Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
:cheer2: :high5: @mama_30
Hallo meiden
We hebben net de echo gehad, ze vermoedt dat ik op 5-6 weken zit.
Ze zag nog geen kloppend hartje.

30 mei hebben we weer een nieuwe afspraak.

We moeten rustig afwachten.
Muisjemeisje schreef:
13-05-2018 20:24
Leuke ideeën allemaal om het te vertellen!

Vandaag hebben wij het mijn schoonouders vertelt. Ik had een doos gemaakt met erop 'EHBO' en daarin dan 'eerste hulp bij oppassen' met een paar kleine babyspulletjes. Ze snapten de hint heel snel en waren heel erg verrast en super blij!

Ook gemaakt voor mijn ouders, maar die zijn nog met vakantie.
Haha kan je het geduld nog opbrengen om je ouders niet al te bellen?! Leuk ook die ehbo kist.

Hier: toen ik vorig jaar zwanger was voorleesboekjes gekocht voor de a.s. opa's en oma's en ooms. Die werden bezorgd vlak voor we voor een echo gingen. Die echo bleek dus niet goed en vervolgens heeft die doos tot februari dit jaar (ja echt lang) onuitgepakt in de kast gelegen. In februari heb ik de boeken eruit gehaald en in de boekenkast gezet.
Ik denk dat als de komende 2 echo's goed zijn, we de boekjes alsnog geven...
Dreamboat schreef:
14-05-2018 14:02
Hallo meiden
We hebben net de echo gehad, ze vermoedt dat ik op 5-6 weken zit.
Ze zag nog geen kloppend hartje.

30 mei hebben we weer een nieuwe afspraak.

We moeten rustig afwachten.
Je wist überhaupt niet hoe ver je zou zijn toch? dus deze termijn kan prima kloppen? Met 5-6 weken nog geen kloppend hartje is heel passend volgens mij. Ben je er ok onder of vind je het spannend?
Super Mama_30! 🎉
@Yellow

Ja precies, dit was ook onze schatting! 👍🏻

Stiekem hoop je om al een hartje te zien kloppen.

Ik voel me wel goed hoor.
Ahh fijn mama30!

Ook ik voel me vandaag tip-top! (Voor de afwisseling) Van de ene kant heel fijn, van de andere kant gelijk bezorgd ;)

Wij hebben volgende week vrijdag de eerste echo, als het goed is ben ik dan ongeveer 9 weken. Ik vind het alleen vreselijk lang duren!! Ik heb denk ik pas rust als ik heb gezien dat alles in orde is haha
@mama_30 en Dreamboat, fijn te horen dat jullie goede echo's hebben gehad!! Mama_30 veel plezier met vertellen vanavond!

Ik heb morgenmiddag de echo, vind het heel spannend en ben best bang dat het niet goed zit. De misselijkheid wordt steeds erger, natuurlijk een goed teken, maar ook lastig op het werk. Dames die nog geen symptomen hebben, wees blij

Ik heb gisteren met moederdag een heerlijk ontbijtje op bed gehad en prachtige knutselwerkjes <3 volgend jaar mogen jullie ook, zo leuk!
Dank jullie wel! Er viel heel wat stress van ons af toen we wat zagen knipperen op de echo, dat kan ik je wel vertellen. Mijn man kuste me meteen vol op de mond waar de gynaecoloog bij zat (lees: mijn man is allesbehalve “klef” in het openbaar) zooo opgelucht zijn we. Ik vertel het vanavond nog niet, we hebben rompertjes in de maak met de foto van de echo en tekst “coming this Christmas, ho ho ho” dus zodra die binnen zijn gaan we even een rondje doen bij de ouders en schoonouders.

Dreamboat; dat is wel vervelend dat je wss nog te pril bent om wat te zien. Voel je je verder goed eronder?

Met Moederdag zijn wij uit eten geweest en ik heb knutselwerkjes gehad van de kinderen en mooie bloemen van mijn man. Volgend jaar Moederdag met 3 kindjes vieren, heerlijk!
Super fijn Mama! Een goede echo geeft ineens veel rust, de eerste weken zijn dan goed gegaan!

Dreamboat, ook een goede echo. Jammer dat er nog geen hartje was, maar met de termijn wel begrijpelijk. Nog even geduld hebben tot de volgende echo.

Yelloow, voor mijn ouders kan ik het wel redelijk goed stil houden. Ik heb niet echt een goede band met hen, wat het natuurlijker wat 'makkelijker' maakt. We zullen komend weekend op bezoek gaan.

Balen trouwens van de misselijkheid, dat lijkt me echt super vervelend.
Ik mag me redelijk gelukkig prijzen met de kwaaltjes die ik heb. Moemoemoe, maar daarvoor kun je optijd op bed.
Sterkte meiden die hier wel veel last van hebben..
Hallo dames al weer even niet meegeschreven. Hoe staat het met jullie met de zwangerschap?
Bij m8j gaat het gelukkig tot dusver erg goed. Volgende week dinsdag heb ik mijn eerste echo ben dan ruim 8 weken als het klopt.
Verder zou ik na de eerste echo het officieel bekend willen maken aan de rest van vrienden en famillie, mijn moeder, schoonouders en zus zijn tot nog toe de enige die het weten.

Kijk tot nu toe ontzettend uit naar de eerste echo!
Ben alleen wel benieuwd of het inwendig of uitwendig is, de ene zegt inwendig de andere weer uitwendig dus ik heb werkelijk geen idee!
Mijn klachten worden in grote stappen minder. Nu geen medicatie en voel me perfect. En ben doodsbang. Doodsbang voor wéér een miskraam. Dan duurt wachten op een volgende echo lang :'(
Sorry lekker negatief maar moet het ergens kwijt en zou niet weten bij wie.

@suusj: ja zal erom spannen met 8 weken denk. Is het in een verloskundige praktijk? Je kan ze ook even mailen als je het graag wil weten.
O yellow, mag je niet eerder even langs komen bij de verloskundige? Ik zou het vragen. Die onrust geeft ook stress en je weet het gewoon nog niet.
Ik had vanwege miskraam vroege echo en mag ze altijd bellen. Ik denk dat dat voor jou ook zal zijn?

Veel sterkte en ik hoop met je mee, ik heb verder ook geen idee.

Ik ga donderdag voor eerste afspraak naar verlos, hoop dat ze wel even kijken. Ben dan 8+4.
Thnx Madderijn,
Ik heb mijn praktijk gister al wel gemaild (vond niet dat ik mocht bellen hiervoor). Ik heb met 7wk nog een echo gehad en de volgende zou zijn met 9w2d. Ik vind ergens dat ik die tijd gewoon moet uitzitten. Heb nu al 3 echo's gehad omdat ik m zo loop te stressen (wel met reden steeds zoals bloedverlies en aflopende zwangerschapstest). Ik hoop dat ze me vandaag mailen of bellen...
En anders zelf bellen.
Echt.
In de tussentijd: adem uit, adem in, herhaal.

Het kan, dat je over misselijkheid heen komt. Bij mij wisselt het, minder als ik braaf rustig ben geweest.
Heel veel om terug te lezen. (Te veel)
Yellow bij onzekerheid blijven bellen..soms moet je het inderdaad uitzitten..maar je moet wel het gevoel hebben dat ze je op zijn minst serieus nemen.

Hier nu 4wk4dg en nog tot 13 juni wachten tot de intake plus echo. Eigenlijk merk ik aan weinig dingen dat ik zs dus dat maakt wat onzeker. Hoe dan ook vandaag even MvM bellen om te kijken of mijn aanmelding wel is aangekomen.
En zo therapie (ook dat nog)
Met 8 weken zal de echo doorgaans inwendig zijn. Dan is alles veel beter te zien in deze termijn. Ik had ook inwendig, het is even onwennig maar dat vergeet je meteen als je de echo zit te bekijken!

@Yellow, gewoon doen als jij onzeker bent, niks is erger dan de hele dag stressen. Hoef je je echt niet opgelaten te voelen hoor, je bent echt niet de enige. En er is zoals je zegt een indicatie voor, succes meid!
Hi allemaal.. even een paar dagen stil hier in de hoop dat de tijd wat sneller zou gaan (overmorgen echo) + sinds een aantal dagen licht misselijk, super vervelend als je op werk zit, maar goed. Ik ga er maar vanuit dat het een goed teken is en dat ik niet hoef te stressen voor donderdag, maar het blijft onwijs spannend.

@mama30 wat een super fijn nieuws!! en @jo_tasy heel veel succes vandaag!
Ik snap dat je er zenuwachtig van wordt Yellow, maar ik vrees dat ze bij de vk ook niet veel voor je kunnen doen behalve afwachten. Je hebt al een echo gehad toch? Was de hartslag toen snel genoeg en liep hij mooi op schema? Dat is vaak de beste indicator voor een goed verloop.
Bruschetta_ schreef:
15-05-2018 09:53
Ik snap dat je er zenuwachtig van wordt Yellow, maar ik vrees dat ze bij de vk ook niet veel voor je kunnen doen behalve afwachten. Je hebt al een echo gehad toch? Was de hartslag toen snel genoeg en liep hij mooi op schema? Dat is vaak de beste indicator voor een goed verloop.
Ik denk ook niet dat ze echt iets kunnen nee. Hij liep 3 dagen achter met mijn eigen berekening maar ik vind 3 dagen niet noemenswaardig. Hartslag was krachtig. Was bij 7 weken dus precies een week geleden nu.
Ok dat valt mee inderdaad! Weet je ook hoe snel de hartslag was, of heb je dat niet gehoord?

Ik lees wel vaker dat symptomen per dag kunnen verschillen, dus het hoeft echt niks te betekenen denk ik.
Hoi!
Zou ik mogen meeschrijven?
Ik ben op 8 mei erachter gekomen dat ik zwanger ben en onze eerste afspraak bij de verloskundige staat gepland op 29 mei. Ben op dit moment 5 weken zwanger.

Ik heb alleen last van misselijkheid met vlagen, verder voel ik me goed!
My bags under my eyes are couture
Bruschetta_ schreef:
15-05-2018 10:25
Ok dat valt mee inderdaad! Weet je ook hoe snel de hartslag was, of heb je dat niet gehoord?

Ik lees wel vaker dat symptomen per dag kunnen verschillen, dus het hoeft echt niks te betekenen denk ik.
Heb niet het aantal slagen per minuut gehoord maar de verloskundige had wel het geluid aan en het ging echt snel. Afwachten maar gewoon...

Welkom @MQ11 en gefeliciteerd!
Je kan Je zelf toevoegen in de tabel of Je gegevens even dikgedrukt in een post neerzetten zodat iemand anders het voor je doet.
Haha mama30 ik werd een beetje emo toen ik las dat je man zo reageerde op de echo. Zal de hormonen wel zijn pffff...

Dames die al een echo hebben gehad; ik las op een site van een verloskundigepraktijk dat als je vitaliteitsecho goed is dat de kans op een miskraam daalt van 10% naar maar 1-3% (ook al ben je dan pas 8 a 9 weken). Is daar iets over gezegd bij jullie echo? Ik wil het namelijk na de eerste echo wel een beetje gaan vertellen want bij mijn eerste zwangerschap vertelde ik het bij 12w en toen zeiden heel veel mensen; dat hadden we allang gezien aan je buik! Mn man zegt dat je het bij mij nu al ziet dus om nou weer te wachten tot 12w. Maar dat wil ik alleen doen als de kans op een miskraam klein is.
We hebben een vlekje met kloppend hartje gezien!! :heart: :heart: :hello: :hello:
Ben zo blij dat het er goed uit ziet!!! Echt een opluchting, al kan het nu nog steeds mis gaan, maar heb wel het gevoel dat we weer een stapje verder zijn gekomen. @Svea, ik hoop dat je gelijk hebt met die berekening!
Nu op naar de termijnecho over 3 weken.

Ben op 6 weken gezet (komt overeen met wat ik dacht, 6 weken 2 dagen), dus voorlopige uitgerekende datum is 8 januari :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven