Vriend z'n feestje

02-05-2018 13:20 188 berichten
Mijn vriend en ik zijn verschillend van karakter. Ik ben rustig, kan af en toe best een feestje handelen maar moet daar wel van bij komen en ik moet voor en na een beetje tijd hebben voor mezelf. Hij houdt dus wel van een feestje, kan snel schakelen (als hij spontaan uitgenodigd wordt bijvoorbeeld) en heeft vrienden die ook van uitbundige feestjes houden (met de nodige drank). Hij gaat zo’n beetje vier korte vakanties (± 5 dagen) per jaar met verschillende vriendengroepen weg, heeft gemiddeld 2x per maand een stapavondje en is door de week zeker drie avonden weg. Hij heeft ook een baan waarbij hij af en toe in het buitenland zit, hoewel dat nu al even niet is gebeurd.
Ik heb zelf niet veel nodig, mijn werk is al sociaal genoeg, zeg maar. Af en toe spreek ik af met een vriendin en ik heb 1 clubje, prima voor mij.
Maar verder vind ik het vooral fijn om de tijd met hem door te brengen. Daar kan dan best eens een feestje tussen zitten. Als ik het toch teveel vind, blijf ik thuis en gaat hij alleen want het zijn sowieso altijd zijn feestjes, waarbij ik als aanhang mee ga. Dooddoener ‘jij kunt toch ook je eigen plan trekken’ is een beetje lullig, want dat voelt voor mij als een opgedrongen keuze voor een avondje alleen, terwijl ik liever met hem was geweest. Dit even om de verschillen aan te geven, maar ook omdat ik voor de volgende situatie sta, die hier ook weer aan voldoet:

Toen ik 35 werd, zijn we samen een weekendje weggegaan. Dat wilde ik het liefst en hij vond dat ook leuk. Nu wil hij zijn verjaardag graag vieren met een feest. Daar zie ik echt vreselijk tegenop. Hoef je het normaliter alleen te ondergaan, nu voel ik me als ‘gastvrouw’ ook nog verantwoordelijk voor de voorbereiding, de sfeer, etc. En ik heb hierin ook geen keus. Ik kan hier als ‘vriendin van’ moeilijk afhaken en het zou ook zeker niet goed voelen als ik dat toch zou doen.
Hij vindt dat hij ook is meegegaan in mijn wens om met mijn verjaardag dat weekendje weg te gaan maar op de een of andere manier vind ik dat toch niet helemaal vergelijkbaar. Ik denk serieus dat zo’n weekendje weg voor ons ALLEBEI leuk is... maar het kennelijk is het wel een feit dat hij een feestje vieren leuker vindt dan een weekendje weg.
Ik ben er wel uit dat ik me maar moet vermannen en dat het zijn feestje is… maar hoe vind ik een modus voor dit soort dingen?
Alle reacties Link kopieren
Niet. En nooit. Jullie matchen gewoon niet zo lekker.

En jij past je wel aan. Het is maar waar je zin in hebt. Dan moet ie in de spaarzame tijd die hij wel met jou wil doorbrengen wel heel erg leuk zijn?
Accepteren dat hij meer van feestjes houdt dan jij.
Of niet... maar dan heb je een ander probleem...
Waarom zou jij in je eentje verantwoordelijk moeten zijn voor de voorbereiding en in je eentje de gastvrouw moeten uithangen?
Timetraveler schreef:
02-05-2018 13:25
Waarom zou jij in je eentje verantwoordelijk moeten zijn voor de voorbereiding en in je eentje de gastvrouw moeten uithangen?

Idd, zijn feestje, zijn verantwoordelijkheid. Natuurlijk kun je hem met dingen helpen zowel in de voorbereiding als de avond zelf. Maar het moet niet zo zijn dat jij alle voorbereidingen moet doen én op de verjaardag heel de tijd druk bent, terwijl hij alleen maar zit te zitten...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dus jij bent niet eens in staat om een feestje te organiseren? Weet trouwens niet of jullie relatie nog een lang leven beschoren is met zulke verschillen.
Waarom hang je zo aan je vriend? Zorg dat je een eigen leven krijgt. En nee alleen werk is echt geen sociaal leven genoeg hoor.
dianaf schreef:
02-05-2018 13:28
Idd, zijn feestje, zijn verantwoordelijkheid. Natuurlijk kun je hem met dingen helpen zowel in de voorbereiding als de avond zelf. Maar het moet niet zo zijn dat jij alle voorbereidingen moet doen én op de verjaardag heel de tijd druk bent, terwijl hij alleen maar zit te zitten...
Dat schrijft ze toch niet? Ze wil het gewoon liever niet begrijp ik er uit. Want de sfeer, het gedoe... en ze heeft een hekel aan feestjes.
Hij is extravert.
Jij bent introvert.

Dat kan prima samen gaan, als je elkaar maar niet dwingt anders te zijn en met elkaar rekening houd.
Ik ga geen gastvrouw spelen als mijn man een feestje geeft. Tot op zekere hoogte wil ik wel een beetje helpen. Maar ik zou wel eerder naar bed gaan, denk ik.
anoniem_259755 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 13:33
17.60% gewijzigd
Overigens kan je vriend best zn eigen feest organiseren neem ik aan. Waarom jij als gastvrouw op zou moeten treden tijdens een feestje is me een raadsel. Bier pakken die gasten zelf wel en de chips weten ze zelf ook wel te vinden.
Jullie matchen echt totaal niet op dit vlak.
Accepteren dat jullie verschillen of niet accepteren en conclusies trekken.
dianaf schreef:
02-05-2018 13:28
terwijl hij alleen maar zit te zitten...
Hij klinkt niet als iemand die dolblij wordt van zitfeestjes.

Maar een tap, een paar emmers met ijsblokjes voor de flessen ( of huur een ijskast ) en je hoeft toch niet meer in te schenken voor de gasten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
2koffie schreef:
02-05-2018 13:32
Ik ga geen gastvrouw spelen als mijn man een feestje geeft. Tot op zekere hoogte wil ik wel een beetje helpen. Maar ik zou wel eerder naar bed gaan, denk ik.
Eerder naar bed? Echt? Ik neem aan dat er ook gezamenlijke vrienden en vrienden van haar komen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar je kan toch niet verwachten dat je vriend voor de rest van zijn leven nooit nog een feestje geeft?

Dus ja, je vermannen.
Je kan toch prima even aanwezig zijn op het feestje en na een paar uurtjes naar boven gaan als je het niet meer trekt? En je hoeft echt niet als gastvrouw op te treden.

Ik snap je op zich wel, maar je doet wel een beetje moeilijk om niks. Laat je vriend lekker doen wat hij fijn vindt en hang niet zo aan hem. Dan kun jij je tijd inrichten zoals jij het fijn vindt. Je kunt ook avondjes voor jullie samen inplannen als je vindt dat die te weinig voorkomen.
blijfgewoonbianca schreef:
02-05-2018 13:35
Eerder naar bed? Echt? Ik neem aan dat er ook gezamenlijke vrienden en vrienden van haar komen.
Als mijn man een feestje zou geven zouden er inderdaad ook (alleen maar?) mensen komen die ik ken, maar die spreek ik dan wel tot een uur of elf, of wanneer ik dan ook omval.
Waarom moet jij gastvrouw zijn? Hij wil toch 'n feestje? Laat hem het dan ook maar regelen ook! En jullie zijn alleen nog maar 'n weekendje samen weggeweest en nog nooit een echte lange vakantie/reis? Het lijkt alsof hij jou er een beetje bij doet. Wat vindt jij leuk aan zo'n type om er 'n relatie mee te hebben? Hij leeft gewoon als vrijgezel.
Als je niet samenwoont zou ik gewoon even 'n paar uur gaan en daarna lekker naar je eigen huis.
Maak het jezelf makkelijk.

Patat en snacks huur je gewoon een frietkar met bediening voor
http://www.frietkar.nl/

Drank regel je bij de plaatselijke supermarkt,sla van alles in en volle flessen kunnen retour.
volgens mij heet die modus; het de ander gunnen
Lorem Ipsum
Zoveel mogelijk laten regelen op dat feest van hem.
Naar boven op de verjaardag van je vriend? Leuk als je vijf bent misschien.
Het is inderdaad helemaal niet de bedoeling dat ik dat feestje organiseer, maar het is natuurlijk wel in ons/mijn huis, vandaar 'gastvrouw', maar zo voel ik me echt niet. Bovendien doet hij de boodschappen, gaat het niet om bijzondere hapjes ofzo, paar zakken chips, een biertap, wijn, dat is prima. Maar goed, ik zie in dit opzicht sowieso wel snel beren op de weg (de burenoverlast, we hebben niet genoeg glazen, is er wel genoeg plek voor iedereen, etc. etc.). Het is gewoon niet mijn ding nee.
yoshe schreef:
02-05-2018 13:31
Hij is extravert.
Jij bent introvert.

Dat kan prima samen gaan, als je elkaar maar niet dwingt anders te zijn en met elkaar rekening houd.
Ja, dit is precies wat ik ook dacht. Ik denk dat je het zelf al goed zegt. Gewoon jezelf vermannen en leuk doen voor een avond. Trek jezelf af en toe terug als het ff te veel is, ik ga soms gewoon een keer extra naar de wc. Het is één avond en inderdaad zijn feestje.
Komt wel goed hoor :)
2koffie schreef:
02-05-2018 13:32
Echt? Dat vind ik altijd zo apart.
Hoe vaak is iemand nou jarig? Dat je dan niet 1 keer per jaar wat langer op kunt blijven voor iemand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven