Vakantie vraag
zondag 6 mei 2018 om 13:41
Hallo,
In de zomervakantie van 14 juli tot/ 23 augustus willen wij een week of max. 2 weken op vakantie. Het liefst naar een land met (grote kans op) warm weer.
Is het haalbaar om last minute een vliegreis voor 3 of 4 personen te boeken + accommodatie of is het verstandig om nu te boeken?
Normaal gaan wij altijd naar Duitsland, ik kijk dan wanneer het weer wat beter wordt/blijft/is
en dan boeken we lastminute. Maar de kinderen willen graag ergens anders heen (10 en 12 jaar oud)
Nog suggesties? Met de auto is ook mogelijk maar dan max. 6-8 uur rijden vanaf Zwolle.
Bedankt
In de zomervakantie van 14 juli tot/ 23 augustus willen wij een week of max. 2 weken op vakantie. Het liefst naar een land met (grote kans op) warm weer.
Is het haalbaar om last minute een vliegreis voor 3 of 4 personen te boeken + accommodatie of is het verstandig om nu te boeken?
Normaal gaan wij altijd naar Duitsland, ik kijk dan wanneer het weer wat beter wordt/blijft/is
Nog suggesties? Met de auto is ook mogelijk maar dan max. 6-8 uur rijden vanaf Zwolle.
Bedankt
zondag 6 mei 2018 om 13:45
Hoe later je vliegtickets boekt, des te duurder zijn ze. Tenzij je echte last-minutes boekt (vermoed ik) maar dan is het maar de vraag of er nog vier beschikbaar zijn. Sowieso zijn leuke accommodaties vaak al heel snel volgeboekt. Soms moet ik in januari al voor de derde keus gaan, omdat een en twee al vol zitten.
zondag 6 mei 2018 om 13:55
zondag 6 mei 2018 om 13:59
Je kunt toch kijken of het één en ander in je budget valt.... Portugal is een land wat niet duur is, dan heb ik het niet zo zeer over de reis als wel over her geld wat je daar nog uitgeeft, valt me iedere x weer op als ik er ben.
Wij boeken altijd tickets en accomodatie regelen we zelf via booking prima te doen ook nu nog.
Spanje idem en Griekenland ook. Ik vind Italië bv erg duur, maar goed waar vergelijk je het mee, vliegen is per definitie duurder dan met de auto.
Wij boeken altijd tickets en accomodatie regelen we zelf via booking prima te doen ook nu nog.
Spanje idem en Griekenland ook. Ik vind Italië bv erg duur, maar goed waar vergelijk je het mee, vliegen is per definitie duurder dan met de auto.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 06-05-2018 14:02
18.91% gewijzigd
zondag 6 mei 2018 om 14:03
redbulletje schreef: ↑06-05-2018 14:00Met Icelandair kun je voor 620 per persoon op Orlando vliegen op 5 augustus t/m 16 augustus.
Da's een goeie!
zondag 6 mei 2018 om 14:04
doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:00Budget max. 1500 euro.
bungalowtent/huisje etc. maakt niet uit.
Per persoon neem ik aan?
zondag 6 mei 2018 om 14:05
Oei dat is niet veel, voor 4 personen incl ticket. En accomodatie... dan zou ik inderdaad even kijken bij pakket reizen.doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:00Budget max. 1500 euro.
Of kijken of bv van Eindhoven, Duitsland of Rotterdam het goedkoper vliegen is.
Of met de auto richting Frankrijk, grote tent mee, en op de bonnefooi een camping of verschillende campings aandoen.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 06-05-2018 14:07
14.64% gewijzigd
zondag 6 mei 2018 om 14:06
Is dat inclusief 4 tickets? Andere mensen kunnen die altijd voor 30 euro vinden, maar ik ben in het hoogseizoen altijd minimaal 150 euro kwijt, en dan boek ik ruim van tevoren.doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:00Budget max. 1500 euro.
zondag 6 mei 2018 om 14:09
http://www.vliegvakanties.de/vliegvakan ... st-minute/
Dit soort sites al bekeken ?
Dit soort sites al bekeken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 6 mei 2018 om 14:10
Kroatië. Ik ga daar dit jaar heen en heb me verbaasd over de prijzen van de accommodaties. Appartementen van onder de 700 euro voor een week durfde ik niet aan, maar ze kregen wel goede reviews. De autoreis is wel wat prijzig door tol en overnachtingshotels.doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:07Bedankt voor de tips. Ik ga verder zoeken. Nog sites die jullie aanbevelen?
zondag 6 mei 2018 om 14:11
Vliegen duurder ? Als je met een heel gezin gaat ws wel. Maar in je eentje of samen kun je soms beter vliegen.Tessa44- schreef: ↑06-05-2018 13:59Je kunt toch kijken of het één en ander in je budget valt.... Portugal is een land wat niet duur is, dan heb ik het niet zo zeer over de reis als wel over her geld wat je daar nog uitgeeft, valt me iedere x weer op als ik er ben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 6 mei 2018 om 14:12
MinkeDeWit schreef: ↑06-05-2018 14:10Kroatië. Ik ga daar dit jaar heen en heb me verbaasd over de prijzen van de accommodaties. Appartementen van onder de 700 euro voor een week durfde ik niet aan, maar ze kregen wel goede reviews. De autoreis is wel wat prijzig door tol en overnachtingshotels.
En te ver voor TO. En te duur, gaat je echt niet lukken om daarheen te vliegen en dan twee weken accomodatie.
Als het dus om 1500,- totaal gaat.
zondag 6 mei 2018 om 14:17
https://www.prijsvrij.nl/vakanties/cana ... iew=prices
Al zoekend kom ik dit tegen: https://www.prijsvrij.nl/vakanties/cana ... iew=prices
Voor ons is dit de eerste keer, dus helemaal geen enkele ervaring. Vandaar dat ik misschien domme vragen stel.....
Welke kosten komen hier nog bij (behalve transfer naar locatie en eten etc.)
Of betaal je nog apart voor bagage? (zie hier niet bijstaan alleen handbagage)
Bedankt voor het meedenken.
1 week is dus ook prima.
Al zoekend kom ik dit tegen: https://www.prijsvrij.nl/vakanties/cana ... iew=prices
Voor ons is dit de eerste keer, dus helemaal geen enkele ervaring. Vandaar dat ik misschien domme vragen stel.....
Welke kosten komen hier nog bij (behalve transfer naar locatie en eten etc.)
Of betaal je nog apart voor bagage? (zie hier niet bijstaan alleen handbagage)
Bedankt voor het meedenken.
1 week is dus ook prima.
Kroatië of Albanië zijn volgens mij redelijk zonzeker en niet zulke dure vakantielanden.
Of Portugal of sommige (niet onwijs toeristische) Griekse eilanden.
Maar je moet er wel eerst komen en geen idee of er nu nog wat goedkope tickets te vinden zijn.
Ik zou wel nu boeken en geen last minute afwachten...
Of Portugal of sommige (niet onwijs toeristische) Griekse eilanden.
Maar je moet er wel eerst komen en geen idee of er nu nog wat goedkope tickets te vinden zijn.
Ik zou wel nu boeken en geen last minute afwachten...
1500 euro is ook helemaal niet reëel voor een vliegvakantie voor vier personen in het hoogseizoen. Als je goed zoekt kun je een week met de auto in een gehuurde tent. Die beginnen bij 750 euro per week. Of je moet je eigen tent meenemen.