Gezondheid alle pijlers

Oorpijn

02-05-2018 21:00 35 berichten
Vannacht werd ik wakker met vreselijke oorpijn :(
Ibuprofen werkte niet, vanmiddag de huisarts gebeld, hoef niet langs te komen. Gaat vaak na een dag of 3 weer over zegt hij.
Mag ibuprofen innemen en dan na 2 uur 2x paracetamol erbij. Dat werkt een uurtje en dan komt de oorpijn er weer doorheen.

Neussprayen doe ik ook (ben verkouden geweest dus dat zal ook de oorzaak wel zijn). Maar misschien zijn er hier nog gouden tips? Zodra ik lig is het helemaal niet te harden.
Hou er nu een warm kompres tegen, dat verlicht wel iets maar ook niet afdoende om vannacht lekker te slapen denk ik!
Morgen weer de huisarts bellen dat het niet gaat.
Ik zou morgen huisarts bellen en aandringen om toch een afspraak te kunnen maken
Ja morgenochtend bel ik weer. Vrijdag is de huisarts er niet en dan zul je net zien dat ik er 't hele weekend mee zit.

Ik wist dat oorpijn vervelend is maar man, dit is niet te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd Otalgan oordruppels (met lidocaine) in huis, want oorpijn kan hels zijn. Te koop bij de drogist of apotheek, natuurlijk even lezen of het geschikt is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oorpijn gaat niet altijd na een dag of 3 over. Ik vind het raar dat hij niet even kijkt naar je oor. Ik liep meer dan een week met oorpijn, druppels hielpen niet en uiteindelijk antibiotica gekregen.

Zou gewoon bellen of anders bij het inloopspreekuur binnen stappen.

Sterkte, daar kan je goed naar van zijn.
himalaya schreef:
02-05-2018 21:06
Ik heb altijd Otalgan oordruppels (met lidocaine) in huis, want oorpijn kan hels zijn. Te koop bij de drogist of apotheek, natuurlijk even lezen of het geschikt is.
Aah net te laat om nog even naar de drogist te lopen, die is net 10 minuten dicht. Morgen bel ik de huisarts en anders ga ik die oordruppels kopen!
lilyjo schreef:
02-05-2018 21:09
Aah net te laat om nog even naar de drogist te lopen, die is net 10 minuten dicht. Morgen bel ik de huisarts en anders ga ik die oordruppels kopen!
Geen ziekenhuisapotheek in de buurt?
Nee hier in t dorp niet, dan moet ik naar de stad verderop en met slapende kinderen is dat niet handig. Of ik moet man straks na z'n werk door laten rijden, dat zou wel een optie zijn natuurlijk!
lilyjo schreef:
02-05-2018 21:15
Nee hier in t dorp niet, dan moet ik naar de stad verderop en met slapende kinderen is dat niet handig. Of ik moet man straks na z'n werk door laten rijden, dat zou wel een optie zijn natuurlijk!
Dat zou ik zeker doen. Anders slaap je straks echt niet.
himalaya schreef:
02-05-2018 21:06
Deze wilde ik ook aanraden, heel fijn middel!
Ik heb hem meteen geappt. Dan heb ik het ook niet voor middennacht, maar dat is altijd nog prettiger dan tot morgen wachten.

Wat ik me afvroeg... oorontsteking die niet 'doorbreekt' is niet besmettelijk toch? Zoontje heeft, na een week tobben met lymfeklierontstekingen overal, sinds maandag ook oorontsteking. Hij kreeg alleen wel meteen antibiotica (gelukkig) dus zijn oorpijn is al een stuk minder.
App je man ook even dat hij zich niet moet laten afschepen met wat anders. Hier zeggen ze bij de apotheek ‘dat het niet de preferente keuze is’ ofzo.
Néé mevrouw, ik ga niét eerst wat anders proberen wat wél uw eerste keuze is..

Ik kon niet slikken omdat de pijn zo heftig was, kon er al helemaal niet op liggen en als ik moest gapen (of iets wat er op leek) liepen de tranen van pijn over mijn wangen.
Sindsdien heb ik standaard Otalgan in huis, en het gaat ook altijd mee op vakantie b
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
laat je niet afschepen. Terugbellen. Zulke pijn lijkt me niet helemaal goed. En voor je het weet is het weer weekend.
Oorontsteking is sowieso niet besmettelijk toch?

Zelf heb ik in februari fikse oorontsteking gehad (eerste keer) en nadat hij doorbrak, gelukkig vrij snel, was de ergste pijn weg. Maar ik heb nog zeker ruim een week op ibruprofen en paracetemol geleefd. Liggen en slapen ging wel gelijk weer prima na doorbraak. Wel nog echt poosje doof geweest.
Huisarts heeft oor wel gelijk even gecheckt maar ze geven er pas na een week loopoor iets voor zei de huisarts.
Beterschap in ieder geval!
dat is een normaal verschijnsel
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilyjo schreef:
02-05-2018 21:22
Ik heb hem meteen geappt. Dan heb ik het ook niet voor middennacht, maar dat is altijd nog prettiger dan tot morgen wachten.

Wat ik me afvroeg... oorontsteking die niet 'doorbreekt' is niet besmettelijk toch? Zoontje heeft, na een week tobben met lymfeklierontstekingen overal, sinds maandag ook oorontsteking. Hij kreeg alleen wel meteen antibiotica (gelukkig) dus zijn oorpijn is al een stuk minder.
Oorontsteking is op zich niet besmettelijk maar zo’n doorbrekende oorontsteking nou weer net wel als je in aanraking komt met die rommel die uit dat oor komt...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik sliep rechtop op de bank. Liggen ging helemaal niet dan verging ik van de pijn. Voor korte verlichting deed ik watten in een plastic beker en daar heet water op. Overtollige water er uit gooien zodat je er alleen vochtige watten in hebt zitten en de beker tegen mijn oor zetten. Dat hielp verrassend goed en was meteen leuk entertainment voor mijn dochter zo’n roze beker tegen je oor.😃
Ik was zwanger op dat moment dus ik kreeg niks van de huisarts. Ben er 3 weken zoet mee geweest.
Sinds vannacht helaas doof aan m'n pijnlijke oor en een irritante piep. Alsnog naar de huisarts gebeld en mag naar de vervanger straks. Toch maar even naar laten kijken!
lilyjo schreef:
04-05-2018 09:13
Sinds vannacht helaas doof aan m'n pijnlijke oor en een irritante piep. Alsnog naar de huisarts gebeld en mag naar de vervanger straks. Toch maar even naar laten kijken!
En wat zei de huisarts?
Een ontsteking inderdaad maar ook een verstopt oor. Druppelen met olie en dinsdag uitspuiten, dan meteen kijken of de infectie minder/weg is en anders alsnog antibiotica
lilyjo schreef:
04-05-2018 23:24
Een ontsteking inderdaad maar ook een verstopt oor. Druppelen met olie en dinsdag uitspuiten, dan meteen kijken of de infectie minder/weg is en anders alsnog antibiotica
Succes met je oorpijn, hopelijk helpt het uitspuiten van je oor
Je krijgt niets voor de infectie? En je moet hier minimaal 3.5 dag mee rondlopen?
viva-life22 schreef:
07-05-2018 11:25
Je krijgt niets voor de infectie? En je moet hier minimaal 3.5 dag mee rondlopen?
Ja, morgenochtend mag ik weer terug... dan zal ik neem ik aan alsnog iets krijgen aangezien de pijn niet minder wordt!
Aah wat vervelend zeg! Ik weet hoe oorpijn voelt, knap van je dat je het zo lang volhoud. Hopelijk krijg je morgen iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven