Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle gaan trouwen.

28-11-2017 11:43 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat velen allang hadden zien aankomen ( ik niet trouwens) gaat nu gebeuren, Prins Harry stapt in het huwelijksbootje. Prins Charles en de Koningin zijn volgens de media blij met het nieuws. Toch vraag ik me stiekem af of ze echt wel zo blij zijn :

- Meghan is al eerder getrouwd geweest.
- De sexy scenes die ze speelde in Suits lieten heel weinig aan de verbeelding over
- Ze heeft een afro Amerikaans moeder met dreadlocks ( lijkt me ook wel een dingetje daar aan dat stijve Engelse hof)

Ik ben erg benieuwd hoe zij het gaan doen als Prinses daar aan dat hof.
Misschien is het juist wel goed dat Harry trouwt met een vrouw die wat meer levenservaring heeft, zij is niet zo naïef zoals zij moeder destijds was.
Ik verwacht ook niet dat zij zoveel schandalen zal veroorzaken zoals lady di destijds heeft gedaan, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik zeg in ieder geval gefeliciteerd !
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
pejeka schreef:
08-05-2018 21:17
Dat VINDEN we graag omdat jong blijven het ideaal is. Maar middelbaar betekent niks anders dan "de leeftijd hebben die gemiddeld behaald wordt". Dus dan ben je rond de 40 gewoon "middelbaar". Als we allemaal 130 zouden worden, zou 65 inderdaad "middelbaar" zijn, maar nu de gemiddelde leeftijd iets boven de 80 ligt, ben je rond de 40 dus echt middelbaar. En dus is Meghan hard op weg naar de middelbare leeftijd.
Jouw redenering begrijp ik even niet. We worden steeds ouder. Daarmee zou de middelbare leeftijd, volgens jouw argumentatie, ook steeds naar boven moeten opschuiven. Maar jij trekt ‘m juist naar beneden.
pejeka schreef:
08-05-2018 21:17
Dat VINDEN we graag omdat jong blijven het ideaal is. Maar middelbaar betekent niks anders dan "de leeftijd hebben die gemiddeld behaald wordt". Dus dan ben je rond de 40 gewoon "middelbaar". Als we allemaal 130 zouden worden, zou 65 inderdaad "middelbaar" zijn, maar nu de gemiddelde leeftijd iets boven de 80 ligt, ben je rond de 40 dus echt middelbaar. En dus is Meghan hard op weg naar de middelbare leeftijd.
Nee middel baar betekend dat je zo'n beetje op de helft bent, in het midden.
36 is bij lange na niet middelbaar. Ben jij zeker bejaard :D
Wikipedia

Middelbare leeftijd

Middelbare leeftijd is een leeftijdscategorie tussen die van jonge volwassene en bejaarde. De exacte minimum- en maximumleeftijd voor de categorie zijn niet gedefinieerd, maar vaak wordt uitgegaan van de periode op driekwart van de gemiddelde levensverwachting van mensen. In Westerse landen komt dat neer op een leeftijd tussen de 40 en 60 jaar oud. De Oxford English Dictionary geeft de leeftijd als tussen de 45 en 60.

Mensen op middelbare leeftijd beginnen vaak de eerste tekenen van ouder worden te vertonen. Hun huid wordt minder elastisch, hun haar begint grijs te worden of te verdwijnen, de maximum hartslag gaat omlaag, en de krachten, reflexen en het denkvermogen nemen af. Omdat mensen allemaal anders oud worden, kunnen er echter grote verschillen zijn tussen verschillende mensen van dezelfde leeftijd.[1]

Zowel bij mannen als vrouwen neemt de vruchtbaarheid af als ze middelbare leeftijd bereiken.[2][3] Op deze leeftijd nog kinderen krijgen brengt een verhoogd risico op miskramen en kinderen met aangeboren afwijkingen met zich mee.[4][5][6][7] De meeste vrouwen krijgen op middelbare leeftijd hun menopauze.[8][9]

In ontwikkelde landen neemt het sterftecijfer zichtbaar toe vanaf de leeftijd van 40 jaar.[10][11]

Bij sommige mensen van de middelbare leeftijd treedt een midlifecrisis op.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
nina1966 schreef:
08-05-2018 22:39
Nee middel baar betekend dat je zo'n beetje op de helft bent, in het midden.
36 is bij lange na niet middelbaar. Ben jij zeker bejaard :D
Ik stelde alleen, daar de gemiddelde leeftijd nog steeds rond de 80 ligt, je met 36 dus al aardig op weg bent naar de middelbare leeftijd, want die heb je dan met 40/42 wel bereikt, dus op je 36e sta je al aardig op de drempel, zogezegd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lorelai schreef:
08-05-2018 22:23
Jouw redenering begrijp ik even niet. We worden steeds ouder. Daarmee zou de middelbare leeftijd, volgens jouw argumentatie, ook steeds naar boven moeten opschuiven. Maar jij trekt ‘m juist naar beneden.
WE worden helemaal niet steeds ouder. Dat is een sprookje waarin men ons om economische redenen graag wil laten geloven, maar het klopt niet. Cijfers van het CBS uit 2006 wezen uit dat mensen die eenmaal de 65 hadden bereikt, in 2006 hooguit anderhalf jaar ouder werden (gemiddeld) dan in 1959, dus helemaal niet de 5 of 10 of 20 jaar die men ons wil laten geloven.

Ik zat laatst (overigens om een andere reden) nog wat kranten uit de jaren '40 en '50 door te kijken, en dan kom je ook de overlijdensadvertenties tegen. De meeste advertenties gingen over mensen die tussen de 75 en 85 waren, net zoals nu. Dus hoezo worden we opeens ouder?
Wat een gezemel allemaal.
Volgens mij ging het hier over een Royal Wedding.
Hoe verpest ik een topic. Triest hoor.
Jonari schreef:
09-05-2018 19:42
Wat een gezemel allemaal.
Volgens mij ging het hier over een Royal Wedding.
Hoe verpest ik een topic. Triest hoor.
Ik gun ze de mooiste bruiloft ever. Maar ik vind het raar als niet gezegd mag worden dat de bruid al aardig op weg is naar de middelbare leeftijd. Laten we wel zijn, ze is geen frisse bloem van 23 meer, volgens mij heeft half Amerika en Canada haar al beter leren kennen dan prins Harry, zeg maar...
pejeka schreef:
09-05-2018 19:49
Ik gun ze de mooiste bruiloft ever. Maar ik vind het raar als niet gezegd mag worden dat de bruid al aardig op weg is naar de middelbare leeftijd. Laten we wel zijn, ze is geen frisse bloem van 23 meer, volgens mij heeft half Amerika en Canada haar al beter leren kennen dan prins Harry, zeg maar...
Ga nog even lekker door.
Ik dacht dat jij zoveel stijl had?
Dan weet je ook wanneer het tijd tijd is om je mond te houden.
pejeka schreef:
09-05-2018 19:49
Ze is nog 9! jaar verwijderd van middelbaar. Nog 4 jaar , of 5 de tijd om baby's uit te poepen.
Jonari schreef:
09-05-2018 19:52
Ga nog even lekker door.
Ik dacht dat jij zoveel stijl had?
Dan weet je ook wanneer het tijd tijd is om je mond te houden.
En ik moet mijn mond houden want? Omdat alle Viva-dames zwijmelend een sprookje willen beleven waarbij de realiteit niet uitmaakt?
pejeka schreef:
09-05-2018 19:56
En ik moet mijn mond houden want? Omdat alle Viva-dames zwijmelend een sprookje willen beleven waarbij de realiteit niet uitmaakt?
Je hoeft je mond niet te houden, maar we weten het nu allemaal wel.
yasmijn schreef:
08-05-2018 06:28
36 is het nieuwe 56 naar het schijnt.
Inderdaad, want 60 is het nieuwe 40!
:lol:
Jonari schreef:
09-05-2018 19:59
Je hoeft je mond niet te houden, maar we weten het nu allemaal wel.
We weten het van elkaar. Eén groep wil soppend op de bank liggen tijdens de TV-uitzending, not matter what, en een andere groep heeft het over andere dingen dan de uiterlijke plaatjes. En ik denk dat beiden de ruimte verdienen.
Weet iemand wie de Nederlandse uitzending van commentaar voorziet? Maartje van Wegen?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
pejeka schreef:
09-05-2018 20:04
We weten het van elkaar. Eén groep wil soppend op de bank liggen tijdens de TV-uitzending, not matter what, en een andere groep heeft het over andere dingen dan de uiterlijke plaatjes. En ik denk dat beiden de ruimte verdienen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
SweetFirefly schreef:
09-05-2018 20:23
Weet iemand wie de Nederlandse uitzending van commentaar voorziet? Maartje van Wegen?
Dit vond ik op Vogue

.........

NOS
Op de Nederlandse televisie is het huwelijk live te volgen op de NOS, via radio, televisie en app. De omroep zendt vanaf 12.15 uur uit. In Engeland is het dan 11:15 uur, dus driekwartier voor de ceremonie in St George's Chapel kun je inschakelen begint het live commentaar van de NOS. Op televisie (NPO 1) bespreekt Amber Brantsen de gebeurtenissen met NOS-correspondent Tim de Wit en Hieke Jippes, oud-correspondent in Londen en kenner van het Britse koningshuis. De huwelijksceremonie is ook te volgen via de livestream op NOS.nl en de NOS-app. Ondertussen praat op NPO Radio 1 Winfried Baijens de luisteraars bij tussen 12.30 en ongeveer 14.30 uur, samen met royalty-kenners Jort Kelder en Vanessa Lamsvelt. Correspondent Suse van Kleef en verslaggever Kysia Hekster zijn aanwezig bij Windsor Castle zelf.

BBC
Op de Britse televisiezender BBC ONE zal je de meest complete coverage van de bruiloft op televisie kunnen volgen. Hoewel de exacte uitzenddetails nog door de zender bekend worden gemaakt, weten we wel dat de BBC al in de ochtend live zal zijn, ruim voor de start van de ceremonie. Dit was overigens ook het geval voor de bruiloft van Kate en William in 2011: de huwelijksvoltrekking was om 12:00u, maar een paar uur vantevoren was de BBC al live met beelden van gasten die Westminster Abbey betraden tot de tocht van Kate en Williams familie naar de Abbey.

............
Maartje is met pensioen toch?
Yasna schreef:
06-05-2018 12:36
Ja. Maar je snapt toch wel dat ze straks haar vrijheid kwijt is?

Dat, hoe mooi haar omgeving thuis ook is, ze soms veel liever in het park een rondje rent of soms liever in de rij staat te wachten bij de primark dan dat er thuis iemand bij haar komt die allerlei pakjes op maat bij zich heeft?

Tegen vrijheid kan niks op. Geen luxe, niks.
Zie het interview, Megan ziet dat helemaal niet zo.

https://youtu.be/odo3Uom7o_Y Prince Harry and Meghan Markle's first interview together - tape replay
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 09-05-2018 21:15
Reden: uitgebreid interview geplaatst
8.35% gewijzigd
ps in dat interview vertelt Megan ook dat ze niet veel wist van het Engelse koningshuis en niks wist over Harry. Ze vroeg aan die vriendin (die van de georganiseerde blind date) "is he nice ?'

Maar haar best friend Ninaki met wie ze meer dan 30 jaar een hechte vriendschap had vertelde dit:

.....................

Diana

En dan was er nog haar fascinatie voor het Britse koningshuis, volgens Priddy. “Ze had een boek over prinses Diana en zelfs toen ze samen was met Trevor vertelde ze me vaak dat ze voor een tijdje in Londen wilde gaan wonen. Een van haar favoriete films was The Princess Diaries, over een gewoon meisje dat een prinses blijkt de zijn.”

Enkele maanden na haar scheiding begon Markle een relatie met de Canadese chef Cory Vitiello en dat was ook het moment dat de twee jeugdvriendinnen het contact verbraken. Sindsdien hebben ze elkaar niet meer gehoord. “Het voelde aan alsof er iemand dood was”, zegt ze daarover. “Ik heb er echt om gerouwd. Maar het was de juiste beslissing.”

.............................
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 00:27
Reden: foutjes verbeterd
3.41% gewijzigd
Maartje vind ik iets statigs hebben. Maar als zij het dus niet doet had ik Astrid Kersseboom ook passend gevonden. En dan Dionne Stax op locatie.
SweetFirefly schreef:
09-05-2018 21:28
Maartje vind ik iets statigs hebben. Maar als zij het dus niet doet had ik Astrid Kersseboom ook passend gevonden. En dan Dionne Stax op locatie.
Nee echt niet Dionne Stax.

Het word dus Amber Brantsen

Jort Kelder vind ik ook prima. En Peter van de Vorst of de presentator van Blauw Bloed vind ik ook wel geschikt.
Fleurtje_5 schreef:
09-05-2018 21:08
Zie het interview, Megan ziet dat helemaal niet zo.

https://youtu.be/odo3Uom7o_Y Prince Harry and Meghan Markle's first interview together - tape replay

Gelukkig maar dan. Anders zou ze ook nooit deze keuze hebben gemaakt.....
Amber Brantsen vind ik nog te "licht" om zo iets te verslaan.
SweetFirefly schreef:
09-05-2018 21:52
Amber Brantsen vind ik nog te "licht" om zo iets te verslaan.
Astrid Kersseboom was ook een goede keuze geweest, maar ben wel benieuwd hoe Amber het gaat doen.
Yasna schreef:
09-05-2018 21:35
Gelukkig maar dan. Anders zou ze ook nooit deze keuze hebben gemaakt.....
Ik denk dat ze heel goed weet wat ze wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven