Vliegangst
zaterdag 5 mei 2018 om 23:13
Jeetje, kun je dan wel ontspannen vakantie vieren met het oog op de terugvlucht?River66 schreef: ↑05-05-2018 17:47Morgen naar Rome, met vrouw en zoon met partner. Rome is de eerste keer, daar verheug ik me op. Echter, een mega drempel te nemen ... vliegen! Zeker al 2 weken mee bezig, 's nachts (overdag minder). Eerst schroomde ik om ermee naar de huisarts te gaan; daarmee in gesprek er achter gekomen dat ik 1 van de zeer velen ben. Oxazepam gekregen (10 mg) met het advies er 's morgens vroeg 1 te nemen en 1 om half 4 (half 5 vertrek vliegtuig). Ik voel me net Dennis Bergkamp voorheen van het Oranje elftal!
Ik heb deze vorm van vliegangst al heel lang, vandaar ook dat ik praktisch niet vlieg.
Stichting Valk geeft cursussen voor vliegangst en van wat ik hoor hebben ze een erg hoge succesrate. Dus wellicht is dat een idee.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:25
Hier vliegangst, niet omdat ik bang ben om neer te storten maar vanwege enorme claustrofobie. zodra die deuren dichtgaan ... ik vind een volle trein of bus ook heel vervelend maar daar kan je nog uit.
Vlieg dinsdag naar het zuiden (met ryanair, voor claustrofoben het kutste vliegtuig om in te zitten). Heb oxazepam die ik altijd neem en wat goed werkt, zonder oxazepam krijg ik al een paniekaanval in de rij voor de douane. Ook extra betaald voor een stoel helemaal vooraan.
Ik haat vliegen dus ook maar ik wat iemand al zei, zodra ik één keer niet instap vanwege de angst vlieg ik nooit meer dus ik ga wel gewoon (zij het met medicatie).
Als er nog tips zijn hoor ik het graag
Vlieg dinsdag naar het zuiden (met ryanair, voor claustrofoben het kutste vliegtuig om in te zitten). Heb oxazepam die ik altijd neem en wat goed werkt, zonder oxazepam krijg ik al een paniekaanval in de rij voor de douane. Ook extra betaald voor een stoel helemaal vooraan.
Ik haat vliegen dus ook maar ik wat iemand al zei, zodra ik één keer niet instap vanwege de angst vlieg ik nooit meer dus ik ga wel gewoon (zij het met medicatie).
Als er nog tips zijn hoor ik het graag
zondag 6 mei 2018 om 23:21
DIe Embraers die KLM op de Europese vluchten gebruikt zijn relatief behoorlijk ruim. Als je daar economy comfort boekt, kun je je benen strekken zo ver je wil en zit je niet tegen je buurman aan. Zou wel wat kunnen schelen als het voor jou ook om het gevoel van ruimte om je heen gaat...claire1111 schreef: ↑05-05-2018 23:25Hier vliegangst, niet omdat ik bang ben om neer te storten maar vanwege enorme claustrofobie. zodra die deuren dichtgaan ... ik vind een volle trein of bus ook heel vervelend maar daar kan je nog uit.
Als er nog tips zijn hoor ik het graag![]()