Verdachte situatie?

10-05-2018 03:06 11 berichten
Hoi,

Vanwege de temperaturen op dit moment (waar ik erg slecht tegen kan), kan ik de slaap net vatten. Ik stond zo'n 10 minuten geleden voor het huis, toen ik opeens een zwarte bestelbus zag keren op een T-splitsing bij ons in de straat. Dit alles ging op hoge snelheid, de bestelbus reed ook met hoge snelheid, lees: piepende banden, weer weg.

Allemaal niet zo héél raar, maar het was bijna 03:00. Ik vraag me af of ik hier iets mee moet. De laatste tijd worden er in ons dorp veel inbraken gepleegd. Iemand advies?

Groetjes,

Hessler
Alle reacties Link kopieren
Je zou het kunnen melden bij 0900-8844, zeker als je evt het merk en/of kenteken weet..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik weet het merk en het type. Ik kon zo snel alleen de eerste letter van het kenteken zien.
Schrijf dat op en als je morgen leest dat er iets is gebeurt, dan geef je het door aan de politie. Ze kunnen er nu toch niks mee, voor het zelfde geld is het niks.
yoshe schreef:
10-05-2018 03:47
Schrijf dat op en als je morgen leest dat er iets is gebeurt, dan geef je het door aan de politie. Ze kunnen er nu toch niks mee, voor het zelfde geld is het niks.
Bij ons wordt door de politie juist actief gevraagd om verdachte zaken direct te melden, zodat ze daar wel wat mee kunnen. Ook wordt gevraagd om bij twijfel liever een keer te vaak dan een keer te weinig te bellen.

De politie doet zijn uiterste best om de criminaliteit in te perken, maar ze kunnen onmogelijk overal tegelijk zijn. Ze zijn echt afhankelijk van de extra oren en ogen (en meldingen!) van het publiek om hun werk goed te kunnen doen.

Dus een volgende keer gewoon bellen, en de beoordeling of het kan wachten of reden geeft tot actie, aan de politie overlaten.
.
Kennelijk vond hij het niet erg om aandacht te trekken door die piepende banden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
We hadden nog niet zo lang geleden ook zo'n onzinnig topic toch?

Daar kwamen een groot aantal forummers vertellen dat het heel normaal is om midden in de nacht bestelbusjes te zien die raar doen of dingen overladen. Iets met koeriersbedrijven en hun partners die dat werk doen.

En dat het belachelijk is dat mensen zich dit afvragen. Kan nooit iets crimineels zijn. En dan nog. Waarom moeten hun partners dan begluurt worden door mensen als TO en meteen beoordeeld als verdacht.
En waarom komt de politie dan even kijken soms.. Kan echt niet.

Gok dat dit topic ook zo gaat verlopen als iedereen echt wakker is. :-D
Ik zal wel een brave borst zijn of een hysterische burger, maar ik bel altijd de politie als ik iets verdachts zie of vandalisme of iets dergelijks. Nog nooit heb ik te horen gekregen dat ik niet had moeten bellen en mijn ervaring is dat de politie er achteraan gaat.
Nummer*Zoveel schreef:
10-05-2018 06:47
Bij ons wordt door de politie juist actief gevraagd om verdachte zaken direct te melden, zodat ze daar wel wat mee kunnen. Ook wordt gevraagd om bij twijfel liever een keer te vaak dan een keer te weinig te bellen.

De politie doet zijn uiterste best om de criminaliteit in te perken, maar ze kunnen onmogelijk overal tegelijk zijn. Ze zijn echt afhankelijk van de extra oren en ogen (en meldingen!) van het publiek om hun werk goed te kunnen doen.

Dus een volgende keer gewoon bellen, en de beoordeling of het kan wachten of reden geeft tot actie, aan de politie overlaten.
Precies dit. De politie wil graag zoveel mogelijk informatie. Liever een keer een melding die niets bleek te zijn, dan iets wat ze gemist hebben.

Als je liever niet belt kan je ook een melding via de website of app doen, komt bij dezelfde mensen uit.
Lijkt me niet logisch om zoveel aandacht te trekken als dief met auto vol gestolen spullen, tenzij hij betrapt was en er iemand achteraan rende..

Wij hebben een stel in de straat wonen en als ze ruzie hebben dan gaat hij midden in de nacht met de auto weg met piepende banden dat kan het ook zijn.

Maar een melding kan geen kwaad, dit is wel het seizoen dat iedereen weer zijn mooie tuinmeubelen buiten zet en de straat van mijn vader is een paar jaar geleden leeggeroofd, later bleek het een bende Oost-Europesen te zijn en alles werd daar verkocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven