Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe als 16 jarige afvallen

09-05-2018 23:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik ben 16 jaar, 1.90 meter en weeg ongeveer 105kg. Dit is te veel en wil er graag ook aan wat doen! Ik eet relatief normaal vergeleken mijn leeftijdsgenoten, en soms zelfs minder! Zo eet ik ook geen snoep, koek, chips etc. Ik weet niet wat ik fout doe! Ik beweeg ook zeer veel dus daar kan het ook niet aan liggen!

Hebben jullie nog tips?!
Langs de huisarts. Er kan ook gewoon een lichamelijke oorzaak zijn als jij echt niet snoept en wel veel beweegt.
Suikerinname via vruchtensap, frisdrank, chemische ontbijtgranen etc?

Lees hier eens https://happyhealthy.nl/
Ik zou begeleiding zoeken. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede diëtist.
Wat eet je zoal op een dag?
Damned if I don’t
Langs de huisarts. Het kan ook gewoon puppyvet zijn wat opeens verdwijnt maar op jouw leeftijd is het wel heel belangrijk om goed met voeding en met je zelfbeeld om te leren gaan.
Laat wanneer er niets medisch is gevonden, je doorverwijzen naar een voedingsdeskundige.
Ik eet sochtends 2 boterhammen en smiddags 3 tot 4, licht eraan of ik een lange schooldag heb. Hier doe ik dan bv kipfilet, pindakaas en 30+ kaas! Savonds 1 bord.
Eerst na de huisarts om te kijken of het niet iets lichaamlijk is zoals je schildklier of een verward hormoon huishouding.

En dan met een diëtist een goed eet schema opstellen. Want als je dit alleen maar eet op een dag wat je voor jouw lengte te weinig. En als je dan een keer meer eet of vettig eet word dit meteen opgeslagen door je lichaam voor de dagen dat je niet goed eet en je lichaam de reserves moet aanspreken alleen eet jij nu net genoeg om je lichaam goed te laten functioneren dus je lichaam blijft wel opslaan maar gebruikt niks.

En op jouw leeftijd heb je daar goede begeleiding in nodig want de scheidingslijn van gezond bezig zijn en door slaan is heel erg dun en om die grens te bewaken heb je hulp nodig.

En ik spreek daar uit ervaring dat het het lijntje heel dun is .
Ga alsjeblieft eerst langs de dokter. Want als je eet zoals je hier omschrijft en niet snoept, zoete drankjes drinkt, dan is er wellicht een lichamelijke reden voor je gewicht.
Leg je huisarts rustig en duidelijk uit wat en hoeveel je eet, zodat hij of zij je goed kan doorverwijzen.
Let’s go Brandon!
Marcob02 schreef:
10-05-2018 00:30
Ik eet sochtends 2 boterhammen en smiddags 3 tot 4, licht ligt eraan of ik een lange schooldag heb. Hier doe ik dan bv kipfilet, pindakaas en 30+ kaas! Savonds 1 bord.
Hoe lang eet je al zo? En eens met de rest, eerst naar de ha.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
SallySpectra schreef:
09-05-2018 23:40
Ik zou begeleiding zoeken. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede diëtist.
Hier ga je het meeste aan hebben TO.
Hier ga je veel langer plezier van hebben dan als je gaat klieren met diëten.
Dit weet ik uit eigen ervaring.

Mocht je toevallig in regio 026 wonen, pb me dan want ik weet een hele fijne diëtiste.
Je zal minder moeten eten. Je kan het beste de voedingsmiddelen laten staan waar je lichaam het minste aan heeft zoals zetmeel- en vetrijke genotsmiddelen, frisdranken, bier e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat drink je, bv blikjes energy, op een dag?
Doe je aan sport?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Meestal dénken te dikke mensen alleen maar dat ze zo weinig eten maar als ze strikt opschrijven wat ze zoal per dag wegeten en -drinken dan komen ze ver boven hun dagelijkse behoefte.

Je kán er een gezondheidscheck tegenaan gooien voor alle zekerheid maar een slank lijf komt je vaak niet aanwaaien. Zeker niet met het huidige overvloedige aanbod aan lekker voedzaam eten.
Marcob02 schreef:
Ik eet sochtends 2 boterhammen en smiddags 3 tot 4, licht eraan of ik een lange schooldag heb. Hier doe ik dan bv kipfilet, pindakaas en 30+ kaas! Savonds 1 bord.
Sinds wanneer?
Ik eet relatief normaal vergeleken mijn leeftijdsgenoten, en soms zelfs minder!
Dat lijkt vaak maar zo omdat de anderen minder de focus leggen op lekker eten. Misschien eten ze meer op gezelligheidsmomenten maar buiten die momenten veel minder, terwijl jij je dan juist terugtrekt met lekker voedsel om verdriet en ongemakken te verzachten.
Volgens mij eet je veel te weining voor jouw leeftijd ( in de groei) en lengte. Vraag advies bij de huisarts idd. En let ook op wat je drinkt.
voornu schreef:
10-05-2018 08:18
Volgens mij eet je veel te weining voor jouw leeftijd ( in de groei) en lengte.
Mijn basisschoolkinderen (meisjes) eten meer dan jij. Ik zou naar de huisarts gaan, want minder moet je niet gaan eten als opgroeiende jongere.
viva-life22 schreef:
09-05-2018 23:54
Laat wanneer er niets medisch is gevonden, je doorverwijzen naar een voedingsdeskundige.

Diëtist, iedereen kan zich voedingsdeskundige noemen een diëtist heeft er een hbo studie voor gedaan.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 08:57
0.18% gewijzigd
retrostar schreef:
10-05-2018 08:13
Dat lijkt vaak maar zo omdat de anderen minder de focus leggen op lekker eten. Misschien eten ze meer op gezelligheidsmomenten maar buiten die momenten veel minder, terwijl jij je dan juist terugtrekt met lekker voedsel om verdriet en ongemakken te verzachten.

Uh, waar lees jij dat? Wat een aannames lees ik in jouw posts zeg. Wie ben jij om TO zo aan te vallen en af te branden?
Marcob02 schreef:

Een bord op eten is ook niet zo gezond natuurlijk. :proud:

Het ligt er natuurlijk heel erg aan wat er op dat bord ligt. 200 gram groente, 150/200 gram aardappels en 80/100 gram vlees zou ongeveer genoeg moeten zijn. Is dat niet genoeg dan het liefst meer groente eten.

Verder is het belangrijk hoe je eten wordt opgeleukt. Met kruiden of sausjes, of mayonaise of ketshup.

En kijk ook eens kritisch naar wat je drinkt. Frisdrank, vruchtensap, thee/koffie met veel suiker kun je ook flink van aankomen. Overmatig melk drinken is ook niet nodig.

Zoek hulp via de huisarts, succes.
retrostar schreef:
10-05-2018 08:10
Meestal dénken te dikke mensen alleen maar dat ze zo weinig eten maar als ze strikt opschrijven wat ze zoal per dag wegeten en -drinken dan komen ze ver boven hun dagelijkse behoefte.

Je kán er een gezondheidscheck tegenaan gooien voor alle zekerheid maar een slank lijf komt je vaak niet aanwaaien. Zeker niet met het huidige overvloedige aanbod aan lekker voedzaam eten.
Inderdaad.
Dan kijken ze naar hun maaltijden, waar niks mis mee is, maar dan wordt vergeten wat er tussendoor naar binnen gaat. (En daar wordt je te dik van, niet van een boterham of crackertje meer of minder, zolang daar uiteraard geen bergen hagelslag op gaan)

Nogmaals TO: een patroon doorbreken is lastig, laat je doorverwijzen naar een diëtiste voor een steuntje in de rug.
Ik heb daar 12 jaar later nog steeds profijt van ondanks dat ik geen rete streng dieet volg. Ik eet gewoon alles, maar met mate.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven