Testgedrag tijdens daten

02-05-2018 09:55 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van testgedrag tijdens het daten? Ik ben nu een maand of twee met een leuke man (33) aan het daten. Het gaat heel soepeltjes, al maakte hij laatst een vrij botte opmerking op WhatsApp. Ik wist even niet goed wat ik daarmee moest en heb het even laten rusten. De volgende dag heeft hij via WhatsApp uit zichzelf uitleg gegeven bij zijn botte opmerking, wat ik als prettig ervaren heb.

Maar nu komt het, toen we elkaar weer zagen gaf hij aan dat deze botte opmerking van hem een test was. Even kijken hoe ik zou reageren. Testgedrag ken ook van mezelf wel, maar het is alweer een aantal jaren geleden dat ik daar mijn energie in stak. Inmiddels ervaar ik dit soort spelletjes als onnodig en niet bepaald productief. Op mij komt dit gedrag in ieder geval vrij onvolwassen (onzeker?) over en heeft het ervoor gezorgd dat er voor mij een klein deukje is ontstaan in onze 'relatie'. Geen dealbreaker hoor, ik merk alleen wel dat ik hierdoor meer afstand ervaar en ook nodig heb.

Maar nu vraag ik me af, wat vinden jullie hiervan? Hoort dit gedrag gewoon bij de datingfase? Ik vraag me af wat iemand denkt te kunnen bereiken met dit soort tests. Het leek mij in ieder geval een interessant onderwerp om eens even met jullie over te discussieren! :proud:
Nova-Q schreef:
02-05-2018 11:13
Hey Frox en Susan, lekker streng, maar jullie slaan de spijker op z'n kop. Ik ben niet iemand die (te) veel pikt, en met vlag en wimpel slagen voor zijn test loop ik niet direct van in de wolken hoor. Ik vind het testgedrag eigenlijk totaal niet bij hem passen, dit was de eerste keer. En wat mij betreft inderdaad ook de laatste. Hij is tot nu eigenlijk altijd heel open en eerlijk geweest. Hij is absoluut in staat zijn eigen fouten te erkennen (voor zover ik dat nu kan zien). Ik zal het er inderdaad nog even met hem over hebben. Rode vlag, zo zie ik het nog niet direct. Ga wel iets meer opletten misschien.
Mwah. Naar wat ik lees was hij niet open over dat het voor hem misschien te snel ging, en maakt ervan dat het een test was. En jij blijft het ook zo noemen.
Hij praat zijn botte gedrag gewoon goed ipv eerlijk te zeggen dat hij even een avondje niks wilde.
turquasi schreef:
02-05-2018 11:16
nou Jaw, 'nee' mag natuurlijk inderdaad gewoon

maar iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat dat geen gezellige reactie is
en dat dus ook geen gezellige sfeer schept en dat je dan van de ander ook nog maar weinig gezelligheid hoeft te verwachten

het is in zijn geval ook nog eens een soort spelletje 'aai-poes, aai-poes, pets-rotkat'
nou mijn poes kreeg ie niet meer
:HA: Grappig dat je dat zo zegt. Mijn poes is een echte carnivoor, maar had die avond toch echt niet zoveel zin meer in worst. (sorry, kon het niet laten)
Mosterd, is al beantwoord.
Hij kwam dus zelf tot conclusie dat zijn opmerking toch wel bot was. Jammer dan dat hij het een Test noemde als excuus. Ik vermoed zelf dat het dus geen test was maar dat hij dat achteraf als excuus gebruikte. Waarbij dat excuus dus erger is dan gewoon accepteren dat je fout zat.

Maar goed, soms wil de andere partij ook altijd een uitleg voor je gedrag terwijl dat er gewoon niet is, of terwijl je daar gewoon geen bevredigend antwoord op kunt geven. Om dan maar niet in een oeverloze discussie te verzanden verzin je maar iets dat acceptabel over lijkt te komen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
En zodra je de juiste tegen komt gaat het allemaal vanzelf en hoeven dit soort "spelletjes" niet meer.
Geniet!
Enn schreef:
02-05-2018 11:19
Ik begin steeds beter te snappen hoe het komt dat mensen echt geen zin meer hebben om te daten. Serieus ? Een gewoon leuke man direct dumpen omdat hij een smoesje heeft bedacht om 'nee' te zeggen op jouw voorstel om af te spreken? Het gaat hier soms ook wel heel snel van 0-10 zeg.
Grappig ik vind juist het tegenovergestelde, dat mensen soms erg weinig verwachten van een date en met veel akkoord gaan. Je mag toch van een volwassen man of vrouw wel verwachten dat hij/zij geen zogenaamde 'testjes' op je afvuurt waar jij voor kan 'slagen' of 'zakken', maar gewoon eerlijk kan aangeven of hij/zij nog wil afspreken of niet?
Timetraveler schreef:
02-05-2018 11:26
Grappig ik vind juist het tegenovergestelde, dat mensen soms erg weinig verwachten van een date en met veel akkoord gaan. Je mag toch van een volwassen man of vrouw wel verwachten dat hij/zij geen zogenaamde 'testjes' op je afvuurt waar jij voor kan 'slagen' of 'zakken', maar gewoon eerlijk kan aangeven of hij/zij nog wil afspreken of niet?

Eens, en Enn, wie heeft het over meteen dumpen?! Daar heb ik het toch juist niet over gehad?
Enn schreef:
02-05-2018 11:06
Yup.

En wat maakt het verder uit? Soms heeft iemand geen zin om af te spreken. Lekker boeiend.
Na twee maanden 'relatie' vind ik eigenlijk dat ik mijn vriendin graag zou moeten willen zien, en ik hoop dat dit dan ook wederzijds is.

Maar soms heb ik gewoon geen zin in gezelschap. Natuurlijk kan ik dat gewoon aangeven, maar zelf vind ik het ook niet leuk dat als ik haar supergraag wil zien, zij eerlijk zegt dat ik de boom in kan omdat ze liever in haar eentje gaat netflixxen..

Dus dan maar een smoesje. Misschien zwak, maar ik noem het rekening houden met andermans gevoel..
julius schreef:
02-05-2018 11:29
Na twee maanden 'relatie' vind ik eigenlijk dat ik mijn vriendin graag zou moeten willen zien, en ik hoop dat dit dan ook wederzijds is.

Maar soms heb ik gewoon geen zin in gezelschap. Natuurlijk kan ik dat gewoon aangeven, maar zelf vind ik het ook niet leuk dat als ik haar supergraag wil zien, zij eerlijk zegt dat ik de boom in kan omdat ze liever in haar eentje gaat netflixxen..

Dus dan maar een smoesje. Misschien zwak, maar ik noem het rekening houden met andermans gevoel..
Niks mis met af en toe geen gezelschap willen. Ook niks mis met een leugentje om eigen bestwil. Dan was meteen een smoesje misschien handiger geweest dan eerst bot, volgende dag uitleg, paar dagen later aangeven dat het een test was toch?
Timetraveler schreef:
02-05-2018 11:26
Nah ja zoals ik al heb aangegeven denk ik dat dus de smoes is. Eerst geeft hij aan ineens geen zin te hebben, iets van angst te voelen oid. Dan zegt hij nee op het verzoek om af te spreken om het later te verklaren als een testje. Waarmee hij het natuurlijk alleen maar duidelijker maakt maar hee... om een slappe smoes om 'nee' te verzachten nu als het middelpunt te gaan nemen en er 'slagen' en 'zakken' aan te hangen, de man te dumpen etc. vind ik echt schromelijk overdreven. En dat de man beter eerlijk kan zeggen wat hij wil en vindt lijkt me evident.
enn wijzigde dit bericht op 02-05-2018 11:40
1.24% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nova-Q schreef:
02-05-2018 11:37
Niks mis met af en toe geen gezelschap willen. Ook niks mis met een leugentje om eigen bestwil. Dan was meteen een smoesje misschien handiger geweest dan eerst bot, volgende dag uitleg, paar dagen later aangeven dat het een test was toch?
Waarom smoesjes?
Wat is er mis met "joh, ik vind je hartstikke leuk maar wil vanavond even niks doen"?
Enn schreef:
02-05-2018 11:39
Nah ja zoals ik al heb aangegeven denk ik dat dus de smoes is. Eerst geeft hij aan ineens geen zin te hebben, iets van angst te voelen oid. Dan zegt hij nee op het verzoek om af te spreken om het later te verklaren als een testje. Waarmee hij het natuurlijk alleen maar duidelijker maakt maar hee... om een slappe smoes om 'nee' te verzachten nu als het middelpunt te gaan nemen en er 'slagen' en 'zakken' aan te hangen vind ik echt schromelijk overdreven. En dat de man beter eerlijk kan zeggen wat hij wil en vindt lijkt me evident.
Dat waren zijn eigen woorden. Iets als dat zij "met vlag en wimpel geslaagd was".
Timetraveler schreef:
02-05-2018 11:40
Dat waren zijn eigen woorden. Iets als dat zij "met vlag en wimpel geslaagd was".
Aha. Ok

Nou dumpen dan maar, het kanaal in!
En ja eens het is idd enorm kinderachtig gedrag.
enn wijzigde dit bericht op 02-05-2018 11:55
10.63% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
IJskoffie schreef:
02-05-2018 11:39
Waarom smoesjes?
Wat is er mis met "joh, ik vind je hartstikke leuk maar wil vanavond even niks doen"?
Vind ik zelf wel het fijnst inderdaad. Maar dit was reactie op Julius, die af en toe liever een leugentje voor eigen bestwil doet dan de keiharde waarheid. Valt misschien ook wat voor te zeggen. Maar dan wel meteen, en niet achteraf.
Nova-Q schreef:
Eens, en Enn, wie heeft het over meteen dumpen?! Daar heb ik het toch juist niet over gehad?
Nee jij niet. Adviezen hier. :-D ;-)
Nova-Q schreef:
02-05-2018 10:16
Leuke reacties!

@ Westerpaviljoen: Haha tuurlijk zijn er grotere problemen. Ik ben ook niet in blinde paniek in een hoekje gaan zitten huilen ofzo. Vond het gewoon bijzonder gedrag voor een volwassen man van 30+. Als er alleen maar grote problemen besproken zouden mogen worden op het Viva forum kunnen we misschien beter meteen de hele site opdoeken?

@ blijfgewoonbianca: Vooruit, iets meer uitleg. Het ging erom dat ik voorstelde om af te spreken en hij op een botte manier 'nee' zei (zonder uitleg). Kon ik helemaal niets mee. Grapje gemaakt en verder gelaten voor wat het is. Volgende dag legde hij uit zichzelf via WhatsApp uit dat zijn horkerige nee op basis van verstand was (hij had ineens zelf het idee gekregen dat het wat snel ging) en als hij volgens gevoel gehandeld had hij ja had gezegd. Prima, maar dat had hij er ook meteen bij kunnen vermelden. Later vertelde hij dus dat dit een test was geweest. Gewoon om eens even te kijken hoe ik ermee om zou gaan. Ik schijn trouwens met vlag en wimpel voor de test geslaagd te zijn. :biggrin:

Fijn dat ik niet de enige ben die het kinderachtig vindt! :)
En van zo'n vent raak jij opgewonden?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
julius schreef:

Geen zin is prima. Maar ze deed een voorstel voor een afspraak. Geen idee of dat voor dezelfde avond was of niet, maar het klonk algemeen. Zelfs tegen een kennis zeg ik dan niet alleen 'nee'.
tanteslankie schreef:
02-05-2018 11:43
"Zo'n vent"..? Djeez...
tanteslankie schreef:
02-05-2018 11:43
Absoluut! :cheer2:
Nova-Q schreef:
02-05-2018 12:04
Absoluut! :cheer2:
:rofl:

En waarom niet, ik zou het een keer bespreken en klaar.
Nova-Q schreef:
02-05-2018 10:16
Leuke reacties!

Het ging erom dat ik voorstelde om af te spreken en hij op een botte manier 'nee' zei (zonder uitleg). Kon ik helemaal niets mee. Grapje gemaakt en verder gelaten voor wat het is. Volgende dag legde hij uit zichzelf via WhatsApp uit dat zijn horkerige nee op basis van verstand was (hij had ineens zelf het idee gekregen dat het wat snel ging) en als hij volgens gevoel gehandeld had hij ja had gezegd. Prima, maar dat had hij er ook meteen bij kunnen vermelden. Later vertelde hij dus dat dit een test was geweest. Gewoon om eens even te kijken hoe ik ermee om zou gaan.
Fijn dat ik niet de enige ben die het kinderachtig vindt! :)
Ratio en emotie dus niet op 1 lijn.
Wel excuses gemaakt voor zijn botte manier van reageren of moet je maar accepteren dat het een test was?

Ik zou er beetje klaar mee zijn.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
IJskoffie schreef:
02-05-2018 11:20
Mwah. Naar wat ik lees was hij niet open over dat het voor hem misschien te snel ging, en maakt ervan dat het een test was. En jij blijft het ook zo noemen.
Hij praat zijn botte gedrag gewoon goed ipv eerlijk te zeggen dat hij even een avondje niks wilde.
Dat klopt, maar ik bedoelde dat dit dus het eerste in mijn ogen bijzondere gedrag in 2 maanden tijd was. Daarvoor vond ik juist de communicatie steeds erg prettig verlopen. Open en eerlijk.

Een poll was misschien ook best leuk geweest:
1. Stel je niet aan, muts!
2. Het kanaal in met die man!
Hightower schreef:
02-05-2018 12:09
Ratio en emotie dus niet op 1 lijn.
Wel excuses gemaakt voor zijn botte manier van reageren of moet je maar accepteren dat het een test was?

Ik zou er beetje klaar mee zijn.
Hmmm excuses niet echt. Geloof ook niet dat ik dat echt gemist heb trouwens. Ik ben zelf wel van de communicatie wat luchtig houden door middel van humor. We kennen elkaar net hè! Hij heeft waarschijnlijk dus ook niet echt het idee gehad dat een excuus nodig was.
Maar waar bestond volgens hem die 'test' dan precies uit? Hij zegt bot nee tegen een voorstel, en jij bent geslaagd voor zijn test omdat je vervolgens niet meer reageerde?
julius schreef:
02-05-2018 10:24
Dat is een beetje hetzelfde als een risicovol voorstel doen, en als de ander dan afwijzend reageert, daar weer op reageren met 'grapjuuuuuh'.

Beetje vreemd. Maar goed, hij had geen zin om af te spreken en geen zin om een smoesje te verzinnen. Dat hij nu zegt dat het een test was is natuurlijk onzin.
Dit vind ik ook.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven