Verstopping
vrijdag 11 mei 2018 om 23:24
vrijdag 11 mei 2018 om 23:27
De huisarts kan aan je buik voelen. Lijkt me beter eigenlijk.gregie schreef: ↑11-05-2018 23:24gewoon halve fles vodka leegdrinken? Brand het vanzelf schoon!
Sommige mensen doen hetzelfde door een paar hete pepers te eten.
Ik bedoel, wat gaat de huisarts doen? Je een laxeermiddel geven wat eigenlijk ook hetzelfde doet.
Daarna paar weken aankijken en kun je altijd nog naar de dokter.
vrijdag 11 mei 2018 om 23:38
Afgezien van het feit dat het heel slecht is om je ontlasting zo lang op te houden.gregie schreef: ↑11-05-2018 23:24gewoon halve fles vodka leegdrinken? Brand het vanzelf schoon!
Ik bedoel, wat gaat de huisarts doen? Je een laxeermiddel geven wat eigenlijk ook hetzelfde doet.
zaterdag 12 mei 2018 om 00:49
Ik zou ook een paar weken lang een halve fles vodka leegdrinken willen adviseren. Heb je ook nog lol van je verstopping. Kan je daarna altijd nog naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de AA.gregie schreef: ↑11-05-2018 23:24gewoon halve fles vodka leegdrinken? Brand het vanzelf schoon!
zaterdag 12 mei 2018 om 06:55
Neem een klysma om de uitgang wat vochtiger te maken. Je kan die vermoedelijk kopen bij de drogist. Eventueel herhalen tot het lukt.
En daarna weer dagelijks op een vast uur (na een van de maaltijden) naar de wc. Het is echt mogelijk om te poepen omdat je dat wil ook zonder aandrang.
En daarna weer dagelijks op een vast uur (na een van de maaltijden) naar de wc. Het is echt mogelijk om te poepen omdat je dat wil ook zonder aandrang.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 12 mei 2018 om 07:03
Een fles olie zal beter gaan. Heb ik op een Youtubefilmpje gezien. Zoveel vet kan niet verteren en loopt zó door de darm. Ik zou dit overigens niet doen hoor TO. Wordt een vieze troep. De hele dag door moet je dan je kleding verschonen.gregie schreef: ↑11-05-2018 23:24gewoon halve fles vodka leegdrinken? Brand het vanzelf schoon!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 12 mei 2018 om 07:09
Misschien kun je voor jezelf ook eens kijken of je genoeg vezels binnen krijgt? Eet je volkoren brood? Daarin zitten veel meer vezels als in crackers en in muesli meer dan in cornflakes. Handige site hiervoor:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/servic ... nnen-.aspx
http://www.voedingscentrum.nl/nl/servic ... nnen-.aspx
zaterdag 12 mei 2018 om 07:54
Beweeg/sport je wel genoeg? En drink je voldoende water? Zo nee, dan dat eerst proberen. En zo ja, dan kan je proberen ook een tijdje veganistisch te eten. En dan vooral veel groenten, fruit, bonen, miso soep, etc (met brood met pindakaas en cornflakes alleen kom je er niet). Ik heb dat ooit een maand gedaan, en mijn stoelgang werd daardoor echt geweldig! Voelde me ook super goed. Jammergenoeg heb ik het niet op lange termijn volgehouden, maar na een maand voelde ik me al enorm goed. Een aanrader dus.
zaterdag 12 mei 2018 om 07:56
Vezels eten, dat houdt je ontlasting zacht. Maar eerst zal de verstopping opgelost moeten worden, daarvoor toch even naar de huisarts.
Verder laxeren (te) rijpe kiwi's bij mij ook erg goed.
Volkoren brood dus, geen cornflakes een crackers. Een veel groenten zeker twee ons per dag. Extra rauwkost, fruit (met schil)
Zelf eet ik extra zemelen in lastige tijden. Bijvoorbeeld op vakantie in Frankrijk waar ik dan toch te veel witbrood eet.
Verder laxeren (te) rijpe kiwi's bij mij ook erg goed.
Volkoren brood dus, geen cornflakes een crackers. Een veel groenten zeker twee ons per dag. Extra rauwkost, fruit (met schil)
Zelf eet ik extra zemelen in lastige tijden. Bijvoorbeeld op vakantie in Frankrijk waar ik dan toch te veel witbrood eet.
zaterdag 12 mei 2018 om 07:57
zaterdag 12 mei 2018 om 10:54
Ga naar de huisarts TO.
Één keer in de zoveel maanden is het bij mij ook feest, ondanks genoeg vezels en gezond eetpatroon. Bij stress lijkt het mis te gaan en kan er zomaar een dikke week of langer overheen gaan voordat ik naar de wc kan. En dat wordt dan vaak een pijnlijke bevalling.
Huisarts kan snel aan je buik voelen waar de verstopping zit.
Vezeldrank of laxeermiddelen (op recept, ga daar niet zelf mee lopen kloten) doen hun werk meestal prima.
Één keer in de zoveel maanden is het bij mij ook feest, ondanks genoeg vezels en gezond eetpatroon. Bij stress lijkt het mis te gaan en kan er zomaar een dikke week of langer overheen gaan voordat ik naar de wc kan. En dat wordt dan vaak een pijnlijke bevalling.
Huisarts kan snel aan je buik voelen waar de verstopping zit.
Vezeldrank of laxeermiddelen (op recept, ga daar niet zelf mee lopen kloten) doen hun werk meestal prima.
zaterdag 12 mei 2018 om 11:11
Je eet enkel 1 stuk fruit en wat groenten bij het avondeten? Dan zou ik sowieso eens beginnen met nog een stuk fruit en wat rauwkost tussendoor om aan meer vezels te komen.
Je schrijft dat je volkorenproducten neemt maar drink je daar ook genoeg bij? Vezels zijn goed voor de stoelgang omdat ze vocht vasthouden wat de ontlasting soepeler maakt maar als je wel vezels eet en niet genoeg drinkt nemen die vezels nog steeds vocht op alleen wordt dan de ontlasting juist droger omdat het vocht uit de rest van de ontlasting trekt.
Hoe vaak beweeg je? Lichaamsbeweging is ook belangrijk voor een goede stoelgang. Je hoeft echt niet naar de sportschool, gewoon een halfuurtje wandelen na het eten is al prima.
Krijg je genoeg vet binnen? Mensen die een erg vetarm dieet hebben krijgen ook sneller last van verstopping, dat is een belangrijke reden dat behoorlijk wat mensen verstopping krijgen als ze op een vetarm dieet gaan om af te vallen. Als ik zo lees wat je eet dan denk ik dat het best kan zijn dat je niet genoeg vet binnenkrijgt als je geen boter op die crackers met kipfilet doet en vetarme yoghurt eet. Als dat het geval is zou ik daar ook zeker naar kijken.
Je schrijft dat je volkorenproducten neemt maar drink je daar ook genoeg bij? Vezels zijn goed voor de stoelgang omdat ze vocht vasthouden wat de ontlasting soepeler maakt maar als je wel vezels eet en niet genoeg drinkt nemen die vezels nog steeds vocht op alleen wordt dan de ontlasting juist droger omdat het vocht uit de rest van de ontlasting trekt.
Hoe vaak beweeg je? Lichaamsbeweging is ook belangrijk voor een goede stoelgang. Je hoeft echt niet naar de sportschool, gewoon een halfuurtje wandelen na het eten is al prima.
Krijg je genoeg vet binnen? Mensen die een erg vetarm dieet hebben krijgen ook sneller last van verstopping, dat is een belangrijke reden dat behoorlijk wat mensen verstopping krijgen als ze op een vetarm dieet gaan om af te vallen. Als ik zo lees wat je eet dan denk ik dat het best kan zijn dat je niet genoeg vet binnenkrijgt als je geen boter op die crackers met kipfilet doet en vetarme yoghurt eet. Als dat het geval is zou ik daar ook zeker naar kijken.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zaterdag 12 mei 2018 om 19:47
Precies!Hamsterweken schreef: ↑12-05-2018 11:22Het feit dat er opeens iets veranderd is aan de stoelgang is zeker reden om even naar de huisarts te gaan.
zaterdag 12 mei 2018 om 20:08
Dit.Hamsterweken schreef: ↑12-05-2018 11:22Het feit dat er opeens iets veranderd is aan de stoelgang is zeker reden om even naar de huisarts te gaan.
Voor de een kan het normaal zijn om eens in de drie dagen ontlasting te hebben terwijl voor een ander drie keer per dag normaal is. Die verandering moet (meestal) ergens door veroorzaakt worden.
zaterdag 12 mei 2018 om 20:51
Is er iets veranderd in je eetpatroon, ookal is het maar iets kleins? Ander merk brood, beleg, drinken? Meer of minder suiker? Meer of minder zuivel of vet? Of recent op dieet gegaan waardoor je te weinig binnenkrijgt?
Had er eerder nooit bij stilgestaan maar mijn darmen sloegen compleet op slot van een bepaald broodmerk. Normaal elke dag naar de wc, en toen kon ik opeens 4 dagen niet. Buikkrampen, opgezette buik, drukkend gevoel in mn buik.. toen het eindelijk (moeizaam) kwam heb ik wel een uur op de wc moeten zitten en had ik daarna nog niet het gevoel 'leeg' te zijn. Paar weken erna weer, toen legde ik pas de link met het nieuwe brood, want dit kocht ik af en toe, vond ik zo lekker. Dit merk laten staan en nooit weer last gehad. Normaal nooit klachten door ander brood, kan wit-, bruin en volkorenbrood eten wat ik wil en geen verstopping, maar geef mij Waldkorn en mn hele lijf is van slag.
Had er eerder nooit bij stilgestaan maar mijn darmen sloegen compleet op slot van een bepaald broodmerk. Normaal elke dag naar de wc, en toen kon ik opeens 4 dagen niet. Buikkrampen, opgezette buik, drukkend gevoel in mn buik.. toen het eindelijk (moeizaam) kwam heb ik wel een uur op de wc moeten zitten en had ik daarna nog niet het gevoel 'leeg' te zijn. Paar weken erna weer, toen legde ik pas de link met het nieuwe brood, want dit kocht ik af en toe, vond ik zo lekker. Dit merk laten staan en nooit weer last gehad. Normaal nooit klachten door ander brood, kan wit-, bruin en volkorenbrood eten wat ik wil en geen verstopping, maar geef mij Waldkorn en mn hele lijf is van slag.
maandag 14 mei 2018 om 17:51
Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is! Soms gaan stoelgangveranderingen gepaard met een bepaalde situatie, zo kan het een effect zijn van de overgang of een bijwerking van een medicatie. Langdurige obstipatie zonder zo'n reden is een reden om langs de huisarts te gaan, die kan je niet alleen helpen qua medicatie, maar je ook gerust stellen en eventuele ernstigere oorzaken uitsluiten.