Uitgerekend December/Januari!
maandag 23 april 2018 om 20:40
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Ingeb84
ideetje88
Muisjemeisje
Madderijn
Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname | leeftijd | Hoeveelste kindje | uitgerekende datum | geslacht | Bevallen |
Suusj91 | 27 | eerste kindje | 29 december 2018 | jongen | ![]() |
Bruschetta_ | 29 | eerste kindje | 31december | verrassing | ![]() Bevallen van een zoon! |
felyar90 | 27 | Eerste kindje | 21 December 2018 | meisje | ![]() |
ClaireSophie | 29 | eerste kindje | 31 december 2018 | meisje | ![]() |
Bakerloo | 34 | eerste kindje | 27 december 2018 | ? | |
Yellow002 | 31 | eerste kindje | 20 december 2018 | verrassing | ![]() |
DANIYL | 27 | eerste kindje | 19 december 2018 | onbekend | |
Sammie2636 | 26 | eerste kindje | 21 december 2018 | jongen | ![]() |
Jo_tasy | 29 | tweede kindje | 7 januari 2019 | meisje | ![]() |
Mama_30 | 30 | derde kindje | 24 december 2018 | onbekend | |
MarisKF | 25 | eerste kindje | 3 januari 2019 | meisje | ![]() |
Svea84 | 33 | tweede kindje | 6 januari 2019 | jongen | ![]() |
rose1 | 28 | eerste kindje | 5 januari 2019 | verrassing | |
kersopdetaart | 33 | derde en vierde kindje | 6 januari 2019 | ? | |
Dreamboat | 26 | eerste kindje | 12 Januari 2019 | jongen | |
Sophie990 | 27 | eerste twee kindjes | 5 januari | onbekend | |
Nausicaa | 37 | eerste kindje | 11 december | meisje | ![]() |
Ingeb84 | 33/36 | eerste kindje | 27 februari | onbekend | |
Renata83 | 36 | tweede kindje | 27 januari | jongen |

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
woensdag 16 mei 2018 om 20:13
@ Madderijn. Idd ik zou hem nu minder stressen bij een "goede" dag. Vandaag was rampzalig dus ik kijk zelfs weer uit naar een goede dag. Ik heb inmiddels het etiketje "HG" gek genoeg helpt me dat wel in erin berusten dat ik dus echt even niet kan werken.
Hoe gaat het met jou Madderijn?
@ Suusj: klinkt best ok! Ik vind het heerlijk jouw posts te lezen omdat je er (volgens mij) zo relaxt en vol vertrouwen in staan
leuk!
@ Muisjemeisje en Jo Tasy: ojee jullie ook al misselijk... (een soort groene smiley maar dan dus niet
zou wel op zn plaats zijn op de zwanger pijler.) Aan het begin van dit topic gaf iemand mij de waterijsjes tip (misschien een van jullie wel?!) Die was echt briljant. Wellicht helpt het jullie ook
@ Muisjemeisje: ah wel jammer lijkt me als je niet zo'n goede band met je ouders hebt. Vind je het wel leuk de te vertellen over je zwangerschap?
@ Inge: heel veel sterkte morgen!! Je klinkt als een powervrouw. Denk aan je
@ Rose en ClaireSophie: tnx!!
Hoe gaat het met jullie?
@ MarisKF: jij morgen een echo dus? Hoelaat mag je? Veel succes !
@ Yourlocalhero: oehh wat lijkt dat nog ver weg tot je eerste echo! Wat voor therapie heb je (als je dat wil zeggen?) Wat goed dat je meedoet aan MvM!
Hoe gaat het met jou Madderijn?
@ Suusj: klinkt best ok! Ik vind het heerlijk jouw posts te lezen omdat je er (volgens mij) zo relaxt en vol vertrouwen in staan

@ Muisjemeisje en Jo Tasy: ojee jullie ook al misselijk... (een soort groene smiley maar dan dus niet

@ Muisjemeisje: ah wel jammer lijkt me als je niet zo'n goede band met je ouders hebt. Vind je het wel leuk de te vertellen over je zwangerschap?
@ Inge: heel veel sterkte morgen!! Je klinkt als een powervrouw. Denk aan je

@ Rose en ClaireSophie: tnx!!

Hoe gaat het met jullie?
@ MarisKF: jij morgen een echo dus? Hoelaat mag je? Veel succes !

@ Yourlocalhero: oehh wat lijkt dat nog ver weg tot je eerste echo! Wat voor therapie heb je (als je dat wil zeggen?) Wat goed dat je meedoet aan MvM!

woensdag 16 mei 2018 om 22:13
Inge, wat dubbel dat je nog voor het weekend gecurreteerd kan worden, al denk ik dat ik zelf er erg bij mee zou zijn. Het zit niet goed, je hebt aan het idee kunnen wennen en het komt niet op gang, dan maar even helpen.
Hier gaat het redelijk goed.
Als ik te ver wil fietsen word ik misselijk. Of te snel. Dus ik ga niet hard. En ondanks alle drinken, vezel en beweging zitten mijn darmen vast. Gelukkig morgenavond intake verlos.
Maar de oppas kon niet, dus moest ik mijn moeder vragen, en daar kan ik niet tegen liegen. Dus toen ik zei dat ik een afspraak had met Bart (iets anders, maar we kregen er geen) schoot ze al vol en was blij. Dus die past op de oudsten.
Maar toen wilde ik het ook aan de kinderen vertellen. Gisteravond gedaan, vragen komen los. Ze wilden het ook op school vertellen. Daar snap ik wel. Dus dat mocht.
Eerste appje is al binnen hahaha, 'klopt het dat. '.
Ze zijn verheugd en willen weten hoe groot ie nu is. Zoon wil een broertje, dochter een zusje.
Dochter wil de fles geven, die kans lijkt me klein.
Toen bedacht ze dat ze ook best luiers kan wisselen, en daarna zei ze stralend 'en dat moet elke dag!'.
Hier gaat het redelijk goed.
Als ik te ver wil fietsen word ik misselijk. Of te snel. Dus ik ga niet hard. En ondanks alle drinken, vezel en beweging zitten mijn darmen vast. Gelukkig morgenavond intake verlos.
Maar de oppas kon niet, dus moest ik mijn moeder vragen, en daar kan ik niet tegen liegen. Dus toen ik zei dat ik een afspraak had met Bart (iets anders, maar we kregen er geen) schoot ze al vol en was blij. Dus die past op de oudsten.
Maar toen wilde ik het ook aan de kinderen vertellen. Gisteravond gedaan, vragen komen los. Ze wilden het ook op school vertellen. Daar snap ik wel. Dus dat mocht.
Eerste appje is al binnen hahaha, 'klopt het dat. '.
Ze zijn verheugd en willen weten hoe groot ie nu is. Zoon wil een broertje, dochter een zusje.
Dochter wil de fles geven, die kans lijkt me klein.
Toen bedacht ze dat ze ook best luiers kan wisselen, en daarna zei ze stralend 'en dat moet elke dag!'.
donderdag 17 mei 2018 om 06:29
Zo, na een tijdje offline te zijn geweest (telefoon stuk, misselijk/moeheid) ben ik er ook weer.
Wat weer een boel berichtjes om terug te lezen haha. Gefeliciteerd nieuwe dames
@ideetje88 en @ingeb84 sterkte
Niet leuk om dit soort berichtjes te moeten plaatsen
Hier gaat het nu wel redelijk goed. De laatste tijd is de misselijkheid toegenomen, maar ik heb gelukkig nog niet overgegeven. Ook heel moe, smiddags na werk doe ik vaak nog wel even een powernapje
Gisteren hadden wij dan eindelijk de 1e echo. Het zag er allemaal goed uit én een kloppend hartje gezien
Volgens mijn berekening was ik nu 8+5, maar dat is terug gezet naar 8 week.
We hebben het gister gelijk verteld aan het broertje van mijn vriend. Voor hem hadden we een bierglas laten graveren en daar heb ik roze en blauwe muisjes in gedaan. Hij was helemaal aan het trillen, zo mooi vond hij het nieuws
Dit weekend vertellen we het aan de ouders, zo benieuwd hoe ze gaan reageren haha
Wat weer een boel berichtjes om terug te lezen haha. Gefeliciteerd nieuwe dames
@ideetje88 en @ingeb84 sterkte
Hier gaat het nu wel redelijk goed. De laatste tijd is de misselijkheid toegenomen, maar ik heb gelukkig nog niet overgegeven. Ook heel moe, smiddags na werk doe ik vaak nog wel even een powernapje

Gisteren hadden wij dan eindelijk de 1e echo. Het zag er allemaal goed uit én een kloppend hartje gezien

Volgens mijn berekening was ik nu 8+5, maar dat is terug gezet naar 8 week.
We hebben het gister gelijk verteld aan het broertje van mijn vriend. Voor hem hadden we een bierglas laten graveren en daar heb ik roze en blauwe muisjes in gedaan. Hij was helemaal aan het trillen, zo mooi vond hij het nieuws

Dit weekend vertellen we het aan de ouders, zo benieuwd hoe ze gaan reageren haha
donderdag 17 mei 2018 om 09:12
Inge heel erg veel sterkte, wat ben je sterk idd!
Er is al weer heel veel gereageerd zie ik, ik zie dat meerderen misselijk zijn en last hebben van de kwaaltjes. Ik ben ook erg licht in mijn hoofd en “flauw” dus ik vermoed dat ik weer een laag HB heb (bij andere zwangerschappen ook en toen moest ik aan de ijzertabletten, Gatver). Ik heb gisteren maar even gauw “Mama compleet” tabletten gehaald waar allerlei vitaminen en ijzer en foliumzuur in zitten. Met omega-3. Hopelijk neemt dat al een beetje de kantjes weg, en misschien iets meer puf.. we weten waar we de kwaaltjes voor doorstaan, maar het blijft hinderlijk!
Vandaag kan ik de rompertjes die ik heb laten bedrukken ophalen, dus vanmiddag brengen we er 1 naar mijn moeder en vanavond gaan we uit eten met schoonouders en die krijgen het cadeautje in het restaurant. Na het hoofdgerecht en dan krijgen ze de romper en met dessert wordt er met chocosaus nog een boodschapje overgebracht
Ben heel benieuwd hoe ze reageren, mijn zusjes kon ik vandaag niet bij mijn moeder krijgen vanwege werk dus die heb ik gisteren al ingelicht en die waren dolblij dat ze weer tante worden!
Zijn er deze week nog echo’s? Of andere leuke/spannende dingen? Shoot!
Er is al weer heel veel gereageerd zie ik, ik zie dat meerderen misselijk zijn en last hebben van de kwaaltjes. Ik ben ook erg licht in mijn hoofd en “flauw” dus ik vermoed dat ik weer een laag HB heb (bij andere zwangerschappen ook en toen moest ik aan de ijzertabletten, Gatver). Ik heb gisteren maar even gauw “Mama compleet” tabletten gehaald waar allerlei vitaminen en ijzer en foliumzuur in zitten. Met omega-3. Hopelijk neemt dat al een beetje de kantjes weg, en misschien iets meer puf.. we weten waar we de kwaaltjes voor doorstaan, maar het blijft hinderlijk!
Vandaag kan ik de rompertjes die ik heb laten bedrukken ophalen, dus vanmiddag brengen we er 1 naar mijn moeder en vanavond gaan we uit eten met schoonouders en die krijgen het cadeautje in het restaurant. Na het hoofdgerecht en dan krijgen ze de romper en met dessert wordt er met chocosaus nog een boodschapje overgebracht

Ben heel benieuwd hoe ze reageren, mijn zusjes kon ik vandaag niet bij mijn moeder krijgen vanwege werk dus die heb ik gisteren al ingelicht en die waren dolblij dat ze weer tante worden!
Zijn er deze week nog echo’s? Of andere leuke/spannende dingen? Shoot!
donderdag 17 mei 2018 om 09:35
Leuk om het te vertellen lijkt me, spannend!
Wij hebben morgen de eerste echo, om 13.00u. Ben nu wel flink zenuwachtig hoor, er hangt zoveel vanaf natuurlijk! Hoop echt dat alles gewoon goed is. Volgens m'n eigen berekening ben ik dan 7w6d, heel veel korter kan het iig niet zijn ivm temperatuurcurve. De vk zei bij de intake dat als er nog geen hartje klopt het te vroeg kan zijn, maar daar ben ik het niet mee eens aangezien ik 4 weken geleden al positief heb getest.
Als alles morgen goed is willen we het vanaf dan aan de eerste mensen gaan vertellen! En volgende week ben ik een week weg met vriendinnen, dus dan wil ik het hun ook zeggen.
Wij hebben morgen de eerste echo, om 13.00u. Ben nu wel flink zenuwachtig hoor, er hangt zoveel vanaf natuurlijk! Hoop echt dat alles gewoon goed is. Volgens m'n eigen berekening ben ik dan 7w6d, heel veel korter kan het iig niet zijn ivm temperatuurcurve. De vk zei bij de intake dat als er nog geen hartje klopt het te vroeg kan zijn, maar daar ben ik het niet mee eens aangezien ik 4 weken geleden al positief heb getest.
Als alles morgen goed is willen we het vanaf dan aan de eerste mensen gaan vertellen! En volgende week ben ik een week weg met vriendinnen, dus dan wil ik het hun ook zeggen.
donderdag 17 mei 2018 om 10:16
Bruschetta_ schreef: ↑17-05-2018 09:35Leuk om het te vertellen lijkt me, spannend!
Oh spannend!! Heel veel succes en plezier morgen! Bij jou gaat het er dus ook om spannen met de feestdagen

donderdag 17 mei 2018 om 10:22
@inge, ik voel zo met je mee.. heel veel sterkte en daarna vooral veel geluk!
@mama_30 @yellow, hier vandaag de echo idd... over 3 uurtjes ongeveer. Die zenuwen in combinatie met misselijkheid is echt niet oké
@bruschetta Ik dacht eigenlijk dat je bij 7+ sowieso wel een hartje moet kunnen zien kloppen, maar blijkbaar dus niet?
We duimen maar gewoon echt dat we goed nieuws krijgen en dan is het plan sowieso om het dit weekend aan onze ouders vertellen. Ik houd jullie op de hoogte..

@mama_30 @yellow, hier vandaag de echo idd... over 3 uurtjes ongeveer. Die zenuwen in combinatie met misselijkheid is echt niet oké

@bruschetta Ik dacht eigenlijk dat je bij 7+ sowieso wel een hartje moet kunnen zien kloppen, maar blijkbaar dus niet?
We duimen maar gewoon echt dat we goed nieuws krijgen en dan is het plan sowieso om het dit weekend aan onze ouders vertellen. Ik houd jullie op de hoogte..
donderdag 17 mei 2018 om 10:52
donderdag 17 mei 2018 om 11:02
@bruschetta nee precies, vreemd verhaal! Ik voel me op zich goed. Sinds zaterdag licht misselijk, vooral in de ochtend maar verder geen hele gekke dingen!
Ik heb zelf gegokt op vandaag precies 7 weken. Officieel was 27 maart de 1e dag van mijn laatste menstruatie dus dan zou het 7+2 zijn, maar omdat ik zo'n onregelmatige cyclus had de laatste maanden zou het zomaar een paar dagen korter kunnen zijn.
Ik had wel 3x een knallende streep met 4 dagen overtijd (uitgegaan van 28 dagen wat het waarschijnlijk dus niet was haha). Lekker ingewikkeld. Hoe is het met jou?
Ik heb zelf gegokt op vandaag precies 7 weken. Officieel was 27 maart de 1e dag van mijn laatste menstruatie dus dan zou het 7+2 zijn, maar omdat ik zo'n onregelmatige cyclus had de laatste maanden zou het zomaar een paar dagen korter kunnen zijn.
Ik had wel 3x een knallende streep met 4 dagen overtijd (uitgegaan van 28 dagen wat het waarschijnlijk dus niet was haha). Lekker ingewikkeld. Hoe is het met jou?
donderdag 17 mei 2018 om 12:22
Pff... het is achter de rug, gelukkig! Ik hoop t niet meer mee te hoeven maken, mentaal prima, maar fysiek... wat een nare rotpijn tijdens de curretage. Zag af en toe sterretjes, maar kon nog kleine grapjes maken (Kheb nog geen puf cursus gedaan...), moest op mn ademhaling letten. Maar voordeel is wel dat ik snel weer buiten stond en alweer thuis ben. Nu mag manlief me verwennen...
, nog paar dagen buikpijn en dan weer vooruit kijken! Alle vertrouwen in gelukkig

donderdag 17 mei 2018 om 14:18
@inge inderdaad wat @yellow zegt.. mocht je het fijn vinden om nog eens een update te geven
nu even bijkomen van alles, maar jullie klinken sterk!
Wij zijn net terug van de 1e echo.. en alles is goed!!
ik ben terug gezet naar ongeveer 6w 2d of hooguit 6w 4d maar in ieder geval nog geen 7w. Had ik wel kunnen weten met een lange cyclus en eerlijk gezegd vind ik het voor nu helemaal prima. We hebben een kloppend hartje gezien (zowaar met een uitwendige echo wat me eigenlijk nog wel verbaasde) en ze zei dat er ook een dooierzakje zat, wat een goed teken is omdat anders de kans groot is dat het sowieso mis gaat.
Voor nu weer een echo over 2,5 week, maar dit geeft al zoveel rust en vertrouwen voor nu. Die 2,5 week moet dan wel goed te doen zijn

Wij zijn net terug van de 1e echo.. en alles is goed!!

Voor nu weer een echo over 2,5 week, maar dit geeft al zoveel rust en vertrouwen voor nu. Die 2,5 week moet dan wel goed te doen zijn

donderdag 17 mei 2018 om 20:55
Inge, wat fijn om wat van je te horen!
ik heb veel aan je gedacht deze week! Ook voor jullie ligt geluk in het verschiet!
Elke dag gelezen hoor lieve dames, ik volg jullie trouw. Drukke week daarom weinig gereageerd!
@MariskaF en Felyar: een goede echo! Yesss!
(Wie vergeet ik nu
)
@Bruschetta, wij gaan gelijk op, ik ben jaloers op je echo! Ik wil ook! Nog anderhalve week!
Misselijkheid wordt sterker, ik heb nu overal eten liggen, eten is het enige dat helpt. Ik heb ook écht al een buik en stiekem baal ik daar van
. Een appel figuur had ik al maar nog wel een normale maat veertig, maar het is nu al drie weken opgezet..
Mijn eigen spijkerbroeken pas ik nog nét
Goed, tot zover mijn klaagzang.
@Bruschetta! Ik denk aan je!

Elke dag gelezen hoor lieve dames, ik volg jullie trouw. Drukke week daarom weinig gereageerd!
@MariskaF en Felyar: een goede echo! Yesss!
(Wie vergeet ik nu

@Bruschetta, wij gaan gelijk op, ik ben jaloers op je echo! Ik wil ook! Nog anderhalve week!
Misselijkheid wordt sterker, ik heb nu overal eten liggen, eten is het enige dat helpt. Ik heb ook écht al een buik en stiekem baal ik daar van

Mijn eigen spijkerbroeken pas ik nog nét

Goed, tot zover mijn klaagzang.

@Bruschetta! Ik denk aan je!
vrijdag 18 mei 2018 om 14:57
Echo was op zich goed! We hebben een mooi hartje gezien van 161 BPM, en groei was precies volgens wat ik al dacht, nu 7w6d.
Ik maak me alleen wel zorgen om de vorm van de vruchtzak en of ie wel genoeg ruimte heeft! De vk zei dat het er allemaal heel goed en normaal uit zag en dat ik me niet druk hoef te maken, maar toch.
Verder zat er ook een grote andere donkere 'vlek', wat kon duiden op een hematoom of een tweelingzwangerschap in aanleg. Zij dacht het laatste, en dat die zich niet ontwikkeld heeft.
Kortom ik hoop dat alles gewoon goed blijft gaan en dat het niet erg is dat die vruchtzak er zo gek uitziet. Het dooierzakje was wel mooi rond gelukkig.
http://i64.tinypic.com/xnar2a.jpg
http://i65.tinypic.com/33dcwac.jpg
Ik maak me alleen wel zorgen om de vorm van de vruchtzak en of ie wel genoeg ruimte heeft! De vk zei dat het er allemaal heel goed en normaal uit zag en dat ik me niet druk hoef te maken, maar toch.
Verder zat er ook een grote andere donkere 'vlek', wat kon duiden op een hematoom of een tweelingzwangerschap in aanleg. Zij dacht het laatste, en dat die zich niet ontwikkeld heeft.
Kortom ik hoop dat alles gewoon goed blijft gaan en dat het niet erg is dat die vruchtzak er zo gek uitziet. Het dooierzakje was wel mooi rond gelukkig.
http://i64.tinypic.com/xnar2a.jpg
http://i65.tinypic.com/33dcwac.jpg
vrijdag 18 mei 2018 om 15:04
Hey Bruschetta. Fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien en dat ie op schema ligt. Het lijken idd wel 2 vruchtzakje! Maar eentje met vruchtje inderdaad. Ik heb geen verstand va de vorm. Heb ooit wel eens gehoord dat rafelig (dat is bij jou niet) iets kan zeggen. Heb je aanleiding om te denken dat deze vorm niet ok is?
vrijdag 18 mei 2018 om 15:14