Geen privacy in huis
zaterdag 12 mei 2018 om 18:39
Ik word gewoon gek van mijn ouders en broer. Ze komen te pas en te onpas mijn kamer binnen met van alles en nog wat. Soms komen ze gewoon mijn kamer binnen om te kijken wat ze daar kunnen veranderen zonder maar 1 woord te zeggen tegen mij. Of soms komt mij moeder naar mij en begint ze te klagen van "Je kamer stinkt, je bent zo dik (+ uitbeelden), waarom heb je zoveel puisten.." En het meest vervelende (buiten de opmerkingen van mijn lichaam) is dat ze gewoon binnenkomen zonder te kloppen. Of ja mijn pa klopt wel eens maar voor je iets kan zeggen loopt hij al binnen. Mijn kamer mag ik niet op slot doen (heb niet eens een sleutel), een keep out plakkaat of deurhanger is kinderachtig (ben 19 en heb geen studies momenteel, dus alleen wonen heeft geen zin) en praten helpt niet want ik heb dat zoveel keer gezegd tegen hun, dat volgens mij ze gewoon het doen om mij op te jagen.
Dus wat kan ik nog doen?
Dus wat kan ik nog doen?
zaterdag 12 mei 2018 om 18:48
Nee ik werk niet. In september ga ik pas studeren. Momenteel doe ik wat bijbaantjes en vrijwilligerswerk. Alleen vlot het niet. Ik word na dag 1 altijd ontslagen :/Lucifermiauww schreef: ↑12-05-2018 18:42Geen studies? Dus je werkt?
Geld sparen en kijken of je ergens een kamer kan huren?
Of bij een vriendin wonen en daar huur betalen?
zaterdag 12 mei 2018 om 18:50
Dan zal het voor een belangrijk deel aan jezelf liggen. Na één dag ontslagen worden is bijna knap.
Bij mij oude werkgever, een bekende fastfoodketen, waren er ook velen die de eerste dag ontslagen werden. Altijd om dezelfde reden: diefstal.
Bij mij oude werkgever, een bekende fastfoodketen, waren er ook velen die de eerste dag ontslagen werden. Altijd om dezelfde reden: diefstal.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 18:53
41.69% gewijzigd
zaterdag 12 mei 2018 om 19:05
Ik heb ook maar 3 keer gewerkt in mijn leven, want voor de rest krijg ik alleen maar afwijzingen als ik soliciteer. En ik werk blijkbaar te traag of juist te snel, onnauwkeurig etc...
zaterdag 12 mei 2018 om 19:09
Dat mag ik ook niet van mijn ouders aangezien ik toch ga studeren in een stad die nog maar 20 minuten van mijn stad ligt.gizzmo-returns schreef: ↑12-05-2018 18:52En je gaat in september studeren. Dan ga je, net zoals zoveel studenten, lekker op kamers.
En ook omdat ik autisme heb en niet zelfstandig (ik heb bijna 2 weken alleen mogen wonen) kan wonen volgens hun.
zaterdag 12 mei 2018 om 19:10
Jeetje, en je hebt geen idee waarom je steeds ontslagen wordt?
Vraag het de volgende keer eens waarom ze niet met je verder willen.
zaterdag 12 mei 2018 om 19:11
Hebben je ouders misschien ook autisme maar weten ze het zelf nog niet?
zaterdag 12 mei 2018 om 19:32
Je bent 19 hè, daarmee officieel volwassen dus je ouders hebben er niet zo veel meer over te zeggen.
Daarnaast is er voor autisten een mogelijkheid om begeleid te gaan wonen. Maar misschien is dat niet eens nodig. Ik heb ook autisme en woon vanaf mijn 21e zelfstandig zonder begeleiding.
zaterdag 12 mei 2018 om 20:24
Begeleid wonen is een optie. Je bent 19 dus hebt geen toestemming van je ouders meer nodig. Neem contact op met het wijkteam van je gemeente of Stichting Mee als die in je regio zit.
zaterdag 12 mei 2018 om 20:36