Algemeen vluchtelingentopic deel 8
zondag 6 november 2016 om 21:16
Beste forummers,
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3
Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4
Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5
Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6
Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3
Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4
Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5
Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6
Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 27 april 2018 om 09:14
Ik zou zeggen, achter slot en grendel.
Welk gedeelte van "uitgeprocedeerd" begrijpen ze niet?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 27 april 2018 om 09:19
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1970608 ... teeds-hier
Nog zo'n drama , deze veroordeelde verkrachter zou worden uitgezet maaaaaaaaaaaaaaaar uiteraard gebeurd dat niet.
Zal wel weer een begin hebben gemaakt met het voeren van processen.
EN LOOPT VRIJ ROND
Nog zo'n drama , deze veroordeelde verkrachter zou worden uitgezet maaaaaaaaaaaaaaaar uiteraard gebeurd dat niet.
Zal wel weer een begin hebben gemaakt met het voeren van processen.
EN LOOPT VRIJ ROND
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 30 april 2018 om 19:31
Er werd laatst gesuggereerd in deze draad dat er niet of in ieder geval weinig berichten zijn geweest dat Syriërs hoog opgeleid zouden zijn.
Ik kwam dit artikel tegen (NOS) dat er in 2015 (september) aan het begin van de vluchtelingenstroom gesproken werd over 70% HOOG OPGELEIDE SYRIËRS
Waar toen al aan getwijfeld werd en wat ook niet waar bleek.
Ik kwam dit artikel tegen (NOS) dat er in 2015 (september) aan het begin van de vluchtelingenstroom gesproken werd over 70% HOOG OPGELEIDE SYRIËRS
Waar toen al aan getwijfeld werd en wat ook niet waar bleek.
woensdag 2 mei 2018 om 22:11
https://nos.nl/artikel/2230095-grieken- ... ktijk.html
Griekenland stuurt migranten terug naar Turkije
Nou dat vind de NOS natuurlijk vreselijk (zie 8 uur journaal)
Maar sinds wanneer is Turkije onveilig (behalve voor sommige groepen Koerden)
woensdag 2 mei 2018 om 22:17
De hele situatie is natuurlijk ook vreselijk, ongeacht of Turkije veilig is of niet. Na al die jaren ontbreekt het nog steeds aan een adequate aanpak.hollebollegijs schreef: ↑02-05-2018 22:11https://nos.nl/artikel/2230095-grieken- ... ktijk.html
woensdag 2 mei 2018 om 23:01
Er valt niet veel aan te pakken.
Wat is je voorstel?
woensdag 2 mei 2018 om 23:03
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018043 ... -azc-weert
https://www.weertdegekste.nl/2018/04/gr ... tos-video/
Kijk hier een deel van Pauw terug
https://twitter.com/pauwnl/status/991606470251819008
In het AZC Weert spookt het nog steeds, de burgemeester van Weert pleitte gisteren
bij Pauw voor vreemdelingen detentie
https://www.weertdegekste.nl/2018/04/gr ... tos-video/
Kijk hier een deel van Pauw terug
https://twitter.com/pauwnl/status/991606470251819008
In het AZC Weert spookt het nog steeds, de burgemeester van Weert pleitte gisteren
bij Pauw voor vreemdelingen detentie
dinsdag 8 mei 2018 om 23:11
Met dank aan GeenStijl
Foto 1 het originele bericht dat er 105 vluchtelingen en migranten uit zee zijn gehaald.
Foto 2 Het bericht is aangepast want kindjes en vrouwen doen het beter dan jonge mannen.
Foto 3 De verwijderde foto
De NOG's zijn meester in manipulatie en foutieve informatie dat bewijst dit maar weer eens.

Foto 1 het originele bericht dat er 105 vluchtelingen en migranten uit zee zijn gehaald.
Foto 2 Het bericht is aangepast want kindjes en vrouwen doen het beter dan jonge mannen.
Foto 3 De verwijderde foto
De NOG's zijn meester in manipulatie en foutieve informatie dat bewijst dit maar weer eens.

woensdag 9 mei 2018 om 11:06
Waarom lees ik in de pers (of zie ik op TV) niets over de ook door Nederland ondertekende migratieverklaring in Marrakesh? Hongarije tekende die verklaring niet, blijkbaar zijn ze daar een stuk realistischer.
Wie gelooft nu werkelijk dat immigratie uit Afrika positief voor Europa uitpakt? En geen woord over hoe de huidige zich voortzettende bevolkingsexplosie in Afrika aangepakt moet worden.
Waarom moet Nederland, zo vol als het nu al is, een immigratieland zijn? De hele Randstad wordt volgebouwd met woningen, hutje op mutje. Het is schrikbarend hoe het Groene Hart in rap tempo steeds kleiner wordt. Vrijwel elke gemeente in dat gebied laat de huizen de grond uitschieten. De drukte op wegen wordt steeds erger, overal files. Wat is dat nu voor een flutbeleid?
Pas las ik ergens een opmerking van iemand die schreef dat de Duitsers alsnog hun zin hadden gekregen. Wat in WOI en WOII niet is gelukt, wordt ze nu zonder oorlog door de EU zo in schoot geworpen. Één groot rijk waar de Duitsers de boventoon voeren. Ik krijg er een heel naar gevoel bij.
Wat is nu de verborgen agenda van de EU? Europa door massa-immigratie zo destabiliseren dat iedereen smeekt om een centrale Europese regering die alle macht heeft en alle beslissingen neemt? Of moeten we het voorbeeld van het Romeinse Rijk gaan volgen dat ten onder ging aan enorme migratiestromen?
Wie gelooft nu werkelijk dat immigratie uit Afrika positief voor Europa uitpakt? En geen woord over hoe de huidige zich voortzettende bevolkingsexplosie in Afrika aangepakt moet worden.
Waarom moet Nederland, zo vol als het nu al is, een immigratieland zijn? De hele Randstad wordt volgebouwd met woningen, hutje op mutje. Het is schrikbarend hoe het Groene Hart in rap tempo steeds kleiner wordt. Vrijwel elke gemeente in dat gebied laat de huizen de grond uitschieten. De drukte op wegen wordt steeds erger, overal files. Wat is dat nu voor een flutbeleid?
Pas las ik ergens een opmerking van iemand die schreef dat de Duitsers alsnog hun zin hadden gekregen. Wat in WOI en WOII niet is gelukt, wordt ze nu zonder oorlog door de EU zo in schoot geworpen. Één groot rijk waar de Duitsers de boventoon voeren. Ik krijg er een heel naar gevoel bij.
Wat is nu de verborgen agenda van de EU? Europa door massa-immigratie zo destabiliseren dat iedereen smeekt om een centrale Europese regering die alle macht heeft en alle beslissingen neemt? Of moeten we het voorbeeld van het Romeinse Rijk gaan volgen dat ten onder ging aan enorme migratiestromen?
woensdag 9 mei 2018 om 13:04
Ik hoorde het vanmorgen op Radio 1 maar vind dat niet verwijtbaar.
Je maakt inschattingen op basis van beschikbare informatie en tja dan zit je er wel eens naast.
woensdag 9 mei 2018 om 14:31
Lijkt mij toch beter zoiets dan ook gewoon direct ook zo te zeggen.hollebollegijs schreef: ↑09-05-2018 13:04Ik hoorde het vanmorgen op Radio 1 maar vind dat niet verwijtbaar.
Je maakt inschattingen op basis van beschikbare informatie en tja dan zit je er wel eens naast.
woensdag 9 mei 2018 om 14:58
Nu werkelijk álles 'economie' is, is het volgens sommigen ook gewoon een economische overweging.Pientjexxxx schreef: ↑09-05-2018 11:06
..."Waarom moet Nederland, zo vol als het nu al is, een immigratieland zijn?".....
Die EU móet en zál slagen. Maar de rijke en de arme landen liggen nog veel te ver uit elkaar qua levensstandaard. Dus zo schiet het niet op.
Er moeten dus geldstromen (lees: heel veel EU subsidies) naar de arme landen. Wat men men daar dat geld doet, is eigenlijk niet eens zo belangrijk (denk aan van die voorbeelden van overbodige wegen en zo). Als er maar geld onttrokken wordt aan de rijke EU landen en zo lang de arme EU landen, in elk geval op papier, maar rijker worden.
Hoe maak je dan de (nu nog) rijke landen versneld armer?
Simpel, door daar hele stromen straatarme mensen op te nemen onder het mom van vluchteling (en zowat ieder argument wordt gezien als reden om te 'vluchten') - en de bevolking te dwingen het gehele levensonderhoud + alle overige directe en indirecte ellende en kosten, voor die instroom te betalen. Dán schiet het tenminste lekker op.
In 2038 zal de bevolking niet langer toenemen door immigratie, zo vertelt de glazen bol van het CBS.
Men zal dus wel verwachten dat over zo'n 20 jaar de EU landen economisch wat meer gelijk getrokken zijn?
En dan 'zijn' er geen vluchtelingen meer (nodig).
En al die mensen die nu zo willen deugen door 'welkom, welkom' te zingen, denken waarschijnlijk niet op lange termijn.
En zeker geen generatie verder. Bovendien worden deugmensen in diverse kringen in de watten gelegd (i.t.t. tegenstanders van immigratie)
Wie in 1985 is geboren, is nu 32 jaar en 'kan de hele wereld nog aan'. In een mooie tijd geboren; niks fulltime werken maar veelal parttime en me-time opeisen; nog jong en gezond dus neem je een hoog Eigen Risico voor die ziektekostenverzekering (nu deze generatie ineens niet meer solidair hoeft te zijn met oudere mensen); etc.
In 2038 is hij 52 jaar en dan begint het allemaal waarschijnlijk toch wel wat te wringen, op de arbeidsmarkt, met de (studie van) de kinderen, etc. Maar dan moet hij nog zo'n 20 jaar werk zien te vinden en doen voordat hij met pensioen kan....
Maar ja, 'EU über alles'. Dus we zullen alles 'eerlijk moeten delen'.
Omdat wij zoveel geluk hebben dat ons wiegje niet ergens in Mali stond... of zo.
woensdag 9 mei 2018 om 16:29
Heerlijk verhaaltje over de schrijnende hypocriete toestanden in BN-er wereld als het gaat om vluchtelingen en deugen. Alles voor de show, totdat de eigen achtertuin of zolder in het geding komt.
https://www.geenstijl.nl/5141943/lily-allen-molenaar/
https://www.geenstijl.nl/5141943/lily-allen-molenaar/
woensdag 9 mei 2018 om 18:48
Nog niet zo lang geleden was er een serie documentaires over Nederlanders die na de tweede wereldoorlog emigreerden. Nederland telde toen 10 miljoen inwoners en de regering voerde propaganda en verstrekte subsidies om emigratie te stimuleren, want Nederland was te vol!Pientjexxxx schreef: ↑09-05-2018 11:06Waarom moet Nederland, zo vol als het nu al is, een immigratieland zijn? De hele Randstad wordt volgebouwd met woningen, hutje op mutje. Het is schrikbarend hoe het Groene Hart in rap tempo steeds kleiner wordt. Vrijwel elke gemeente in dat gebied laat de huizen de grond uitschieten. De drukte op wegen wordt steeds erger, overal files. Wat is dat nu voor een flutbeleid?
Inmiddels hebben we 17 miljoen inwoners en worden juist immigranten binnen gelaten en binnengehaald (want natuurlijk is daar ruimte en geld zat voor).
anoniem_12567 wijzigde dit bericht op 09-05-2018 18:56
3.64% gewijzigd
woensdag 9 mei 2018 om 18:50
Maar het achteraf afdoen als 'gewoon' vernieling en diefstal vind ik wel verwijtbaar.hollebollegijs schreef: ↑09-05-2018 13:04Ik hoorde het vanmorgen op Radio 1 maar vind dat niet verwijtbaar.
woensdag 9 mei 2018 om 19:29
Mee eens
Overigens weet ik niet of de politie dezelfde informatie had als de gemeente
donderdag 10 mei 2018 om 00:06
Bij onze zuiderburen gaat het ondertussen ook lekker:
https://www.demorgen.be/nieuws/oprichte ... -b36511ea/
Deze man is dus gemeenteraadslid in Anderlecht. De democratie doet ons uiteindelijk de das om, want de macht der getallen telt. Heel zorgelijk dit. Ik zie niet in hoe dit ooit nog goed gaat komen in West-Europa; wehebben het al helemaal uit de klauwen laten lopen.
Deze man is dus gemeenteraadslid in Anderlecht. De democratie doet ons uiteindelijk de das om, want de macht der getallen telt. Heel zorgelijk dit. Ik zie niet in hoe dit ooit nog goed gaat komen in West-Europa; wehebben het al helemaal uit de klauwen laten lopen.
donderdag 10 mei 2018 om 00:12
Heb het filmpje gezien.Pientjexxxx schreef: ↑10-05-2018 00:06Bij onze zuiderburen gaat het ondertussen ook lekker:
donderdag 10 mei 2018 om 00:20
http://www.dvhn.nl/groningen/Westerwold ... 68743.html
De gemeente Westerwolde probeert met het Limburgse Weert in Den Haag voor elkaar te krijgen dat meer afdoende maatregelen genomen worden tegen overlast veroorzakende asielzoekers.
Daarbij gaat het vooral om zogenoemde 'veilige-landers': asielzoekers uit veilig verklaarde landen die de overlast veroorzaken in en bij de asielcentra in Ter Apel en Weert.
Winkeldiefstallen
In Ter Apel gaat het met name om winkeldiefstallen. Vorige week werd een inwoner van het dorp met een mes gestoken door een bewoner van het asielcentrum, nadat de asielzoeker was betrapt op winkeldiefstal.
Burgemeester Leendert Klaassen spreekt van een vreselijk incident en maakt zich in het algemeen zorgen over het groeiend aantal diefstallen van de afgelopen periode. Hij heeft daarover al contact gehad met de rijksoverheid en zit binnenkort met zijn collega Jos Heijmans van Weert in Den Haag. Voor Heijmans was de maat vol toen de politie in zijn gemeente in korte tijd 29 keer was uitgerukt voor agressief gedrag van 'veiligelanders'in het Weerter azc.
Breed front
Hij hoopt met dat brede front voor elkaar te krijgen dat 'veilige-landers' sneller terug moeten keren en dus minder tijd hebben om overlast te veroorzaken.
Twee jaar geleden, toen dezelfde problematiek in Ter Apel speelde, werden de terugkeer-regels ook al verscherpt. Maar Klaassens ziet graag dat ze nog graag scherper worden. Volgens hem is staatssecretaris Mark Harbers bereid naar die mogelijkheden te zoeken. ,,Dat heeft hij me tijdens overleg verteld.’’
Klaassen bracht de gemeenteraad van Westerwolde woensdagavond op de hoogte van zijn bezoek aan Den Haag. Raadsleden reageerden verheugd. Ze maken zich zorgen over de situatie in Ter Apel en hamerden op de noodzaak om een volwaardig politiebureau in het grensdorp te houden en meer agenten in te kunnen zetten. ,,We moeten er voor zorgen dat het draagvlak in Ter Apel op orde blijft’’, zei PvdA’ er Wim Eilert.
Het asielcentrum in Ter Apel kan 2000 mensen herbergen en is daarmee het grootste van het land. Het is ook de locatie waar de meeste asielzoekers Nederland binnenkomen.
De gemeente Westerwolde probeert met het Limburgse Weert in Den Haag voor elkaar te krijgen dat meer afdoende maatregelen genomen worden tegen overlast veroorzakende asielzoekers.
Daarbij gaat het vooral om zogenoemde 'veilige-landers': asielzoekers uit veilig verklaarde landen die de overlast veroorzaken in en bij de asielcentra in Ter Apel en Weert.
Winkeldiefstallen
In Ter Apel gaat het met name om winkeldiefstallen. Vorige week werd een inwoner van het dorp met een mes gestoken door een bewoner van het asielcentrum, nadat de asielzoeker was betrapt op winkeldiefstal.
Burgemeester Leendert Klaassen spreekt van een vreselijk incident en maakt zich in het algemeen zorgen over het groeiend aantal diefstallen van de afgelopen periode. Hij heeft daarover al contact gehad met de rijksoverheid en zit binnenkort met zijn collega Jos Heijmans van Weert in Den Haag. Voor Heijmans was de maat vol toen de politie in zijn gemeente in korte tijd 29 keer was uitgerukt voor agressief gedrag van 'veiligelanders'in het Weerter azc.
Breed front
Hij hoopt met dat brede front voor elkaar te krijgen dat 'veilige-landers' sneller terug moeten keren en dus minder tijd hebben om overlast te veroorzaken.
Twee jaar geleden, toen dezelfde problematiek in Ter Apel speelde, werden de terugkeer-regels ook al verscherpt. Maar Klaassens ziet graag dat ze nog graag scherper worden. Volgens hem is staatssecretaris Mark Harbers bereid naar die mogelijkheden te zoeken. ,,Dat heeft hij me tijdens overleg verteld.’’
Klaassen bracht de gemeenteraad van Westerwolde woensdagavond op de hoogte van zijn bezoek aan Den Haag. Raadsleden reageerden verheugd. Ze maken zich zorgen over de situatie in Ter Apel en hamerden op de noodzaak om een volwaardig politiebureau in het grensdorp te houden en meer agenten in te kunnen zetten. ,,We moeten er voor zorgen dat het draagvlak in Ter Apel op orde blijft’’, zei PvdA’ er Wim Eilert.
Het asielcentrum in Ter Apel kan 2000 mensen herbergen en is daarmee het grootste van het land. Het is ook de locatie waar de meeste asielzoekers Nederland binnenkomen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 10 mei 2018 om 00:47
Illegaliteit moet strafbaar worden. Daarmee kun je heel wat problemen oplossen. Overlastgevende asielzoekers die geen recht hebben op een verblijfsvergunning en niet meewerken aan hun uitzetting kun je dan vastzetten. Lijkt mij heel effectief. Ik denk ook dat hun papieren dan heel snel weer boven water komen.
donderdag 10 mei 2018 om 01:24
Maar het heten nu ineens geen asielzoekers meer.....CBS hanteert nu de term Asielmigranten!Pientjexxxx schreef: ↑10-05-2018 00:47Illegaliteit moet strafbaar worden. Daarmee kun je heel wat problemen oplossen. Overlastgevende asielzoekers die geen recht hebben op een verblijfsvergunning en niet meewerken aan hun uitzetting kun je dan vastzetten. Lijkt mij heel effectief. Ik denk ook dat hun papieren dan heel snel weer boven water komen.
zie dit rpport: Cohortstudie van asielmigranten die in januari 2014-juli 2016 naar Nederland zijn gekomen op het gebied van gezinshereniging, huisvesting, onderwijs, arbeidsmarkt, sociale zekerheid en geregistreerde criminaliteit.
Ebooks: Rapport - Van opvang naar integratie. Cohortstudie van recente asielmigranten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/publicatie/201 ... lmigranten
ter info (was hier laatst een discussie over?:
"... In paragraaf 3.3 stond in de kop van de eerste alinea vermeld dat 84 procent van de vergunninghouders afhankelijk is van een uitkering, terwijl in de tekst daaronder 90 procent genoemd werd. Dit laatste percentage is correct.
De kop van de eerste alinea is daarom aangepast naar ’90 procent van vergunninghouders afhankelijk van uitkering’.
donderdag 10 mei 2018 om 01:50
Dus een tijdelijke veilige opvang bieden, staat wel degelijk gelijk aan permanente immigratie. Daarom moet het vluchtelingenverdrag heel snel gewijzigd worden. Veilige opvang bieden aan vluchtelingen zou niet meer standaard moeten leiden naar een permanente verblijfsvergunning en het Nederlanderschap. Jammer voor de vluchtelingen, maar nu de toestroom blijvend groot is, zullen er maatregelen moeten worden genomen. Zodra het in je thuisland veilig zul je terug moeten en dat moet vluchtelingen van te voren goed duidelijk gemaakt worden.Gebruna schreef: ↑10-05-2018 01:24Maar het heten nu ineens geen asielzoekers meer.....CBS hanteert nu de term Asielmigranten!
zie dit rpport: Cohortstudie van asielmigranten die in januari 2014-juli 2016 naar Nederland zijn gekomen op het gebied van gezinshereniging, huisvesting, onderwijs, arbeidsmarkt, sociale zekerheid en geregistreerde criminaliteit.
Ebooks: Rapport - Van opvang naar integratie. Cohortstudie van recente asielmigranten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/publicatie/201 ... lmigranten
ter info (was hier laatst een discussie over?:
"... In paragraaf 3.3 stond in de kop van de eerste alinea vermeld dat 84 procent van de vergunninghouders afhankelijk is van een uitkering, terwijl in de tekst daaronder 90 procent genoemd werd. Dit laatste percentage is correct.
De kop van de eerste alinea is daarom aangepast naar ’90 procent van vergunninghouders afhankelijk van uitkering’.
zaterdag 12 mei 2018 om 16:13
Ritje in bus in Tilburg escaleert: asielzoekers weigeren te betalen, vluchten spoor op en bespugen agenten
https://www.ad.nl/tilburg/ritje-in-bus- ... ~a90d3504/
https://www.ad.nl/tilburg/ritje-in-bus- ... ~a90d3504/