Oude klasgenoot

15-05-2018 22:57 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

in 5 havo kwam er een nieuwe meisje in mijn klas, sinds dag één voelde ik wat voor haar. We hadden een goede band met elkaar (we zaten vooral te klieren :-D). Heel het jaar heeft zij geen goede cijfers gehaald, waardoor zij 5 havo opnieuw moest doen, Gelukkig ben ik wel geslaagd voor mijn havo examen.

Omdat zij 5 havo opnieuw moest doen, heb ik bijna 1,5 jaar geen contact meer met haar. Door een oude vriend heb ik haar nummer kunnen regelen, maar ik weet niet hoe ik haar moet benaderen (via de SMS of WhatsApp) . Continu als ik iets wil zeggen loop ik vast, en ben bang hoe langer ik wacht hoe kleiner de kans is dat ik überhaupt wat met haar kan beginnen.

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben.
Stuur gewoon een luchtig appje, vraag hoe het met haar is. Dat kan niet misgaan.
...
Gewoon een luchtig apje sturen?

Ze moet neem ik aan binnenkort examen doen? Je kan dat altijd als insteek gebruiken en haar succes wensen.

Plus vragen hoe het gaat natuurlijk. Dan merk je het wel
Hoi Truus, lang niet meer gesproken. Hoe gaat het met je? Druk met de examens? Veel succes daarmee!
Ik zou haar iig niet oud noemen.
Geen app, geen SMS, maar gewoon bellen en vragen hoe het met haar gaat, dan hoort ze je stem weer en daar word ze vast vrolijk van en dan weer lekker ouderwets klieren, dat brengt sweet memories.

Wat is er toch mis tegenwoordig met persoonlijk contact?
Moiren’ schreef:
15-05-2018 23:17
Ik zou haar iig niet oud noemen.
:HA:

Examens als insteek gebruiken om weer contact te leggen en vragen hoe het gaat, vind ik een prima start.
Wacht even tot na de examens, dat kan toch wel? Daarna kan ze (eventueel) helemaal los gaan....voor jou, hopelijk, met jou.....
De kans bestaat dat ze het niet op prijs stelt dat jij haar nummer hebt ontfutseld via derden.
Probeer dmv Facebook contact te leggen.
Ik heb zo wel eens iemand benaderd. Ook luchtig en met een way out:
Ik had iets gestuurd van: een keer zin om een drankje te doen? Zo niet, dan no hard feelings :)
Bblientje schreef:
16-05-2018 00:08
De kans bestaat dat ze het niet op prijs stelt dat jij haar nummer hebt ontfutseld via derden.
Probeer dmv Facebook contact te leggen.
+1

Dit.
Misschien onder jongeren minder(?) erg maar ik zou hier link van worden.
Facebook staat vrij.
Als er al 1,5 jaar geen contact geweest is neem ik aan dat ze vorig jaar haar examen gedaan heeft.

En verder: idd een luchtig berichtje sturen.
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
Cateautje schreef:
15-05-2018 23:18
Geen app, geen SMS, maar gewoon bellen en vragen hoe het met haar gaat, dan hoort ze je stem weer en daar word ze vast vrolijk van en dan weer lekker ouderwets klieren, dat brengt sweet memories.

Je geeft een advies van een oudere vrouw aan een jonge jongen. Bellen staat ongeveer gelijk met een telegram sturen, het is niet van deze tijd.

Veel mensen vinden gebeld worden vervelend, het komt altijd ongelegen. Laat die jongen eerst nou gewoon een leuk kort appje sturen, dan kan hij altijd nog bellen.

Ik vind bellen trouwens helemaal niet persoonlijker dan appen.
LizBakker schreef:
16-05-2018 06:13
Je geeft een advies van een oudere vrouw aan een jonge jongen. Bellen staat ongeveer gelijk met een telegram sturen, het is niet van deze tijd.

Veel mensen vinden gebeld worden vervelend, het komt altijd ongelegen. Laat die jongen eerst nou gewoon een leuk kort appje sturen, dan kan hij altijd nog bellen.

Ik vind bellen trouwens helemaal niet persoonlijker dan appen.
Precies dit. Ik bel alleen als het echt belangrijk is en ik wens ook alleen door anderen gebeld te worden wanneer het belangrijk is. (behalve door mijn bejaarde oma's, die kunnen niet anders) meestal laat ik hem eerst gewoon doorrammelen wanneer het een onbekend nummer is, dan kunnen ze aan mijn voicemail horen dat ze moeten sms'en of mailen.
Blijkbaar vinden mensen het normaal dat je viavia aan haar nummer gekomen bent, aan de reacties te lezen. Ik zou niks doen, het komt nogal stalkerig over. Ga haar volgen op instagram, dan lijkt mij niet iets netter.

Bellen is echt not done tegenwoordig.
Cateautje schreef:

Joh, onze stagelopers durven niet eens een rinkelende telefoon aan te nemen...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dubbel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hoezo stalkerig als hij al zo lang geen contact heeft gehad.

Als ze hem aardig vindt dan is het alleen maar leuk om een apje te krijgen.

Als een oud klasgenoot van 10 jaar geleden mij een apje zou sturen waar ik altijd leuk contact mee had op school zou ik gewoon amtwoorden en het leuk vinden.

Idem op FB.
Trien30 schreef:
16-05-2018 07:33
Hoezo stalkerig als hij al zo lang geen contact heeft gehad.

Als ze hem aardig vindt dan is het alleen maar leuk om een apje te krijgen.

Als een oud klasgenoot van 10 jaar geleden mij een apje zou sturen waar ik altijd leuk contact mee had op school zou ik gewoon amtwoorden en het leuk vinden.

Idem op FB.
Ik vind daar ook niets stalkerigs aan. Het is toch niet zo gek om aan een wederzijdse bekende een telefoonnummer te vragen? Hij ligt toch niet bij haar in de bosjes?
LizBakker schreef:
16-05-2018 07:49
Ik vind daar ook niets stalkerigs aan. Het is toch niet zo gek om aan een wederzijdse bekende een telefoonnummer te vragen? Hij ligt toch niet bij haar in de bosjes?
:HA:
Haha nou inderdaad. Krampachtig gedoe om niet haar nummer via via te mogen vragen. We leven niet meer in het jaar nul. Hij kent haar toch.

Gewoon luchtig een WhatsApp sturen, hartstikke leuk!
Als ze hem leuk vindt dan vindt ze het helemaaaal niet erg dat hij haar nummer aan iemand gevraagd heeft. Als ze daardoor niet met hem af wil spreken dan vond ze hem dus sowieso al niet heel leuk.
Kortom, niks te verliezen. Idd een appje sturen, gewoon hoe het met haar is.
Cateautje schreef:

Dat is niet meer
SallySpectra schreef:
15-05-2018 23:15
Hoi Truus, lang niet meer gesproken. Hoe gaat het met je? Druk met de examens? Veel succes daarmee!
Dit idd
Wat schattig dit!

Ga ervoor jongen. Wat is nou het ergste dat er kan gebeuren? Dat ze niet met je op date wil? Nou, dan zijn er vast nog andere dames die wel willen. Het leven is te kort om te wachten. Jullie hadden blijkbaar al een leuke band, dus ze zal het vast niet als stalken zien.

Gewoon appen dat je haar nummer hebt gevraagd en dat je hoopt dat ze het niet erg vindt. Hoe gaat het met haar, gespannen voor de examens? etc. etc. Het gesprek komt vanzelf wel los.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven