Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee 2018

09-04-2018 13:33 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik solliciteer dit jaar (als een van de velen) op het rijkstraineeship. Ik vroeg me af of er nog meer mensen hier op dit forum meedoen (of in voorgaande jaren gesolliciteerd hebben. Lijkt me leuk en nuttig om tips en ervaringen uit te wisselen.

De basisinfo en een gedeelte van de motivatie heb ik ingevuld, ik moet echter nog alle tests doen.. ik hik er best wel tegenaan! Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit ervaren :)
Oh, ik weet ook echt niet wat ik aan ga trekken! nette broek, jasje of blouse? In ieder geval mooie schoenen! Dan zit je altijd goed :D
Trouwens al mensen in de tussentijd op gesprek geweest?
Ben uiteindelijk voor een nette pantalon met blouse en hakken gegaan. Was prima volgens mij :)

Gesprek gehad inderdaad gisteren, het was echt... intens. Ik kan er niet veel van zeggen, veel onverwachte vragen, terwijl ik toch wel echt extra gedragsvoorbeelden had bedacht nog. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het ging, de mensen die me interviewden lieten echt niks los. Alleen maar vragen, een uur lang. Een eenzijdig gesprek en eigenlijk kon ik ook geen lichaamstaal lezen, iedereen keek vrij strak. Dus lastig.

Mijn eigen antwoorden vond ik wel ok, maar de vraag is of zij dat ook vinden. Ik kon het echt niet peilen.
jufank wijzigde dit bericht op 13-06-2018 11:42
26.45% gewijzigd
Er zijn voor zover ik weet 3 mensen per plek uitgenodigd, dus de kansen zijn best aanzienlijk. Heb wel een aantal andere sollicitanten ontmoet en dat waren echt leuke, vlotte en volgens mij ook heel capabele mensen. Dus naja.. het wordt afwachten! Nog een paar dagen duimen!! Ben heel benieuwd naar het interview verslag.
Hallo allemaal!

Ik sluit me op de valreep nog even aan in dit topic! Ik lees al geruime tijd mee, maar zo vlak voor het interview wilde ik toch nog even aanhaken en iedereen succes wensen!

Dankjewel voor je uitgebreide verhaal juf Ank! Ik hoop dat je snel feedback krijgt en ook snel het verlossende telefoontje krijgt.
mandarijnenpeller3 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 10:15
14.48% gewijzigd
Omdat er nog meer goede mandarijnenpellers zijn.
@jufank

Wat spannend allemaal. Hoop voor je dat je snel iets hoort. Lieten ze weten wanneer en hoe snel dat zou zijn?

Ik heb mijn gesprek a.s. maandag. Ben echter ook al redelijk ver gekomen met een andere sollicitatie en daar moet ik dinsdag over besluiten dus ik weet nog niet hoe ik de urgentie die ik voel op een nette manier aan hen kan overbrengen maandag.. iemand tips? Rijkstraineeship heeft een lichte voorkeur..
Madhatster schreef:
07-06-2018 09:45
@jufank

Wat spannend allemaal. Hoop voor je dat je snel iets hoort. Lieten ze weten wanneer en hoe snel dat zou zijn?

Ik heb mijn gesprek a.s. maandag. Ben echter ook al redelijk ver gekomen met een andere sollicitatie en daar moet ik dinsdag over besluiten dus ik weet nog niet hoe ik de urgentie die ik voel op een nette manier aan hen kan overbrengen maandag.. iemand tips? Rijkstraineeship heeft een lichte voorkeur..
In de mail die ik gehad heb staat dat ze vanaf 25 juni laten weten wie er zijn aangenomen maar misschien verschilt dat per ministerie? Ik denk dat de kans heel erg klein is dat je het dinsdag al weet. Ik zag dat er bij mijn ministerie een week zat tussen het laatste gesprek en het moment van de uitslag.

Is het een mogelijkheid om de baan aan te nemen en op te zeggen als je hier ook wordt aangenomen? Als je een proeftijd hebt kan dat.

Ik ben ook heel ver voor een andere baan en ik twijfel oprecht nog tussen welke ik wil doen als ik bij beide wordt aangenomen.
Zwartvlekje schreef:
07-06-2018 10:05
In de mail die ik gehad heb staat dat ze vanaf 25 juni laten weten wie er zijn aangenomen maar misschien verschilt dat per ministerie? Ik denk dat de kans heel erg klein is dat je het dinsdag al weet. Ik zag dat er bij mijn ministerie een week zat tussen het laatste gesprek en het moment van de uitslag.

Is het een mogelijkheid om de baan aan te nemen en op te zeggen als je hier ook wordt aangenomen? Als je een proeftijd hebt kan dat.

Ik ben ook heel ver voor een andere baan en ik twijfel oprecht nog tussen welke ik wil doen als ik bij beide wordt aangenomen.
Dit is wel een goede tip inderdaad!

Zijn het allebei sollicitaties voor overheidsinstanties? Ik heb ook nog een sollicitatie elders lopen, ook al zo'n slopende procedure, maar daar heb ik net twee rondes gehad en moet ik er nog 2.. Dus tegen de tijd dat die afgelopen is weet ik ook wel hoe en wat bij het rijkstraineeship. Rijkstraineeship heeft wel echt mijn voorkeur. Bij mij zit er trouwens ook een week tussen de laatste interviews en de uitslag; ik weet het volgende week vrijdag. Ik ben ook wel erg benieuwd naar mijn interviewverslag. Wel fijn dat je daar feedback op krijgt, daar heb je altijd wat aan.
Dank allemaal voor de reacties. Ja, ik wacht het even af. En als ze maandag aan me vragen of ik nog andere dingen heb lopen ben ik daar gewoon heel eerlijk in. Ik hoef nog niet te tekenen bij het andere aanbod, dus heb nog even speelruimte, maar niet lang meer.

Ik vind het trouwens best wel een beetje dom dat het Rijk zo lang over deze procedure doet. In andere procedures, waar ook een heleboel sollicitanten waren, ging het allemaal een stuk vlotter. Het betekent dat de beste mensen wegvallen tijdens de rit, niet omdat ze niet geschikt zijn, maar omdat andere organisaties en bedrijven hen al eerder een aanbod doen - ik denk dat het Rijk zichzelf daarmee te kort doet!
Madhatster schreef:
07-06-2018 12:48
Dank allemaal voor de reacties. Ja, ik wacht het even af. En als ze maandag aan me vragen of ik nog andere dingen heb lopen ben ik daar gewoon heel eerlijk in. Ik hoef nog niet te tekenen bij het andere aanbod, dus heb nog even speelruimte, maar niet lang meer.

Ik vind het trouwens best wel een beetje dom dat het Rijk zo lang over deze procedure doet. In andere procedures, waar ook een heleboel sollicitanten waren, ging het allemaal een stuk vlotter. Het betekent dat de beste mensen wegvallen tijdens de rit, niet omdat ze niet geschikt zijn, maar omdat andere organisaties en bedrijven hen al eerder een aanbod doen - ik denk dat het Rijk zichzelf daarmee te kort doet!
Tja duurt lang he? Maar ik vind wel dat ze de interviews ook goed aanpakken. Stel je wordt het niet, dan heb je in ieder geval een heel bruikbaar verslag van je interview waar je alsnog veel aan hebt.

Maar jee ik zit nu al op hete kolen en mijn gesprek is pas eergisteren geweest. Ik wil gewoon uit mijn lijden verlost, haha
jufank schreef:
07-06-2018 13:30
Tja duurt lang he? Maar ik vind wel dat ze de interviews ook goed aanpakken. Stel je wordt het niet, dan heb je in ieder geval een heel bruikbaar verslag van je interview waar je alsnog veel aan hebt.

Maar jee ik zit nu al op hete kolen en mijn gesprek is pas eergisteren geweest. Ik wil gewoon uit mijn lijden verlost, haha
Nee, je kunt ze niet betichten van onzorgvuldigheid inderdaad. Maar blijft het feit dat de gehele procedure (vanaf eind maart al) naar mijn mening echt te lang duurt. Dat zal uiteraard te maken hebben met de enorme coördinatie die het vergt tussen alle ministeries en Leeuwendaal, maar toch..

Anyway, laat je het weten als je iets hoort? Hoop voor je dat het goed nieuws zal zijn!
jufank schreef:
07-06-2018 13:30

Heb je al ingelogd in je account? Wellicht hebben ze al een verslag geupload. Heb van een vriendin gehoord dat ze dat soms doen zonder een email te sturen dat het verslag beschikbaar is. Niet om je blij te maken met een dooie mus, maar je weet het nooit!
Mandarijnenpeller3 schreef:
06-06-2018 22:29
Lady-J, ik moet vrijdag op gesprek komen! Jij?
Hoi Mandarijnenpeller! :D

Ik had vandaag mn gesprek. Was een super relaxed gesprek, waar ze wel echt de tijd voor je nemen. Gelukkig totaal niet zo'n ervaring als Juf Ank. Maar mee eens, ik wil het nu wel echt weten! Zo spannend! :D
Lady-J schreef:
07-06-2018 18:05

Ik had vandaag mn gesprek. Was een super relaxed gesprek, waar ze wel echt de tijd voor je nemen. Gelukkig totaal niet zo'n ervaring als Juf Ank. Maar mee eens, ik wil het nu wel echt weten! Zo spannend! :D
Wat fijn dat je die ervaring had! Ik duim voor je!
mandarijnenpeller3 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 18:46
11.30% gewijzigd
Mandarijnenpeller3 schreef:
07-06-2018 18:11
Wat fijn dat je die ervaring had! En wat jammer dat je niet morgen aan de beurt bent, anders had ik je gedag kunnen zwaaien. Ik duim voor je!
Ah, helaas.. Maar heel veel succes morgen! Als je gewoon relaxed blijft, gaat het vast goed komen, 19 juni de uitslag..
Wat zijn jullie vroeg allemaal. Ik ben pas volgende week donderdag aan de beurt.
Lady-J schreef:
07-06-2018 18:05

Wat superfijn! Ik duim met je mee :)
Heeft iemand inmiddels het verslag al ontvangen? Ik kreeg gisteren een mailtje met "evaluatie interviewfase" ik denk hee daar is het, maar dat ging over de zelf in te vullen evaluatie. Dat verslag gaat niks veranderen, maar ik ben wel benieuwd!
Yes, heb het verslag en ben eigenlijk best wel tevreden.

Ben heel benieuwd nou wat het gaat worden uiteindelijk.
Vogel123 schreef:
12-06-2018 06:58
Heeft iemand inmiddels het verslag al ontvangen? Ik kreeg gisteren een mailtje met "evaluatie interviewfase" ik denk hee daar is het, maar dat ging over de zelf in te vullen evaluatie. Dat verslag gaat niks veranderen, maar ik ben wel benieuwd!
Wanneer was je gesprek? Je evaluatie zou ook vandaag kunnen komen
jufank schreef:
12-06-2018 09:31
Wanneer was je gesprek? Je evaluatie zou ook vandaag kunnen komen
Aah was het een beetje behulpzaam dat verslag?

Ja mijn gesprek was donderdag. Dus dan komt het vandaag of morgen. Maar in het mailtje stond dat je voor woensdag 12 uur moet aangeven als je niet wilt dat het verslag gedeeld wordt, dus dan moet het verslag sowieso daarvoor komen denk ik.
Oh dan denk ik dat de kans groot is dat je het vandaag krijgt! Het stond bij mij eerder in het dossier dan dat ik er een mailtje van kreeg. Maar ik was dan ook al de hele dag op refresh aan het drukken :p

Ja was super handig, klopte ook wel denk ik. Ik dacht echt dat het niet zo'n best verslag zou zijn omdat ik dacht dat mijn gesprek niet super goed ging. Viel allemaal mee gelukkig. Nu wordt het echt spannend :)
jufank schreef:
12-06-2018 10:01
Oh dan denk ik dat de kans groot is dat je het vandaag krijgt! Het stond bij mij eerder in het dossier dan dat ik er een mailtje van kreeg. Maar ik was dan ook al de hele dag op refresh aan het drukken :p

Ja was super handig, klopte ook wel denk ik. Ik dacht echt dat het niet zo'n best verslag zou zijn omdat ik dacht dat mijn gesprek niet super goed ging. Viel allemaal mee gelukkig. Nu wordt het echt spannend :)
Jeej, ook binnen! Gelukkig, ben nu ook wel erg benieuwd wat jullie scores zijn overigens :D
.
jufank wijzigde dit bericht op 15-06-2018 16:56
99.24% gewijzigd
Wat goed! Ik vind het super fijn voor jullie :).

Ik zit nog op de wachtbank voor mijn verslag. Afwachten :whistle:
mandarijnenpeller3 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 21:28
39.15% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven