Testgedrag tijdens daten
woensdag 2 mei 2018 om 09:55
Wat vinden jullie van testgedrag tijdens het daten? Ik ben nu een maand of twee met een leuke man (33) aan het daten. Het gaat heel soepeltjes, al maakte hij laatst een vrij botte opmerking op WhatsApp. Ik wist even niet goed wat ik daarmee moest en heb het even laten rusten. De volgende dag heeft hij via WhatsApp uit zichzelf uitleg gegeven bij zijn botte opmerking, wat ik als prettig ervaren heb.
Maar nu komt het, toen we elkaar weer zagen gaf hij aan dat deze botte opmerking van hem een test was. Even kijken hoe ik zou reageren. Testgedrag ken ook van mezelf wel, maar het is alweer een aantal jaren geleden dat ik daar mijn energie in stak. Inmiddels ervaar ik dit soort spelletjes als onnodig en niet bepaald productief. Op mij komt dit gedrag in ieder geval vrij onvolwassen (onzeker?) over en heeft het ervoor gezorgd dat er voor mij een klein deukje is ontstaan in onze 'relatie'. Geen dealbreaker hoor, ik merk alleen wel dat ik hierdoor meer afstand ervaar en ook nodig heb.
Maar nu vraag ik me af, wat vinden jullie hiervan? Hoort dit gedrag gewoon bij de datingfase? Ik vraag me af wat iemand denkt te kunnen bereiken met dit soort tests. Het leek mij in ieder geval een interessant onderwerp om eens even met jullie over te discussieren!
Maar nu komt het, toen we elkaar weer zagen gaf hij aan dat deze botte opmerking van hem een test was. Even kijken hoe ik zou reageren. Testgedrag ken ook van mezelf wel, maar het is alweer een aantal jaren geleden dat ik daar mijn energie in stak. Inmiddels ervaar ik dit soort spelletjes als onnodig en niet bepaald productief. Op mij komt dit gedrag in ieder geval vrij onvolwassen (onzeker?) over en heeft het ervoor gezorgd dat er voor mij een klein deukje is ontstaan in onze 'relatie'. Geen dealbreaker hoor, ik merk alleen wel dat ik hierdoor meer afstand ervaar en ook nodig heb.
Maar nu vraag ik me af, wat vinden jullie hiervan? Hoort dit gedrag gewoon bij de datingfase? Ik vraag me af wat iemand denkt te kunnen bereiken met dit soort tests. Het leek mij in ieder geval een interessant onderwerp om eens even met jullie over te discussieren!
woensdag 2 mei 2018 om 13:07
Maar ik denk dat die hele 'test' inderdaad meer een smoesje was.
anoniem_279277 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 13:11
11.07% gewijzigd
woensdag 2 mei 2018 om 13:34
Ik zie het echt anders, dan hier wordt voorgesteld:
Jij vraagt hem op een date.
Hij antwoord 'nee'.
Maar later beseft hij ook dat hij een beetje bot is geweest -- denkt bij zichzelf "oei, ik was weer even zo'n domme botte hond... even uitleggen'.
En formuleert dat als 'test', omdat hij weet dat hij soms zo zijn kan.
Ik geef toe: niet de meest taktische zet van hem. In eerste instantie niet slim om bot te reageren op een leuk verzoek. In tweede instantie niet slim om niet uit te leggen dat het een domme botte reactie was, maar het af te doen als 'test'. Maar hulde dat hij kennelijk wel inziet dat hij ook niet perfect is....
Je kunt meer botte reacties gaan verwachten.
Maar je kunt ook verwachten dat het meestal niet zo bot bedoelt is....
Jij vraagt hem op een date.
Hij antwoord 'nee'.
Maar later beseft hij ook dat hij een beetje bot is geweest -- denkt bij zichzelf "oei, ik was weer even zo'n domme botte hond... even uitleggen'.
En formuleert dat als 'test', omdat hij weet dat hij soms zo zijn kan.
Ik geef toe: niet de meest taktische zet van hem. In eerste instantie niet slim om bot te reageren op een leuk verzoek. In tweede instantie niet slim om niet uit te leggen dat het een domme botte reactie was, maar het af te doen als 'test'. Maar hulde dat hij kennelijk wel inziet dat hij ook niet perfect is....
Je kunt meer botte reacties gaan verwachten.
Maar je kunt ook verwachten dat het meestal niet zo bot bedoelt is....
woensdag 2 mei 2018 om 13:45
Dit. Al vind ik het wel een beetje kinderachtig.Westerpaviljoen schreef: ↑02-05-2018 10:04Gut gut gut
2 maanden aan het daten, 1 testopmerking en meteen een topic op het vivaforum.
Er zijn grotere problemen in de wereld.
TO ik zou het voor nu laten rusten, als het vaker voorkomt, en jij vindt het vervelend dan kun je er wat van zeggen.
woensdag 2 mei 2018 om 13:50
Je zou kunnen proberen om het open te breken door te vragen waar zijn angst vandaan komt. Open kaart spelen over je onzekerheden is dan weer wel een eerlijke reactie. Iemand door hoepels laten springen vanwege je eigen onzekerheid niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 2 mei 2018 om 14:00
precies dit met de toevoeging, zullen we een andere x of op die en die datum afspreken? Iemand die op deze manier communiceert is eerlijk, respecteert het gevoel van de ander en laat duidelijk zijn intenties blijken = goede relatie skills qua communicatie
woensdag 2 mei 2018 om 15:05
Bah. Ik sluit mij aan bij een aantal keren dat dit al is gezegd. Ik heb er de leeftijd niet meer voor (midden 30) voor dit soort spelletjes.
Ik heb ooit iemand gedate die dit ook deed. (toen was ik een jaartje of 25), die ging elke keer dingen zeggen om te kijken hoe ik reageerde en of ik dan bij hem zou blijven.
Ik was daarna 2 keer echt beu van. Je voelt een soort speelbal. Was daarna ook klaar.
Ik heb ooit iemand gedate die dit ook deed. (toen was ik een jaartje of 25), die ging elke keer dingen zeggen om te kijken hoe ik reageerde en of ik dan bij hem zou blijven.
Ik was daarna 2 keer echt beu van. Je voelt een soort speelbal. Was daarna ook klaar.
vrijdag 4 mei 2018 om 09:38
Wat boeit je vriend het servies nou? Als je zijn meegaandheid wilt testen, kies dan iets uit wat hem wel iets kan schelen.Zanahoria schreef: ↑02-05-2018 10:07Hmm zo vroeg in de relatiefase zou ik dat niet echt kunnen waarderen.
Bij mijn huidige vriend echter heb ik het ook 1x gedaan, om hem iets te laten inzien. Ik had aangegeven dat ik hem te meegaand vond, maar volgens hem was dat niet zo. Even later wilden we een nieuw servies en toen heb ik het allerlelijkste servies laten zien wat ik kon vinden. Hij vond het ook mooi zei hij. Waarop ik aangaf dat ik expres een heel lelijk servies had laten zien om te kijken of hij mee zou gaan in mijn mening. Toen gaf hij wel toe dat hij het ook echt een lelijk servies vond en dat hij niet meer zo meegaand zou zijn en dat doet hij sindsdien ook echt niet meer.
Wat ik hiermee wil zeggen is: zat er een soort "nuttige" gedachte achter, of was het echt een heel random test?
Wat fijn dat alles steeds goed komt
vrijdag 4 mei 2018 om 17:27
Zoals veel hier denk ik ook dat die zogenaamde test gewoon een excuus was. Waarom zou hij het anders pas de volgende dag zeggen ipv meteen?
Dat vind ik pas kinderachtig. Hij had zich toch gewoon kunnen excuseren of verklaren voor zijn opmerking? Nee "het was een test" doet mij denken aan de smoes: "me hond heeft mijn huiswerk opgegeten". Zou je dat als volwassenen zeggen? Of aannemen als volwassenen?
Dat vind ik pas kinderachtig. Hij had zich toch gewoon kunnen excuseren of verklaren voor zijn opmerking? Nee "het was een test" doet mij denken aan de smoes: "me hond heeft mijn huiswerk opgegeten". Zou je dat als volwassenen zeggen? Of aannemen als volwassenen?
vrijdag 4 mei 2018 om 19:37
O zeker. Ik zou dan ook een beetje gaan gallen en dit soort opmerkingen gaan maken, zodat ie zichzelf helemaal vastlult en uiteindelijk de waarheid boven water komt.
All in fun and games natuurlijk. Heel serieus zou ik er niet meer op ingaan, dat is de herrie niet waard.