drank en zorgen

02-05-2018 21:37 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2018 11:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.60% gewijzigd
Enn schreef:
02-05-2018 22:30
Nee dat ben ik met je eens.
Er zijn al heel wat tips gegeven wellicht dat TO wat doet, ipv vergoelijken.
Ja. Een eerlijk gesprek zonder in verwijten te vallen zou misschien wat op kunnen leveren.
Damned if I don’t
Je hebt volgens mij de meeste invloed op iemands gedrag als je zelf helemaal vrij bent. Dan heb je de macht om gewoon weg te gaan als iemands gedrag je niet bevalt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
moukie1 schreef:
02-05-2018 22:38
ik heb het niet over mijn man veranderen. Ik heb het erover dat als ik bij hem wegga en een nieuwe relatie ga beginnen. dat ik dan mijn kinderwens zal moeten uitstellen.
Beter uitstel dan afstel. Met deze man aan kinderen beginnen is gewoon geen optie. Ik hoop niet dat je dat nog serieus overweegt?
Los van kinderwens waar je al over schreef dat je die met hem niet kunt uitvoeren omdat dat op vele vlakken oneerlijk is tegenover dat kind...

Ben je gelukkig met hem? Voldoet je relatie en je partner aan de minimale eisen die jij voor jezelf hebt?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Hij zegt altijd dat het probleem is dat hij geen 'nee' kan zeggen.
Tegen een ander kan hij geen nee verkopen; tegen jou dus kennelijk wel.

Laat gaan die man. Misschien kan hij dan ineens wél nee zeggen tegen die vrienden, omdat hij je anders niet meer terugziet.
ViezeHond schreef:
02-05-2018 22:42
Ja. Een eerlijk gesprek zonder in verwijten te vallen zou misschien wat op kunnen leveren.
Ja, kan. Ook een tip.
Ik geloof niet zo in de woorden van overmatig alcohol gebruikende mensen.
Maar goed dat is aan TO.

En... fijn dat je er bent. :)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Misschien vindt hij het juist heerlijk dat jij gaat concurreren met de fles.
Enn schreef:
02-05-2018 22:49
Ja, kan. Ook een tip.
Maar goed dat is aan TO.

Ik geen geen alcohol succesverhalen, wel heel veel dramaverhalen
Enn schreef:
02-05-2018 22:49
Ja, kan. Ook een tip.
Maar goed dat is aan TO.

Door te praten kan het onderliggende probleem van overmatig alcoholgebruik soms duidelijker worden. Wie weet is die gast ook helemaal niet gelukkig met deze situatie.

En tnx ;-)
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
02-05-2018 22:59
Door te praten kan het onderliggende probleem van overmatig alcoholgebruik soms duidelijker worden. Wie weet is die gast ook helemaal niet gelukkig met deze situatie.

En tnx ;-)
Kan. Heb zelf denk ik te vaak en teveel anders gezien. Maar het kan.
Bij mij was hij er dus uitgegaan.

TO succes.
Nogmaals : hoe mooi het plaatje er misschien binnenkort ook uitziet, laat deze man niet de vader van jouw kinderen worden.
enn wijzigde dit bericht op 02-05-2018 23:15
15.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je gaat hopen dat iemand bepaald gedrag opgeeft, dan gebeurt dat praktisch nooit. Het kost wel ontzettend veel energie, al die hoop, verwachting, teleurstelling. En je bent dan nooit op je best. Maar echte invloed heb je dan niet. Misschien luistert hij een keer naar je gesmeek, en dan blijft hij één keer thuis, voor jou. Maar zijn hart bevindt zich in de kroeg bij die vrienden, op de plaats waar hij niet van jou mag zijn. Dus dan zal hij je maar lastig gaan vinden.
Volgens mij ben jij diegene met het probleem. Ik vind je openingspost inhoudelijk niet zo sterk dat ik zoiets heb van wow, die vent van haar is compleet losgeslagen wild...
feow schreef:
02-05-2018 22:45
Los van kinderwens waar je al over schreef dat je die met hem niet kunt uitvoeren omdat dat op vele vlakken oneerlijk is tegenover dat kind...

Ben je gelukkig met hem? Voldoet je relatie en je partner aan de minimale eisen die jij voor jezelf hebt?
iedere relatie heeft zn ups en downs. Maar op dit moment ben ik zeker niet gelukkig. Buiten zijn gedrag om hebben we het echt gezellig. die momenten zijn er ook. Maar bij mij wordt het gevoel steeds sterker dat ik dit niet meer wil. Hoopte misschien alleen om op dit forum mensen te bereiken die dit ook hebben meegemaakt en waarbij het toch goed is gekomen. Illusies
ViezeHond schreef:
02-05-2018 22:42
Heb ik al vaak geprobeerd. Maakt beloftes maar die worden elke keer niet nageleefd. Als je echt om iemand of je relatie geeft dan ben je bereid er voor te knokken. Heb ook al duizend keer sorry gehoord... Zelfs dat geloof ik nu niet meer.
moukie1 schreef:
02-05-2018 23:06
iedere relatie heeft zn ups en downs. Maar op dit moment ben ik zeker niet gelukkig. Buiten zijn gedrag om hebben we het echt gezellig. die momenten zijn er ook. Maar bij mij wordt het gevoel steeds sterker dat ik dit niet meer wil. Hoopte misschien alleen om op dit forum mensen te bereiken die dit ook hebben meegemaakt en waarbij het toch goed is gekomen. Illusies
Een mens is sterk in het maken van illusies. Dat jij mooie kanten ziet en voelt is niets mis mee. Dat er een ernstig probleem speelt mag je daarmee niet meer ontkennen. Wat ga je nu doen? Heb je al een plan hoe je het met hem wil bespreken?
moukie1 schreef:
02-05-2018 23:08
Heb ik al vaak geprobeerd. Maakt beloftes maar die worden elke keer niet nageleefd. Als je echt om iemand of je relatie geeft dan ben je bereid er voor te knokken. Heb ook al duizend keer sorry gehoord... Zelfs dat geloof ik nu niet meer.
Welke beloftes?
Meesterkees schreef:
02-05-2018 23:05
Volgens mij ben jij diegene met het probleem. Ik vind je openingspost inhoudelijk niet zo sterk dat ik zoiets heb van wow, die vent van haar is compleet losgeslagen wild...
en als je misschien wil uitleggen wat mijn probleem dan is?
Heb nu maar het stukje uitgelicht wat mij het meest stoort maar als je ff hebt dan kan ik nog wel meer vertellen..
moukie1 schreef:
Tja houdt het een beetje op hè. Wat had je gehoopt hier te lezen?
Ik zie het al; verhalen waarin het toch nog goed is gekomen.
Jullie dynamiek is klote, dit wordt op deze manier niks meer.
Damned if I don’t
moukie1 schreef:
Ik denk dat je man dat niet kan ivm zijn alcohol gebruik. Of hij verslaafd is, ach definitie kwestie. Hij is er in ieder geval zo afhankelijk van dat hij als hij begint met drinken geen nee kan zeggen, en zijn afspraken met jou niet na kan komen. Er zijn eenvoudige test op internet te vinden. Hij valt dan misschien net in de categorie problematisch drinker, maar dat maakt het voor jou niet anders.

Als hij zelf geen behoefte heeft om zijn drinkgedrag fors aan te pakken gebeurt er helemaal niets.

Als je het moeilijk vind om te bedenken wat je wil, zoek hulp. Al dat binnen zitten en wachten op een dronken man doet natuurlijk niets voor je zelfvertrouwen. Je zult zien, het kan een stuk leuker dan dit.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik zou hem wel deelgenoot maken van je overwegingen. Misschien denkt hij dat je het tóch niet doet, weggaan. Dan kan hij zelf de balans opmaken. Er is een kleine kans dat hij een leeg huis erger vindt dan niet in de kroeg bij zijn vrienden zitten en dat dit een schok veroorzaakt waardoor hij ineens weet wat het belangrijkste is voor hem, maar reken er niet op.
moukie1 schreef:
02-05-2018 23:06
:hug:
Het is niet fijn om te beseffen dat gezellige momenten, een geschiedenis, een huis en een hond niet genoeg compensatie zijn.

Een troost: als je zou vragen om positieve ervaringen van forummers die ondanks de gezellige momenten, een geschiedenis, een huis en een hond voor zichzelf gekozen hebben krijg je wél respons.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Enn schreef:
02-05-2018 23:09
Een mens is sterk in het maken van illusies. Dat jij mooie kanten ziet en voelt is niets mis mee. Dat er een ernstig probleem speelt mag je daarmee niet meer ontkennen. Wat ga je nu doen? Heb je al een plan hoe je het met hem wil bespreken?
morgen nog werken en dan hebben we beide vakantie. Dus genoeg tijd om te praten. Weet alleen niet of ik het kan opbrengen om nog te geloven in zijn praatjes.

Hij zal zeggen dat hij gaat veranderen en het niet meer gaat doen. Ik denk dan altijd misschien meent hij het nu wel.. En dan is er weer die teleurstelling...

Ik ga er over nadenken.
Mouki, ik stuur je even een privébericht. Wil dit verhaal liever niet delen op het forum maar denk wel dat jij er wat aan kunt hebben...
moukie1 schreef:
02-05-2018 23:26
morgen nog werken en dan hebben we beide vakantie. Dus genoeg tijd om te praten. Weet alleen niet of ik het kan opbrengen om nog te geloven in zijn praatjes.

Hij zal zeggen dat hij gaat veranderen en het niet meer gaat doen. Ik denk dan altijd misschien meent hij het nu wel.. En dan is er weer die teleurstelling...

Ik ga er over nadenken.
Ik zou het gesprek dan ook niet aanvatten met dat hij moet veranderen.

Ik zou het gesprek eerder ingaan à la "Je hebt mij nu al 20 keer beloofd dat je gaat veranderen en er verandert juist niets. Dat moet je mij dus niet meer beloven, want da's zinloos. Hoe zie jij de toekomst tussen ons, want ik zie er nauwelijks tot geen meer."

Na 10 jaar samen mag je best spijkers met koppen slaan en mag je best weten waar je staat.
Wees gerust ... hij zal effe over een fatsoenlijk antwoord moeten nadenken.

En zorg in 's hemelsnaam dat je deze vakantie niet toevallig "oops" je pil vergeet te slikken.
Tornacense schreef:
02-05-2018 23:34
Ik zou het gesprek dan ook niet aanvatten met dat hij moet veranderen.

Ik zou het gesprek eerder ingaan à la "Je hebt mij nu al 20 keer beloofd dat je gaat veranderen en er verandert juist niets. Dat moet je mij dus niet meer beloven, want da's zinloos. Hoe zie jij de toekomst tussen ons, want ik zie er nauwelijks tot geen meer."

Na 10 jaar samen mag je best spijkers met koppen slaan en mag je best weten waar je staat.
Wees gerust ... hij zal effe over een fatsoenlijk antwoord moeten nadenken.

En zorg in 's hemelsnaam dat je deze vakantie niet toevallig "oops" je pil vergeet te slikken.
bedankt voor de tip! ga het proberen!

en geen zorgen ;) doe echt niets stoms

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven