Vragen over ketogeen dieet
maandag 14 mei 2018 om 22:32
Hallo allemaal,
Ik ben sinds een tijdje bezig met het volgen van de keto lifestyle. Het gaat hartstikke goed maar ik heb toch nog wat vragen. Ik weet niet waar ik die kwijt kan dus ik hoop dat hier wat ervaringsdeskundige zijn.
Het gaat er voor mij vooral om dat ik weet wat er gebeurd en hoe dat dan komt. Met tips ben ik natuurlijk altijd geholpen.
Komt ie:
- Sinds ik in ketose ben menstrueer ik elke dag, weliswaar heel erg licht en zonder klachten maar dit is nu al zo'n 15 dagen aan de gang. Hoe komt dat? Ben nu maar even gestopt met de pil. Dan zit ik het in elk geval niet te dwarsbomen. Maar lijkt niets bij te dragen aan de feestvreugde. Iemand tips?
- Ik heb nog nooit in m'n hele leven zo weinig zin gehad in seks. Sterker nog. Ik moet er niet aan denken... Nou komt dat wel goed uit met bovengenoemd probleem maar het is wel een beetje ongezellig. Heeft dit ook te maken met hormonen die ik de war zijn?
- Ik heb moeite om aan mijn waardes te komen. Ik tel en weeg alles wat ik in mijn mond stop maar zeker met de vetten en eiwitten heb ik moeite. Ik eet weinig vlees en vis, ik heb daar een beetje moeite mee. Zijn er mensen dit dit probleem ook hebben en dat oplossen zonder je vol te stoppen met vlees en vis?
- Waarom moet ik zo oneindig veel plassen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben sinds een tijdje bezig met het volgen van de keto lifestyle. Het gaat hartstikke goed maar ik heb toch nog wat vragen. Ik weet niet waar ik die kwijt kan dus ik hoop dat hier wat ervaringsdeskundige zijn.
Het gaat er voor mij vooral om dat ik weet wat er gebeurd en hoe dat dan komt. Met tips ben ik natuurlijk altijd geholpen.
Komt ie:
- Sinds ik in ketose ben menstrueer ik elke dag, weliswaar heel erg licht en zonder klachten maar dit is nu al zo'n 15 dagen aan de gang. Hoe komt dat? Ben nu maar even gestopt met de pil. Dan zit ik het in elk geval niet te dwarsbomen. Maar lijkt niets bij te dragen aan de feestvreugde. Iemand tips?
- Ik heb nog nooit in m'n hele leven zo weinig zin gehad in seks. Sterker nog. Ik moet er niet aan denken... Nou komt dat wel goed uit met bovengenoemd probleem maar het is wel een beetje ongezellig. Heeft dit ook te maken met hormonen die ik de war zijn?
- Ik heb moeite om aan mijn waardes te komen. Ik tel en weeg alles wat ik in mijn mond stop maar zeker met de vetten en eiwitten heb ik moeite. Ik eet weinig vlees en vis, ik heb daar een beetje moeite mee. Zijn er mensen dit dit probleem ook hebben en dat oplossen zonder je vol te stoppen met vlees en vis?
- Waarom moet ik zo oneindig veel plassen?
Alvast bedankt voor het meedenken!

maandag 14 mei 2018 om 22:41
Ik eet ook ketogeen, en heb eerder aan if gedaan, ook samen met mijn man. Het viel ons allebei op dat we in de eerste maanden allebei een duidelijk lager libido hadden. Als je gaat googelen lees je meer mensen die dit melden.
Ik vind het ook wel enigszins logisch: Je valt af, je lichaam denkt dat er schaarste heerst -> slecht moment om voort te planten.
Bij ons is het helemaal goed gekomen
Op eigenlijk al je vragen zijn makkelijk antwoorden te vinden, zoek zelf maar even.
Ik vind het ook wel enigszins logisch: Je valt af, je lichaam denkt dat er schaarste heerst -> slecht moment om voort te planten.
Bij ons is het helemaal goed gekomen

Op eigenlijk al je vragen zijn makkelijk antwoorden te vinden, zoek zelf maar even.

maandag 14 mei 2018 om 22:45
Je hebt je koolhydraten geschrapt, maar je eet ook niet voldoende eiwitten en vetten.
Je hebt dus tekorten. Je pleegt roofbouw op deze manier!
Als je niet aan je vetten en eiwitten kan komen om wat voor reden dan ook, dan moet je dus echt geen keto levenstijl gaan aanhouden.
Heb je wel onderzoek gedaan naar deze eetwijze?
Klinkt van niet..
Je hebt dus tekorten. Je pleegt roofbouw op deze manier!
Als je niet aan je vetten en eiwitten kan komen om wat voor reden dan ook, dan moet je dus echt geen keto levenstijl gaan aanhouden.
Heb je wel onderzoek gedaan naar deze eetwijze?
Klinkt van niet..

maandag 14 mei 2018 om 22:51
De vraag van Lucylucille is wel een terechte: heb je je wel goed ingelezen?
Kijk bv eens hier voor info https://www.ketogeendieet.net/ketodieet ... eganisten/
En waarom ben je gestopt met de pil??? Doe alsjeblieft voorzichtig.
Kijk bv eens hier voor info https://www.ketogeendieet.net/ketodieet ... eganisten/
En waarom ben je gestopt met de pil??? Doe alsjeblieft voorzichtig.

maandag 14 mei 2018 om 23:09
Ik heb ook langere tijd het Atkins-dieet gevolgd. Toen ik begon menstrueerde ik en kreeg toen ongebruikelijk hevige bloedingen. Aangezien mijn hart tegelijkertijd harder sloeg ging ik ervan uit dat er een verband was tussen bloedsomloop en menstruatie. Overigens is dat vanzelf weer normaal geworden. Ik weet niet meer of ik toen de pil slikte. Vermoedelijk niet.
Bij mij was het enige resultaat dat ik niet aankwam. Ik bleef op hetzelfde gewicht staan. Maar ik had dan ook geen overgewicht. Toen ik er eenmaal aan gewend was merkte ik er niet veel meer van.
Ik controleerde met ketostix maar de strips werden nooit erg paars. Een beetje lila. Waardoor ik aannam dat ik voor een groot deel leefde op de eiwitten in het eten. Die werden gewoon als brandstof gebruikt.
Na vrij lange tijd (jaren) ben ik weer steeds meer koolhydraten gaan gebruiken en daar heb ik geen problemen mee gehad. Ik hield altijd een bepaald maximaal lichaamsgewicht op de weegschaal aan en dat deed ik ook nadat ik de koolhydraten weer had geïntroduceerd.
Ik heb er geen spijt van gehad. Vond het een boeiende tijd met mijn vijf eieren-omelet 's morgens, mijn gebakken vis 's middags en mijn hele gegrilde kip 's avonds.
Bij mij was het enige resultaat dat ik niet aankwam. Ik bleef op hetzelfde gewicht staan. Maar ik had dan ook geen overgewicht. Toen ik er eenmaal aan gewend was merkte ik er niet veel meer van.
Ik controleerde met ketostix maar de strips werden nooit erg paars. Een beetje lila. Waardoor ik aannam dat ik voor een groot deel leefde op de eiwitten in het eten. Die werden gewoon als brandstof gebruikt.
Na vrij lange tijd (jaren) ben ik weer steeds meer koolhydraten gaan gebruiken en daar heb ik geen problemen mee gehad. Ik hield altijd een bepaald maximaal lichaamsgewicht op de weegschaal aan en dat deed ik ook nadat ik de koolhydraten weer had geïntroduceerd.
Ik heb er geen spijt van gehad. Vond het een boeiende tijd met mijn vijf eieren-omelet 's morgens, mijn gebakken vis 's middags en mijn hele gegrilde kip 's avonds.

En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 14 mei 2018 om 23:19
Het is eigenlijk geen vegetarisch dieet. Je moet echt eieren, kaas (en liefst ook vis) eten om gezond te blijven. Wil je dat niet, dat is dit dieet niet geschikt voor jou.- Ik heb moeite om aan mijn waardes te komen. Ik tel en weeg alles wat ik in mijn mond stop maar zeker met de vetten en eiwitten heb ik moeite. Ik eet weinig vlees en vis, ik heb daar een beetje moeite mee. Zijn er mensen dit dit probleem ook hebben en dat oplossen zonder je vol te stoppen met vlees en vis?
retrostar wijzigde dit bericht op 14-05-2018 23:30
1.74% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 23:24
Waarom je meer plast weet ik niet. Vermoedelijk eet je meer zout als je ook koolhydraten eet en houdt je lichaam dan meer vocht vast. Maar dat zou je alleen in het begin moeten merken.
Misschien willen je nieren ook stoffen kwijt. Dat zou je echt aan je huisarts moeten vragen. Ik kan me niet herinneren dat ik meer moest plassen door die ketonen.
Misschien willen je nieren ook stoffen kwijt. Dat zou je echt aan je huisarts moeten vragen. Ik kan me niet herinneren dat ik meer moest plassen door die ketonen.

dinsdag 15 mei 2018 om 11:17
Bullshitzeeuwsmeisje1981 schreef: ↑14-05-2018 22:34Je helpt je nieren aan gort, daarom voel je je zo beroerd.
dinsdag 15 mei 2018 om 11:17
Onzin, je mag juist veel vlees en vis eten.
dinsdag 15 mei 2018 om 11:19
SophieeSo schreef: ↑14-05-2018 23:03Echt het ketogene dieet is een marketing plan van Robert Atkins. Je moet ook maar eens opletten. Heel veel van de onderzoeken die concluderen dat het ketogeen dieet goed is worden gesponsord door Atkins.
Het ketogene dieet is echt complete onzin en je lichaam laat je dit merken. Dus stop er gewoon zo snel mogelijk mee. Je hebt koolhydraten nodig.
Vraag aub je huisarts advies voor een goed dieet en ga eventueel naar een diëtiste, maar volg niet domweg een dieet omdat het internet zegt dat het goed is...
Doe ff normaal met je hebt koolhydraten nodig....ja, wat er uit groenten komt wellicht. Het zijn dit soort opmerkingen die ervoor zorgen dat men blijft denken zoals de grote voedeslproducenten willen dat we denken...
Tip: Jason Fung op youtube. De effecten van ketogeen eten op kanker patienten bijvoorbeeld of diabetes type 2 patienten.
dinsdag 15 mei 2018 om 11:26
Onzin, onzin, onzin.godfried schreef: ↑15-05-2018 11:19Doe ff normaal met je hebt koolhydraten nodig....ja, wat er uit groenten komt wellicht. Het zijn dit soort opmerkingen die ervoor zorgen dat men blijft denken zoals de grote voedeslproducenten willen dat we denken...
Tip: Jason Fung op youtube. De effecten van ketogeen eten op kanker patienten bijvoorbeeld of diabetes type 2 patienten.
Als je de wetenschappelijke onderzoeken bekijkt heb je idd gewoon koolhydraten nodig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 15 mei 2018 om 12:48
Wow jongens wat een reacties! Top 
Ik voel mij trouwens tip top hoor! Geen spraken van belabberde gevoelens hier. Sterker nog, ik voel mij beter dan ooit.
De wisselende berichten over dit dieet zie ik inderdaad overal. Maar als je al heel je leven extra kilo's mee sleept en je jezelf op een maagband af ziet rollen moet je wat. Veel dingen proberen en dan weer falen bla bla bla, lukt dan allemaal weer niet, zielig verhaal enzovoort. Het standaard gedoe dus.
Ja ik moet minder en beter eten in m'n mond stoppen en meer bewegen en dat gaat in deze verhoudingen voor mij goed! Ik lees de kritische berichten maar net zoals ik niet uit kan gaan van alle positieve berichten kan ik ook niet uitgaan van alle negatieve berichten. Dit voelt voor mij goed er zitten alleen nog wat hobbels in de weg waar ik nieuwsgierig naar ben.
Wat betreft het vlees en vis verhaal. Was misschien niet duidelijk toegelicht door mij. Ik eet het wel maar ik zou het liever minder eten. Met veel tegenzin kom ik nu aan het einde van de dag wel aan mijn waardes maar het knaagt aan mij dat ik dan zoveel 'beesten' heb gegeten. Ik heb hiervoor 15 jaar geen vlees en zeer matig vis gegeten omdat ik het niet lekker vond dus het is even omschakelen. Maar misschien is er iemand met tips: vlees eten voor beginners ofzo
Ruim 2/3e van mijn koolhydraten haal ik uit groente. Dus dat zit denk ik goed.
Ik heb mij trouwens behoorlijk ingelezen over dit dieet dus ik snap wat ik moet doen om dit te laten slagen maar ik heb er dus wat moeite mee. That's all. Ik heb hiervoor mijn huisarts om hulp gevraagd en die liet mij weten dat ik dan veel pittig eten moest gaan consumeren want dan zou ik langzamer eten en dus sneller vol zitten. Die meneer kan ik dus ook niet helemaal serieus nemen helaas.
Ik voel mij trouwens tip top hoor! Geen spraken van belabberde gevoelens hier. Sterker nog, ik voel mij beter dan ooit.
De wisselende berichten over dit dieet zie ik inderdaad overal. Maar als je al heel je leven extra kilo's mee sleept en je jezelf op een maagband af ziet rollen moet je wat. Veel dingen proberen en dan weer falen bla bla bla, lukt dan allemaal weer niet, zielig verhaal enzovoort. Het standaard gedoe dus.
Ja ik moet minder en beter eten in m'n mond stoppen en meer bewegen en dat gaat in deze verhoudingen voor mij goed! Ik lees de kritische berichten maar net zoals ik niet uit kan gaan van alle positieve berichten kan ik ook niet uitgaan van alle negatieve berichten. Dit voelt voor mij goed er zitten alleen nog wat hobbels in de weg waar ik nieuwsgierig naar ben.
Wat betreft het vlees en vis verhaal. Was misschien niet duidelijk toegelicht door mij. Ik eet het wel maar ik zou het liever minder eten. Met veel tegenzin kom ik nu aan het einde van de dag wel aan mijn waardes maar het knaagt aan mij dat ik dan zoveel 'beesten' heb gegeten. Ik heb hiervoor 15 jaar geen vlees en zeer matig vis gegeten omdat ik het niet lekker vond dus het is even omschakelen. Maar misschien is er iemand met tips: vlees eten voor beginners ofzo
Ruim 2/3e van mijn koolhydraten haal ik uit groente. Dus dat zit denk ik goed.
Ik heb mij trouwens behoorlijk ingelezen over dit dieet dus ik snap wat ik moet doen om dit te laten slagen maar ik heb er dus wat moeite mee. That's all. Ik heb hiervoor mijn huisarts om hulp gevraagd en die liet mij weten dat ik dan veel pittig eten moest gaan consumeren want dan zou ik langzamer eten en dus sneller vol zitten. Die meneer kan ik dus ook niet helemaal serieus nemen helaas.
dinsdag 15 mei 2018 om 12:59
Wat ik begreep komt dit omdat hormonen opgeslagen zijn in vet. Ik ben dus vet aan het verliezen en daarbij komen de hormonen vrij wat dan afwijkingen geeft binnen de hormoonhuishouding. En daar hebben we dan het probleem waar ik nu mee zit.
Waar zit jij aan te denken dan?
dinsdag 15 mei 2018 om 14:29
Je mag helemaal niet zoveel eiwitten, want een teveel wordt middels gluconeogenese omgezet in glucose, waardoor je niet in ketose komt.
Het hele punt is om je brein te leren dat het voor het grootste deel prima zijn energie kan halen uit ketonen en daarom moet je het forceren andere keuzes te maken.
In het lichaam zijn alleen de rode bloedcellen, wat nierkerncellen en voor een klein gedeelte het brein afhankelijk van glucose, maar dat kan het lichaam prima zelf aanmaken uit aceton.
Ik eet nu 3 maanden zo, op af en toe een keer friet na als ik daar zin in heb, en ik ervaar geen problemen ook niet met krachttrainen of sprinten. Sterker nog ik herstel veel sneller dan toen ik meer eiwitten at en refeedde met koolhydraten.
Het is metabool gezien ook het schoonste dieet. Ketonen leiden tot veel minder metabool afval en omdat het brein veel efficiënter op ketonen functioneert dan glucose heb je ook minder calorieën nodig, wat weer ten gunste van autofagie komt. Ik zie alleen voordelen eigenlijk.
dinsdag 15 mei 2018 om 14:33
Hormonen worden niet opgeslagen in vet, maar gemaakt uit cholesterol. Wellicht bedoel je dat sommige vitamines in vet oplosbaar zijn en ook zo door het lichaam opgeslagen kunnen worden?tessa.vdv schreef: ↑15-05-2018 12:59Wat ik begreep komt dit omdat hormonen opgeslagen zijn in vet. Ik ben dus vet aan het verliezen en daarbij komen de hormonen vrij wat dan afwijkingen geeft binnen de hormoonhuishouding. En daar hebben we dan het probleem waar ik nu mee zit.

dinsdag 15 mei 2018 om 14:36
nee nee nee zo werkt het niet dan zou iedereen die afvalt menstruatieproblemen krijgentessa.vdv schreef: ↑15-05-2018 12:59Wat ik begreep komt dit omdat hormonen opgeslagen zijn in vet. Ik ben dus vet aan het verliezen en daarbij komen de hormonen vrij wat dan afwijkingen geeft binnen de hormoonhuishouding. En daar hebben we dan het probleem waar ik nu mee zit.
ik ben je huisarts niet maar je moet hiermee echt naar je arts en vertellen wat je doet met je voeding
de mensen die koolhydraatarm eten houden dit niet hun hele leven vol, ik ken er een paar die allemaal weer teruggevallen zijn. Soms na maanden maar ook soms na jaren. Allemaal zijn ze dikker dan voor hun dieet, bezint eer gij begint

dinsdag 15 mei 2018 om 14:48
Dat klopt niet helemaal, vetcellen kunnen wel oestrogenen produceren, dat is ook de reden dat sommige mannen met een bierbuik gynaecomastie (borstvorming) kunnen krijgen.
dinsdag 15 mei 2018 om 14:57
Sowieso geen maagband nemen!!!tessa.vdv schreef: ↑15-05-2018 12:48De wisselende berichten over dit dieet zie ik inderdaad overal. Maar als je al heel je leven extra kilo's mee sleept en je jezelf op een maagband af ziet rollen moet je wat. Veel dingen proberen en dan weer falen bla bla bla, lukt dan allemaal weer niet, zielig verhaal enzovoort. Het standaard gedoe dus.
Ja ik moet minder en beter eten in m'n mond stoppen en meer bewegen en dat gaat in deze verhoudingen voor mij goed!
~ It takes a rad mama to be a father too ~