Camping gezocht!
zondag 13 mei 2018 om 15:00
Wie heeft de ultieme tip voor mij?
Ik zoek voor de zomervakantie nog een leuke kampeerbestemming. We zijn rijkelijk laat, ik weet het
Half Europa ben ik al doorgesurfd maar ik kom er niet uit. Wat ik zoek:
maximaal 800 km vanuit Midden NL, niet al te grote camping (zo 200 plekken), er gaan kinderen mee in de leeftijd van kleuter tot tiener, buitenzwembad vereist, mooie natuur en bij voorkeur ook nog wel enig 'vertier' in de nabije omgeving (denk aan mooi stadje, kasteel, kust, rotsen zoiets). We hoeven niet perse hele hoge temperaturen maar enigszins stabiel weer vinden we wel fijn. De Jura hebben we bijvoorbeeld dus twijfels over om die reden, hoewel we deze omgeving wel mooi vinden. Verder staan we voor alles open: Denemarken, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Nederland.
Wie o wie red mijn zomervakantie
Ik zoek voor de zomervakantie nog een leuke kampeerbestemming. We zijn rijkelijk laat, ik weet het
Half Europa ben ik al doorgesurfd maar ik kom er niet uit. Wat ik zoek:
maximaal 800 km vanuit Midden NL, niet al te grote camping (zo 200 plekken), er gaan kinderen mee in de leeftijd van kleuter tot tiener, buitenzwembad vereist, mooie natuur en bij voorkeur ook nog wel enig 'vertier' in de nabije omgeving (denk aan mooi stadje, kasteel, kust, rotsen zoiets). We hoeven niet perse hele hoge temperaturen maar enigszins stabiel weer vinden we wel fijn. De Jura hebben we bijvoorbeeld dus twijfels over om die reden, hoewel we deze omgeving wel mooi vinden. Verder staan we voor alles open: Denemarken, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Nederland.
Wie o wie red mijn zomervakantie
zondag 13 mei 2018 om 19:16
Ik boek altijd een dag of drie voor vertrek, dus ik vind je nog rijkelijk vroeg eerlijk gezegd. Ik kijk gewoon waar het mooi weer is en blijft en boek daar wat. Wij gaan altijd in schoolvakanties op vakantie. Je zou eens kunnen kijken naar Flower Campings (Frankrijk), daar zitten misschien wel wat campings tussen die aan jouw eisen voldoen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 15 mei 2018 om 09:59
dinsdag 15 mei 2018 om 10:58
dinsdag 15 mei 2018 om 17:53
Niet al te grote camping, 200 plekken. Daar voldoet deze zeker niet aan neemamaonbekend schreef: ↑15-05-2018 09:59Heb je een eigen kampeermiddel of wil je iets huren ?
Onderstaande campings zijn denk ik wat groter dan je bedoelt, maar allen niet zover rijden:
Le Fayolan
Les Alicourts
Val du Loire
Val de Bonnal
Domaine des Ormes
Les Peupliers
Domaine de la Brèche
Parc de Fierbois
La Cote de Nacre
dinsdag 15 mei 2018 om 20:09
gizzmo-returns schreef: ↑13-05-2018 15:18Op 800 km vanaf midden Nederland krijg je geen stabiel zomerweer.
Zuid Duitsland/zwarte woud heeft een gematigd zeeklimaat en de meeste zonne-uren van Duitsland. Daarnaast valt het voor een groot deel binnen de 800 kilometer. Het zou wel kunnen, maar jemoet de omgeving wel leuk vinden.
dinsdag 15 mei 2018 om 20:43
Saint-malo is heel erg gezellig en dan vooral intra muros, dus binnen de muren in de oude stad. Er ligt ook een klein eilandje voor de kust waar je met eb heen kan lopen. En er zit daar ook een heel mooi aquarium.mamaonbekend schreef: ↑15-05-2018 19:39Naar precies die camping gaan wij zelf. Komende zomer, dus in het hoogseizoen.
Welke tips heb je voor de omgeving ?
Verder ligt de Mont saint Michel niet heel ver weg en is zeker een aanrader! Echt prachtig vond ik dat
En ik weet niet of je kleine kinderen hebt, maar wij zijn toen met dochter naar cobac parc geweest en dat was voor haar erg leuk! Ze was toen 4 geloof ik. Beetje kneuterig en echt Frans, maar leuk vermaak voor een dag.
dinsdag 15 mei 2018 om 21:43
woensdag 16 mei 2018 om 07:16
Er is een waterpark bij ook, dat is wel leuk voor ze! Qua pretpark is het niet echt meer interessant. Franse pretparkjes, zeker de wat kleinere, zijn nogal kneuterig met ook springkussens enzo. En vlakbij ligt ook Alligator bay nog, zijn we niet geweest maar is misschien ook leuk.mamaonbekend schreef: ↑15-05-2018 21:43Leuk, ik schrijf ze op! Ik heb al iets oudere kinderen (11/14), is dat Cobac Parc dan nog wel leuk, denk je? Of te duur voor wat je er kunt doen?
Ik kende het niet, zie dat het een kwartiertje rijden is vanaf de camping, dus dat is eventueel nog wel een leuk uitstapje.
Ik zag trouwens foto’s van de stad Dinan, ziet er heel gezellig uit! Van die vakwerkhuizen enzo
Ik ben wel benieuwd naar hoe de camping bevalt in het hoogseizoen trouwens. Hoor het graag van je! Wie weet gaan we dan nog eens terug, want de camping vonden wij echt fantastisch!