nieuwe donorwet

31-01-2018 07:56 1238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je voor of tegen de nieuwe donorwet?

Hier vind je meer informatie:

https://nos.nl/artikel/2132443-elf-vrag ... orwet.html

Zelf ben ik VOOR!

Ben je voor of tegen de nieuwe donorwet?

Totaal aantal stemmen: 284

Voor! (53%)
Tegen! (41%)
Maakt me niet uit. (6%)
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
22-02-2018 20:44
Waarom trek je de hele tijd van die vreemde conclusies? Waarom ben je dit topic de hele tijd aan het misbruiken om medisch-ethische grenzen ter discussie te stellen? Waar wil je nou eigenlijk naartoe? Jouw grens ligt duidelijk vrij ver van die van de medische wetenschap. En dat mag; de definities die worden gehanteerd zijn bedacht om er zo goed mogelijk mee om te kunnen gaan, niet om andere mogelijkheden uit te sluiten. Dat jij een mogelijke uitzondering op een regel zou kunnen vinden wil toch niet zeggen dat die regel niet deugd?

Het is toch een beetje alsof je op basis van de 50 jaar oude term 'doorbakken' rechten ontleent om in een restaurant te protesteren tegen een biefstukje op het menu.
Om jou te pesten misschien?
anoniem_327565 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 21:27
50.28% gewijzigd
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ghostbird schreef:
22-02-2018 21:21
Om jou te pesten misschien?

Dat lijkt me een vreemde conclusie.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
22-02-2018 21:23
Dat lijkt me een vreemde conclusie.
Vul dan maar naar wens in. O, dat had je al gedaan. Laat dan maar zo, ik vind het niet belangrijk wat jij ervan denkt. Ook niet een heel klein beetje.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
ik ben wel blij dat dit topic is doodgebloed :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
03-03-2018 19:22
ik ben wel blij dat dit topic is doodgebloed :biggrin:
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Alle reacties Link kopieren
Hoor net op het Journaal dat er misschien een referendum komt.
https://nos.nl/artikel/2225645-kabinet- ... orwet.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
shifty schreef:
22-02-2018 11:14
Gutogutogut het is allemaal wat. Ooit gedacht aan emigreren? Mij lijkt het wel wat; dat je emigreert.
Aan de andere kant knaagt dit dan toch ook aan mijn geweten; wat u niet wil dat u geschiedt ..
.
Waarom weg laten jagen? Gewoon vechten voor een fatsoenlijk land.

Dat referendum komt er. Zoals Bart Nijman terecht aangeeft is het domweg bizar dat partijen die wel ongevraagd organen willen oogsten aan de andere kant ongevraagde folders willen verbieden. Want een folder weggooien is een veel groter probleem dan iemands organen eruit snijden... :frust:

https://pauw.bnnvara.nl/media/383893
Alle reacties Link kopieren
het is goed dat er mogelijk een referendum komt, want D66, VVD, PvdA,GroenLinks en SP moeten niet denken dat zij bepalen wat er werkelijk gaat gebeuren.
Het is frapant dat de 2 rechts populistische partijen hiermee kunnen scoren. Zelfs ik sta achter de nog te komen acties.
Ik ben benieuwd hoe Nederland en de Nederlanders hierover denken.
Alle reacties Link kopieren
Eens met een referendum hierover. Zowel 2e als 1e Kamer waren zeer verdeeld en de wet is met de kleinst mogelijke meerderheid aangenomen. Dan lijkt het mij verstandig om de mening van het volk maar eens te vragen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die voor de wet zijn, zullen meer komen stemmen dan de mensen die tegen zijn gok ik.

ik ben ook voor de wet.

Je kunt je toch als niet donor laten registreren, wat is dan probleem?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-04-2018 22:38
Mensen die voor de wet zijn, zullen meer komen stemmen dan de mensen die tegen zijn gok ik.

ik ben ook voor de wet.

Je kunt je toch als niet donor laten registreren, wat is dan probleem?
Dit topic heeft ruim 1200 reacties, pak er een flinke kop koffie/thee bij en ga eens lekker lezen. Dan kom je de tegenargumenten vanzelf tegen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
En ook de vóór :)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
07-04-2018 07:25
En ook de vóór :)
O ja, die natuurlijk ook, maar dat was het probleem niet van Loopvanhiernaardaar.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
06-04-2018 21:04
Eens met een referendum hierover. Zowel 2e als 1e Kamer waren zeer verdeeld en de wet is met de kleinst mogelijke meerderheid aangenomen. Dan lijkt het mij verstandig om de mening van het volk maar eens te vragen.
De eerste "hobbel" is genomen.
Er moesten 10.000 handtekeningen ingeleverd worden en dat is vandaag gedaan (meer zelfs) las ik.

De volgende stap is 300.000 handtekeningen verzamelen en dan maar hopen dat het kabinet het referendum niet afschaft VOOR die handtekeningen verzameld zijn.

Vanaf 4 mei kunnen die gezet worden maar in die periode behandeld de Eerste Kamer ook de wet om het referendum af te schaffen.

Spannende tijden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er naar uit dat er toch een referendum komt over de Donorwet.

https://www.geenstijl.nl/5141847/kiesra ... en-senaat/


Het is ze gelukt om 10.000 handtekeningen te verzamelen.
Als ik het goed begrepen heb moeten ze nu voor 14 juni 300.000 handtekeningen verzamelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Lopervanhiernaardaar schreef:
06-04-2018 22:38
Mensen die voor de wet zijn, zullen meer komen stemmen dan de mensen die tegen zijn gok ik.

ik ben ook voor de wet.

Je kunt je toch als niet donor laten registreren, wat is dan probleem?
Dat weet ik zo net nog niet. Juist de tegenstemmers zullen ook hun stem willen laten horen.
hollebollegijs schreef:
04-05-2018 23:56
Het ziet er naar uit dat er toch een referendum komt over de Donorwet.

https://www.geenstijl.nl/5141847/kiesra ... en-senaat/


Het is ze gelukt om 10.000 handtekeningen te verzamelen.
Als ik het goed begrepen heb moeten ze nu voor 14 juni 300.000 handtekeningen verzamelen.
Het is natuurlijk bij uitstek een geschikt onderwerp voor een referendum.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-05-2018 23:56
Het ziet er naar uit dat er toch een referendum komt over de Donorwet.

https://www.geenstijl.nl/5141847/kiesra ... en-senaat/


Het is ze gelukt om 10.000 handtekeningen te verzamelen.
Als ik het goed begrepen heb moeten ze nu voor 14 juni 300.000 handtekeningen verzamelen.
Item van Arjan lubach hierover, dan moet het wel goedkomen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
05-05-2018 00:06
Het is natuurlijk bij uitstek een geschikt onderwerp voor een referendum.
Precies

Kom net van een verjaardag daar wilden al 5 mensen tekenen.
De gastheer was aan het inventariseren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
04-05-2018 23:56
Het ziet er naar uit dat er toch een referendum komt over de Donorwet.

https://www.geenstijl.nl/5141847/kiesra ... en-senaat/


Het is ze gelukt om 10.000 handtekeningen te verzamelen.
Als ik het goed begrepen heb moeten ze nu voor 14 juni 300.000 handtekeningen verzamelen.

300.000 handtekeningen is wel wat anders dan die 10.000 (da's 'niets' natuurlijk)
Mocht het zover komen zal ik ja stemmen.
Nou, laten we dan maar hopen dat de Referendumwet op tijd is ingetrokken.
PowerCube schreef:
05-05-2018 10:26
Nou, laten we dan maar hopen dat de Referendumwet op tijd is ingetrokken.
Want beter niet luisteren naar wat de mensen willen en snijden maar?
MarkSD schreef:
05-05-2018 11:09
Want beter niet luisteren naar wat de mensen willen en snijden maar?
Nee. Maar daar gaat het dan ook niet om. “Snijden maar” slaat werkelijk nergens op en doet totaal geen recht aan dit onderwerp en de zorgvuldige manier waarop de donorwet tot stand is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
05-05-2018 11:16
Nee. Maar daar gaat het dan ook niet om. “Snijden maar” slaat werkelijk nergens op en doet totaal geen recht aan dit onderwerp en de zorgvuldige manier waarop de donorwet tot stand is gekomen.
Precies
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
05-05-2018 11:16
Nee. Maar daar gaat het dan ook niet om. “Snijden maar” slaat werkelijk nergens op en doet totaal geen recht aan dit onderwerp en de zorgvuldige manier waarop de donorwet tot stand is gekomen.

Maar dat zijn 2 verschillende zaken, de zorgvuldigheid van de wet waar ik geen seconde aan twijfel en het feit dat dit bij uitstek een onderwerp is dat geschikt is voor een referendum.

Ik ben voor de wet en voor een referendum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven