35+ en zwanger worden in 2018
dinsdag 21 november 2017 om 20:39
Bezig met zwanger worden:
Yaradreamz
Poosje81
Zwanger

Annejill
Thisisme1980. UD 21-03
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01
Syrah80. UD 04-02
of 
Miss37 bevallen
12-07-18
Yogayup. Bevallen 01-02
Boardbabe82. UD 05-02
bevallen 11-02
Verano1981. Bevallen 22-11
twingo1981 bevallen !26-09-2018
Roffa38. Bevallen 20-02
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar
Yaradreamz
Poosje81
Zwanger
Annejill
Thisisme1980. UD 21-03
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01
Syrah80. UD 04-02
Miss37 bevallen
Yogayup. Bevallen 01-02
Boardbabe82. UD 05-02
Verano1981. Bevallen 22-11
twingo1981 bevallen !26-09-2018
Roffa38. Bevallen 20-02
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 06:42
89.58% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 12:44
ik heb sinds mijn eerste mk wel gekeken naar mijn ei. We klussen eigenlijk alleen als we zin hebben, dus niet perse om de dag (maar zeker regelmatig genoeg).
Bij mijn eerste zoon ook spontaan en was het in 3 rondes raak. Bij de 2e toevallig de eerste ronde. Ik deed toen nog geen ovutesten. Nu ben ik er iets meer mee bezig.. de 2x dat ik zwanger ben geraakt was de 1e keer ook dagelijks (3 dagen) en de 2e keer om en om, ook op de dag met de hoogste lh piek. Mijn man vertel ik niet van mn piek, wil het n soort van relaxed houden.
Deze x was het zo dat ik 2 weken vloeide, dus ja
dan is de zin er wel. Ik weet zeker dat ik 2 dagen erna mn ei had. Oa door steken en cervix slijm. over 6 dagen NOD ik ga nergens van uit en t hoeft nu ook nog even niet (of eigenlijk wel, maar de spanning vind ik nu mega groot)
2 dagen geleden had ik erge buik en onderrug pijn, ik dacht eigenlijk dat ik ongesteld zou worden ivm verwarde cyclus na mk. Maar dat is toch niet zo. daardoor vind ik het nu toch wat spannend deze ronde..
Wanneer is jou NOD roodborstje? Mijne zondag..
Bij mijn eerste zoon ook spontaan en was het in 3 rondes raak. Bij de 2e toevallig de eerste ronde. Ik deed toen nog geen ovutesten. Nu ben ik er iets meer mee bezig.. de 2x dat ik zwanger ben geraakt was de 1e keer ook dagelijks (3 dagen) en de 2e keer om en om, ook op de dag met de hoogste lh piek. Mijn man vertel ik niet van mn piek, wil het n soort van relaxed houden.
Deze x was het zo dat ik 2 weken vloeide, dus ja
2 dagen geleden had ik erge buik en onderrug pijn, ik dacht eigenlijk dat ik ongesteld zou worden ivm verwarde cyclus na mk. Maar dat is toch niet zo. daardoor vind ik het nu toch wat spannend deze ronde..
Wanneer is jou NOD roodborstje? Mijne zondag..
dinsdag 1 mei 2018 om 13:38
Dat is een beetje lastig te bepalen Thisisme, want mn cyclus wisselt tussen de 28 en 33 dagen. Ik zit nu op dag 30 en volgens mn app is morgen mn NOD (maarja wat weet zij er nou van
). Ik kijk het maar even aan tot het weekend.
Wel fijn als je er wat losser in staat, we zijn al een tijdje bezig dus daardoor nu wat meer aan t opletten. Wel jammer, het spontane er af.
Wel fijn als je er wat losser in staat, we zijn al een tijdje bezig dus daardoor nu wat meer aan t opletten. Wel jammer, het spontane er af.
dinsdag 1 mei 2018 om 14:07
Ik vond het echt lastig hoor de laatste paar maanden, nadat het zoveel rondes niet lukt. Ik was volledig gefocused op verplicht aan de slag op die dag en dan weer de volgende dag en voor de zekerheid de dag erna, het was echt niet goed voor onze relatie en het begin van het hele IVF traject bracht meteen een soort rust, dat we het even aan iemand anders konden overlaten en gewoon weer konden seksen voor de lol. En ik vertelde ook niets aan mijn man qua piek, want dan vond hij het teveel een prestatie ipv leuk, maar dat veroorzaakte ook weer frictie wanneer hij te moe was of geen zin had en ik zoiets had van maar we mooooeeettteeeen vandaag....
Spannend hoor meiden op de wachtbank!!
@roffa alles goed bij jou?
Wij wachten op terugplaatsing, ik denk ergens volgende week. Dus ook spanning hie de komende weken!
@annejill, wanneer mag je testen ?
Spannend hoor meiden op de wachtbank!!
@roffa alles goed bij jou?
Wij wachten op terugplaatsing, ik denk ergens volgende week. Dus ook spanning hie de komende weken!
@annejill, wanneer mag je testen ?
dinsdag 1 mei 2018 om 14:48
Hoi allemaal,
Ik lees zo en af toe mee, maar aangezien ik nog niet zoveel spannends te melden heb valt er ook nog niet veel te schrijven. Ik wacht nu op mijn volgende menstruatie. Zit nu op dag 30, hopelijk zet het in de komende twee dagen door. Dan zou mijn cyclus nu weer gelijk zijn aan mijn cyclus voor mijn zwangerschap. En dan nog een maandje geduld voordat we echt beginnen. Al heb ik steeds vaker de neiging om die condooms alvast het raam uit te gooien
Vooral als ik hier weer even meelees en het voor een aantal weer spannend is. Ik blijf voor iedereen duimen!!!
Ik lees zo en af toe mee, maar aangezien ik nog niet zoveel spannends te melden heb valt er ook nog niet veel te schrijven. Ik wacht nu op mijn volgende menstruatie. Zit nu op dag 30, hopelijk zet het in de komende twee dagen door. Dan zou mijn cyclus nu weer gelijk zijn aan mijn cyclus voor mijn zwangerschap. En dan nog een maandje geduld voordat we echt beginnen. Al heb ik steeds vaker de neiging om die condooms alvast het raam uit te gooien
woensdag 2 mei 2018 om 16:46
donderdag 3 mei 2018 om 11:35
Mijn NOD komt er bijna aan, 7 mei denk ik, altijd beetje gissen want cyclus wisselt tussen 22-25 dagen.
Vorige week geklust op de dag van positieve ovulatie test... Vorige keer ook op die manier zwanger geworden. Om de dag lukt hier niet, man heeft een pittige baan (ik ook trouwens daar niet van) en is vaak te moe als we in bed liggen maar vorige keer ook met 1x raak
Ik heb wel klachten trouwens die verdacht zijn: krampjes onderbuik, gloeiende handpalmen en voetzolen en ik heb vanochtend gekokhalst. Maar het kan ook allemaal ingebeeld zijn!
Gister een test gedaan met middag urine die was negatief (natuurlijk) dus we wachten nog maar even af
Vorige week geklust op de dag van positieve ovulatie test... Vorige keer ook op die manier zwanger geworden. Om de dag lukt hier niet, man heeft een pittige baan (ik ook trouwens daar niet van) en is vaak te moe als we in bed liggen maar vorige keer ook met 1x raak
Ik heb wel klachten trouwens die verdacht zijn: krampjes onderbuik, gloeiende handpalmen en voetzolen en ik heb vanochtend gekokhalst. Maar het kan ook allemaal ingebeeld zijn!
donderdag 3 mei 2018 om 12:29
spannend Mierenmuis!
Naarmate je NOD dan dichterbij komt, zoo herkenbaar!! Ik duim heel hard voor je!
Ik zit 3 dagen voor mijn NOD. Geen klachten behalve dat ik hormonaal weer (of nog steeds?) een wrak bent. Vanmorgen lekker gehuild om eigenlijk niets ?!? Raaaarrr maar ook als ik ongesteld ben of word kan ik dat hebben eigenlijk, dus zegt nog weinig/niets. Manlief vroeg wel uhmmmm wat is er, je lijkt wel weer zwanger.. Vooralsnog denk ik het deze ronde eigenlijk niet, zou denk ik ook gek worden van mijn zenuwen als het wel zo is.
Naarmate je NOD dan dichterbij komt, zoo herkenbaar!! Ik duim heel hard voor je!
Ik zit 3 dagen voor mijn NOD. Geen klachten behalve dat ik hormonaal weer (of nog steeds?) een wrak bent. Vanmorgen lekker gehuild om eigenlijk niets ?!? Raaaarrr maar ook als ik ongesteld ben of word kan ik dat hebben eigenlijk, dus zegt nog weinig/niets. Manlief vroeg wel uhmmmm wat is er, je lijkt wel weer zwanger.. Vooralsnog denk ik het deze ronde eigenlijk niet, zou denk ik ook gek worden van mijn zenuwen als het wel zo is.
donderdag 3 mei 2018 om 18:06
Hier ook nog aan t wachten. Ik ben 2 dagen overtijd als je m’n gemiddelde cyclus bekijkt. Maar ben wel eens eerder een dag of 8 te laat geweest en toen was de test negatief. Ik vind t best spannend maar wil er ook niet teveel mee bezig zijn om teleurstelling te voorkomen. Bij het naar het toilet gaan denk ik toch steeds ‘ja hoor nu ben ik ongesteld’ maar nog niet dus. Voel wel krampjes en durf nog niet te testen
Mieremuis en Thisisme zitten we dan samen op het hoofd-op-hol-bankje
Mieremuis en Thisisme zitten we dan samen op het hoofd-op-hol-bankje
roodborstje1982 wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:25
0.89% gewijzigd
vrijdag 4 mei 2018 om 16:23
Hoi! Op zoek naar tips over het wel/niet doen van een vroege echo kwam ik hier terecht. Herkenbaar topic dus ik stel me toch even voor. Dan kan ik daarna met een gerust hart weer verder gluren 
Vorig jaar heb ik mijn vriend -opnieuw- ontmoet (we hadden eerder kort iets gehad, dus het is een tweedekansje) en zijn al vrij snel gaan samenwonen. Dat zou ik 10 jaar geleden niet zo vlug gedaan hebben, maar nu voelt het goed. Zelfs zo goed dat ik begin van het jaar ben gestopt met de pil. We hebben daarna nog wel even gewacht met echt proberen, omdat we net een maand naar Midden-Amerika waren geweest en geen risico's met het zikavirus wilden nemen.
Inmiddels een zeer prille zes weken zwanger. Heel leuk maar ook erg spannend hoe het verder gaat. Het is allemaal niet vanzelfsprekend, dat lees ik hier helaas ook. Vooral nu (ik ben 37) is dat wel echt iets om rekening mee te houden, hoewel ik probeer me niet te veel zinloze zorgen te maken. En daarom fijn om hier te lezen dat er meer 35+ vrouwen zijn met dezelfde droom!
Vorig jaar heb ik mijn vriend -opnieuw- ontmoet (we hadden eerder kort iets gehad, dus het is een tweedekansje) en zijn al vrij snel gaan samenwonen. Dat zou ik 10 jaar geleden niet zo vlug gedaan hebben, maar nu voelt het goed. Zelfs zo goed dat ik begin van het jaar ben gestopt met de pil. We hebben daarna nog wel even gewacht met echt proberen, omdat we net een maand naar Midden-Amerika waren geweest en geen risico's met het zikavirus wilden nemen.
Inmiddels een zeer prille zes weken zwanger. Heel leuk maar ook erg spannend hoe het verder gaat. Het is allemaal niet vanzelfsprekend, dat lees ik hier helaas ook. Vooral nu (ik ben 37) is dat wel echt iets om rekening mee te houden, hoewel ik probeer me niet te veel zinloze zorgen te maken. En daarom fijn om hier te lezen dat er meer 35+ vrouwen zijn met dezelfde droom!
maandag 7 mei 2018 om 18:12
Mieremuis je maakt het wel spannend zeg met je symptomen.... ik ben voor je aan t duimen!!
Jammer roodborstje - ik kan je wel vertellen dat het voordeel van overstappen naar hulp toch ook een soort rust brengt, van het is even niet aan mij om alles perfect te timen enzo... dus das een piepklein voordeel.
thisisme - kan me voorstellen dat je het wel even goed vindt zo! Op naar de volgende ronde.
verano welkom en gefeliciteerd!!
Hier vandaag weer afpsraak/meting gehad, moet woensdag weer terugkomen en dan wordt hoogstwaarschijnlijk voor vlg week woensdag een terugplaatsing gepland... ooohhh de spannnnnnninnnggg......
Jammer roodborstje - ik kan je wel vertellen dat het voordeel van overstappen naar hulp toch ook een soort rust brengt, van het is even niet aan mij om alles perfect te timen enzo... dus das een piepklein voordeel.
thisisme - kan me voorstellen dat je het wel even goed vindt zo! Op naar de volgende ronde.
verano welkom en gefeliciteerd!!
Hier vandaag weer afpsraak/meting gehad, moet woensdag weer terugkomen en dan wordt hoogstwaarschijnlijk voor vlg week woensdag een terugplaatsing gepland... ooohhh de spannnnnnninnnggg......
dinsdag 8 mei 2018 om 16:27
Vannacht last van nachtzweten gehad wat ik in de vorige 2 zwangerschappen ook had.
Vanochtend liep ik te hijgen als een paard, kortademigheid herkende ik ook.
Inmiddels 2 dagen over tijd dus toch maar nog een test gedaan (eergister nog negatief): positief met middag urine!
Man vond hem ook duidelijk. Blij, maar wel verbaasd (eerste poging weer raak) en ook wel heel erg spannend weer.
Ik ga voorlopig nog even in de ontkenning. Ik hoop dat ik niet weer zo misselijk en moe word als de vorige keren
maar deze keer ga ik dan niet meer zo lang wachten met Emesafene starten.
Ik denk dat ik over 2 weken de gyn of verloskundige bel voor de eerste echo bij 6 of 7 weken.
En dan als alles goed is ook op naar de NIPT
Vanochtend liep ik te hijgen als een paard, kortademigheid herkende ik ook.
Inmiddels 2 dagen over tijd dus toch maar nog een test gedaan (eergister nog negatief): positief met middag urine!
Man vond hem ook duidelijk. Blij, maar wel verbaasd (eerste poging weer raak) en ook wel heel erg spannend weer.
Ik ga voorlopig nog even in de ontkenning. Ik hoop dat ik niet weer zo misselijk en moe word als de vorige keren
Ik denk dat ik over 2 weken de gyn of verloskundige bel voor de eerste echo bij 6 of 7 weken.
En dan als alles goed is ook op naar de NIPT
woensdag 9 mei 2018 om 19:51
Ah Mieremuis, wat goed dat het zo snel weer gelukt is!
Syrah spannend! Hoe ging het vandaag? Wanneer mag je voor de terugplaatsing?
Ik ben na 36 dagen eindelijk ongesteld geworden. Ik heb nog een beetje hoop dat mijn cyclus nog iets korter gaat worden, maar ooit zat ik op 28 dagen, zes jaar geleden zat ik op dertig dagen, twee jaar geleden op 32, dus die leeftijd begint vrees ik toch echt mee te tellen.
We hebben daarom ook maar besloten, na een heel relaas van mij over een tekort aan eitjes en bejaard zijn enzo
, dat we het de komende maand maar vast gaan proberen. Mijn nod mag dus, uitgaande van 36 dagen, op 11 juni!
Syrah spannend! Hoe ging het vandaag? Wanneer mag je voor de terugplaatsing?
Ik ben na 36 dagen eindelijk ongesteld geworden. Ik heb nog een beetje hoop dat mijn cyclus nog iets korter gaat worden, maar ooit zat ik op 28 dagen, zes jaar geleden zat ik op dertig dagen, twee jaar geleden op 32, dus die leeftijd begint vrees ik toch echt mee te tellen.
We hebben daarom ook maar besloten, na een heel relaas van mij over een tekort aan eitjes en bejaard zijn enzo
woensdag 9 mei 2018 om 20:32
Hey, dames ben ik weer even.
Mieremuis en verano81 van harte met de zwangerschap.
Ik snap je gedachte Verano81. Ben ook 37 jaar en ondertussen al weer 16 weken zwanger. Heb met 7 weken ook een vroege echo gehad. Het is gewoon al een hele zorg minder als je een klein hartje ziet kloppen.
Ik heb ook een nipt gehad en deze was goed. Dus ook weer een zorg minder.
Hier gisteren een geslachtsbepaling echo gehad. Het is zo heerlijk om die kleine te zien bewegen. Hij lag er echt relaxt bij (het is inderdaad een jongetje) heerlijk om te weten. Het maakt het voor mij nu steeds echter. Mijn vriend wil niet dat we het aan anderen gaan vertellen. Dus dat word nog lang mijn mondje houden en je niet verspreken. Ook de naam hebben we al voor de kleine. Nu begint ook al een buikje te komen. Dus in de spiegel zie je het nu ook. Het echte genieten begint nu echt voor mij. Heerlijk.
Ik duim voor alle andere dames, dat het jullie ook mag lukken. Het is zo’n geweldig gevoel.
Mieremuis en verano81 van harte met de zwangerschap.
Ik snap je gedachte Verano81. Ben ook 37 jaar en ondertussen al weer 16 weken zwanger. Heb met 7 weken ook een vroege echo gehad. Het is gewoon al een hele zorg minder als je een klein hartje ziet kloppen.
Ik heb ook een nipt gehad en deze was goed. Dus ook weer een zorg minder.
Hier gisteren een geslachtsbepaling echo gehad. Het is zo heerlijk om die kleine te zien bewegen. Hij lag er echt relaxt bij (het is inderdaad een jongetje) heerlijk om te weten. Het maakt het voor mij nu steeds echter. Mijn vriend wil niet dat we het aan anderen gaan vertellen. Dus dat word nog lang mijn mondje houden en je niet verspreken. Ook de naam hebben we al voor de kleine. Nu begint ook al een buikje te komen. Dus in de spiegel zie je het nu ook. Het echte genieten begint nu echt voor mij. Heerlijk.
Ik duim voor alle andere dames, dat het jullie ook mag lukken. Het is zo’n geweldig gevoel.
vrijdag 11 mei 2018 om 16:59
Hey dames
Even een dipje Ik vind het zo stom
Vriendin van me is zwanger Bijna 20 weken Ook35+ en in 1x raak en goed
En ik 2 miskramen en 1 zwangerschap moeten afbreken ivm ernstige afwijkingen
Het is stom om jaloers te zijn want gun het haar ook maar ben even verdrietig
Dit weekend een ei Wie weet is het raak en blijft het goed gaan
Even een dipje Ik vind het zo stom
Vriendin van me is zwanger Bijna 20 weken Ook35+ en in 1x raak en goed
En ik 2 miskramen en 1 zwangerschap moeten afbreken ivm ernstige afwijkingen
Het is stom om jaloers te zijn want gun het haar ook maar ben even verdrietig
Dit weekend een ei Wie weet is het raak en blijft het goed gaan
vrijdag 11 mei 2018 om 17:36
Logisch toch Honing, het voelt gewoon niet eerlijk om al die narigheid door te moeten maken terwijl het bij anderen 'vanzelf ' lijkt te gaan.
Maar ik probeer me juist aan die anderen op te trekken, dat de kans er dus echt wel is dat het wél goed gaat.
In een ander topic, uitgerkend in dec/jan, zit zelfs een vrouw van 42. En Flip heeft ook een goede NIPT. Blijven hopen Honing
Maar ik probeer me juist aan die anderen op te trekken, dat de kans er dus echt wel is dat het wél goed gaat.
In een ander topic, uitgerkend in dec/jan, zit zelfs een vrouw van 42. En Flip heeft ook een goede NIPT. Blijven hopen Honing
zaterdag 12 mei 2018 om 09:55
Honing ik herken het heel erg hoor wat je zegt. Ik gun het anderen natuurlijk, maar mezelf ook zo erg!! Mensen zwanger zien worden en inmiddels hebben die peuters, zo lang zijn wij al bezig zonder 1 positieve test. Ik ben het wel ook met mieremuis eens dat we ons vast moeten houden aan het feit dat het wel echt goed kan gaan, maar dat houdt niet in dat die jaloerse gevoelens af en toe naar boven komen. En je hebt ook wat traumas achter de rug zeg, dat schuif je niet zo maar opzij. Jullie zitten goed qua timing deze maand, meer kan je niet doen voor nu
Mejadg alweer 16 weken ?!? WOW!! Wat vliegt het voorbij. Wat heerlijk dat je een goeie NIPT test hebt. En een jongen oh wat heerlijk voor je!!
ZonderTitel top dat jullie ook echt van start gaan en dat je mee doet aan de NODs. Ik heb ook gemerkt dat m'n cyclus langer wordt hoewel er soms een kortere tussen zat.
Hier: Ik heb a.s. woensdag een terugplaatsing. Hardstikke spannend. Mijn baarmoederslijmvlies is te dun, dus daar zit ik echt volledig op te stressen maar volgens mijn dokter ziet de rest er zo goed uit dat ik dat echt moet loslaten en vooral niet te veel moet googlen (wat ik nooit doe
) ... Ik heb volledig vertrouwen in die arts, maar ik kan het niet loslaten. Zit ook aan het begin van een giga project met werk en ik mag vooral niet stressen, dus nu zit ik te stressen over dat ik niet mag stressen. Ik ben normaal gesproken niet zo'n stress kip maar nu is het echt vreselijk!
Ik heb wel alles gedaan geloof ik, van acupunctuur tot super gezond dieet (op gisteravond na toetje en glas wijn weg gewerkt) ... het is dus niet in mijn handen (als dat het ooit kan zijn) en ik moet hopen dat 1) Eskimo de ontdooing overleeft en 2) blijft plakken.
Eerst even weg dit weekend op en neer naar Engeland voor een comedian show, even goed lachen zal goed zijn. En dan hou ik jullie op de hoogte!
Roffa hoe is het met jou, tijd niks gehoord en ook Yara, heb je inmiddels een TP gehad?
Roodborstje heb je al get gesprek gehad met je gyn?
Fijn weekend meiden!!
Mejadg alweer 16 weken ?!? WOW!! Wat vliegt het voorbij. Wat heerlijk dat je een goeie NIPT test hebt. En een jongen oh wat heerlijk voor je!!
ZonderTitel top dat jullie ook echt van start gaan en dat je mee doet aan de NODs. Ik heb ook gemerkt dat m'n cyclus langer wordt hoewel er soms een kortere tussen zat.
Hier: Ik heb a.s. woensdag een terugplaatsing. Hardstikke spannend. Mijn baarmoederslijmvlies is te dun, dus daar zit ik echt volledig op te stressen maar volgens mijn dokter ziet de rest er zo goed uit dat ik dat echt moet loslaten en vooral niet te veel moet googlen (wat ik nooit doe
Ik heb wel alles gedaan geloof ik, van acupunctuur tot super gezond dieet (op gisteravond na toetje en glas wijn weg gewerkt) ... het is dus niet in mijn handen (als dat het ooit kan zijn) en ik moet hopen dat 1) Eskimo de ontdooing overleeft en 2) blijft plakken.
Eerst even weg dit weekend op en neer naar Engeland voor een comedian show, even goed lachen zal goed zijn. En dan hou ik jullie op de hoogte!
Roffa hoe is het met jou, tijd niks gehoord en ook Yara, heb je inmiddels een TP gehad?
Roodborstje heb je al get gesprek gehad met je gyn?
Fijn weekend meiden!!