Centerparcs VS Landal
woensdag 2 mei 2018 om 20:05
Hoi iedereen,
Mijn vriend en ik willen in september een midweekje weg.
Vorig jaar zijn we in Centerprarcs het Heijderbos geweest, op zich wel een leuk park maar het huisje vonden we echt heel gedateerd en klein.
Nu word Landal greenparcs aangeraden omdat daar de huisjes beter zouden zijn.
Ik ben op internet aan het kijken maar zou ook niet weten waar ik nu moet boeken.
Maar goed, wat zijn jullie ervaringen met beide parken?
Ik neig ernaar om Landal te boeken, maar kreeg van de week ineens een mooie kortingscode van Centerparcs binnen.
Alvast bedankt
Mijn vriend en ik willen in september een midweekje weg.
Vorig jaar zijn we in Centerprarcs het Heijderbos geweest, op zich wel een leuk park maar het huisje vonden we echt heel gedateerd en klein.
Nu word Landal greenparcs aangeraden omdat daar de huisjes beter zouden zijn.
Ik ben op internet aan het kijken maar zou ook niet weten waar ik nu moet boeken.
Maar goed, wat zijn jullie ervaringen met beide parken?
Ik neig ernaar om Landal te boeken, maar kreeg van de week ineens een mooie kortingscode van Centerparcs binnen.
Alvast bedankt
Carpe Diem
woensdag 2 mei 2018 om 21:26
Dit zijn zomaar wat voorbeelden. Je kunt nog veel meer leuke opties vinden als je daar zoekt. Ik heb 10-14 september ingevuld, 2 personen, huisdieren toegestaan, hele woning. Je kunt ook nog zoeken op bijv aanwezigheid van wasmachine, tuin, jacuzzi, wat je maar wilt.
woensdag 2 mei 2018 om 21:46
Wat een onzin. Buiten schoolvakanties is een landalpark is heerlijk. Lekker wandelen, bowlen, zwemmen en prima eten. En uitstapjes in de buurt. Waarom nou weer voor kinderen?MinkeDeWit schreef: ↑02-05-2018 20:27Ik vind zo'n park bij uitstek iets wat je met een hele groep doet, of met kinderen. We vroegen ons van de week (toen we er waren) juist af of er in de tweepersoonshuisjes stellen zouden zitten, of alleenstaande ouders.
Met zijn tweeën zou ik via een vakantiehuisjessite iets leuks kiezen, eventueel in de buurt van een wellness of zwembad. Dan wil je toch niet op zo'n afgeladen park zitten met slechte restaurants?
woensdag 2 mei 2018 om 22:48
Ik was alleen op een Landalpark. Buiten de schoolvakantie, heerlijk rustig op het park. Alleen een fiets dus handig dat alles in de buurt is. Aan de rand van een park, je loopt zo het bos in. Sauna in het huisje, wellness op het park. Huisje midden in het bos was nog leuker geweest, maar ik denk dat ik daar niet op m'n gemak was geweest in m'n eentje.MinkeDeWit schreef: ↑02-05-2018 20:27Ik vind zo'n park bij uitstek iets wat je met een hele groep doet, of met kinderen. We vroegen ons van de week (toen we er waren) juist af of er in de tweepersoonshuisjes stellen zouden zitten, of alleenstaande ouders.
Met zijn tweeën zou ik via een vakantiehuisjessite iets leuks kiezen, eventueel in de buurt van een wellness of zwembad. Dan wil je toch niet op zo'n afgeladen park zitten met slechte restaurants?
Tjezus, wat vals
woensdag 2 mei 2018 om 23:12
Landal ken ik niet (nou ja, kennen wel, nooit geweest) maar de restaurants op CP zijn niet top. De huisjes ook een beetje sfeerloos en oud, dus dan ga ik liever voor veel minder geld naar een mooi huisje in een bos, niet op een park. Sowieso ga ik met mijn partner vooral naar hotels. Eten doen we toch buiten de deur, en dan vind ik een verzorgd ontbijt en opgemaakte bedden ook wel lekker.
woensdag 2 mei 2018 om 23:34
Landal Hunerwold State is het rustigste park waar ik ooit ben geweest, herfstvakantie, in het Drents-Friese Wold. Zespersoons huisje met flut bubbelbad (koude lucht), sauna van wel 70 graden en een zonnebank. De houtkachel vonden we heel fijn.
Het klantvriendelijkste park was Westerbergen in Echten, op de grens van Drenthe en Overijssel. Eenvoudiger huisjes, maar keurig netjes.
Het klantvriendelijkste park was Westerbergen in Echten, op de grens van Drenthe en Overijssel. Eenvoudiger huisjes, maar keurig netjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 3 mei 2018 om 09:14
Wij zitten momenteel in CP bispinger heide bij Hamburg en kwamen tot de conclusie dat we voor ons nu cp leuker vinden. We hebben een dochter van 6 en die is gek op zwemmen en qua zwembaden en faciliteiten op het park staat cp wat ons betreft wel erg hoog. Verder vind ik de ligging van de huisjes gezelliger. Echt in het bos, verscholen tussen de bomen. Autovrij park vind ik ook erg prettig.
Luxe qua huisje vind ik dan minder belangrijk. Een vaatwasser is wel een pre, daarom zitten we in duitsland nu. Hier hebben de goedkoopste huisjes wel een vaatwasser, in nederland niet. Huisje is qua formaat prima met z’n drieën. We hebben een 4-persoons comfort cottage nu. En doordat de huisjes verspringend zijn gebouwd naast elkaar, heb je maar in 1 kamer (meestal de slaapkamer) contact met de buren. Die hoor je eigenlijk niet, is mijn ervaring. En door dat verspringende, heb je op je terras ook meteen wat privacy.
Iemand noemde hier de leistert. Wij zijn 2x naar Buitenhof de Leistert geweest (met grote groepen) en de huizen zijn prachtig! Maar de opzet vinden wij vreselijk. Nog heel kaal, heel open. In de tuin kijk je zo bij de buren op hun bord en ik vond het erg sfeerloos. En heel druk met auto’s. Ik ga dan toch liever voor de gezellige sfeer van cp met hun bosrijke omgeving, bospaadjes tussendoor, toffe zwembad en dan een iets minder luxe huisje.
Kortom, het is maar net wat je belangrijk vind
voor ons is dat nu dus vooral het zwembad ivm dochter en de sfeer van het hele park voor ons.
Luxe qua huisje vind ik dan minder belangrijk. Een vaatwasser is wel een pre, daarom zitten we in duitsland nu. Hier hebben de goedkoopste huisjes wel een vaatwasser, in nederland niet. Huisje is qua formaat prima met z’n drieën. We hebben een 4-persoons comfort cottage nu. En doordat de huisjes verspringend zijn gebouwd naast elkaar, heb je maar in 1 kamer (meestal de slaapkamer) contact met de buren. Die hoor je eigenlijk niet, is mijn ervaring. En door dat verspringende, heb je op je terras ook meteen wat privacy.
Iemand noemde hier de leistert. Wij zijn 2x naar Buitenhof de Leistert geweest (met grote groepen) en de huizen zijn prachtig! Maar de opzet vinden wij vreselijk. Nog heel kaal, heel open. In de tuin kijk je zo bij de buren op hun bord en ik vond het erg sfeerloos. En heel druk met auto’s. Ik ga dan toch liever voor de gezellige sfeer van cp met hun bosrijke omgeving, bospaadjes tussendoor, toffe zwembad en dan een iets minder luxe huisje.
Kortom, het is maar net wat je belangrijk vind
donderdag 3 mei 2018 om 22:33
Hele goede ervaringen met Landal, we gaan elk jaar een keer. Wel met kinderen, zonder zou ik toch eerder voor iets rustigers kiezen.
Het personeel is echt super, entertainment voor kinderen afwisselend en voor alle leeftijden wat wils. Het zwembad is vaak simpel, maar wel netjes. De huisjes idem.
Vaak zijn het vrijstaande huisjes met ruimte rondom, wij kiezen meestal voor de bosrijke omgevingen.
Er zijn ook parken aan zee en een nieuw park nabij bij Utrecht met watervilla's, ziet er mooi uit.
Het personeel is echt super, entertainment voor kinderen afwisselend en voor alle leeftijden wat wils. Het zwembad is vaak simpel, maar wel netjes. De huisjes idem.
Vaak zijn het vrijstaande huisjes met ruimte rondom, wij kiezen meestal voor de bosrijke omgevingen.
Er zijn ook parken aan zee en een nieuw park nabij bij Utrecht met watervilla's, ziet er mooi uit.
vrijdag 4 mei 2018 om 09:56
Ik ben het er niet mee eens dat het allemaal oud, vies en gedateerd is. Ja, die huisjes zijn er zeker, maar op beide parken is meestal ook een luxer, groter en moderner huisje te boeken. Je moet inderdaad niet voor het kleinste en goedkoopste huisje kiezen, die zijn inderdaad vaak gedateerd.
Heb drie ervaringen met CP (Heiderbos, Kempervennen, Vossemeren) en van Landal zijn we geweest naar: Rabbit Hill, Hof van Saksen, Hoog Vaals en Mooi Zutendaal (België).
Als je heel erg van een mooi, uitgebreid zwembad houdt dan kun je beter naar CP dan naar Landal gaan. De parken van Landal vind ik echter weer mooi(er) gelegen.
Maar neem nou bijv zo'n luxe huisje in Hattigny van CP (Les trois forêts) Die kun je toch onmogelijk oud, vies en gedateerd noemen? Ben er nog niet geweest maar die staat voor het najaar of voor volgend jaar echt wel op mijn lijstje.
Heb drie ervaringen met CP (Heiderbos, Kempervennen, Vossemeren) en van Landal zijn we geweest naar: Rabbit Hill, Hof van Saksen, Hoog Vaals en Mooi Zutendaal (België).
Als je heel erg van een mooi, uitgebreid zwembad houdt dan kun je beter naar CP dan naar Landal gaan. De parken van Landal vind ik echter weer mooi(er) gelegen.
Maar neem nou bijv zo'n luxe huisje in Hattigny van CP (Les trois forêts) Die kun je toch onmogelijk oud, vies en gedateerd noemen? Ben er nog niet geweest maar die staat voor het najaar of voor volgend jaar echt wel op mijn lijstje.
vrijdag 4 mei 2018 om 10:00
Afgelopen weekend zijn we in CP Erperheide geweest in Belgie. Zeer gedateerde smoezelige huisjes en de omgeving vond ik onverzorgd. Achteraf zonde van mijn geld.
Mijn vriend was meerdere keren bij Landal geweest en hij vond daar de huisjes in ieder geval beter.
Ik laat Centerparcs voortaan voor wat het is.
Mijn vriend was meerdere keren bij Landal geweest en hij vond daar de huisjes in ieder geval beter.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 4 mei 2018 om 10:17
Dat vond ik inderdaad ook een mooi park. Vond alleen het contrast tussen de beneden- en bovenverdieping groot. Beneden oogde verzorgd, schoon en netjes. Boven vond ik het muffig door de viezige, goedkope tapijttegels. Ik weet niet of dit in alle huisjes zo was. Als ze daar een mooi laminaat neerleggen was het allemaal veel frisser. Heb daar erg genoten van de sauna en vond het fijn dat we een wasmachine hadden.
zaterdag 5 mei 2018 om 20:18
Oh die vond ik echt vreselijk. Kilometers moesten we lopen naar de winkel, het zwembad enz. En terug die heuvel weer op. Wordt weer moe als ik er aan denkSuperhuisvrouw schreef: ↑02-05-2018 22:42Weet niet waar je precies naar toe wilt , maar dan kan ik je centerparcs Bostalsee aanbevelen vrij nieuw park en keurige huisjes .
zaterdag 5 mei 2018 om 20:46
Kijk ook eens verder naar bijvoorbeeld Roompot of Hogeboom parken.
Deze bijvoorbeeld, resort Arcen:
https://www.vakantiegevoel.nl/vakantiep ... ter=559278
Die woning heeft bijv. een badkamer met douche, bad met jetstreams, wastafel en toilet. Traditionele sauna met infraroodlampen. In de tuin bevindt zich een jacuzzi (37 ⁰C) .
Niet verkeerd, lijkt me!
Deze bijvoorbeeld, resort Arcen:
https://www.vakantiegevoel.nl/vakantiep ... ter=559278
Die woning heeft bijv. een badkamer met douche, bad met jetstreams, wastafel en toilet. Traditionele sauna met infraroodlampen. In de tuin bevindt zich een jacuzzi (37 ⁰C) .
Niet verkeerd, lijkt me!
zaterdag 5 mei 2018 om 21:47
Wij zijn eind 2016 in Erperheide geweest en hadden een erg net huisje, totaal niet smoezelig en gedateerd vond ik ook wel meevallen. De omgeving en ook het park zelf vonden wij juist weer heel erg leuk!felice71 schreef: ↑04-05-2018 10:00Afgelopen weekend zijn we in CP Erperheide geweest in Belgie. Zeer gedateerde smoezelige huisjes en de omgeving vond ik onverzorgd. Achteraf zonde van mijn geld.
Het is dus maar net wat je verwacht en hoe je iets beleefd. Ik weet bij cp dat de huisjes wat krapper zijn, maar dat de faciliteiten op het park super zijn! Bij landal zijn de huisjes vaak ruimer, maar vind ik vaker de parken wat ongezelliger en de zwembaden minder. Zo zie je, iedereen heeft hier een andere mening in denk ik.
zondag 6 mei 2018 om 15:33
Hier dus hetzelfde. Ik vind nu, met een kind van 6, CP gewoon veel leuker vanwege het zwembad, de plaza en de activiteiten. En vind dus de parken vaak wat gezelliger qua ligging, echt in het bos ipv een aangelegd park. Het huisje zelf vind ik tegenwoordig minder belangrijk, ook die van cp zijn prima om ‘s avonds op de bank te hangen en er te slapen. Meer doen we er niet