
Ik heb zo lang over organisatiesensitiviteit nagedacht. Helemaal omdat dat voorbeeld daarvan een beetje overdreven goed was vond ik. Maar ik heb uiteindelijk wel iets bedacht.

Ik vind ook het verschil tussen initiatief en durf lastig.
Vogel123 schreef:
02-05-2018 07:35
Ik heb zo lang over organisatiesensitiviteit nagedacht. Helemaal omdat dat voorbeeld daarvan een beetje overdreven goed was vond ik. Maar ik heb uiteindelijk wel iets bedacht.

Ik vind ook het verschil tussen initiatief en durf lastig.
Je hoeft niet per sé heel bescheiden te zijn als je echt iets heel goeds hebt gedaan he ;)

Die andere twee vond ik dan weer juist makkelijker in te vullen.
Vogel123 schreef:
02-05-2018 07:32
Ja ik heb gebeld, was wel een fijn gesprek. Hoe het werkt is dat ze in principe alle studieachtergronden willen verdelen over verschillende ministeries, omdat het rijksbreed is en het dan zo divers mogelijk is. Dus vandaar dat ik met mijn studieachtergrond daar ook ben toegewezen. Maar ze nemen voorkeuren op, dus in mijn geval I&W en BZK. Dan gaan ze na vandaag kijken of er geruild kan worden met andere mensen die gebeld hebben. Dus ik ben benieuwd.
Oh, ik hoop voor je dat het lukt! Goed dat je toch gebeld hebt!
jufank schreef:
02-05-2018 06:58
Ik heb ze allemaal ingevuld en ben redelijk content, maar ik vind mijn voorbeeld van organisatiesensitiviteit eigenlijk helemaal niet zo goed. Maar ik weet niet zo goed daar wel neer te zetten.. pff. Misschien dat ik het nog aanpas vandaag als ik iets beters kan bedenken.

Hoe ging het bij jou?
Ik vond het ook lastig inderdaad. Ik zat heel erg te twijfelen over initiatief, ik heb nu iets gebruikt uit de privésfeer terwijl dat misschien juist minder sterk overkomt. Samenwerken vond ik ook lastig een heel concreet voorbeeld bij te bedenken. Uiteindelijk ben ik er geloof ik wel tevreden mee.

Weten jullie of het klopt dat je pas een definitieve toewijzing krijgt als je wordt geselecteerd voor een gesprek? Dat begreep ik uit alle informatie die we hebben gekregen.

Echt fijn trouwens dat we hier zo zaken kunnen delen!
jufank schreef:
02-05-2018 07:41
Je hoeft niet per sé heel bescheiden te zijn als je echt iets heel goeds hebt gedaan he ;)

Die andere twee vond ik dan weer juist makkelijker in te vullen.
Ik denk dat hier het voorbeeld bedoeld wordt van de voorbeelden uit de informatiebrochure die we hebben gekregen?
Madhatster schreef:
02-05-2018 11:37
Weten jullie of het klopt dat je pas een definitieve toewijzing krijgt als je wordt geselecteerd voor een gesprek? Dat begreep ik uit alle informatie die we hebben gekregen.

Echt fijn trouwens dat we hier zo zaken kunnen delen!
Wat ik begreep is dat je sowieso een definitieve toewijzing krijgt. Dat ministerie krijgt dan jouw presentatie en kunnen beslissen om je uit te nodigen voor een gesprek. Heel eventueel kan het zijn dat ze dan alsnog uitwisselen en je alsnog ergens anders wordt uitgenodigd dan je definitieve toewijzing.

Maar pin me er niet op vast hoor!
Madhatster schreef:
02-05-2018 11:39
Ik denk dat hier het voorbeeld bedoeld wordt van de voorbeelden uit de informatiebrochure die we hebben gekregen?
Ja klopt die bedoelde ik inderdaad, zo'n goed voorbeeld kon ik zelf echt niet opschrijven.
ik kan me tijdelijk niet meer inloggen. Is dit bij iedereen zo?
Aflowerinthesea schreef:
03-05-2018 22:32
ik kan me tijdelijk niet meer inloggen. Is dit bij iedereen zo?
Ja, dit klopt, als het goed is heb je een mail gekregen gisteren waarin dit wordt uitgelegd: "Je gedragsvoorbeelden zijn compleet en de definitieve match is bijna bekend! We leggen vandaag en morgen de laatste hand aan de puzzel. Je kan vanaf zaterdagochtend 5 mei in je digitale dossier terugvinden aan welk ministerie je door ons bent toegewezen. Tot die tijd is het ePortfolio geblokkeerd en is het dus helaas niet mogelijk om in te loggen in jouw dossier."
Madhatster schreef:
04-05-2018 09:05
Ja, dit klopt, als het goed is heb je een mail gekregen gisteren waarin dit wordt uitgelegd: "Je gedragsvoorbeelden zijn compleet en de definitieve match is bijna bekend! We leggen vandaag en morgen de laatste hand aan de puzzel. Je kan vanaf zaterdagochtend 5 mei in je digitale dossier terugvinden aan welk ministerie je door ons bent toegewezen. Tot die tijd is het ePortfolio geblokkeerd en is het dus helaas niet mogelijk om in te loggen in jouw dossier."
We kunnen alweer inloggen! Jeeeeeej! Iemand wijzigingen in toewijzing?
Yes ik zit alsnog bij mijn voorkeur, I&W. Nu nog even geduldig 2,5e week wachten.
Heeft iemand al iets gehoord over de interviews? Ik ben echt benieuwd..
jufank schreef:
21-05-2018 11:13
Nope, woensdag toch?

Hoe zitten jullie eigenlijk met andere sollicitaties. Ik krijg deze week ook bericht van iets anders wat ik ook heel leuk vind.
jufank schreef:
21-05-2018 11:13
Nee, nog niks. Vanaf woensdag inderdaad, maar ik had gehoopt dat er misschien al eerder iets door zou komen. Zit ook op hete kolen, wil dit zo graag! 3 van de 6... en dan 1 op de 3. Ik moet mezelf echt voorhouden dat die kans echt best wel klein is haha.

Heb wel andere dingen lopen ja, maar ook die procedures duren lang. Woensdag krijg ik voor een van die traineeships ook bericht of ik door ben naar de volgende ronde.
Hmz tja ik vroeg het me af, een vriendin van me had vandaag wel al bericht namelijk... nu zit ik de hele tijd op mijn telefoon te kijken of ik niet toevallig mail heb :)
jufank schreef:
21-05-2018 19:43
Hmz tja ik vroeg het me af, een vriendin van me had vandaag wel al bericht namelijk... nu zit ik de hele tijd op mijn telefoon te kijken of ik niet toevallig mail heb :)

Ik denk dat het per ministerie verschilt. Mag ze op gesprek komen? Wellicht wordt er een onderscheid gemaakt wat betreft het informeren tussen personen die op gesprek mogen komen en die niet op gesprek mogen komen. Vind het ook heel spannend:) hoop dat we allemaal goed nieuws krijgen binnenkort:)
Hoi hoi,

ik meng me ook even in dit forum! Heb me ook aangemeld en ben tot nu toe nog door, maar zit inderdaad ook te wachten op een mailtje.
Ben ingedeeld bij Defensie!
Hoi allemaal,

Ik doe graag even mee op dit forum! Ondertussen iemand al iets gehoord, of van anderen gehoord dat ze iets gehoord hebben? Ik nog niet, spannend..
Jeeetje, wat spannend allemaal! Nog eventjes... Ben zó benieuwd! Allemaal weer ff laten weten he, als je iets weet :)
Weten we het eigenlijk uiterlijk vandaag of uiterlijk morgen? Vind ik best een verschil met het stress level nu :)
Bloem9876 schreef:
22-05-2018 17:17
Weten we het eigenlijk uiterlijk vandaag of uiterlijk morgen? Vind ik best een verschil met het stress level nu :)
Op de planning staat vanaf 23 mei, maar de vorige ronde waren ze ook iets eerder.. Waar was jij voorlopig toegewezen trouwens?
Bij OCW! Echt blij mee maar ik moet zeggen dat ik bijna alle ministeries wel interessant vind
Op de planning staat vanaf 23 mei maar in de e-mail staat uiterlijk 23 mei :huh: dus ben benieuwd misschien krijgen we vandaag toch nog iets te horen:)
Aflowerinthesea schreef:
22-05-2018 17:28
Op de planning staat vanaf 23 mei maar in de e-mail staat uiterlijk 23 mei :huh: dus ben benieuwd misschien krijgen we vandaag toch nog iets te horen:)
Oh jeetje, inderdaad! Ik zie in mijn mail nu ook ineens uiterlijk 23 mei.. stress...
Bloem9876 schreef:
22-05-2018 17:26
Bij OCW! Echt blij mee maar ik moet zeggen dat ik bijna alle ministeries wel interessant vind
Oh, heel leuk! Hopen dat je op gesprek mag komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven