Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Maartje2016 schreef:
03-05-2018 10:58
Wij hadden toen we wisten dat hij van het badje hield een groter badje gekocht (van een meter), maar binnen een paar weken had Puk door hoe die de stop eruit kon frommelen :hamer:

Ghehehe :lol:

Wij hebben een tub van Tubtrugs met een doorsnee van 57cm. Die hebben geen stop :) Voor dreumes is het groot genoeg. Er kan 75 liter in.
anoniem_350958 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 12:43
7.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tandjes hier met 4 maanden de eerste. Ze is nu ruim 10 maanden en heeft er al een tijdje 8. Hopelijk dus nu even rust. Kiezen komen toch meestal pas na de eerste verjaardag?

Officieel hoor ik nog niet in het dreumessen topic maar heb het idee dat we het babytopic beetje ontgroeien. Dochter kroop al met ruim 6 maanden, het baby is er al een tijdje vanaf (soms ook best jammer maar ook zo leuk). Dus ik spiek al een tijdje soms hier! Ze heeft nu helaas onder de 1 al waterpokken...

Douchen; douche vaak samen met dochter. Zij speelt op de grond met een wisser/ emmertje/ washand/ fles en ik douche gewoon. Hebben wel de ruimte, dat scheelt misschien (inloopdouche). Hoewel ze graag precies onder mij zit en ik dus alle shampoo over haar heen spoel :facepalm: Erna droog ik mezelf snel af want als de douche uit is, wordt het natuurlijk wel snel koud voor haar als ze nog nat is.
Het gaat niet meer om de leeftijd bij waterpokken maar om de intensiteit van de waterpokken. Dus als ze een flinke krentenbol is komt het waarschijnlijk niet meer terug.

Hier had dreumes vorig jaar om deze tijd waterpokken. Wat een hel was dat zeg :|
Hier is het echt bij 2 gebleven en vrijwel niet ziek geweest, dus die is vast niet immuun. Naja, het zal vast ook met verse baby wel loslopen.

Hier zijn we dus al 8 maanden tandenleed vrij, ze kreeg met haar eerste verjaardag heel snel vier kiezen en sindsdien niets meer. Heel benieuwd wanneer de hoektanden en laatste kiezen eens komen.

Edit: O, en team ‘s avonds douchen en eigenlijk geen borstfascinatie meer. Eerste weken na stoppen met de bv wel, maar nu al een tijd over.
anoniem_151402 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 12:55
17.42% gewijzigd
Hier wonen we in de driehoek tussen Utrecht, Rotterdam en Den Haag. Zo ongeveer.

Hier 2 kinderen die gek zijn op het bad. In ons vorige huis hadden we geen bad en daar zat oudste in een speciekuip, toen ze het babybadje ontgroeid was.. Ging prima ;-)
Ik douche elke ochtend als man de deur uit is. Dochter gaat mee naar boven en scharrelt wat rond in de badkamer/overloop/eigen slaapkamer.

Zelf gaat ze in bad of met man mee onder de douche. Dan staat ze op de anti slip mat de glazen douchedeur schoon te maken met de raamwisser :)

Geen borstfascinatie hier, wel het strikje van mijn bh, dus ze trekt wel vaak mn shirt open..
Genieten jullie ook zo van het weer? We zijn al de hele dag buiten. Eerst boodschappen en de speeltuin en vanmiddag bloemen plukken, van de glijbaan en daarna in de tuin op dr loopauto. Heerlijk!
En nu binnen. Ik wacht op de nieuwe draagzak die ik heb besteld... ben zo benieuwd. Hoop dat alles goed zit en past dan kunnen we hem gebruiken op vakantie over twee weken :)
Ik ga s ochtends douchen en laat dreumes gewoon vrij spelen op de bovenverdieping.
En als peuter ook vrij is, dan spelen ze dus allebei boven.
obelix84 schreef:
03-05-2018 12:55
Hier wonen we in de driehoek tussen Utrecht, Rotterdam en Den Haag. Zo ongeveer.

Hier 2 kinderen die gek zijn op het bad. In ons vorige huis hadden we geen bad en daar zat oudste in een speciekuip, toen ze het babybadje ontgroeid was.. Ging prima ;-)
Gouda! :hyper:
raffa schreef:
03-05-2018 18:56
Gouda! :hyper:
Ik dacht aan Woerden!
Grappig om te lezen waar iedereen woont! Ik heb altijd zo'n idee dat iedereen op Viva forum in de randstad woont. Geen idee waarop dat gebaseerd is hoor..

Wij douchen met onze bijna-dreumes (nog 6 nachtjes slapen!), wanneer het uitkomt (niet elke dag) ze wordt wel steeds zwaarder. Ik kreeg een tip van iemand om zo'n grote flexibele fel/hipgekleurde wasmand als bad te gebruiken. Kan ook buiten. Wij hebben geen bad, dus dan kan ze daar misschien lekker in poedelen in de douchebak.. een speciekuip kan natuurlijk ook haha! Vroeger gingen kinderen ook in de wasbak in de keuken!

Blijf het by the way verbijsterend vinden hoe snel dat eerste jaar is omgevlógen... of je kind een wandelende tijdklok is. Ik besef me nu echt hoe hard het gaat...
Jaaaa, omgeving gouda!
Fiorah schreef:
02-05-2018 20:48
Sinds gisteren wijst mijn dochter naar mijn borst: "Die?" :flirting:
:rofl:

Hier komt zoonlief al wijzend "ja ja ja ja ja" aangewaggeld om bovenop me te klimmen en mijn shirt naar beneden te trekken en aan te vallen O_O

Hier dichtbij de grens met België, in de buurt van Breda.
obelix84 schreef:
03-05-2018 19:25
Jaaaa, omgeving gouda!
Ik heb in Montfoort gewoond ;-) zou wel héél toevallig zijn als je daar woont...
Hahaha nee, daar woon ik niet
Zij gaat in bad en ik ga savonds douchen als zij ligt te slapen.

Dochter ligt de afgelopen dagen nog in bed te keuvelen nadat we haar voor de nacht naar bed hebben gebracht. Zou dit dan een teken zijn om naar 1 slaapje te gaan :confused:
Lavendel_12 schreef:
03-05-2018 20:14
Dochter ligt de afgelopen dagen nog in bed te keuvelen nadat we haar voor de nacht naar bed hebben gebracht. Zou dit dan een teken zijn om naar 1 slaapje te gaan :confused:

Ik hoop het niet! Puk hier doet dat ook en die zit nog maar op 1 slaapje!
:@@:

Zonder dollen: het hoort erbij, wij noemen het stemoefeningen. Verschillende hoogtes, klanken, tempowisselingen, etc.
BahcoBarbie schreef:
03-05-2018 12:46
Het gaat niet meer om de leeftijd bij waterpokken maar om de intensiteit van de waterpokken. Dus als ze een flinke krentenbol is komt het waarschijnlijk niet meer terug.

Hier had dreumes vorig jaar om deze tijd waterpokken. Wat een hel was dat zeg :|
Das mooi, ze is idd flinke krentenbol dus ik verwacht wel immuun. Volgens mij vind ik het erger dan zij, is gewoon vrolijk en lijkt geen jeuk te hebben. Hopelijk blijft dat zo.

Borsten fascinatie: dochter krijgt nog borstvoeding maar duikt of graait nooit in mn shirt. Denk niet echt borstvoedingsgerelateerd dus. Willen spelen met de tepel wel herkenbaar indien bloot uiteraard. Accepteer ik ook niet.
obelix84 schreef:
03-05-2018 19:54
Hahaha nee, daar woon ik niet
Boskoop? Waddinxveen? Moordrecht? Alphen aan den Rijn? Oudewater? Haastrecht? Stolwijk? ;-)

Nee hoor flauw ;-)
nymphaion schreef:
03-05-2018 20:21
Boskoop? Waddinxveen? Moordrecht? Alphen aan den Rijn? Oudewater? Haastrecht? Stolwijk? ;-)

Nee hoor flauw ;-)
Hahaha, ja maar je zit wel goed
obelix84 schreef:
03-05-2018 20:26
Hahaha, ja maar je zit wel goed
;-)
Grrr... Wij zijn momenteel op vakantie en ik denk dat ik kleuter en dreumes hier achterlaat. Man, wat zijn ze vervelend!! Maar als ik zie hoe intens lief ze zijn als ze slapen, bedenk ik me en neem ik ze straks toch weer mee. Denk ik ;-)
nymphaion schreef:
03-05-2018 19:09
Vroeger gingen kinderen ook in de wasbak in de keuken!
Mijn dochter gaat bij oma nog steeds in de keukenwasbak in bad. Vindt ze prachtig!
ShaunTheSheep schreef:
03-05-2018 20:37
Grrr... Wij zijn momenteel op vakantie en ik denk dat ik kleuter en dreumes hier achterlaat. Man, wat zijn ze vervelend!! Maar als ik zie hoe intens lief ze zijn als ze slapen, bedenk ik me en neem ik ze straks toch weer mee. Denk ik ;-)
:proud:
Ja, herkenbaar vandaag (ook op vakantie)
Ik denk juist altijd dat iedereen hier op het forum uit het zuiden komt... ook geen idee waarom

Vanavond heeft dreumes nog in de keukenwasbak gebadderd. Man lag ziek op bed en het leek me aardig hem niet te storen maar dochter moest na een dag speeltuin echt even gewassen worden dus toen hup in de wasbak :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven