eetstoornis?
donderdag 17 mei 2018 om 10:13
Wat is volgens jou zeer weinig?
Eet zij wel minimaal 3x op een dag?
Wat voor voedsel eet zij?
Gaat zij na het eten vaak naar het toilet?
Het lastige met dit soort dingen is altijd als de gene het zelf niet ziet of wil inzien, dan kan je zo weinig doen.
Praat er eens over met je huisarts. Misschien dat hij je kan doorverwijzen naar de juiste professionls. Zodat jij wat meer informatie krijgt over eetstoornissen en hoe je dit aan kunt pakken met je vriendin.
Eet zij wel minimaal 3x op een dag?
Wat voor voedsel eet zij?
Gaat zij na het eten vaak naar het toilet?
Het lastige met dit soort dingen is altijd als de gene het zelf niet ziet of wil inzien, dan kan je zo weinig doen.
Praat er eens over met je huisarts. Misschien dat hij je kan doorverwijzen naar de juiste professionls. Zodat jij wat meer informatie krijgt over eetstoornissen en hoe je dit aan kunt pakken met je vriendin.
donderdag 17 mei 2018 om 10:19
Ik denk dat je het beste op een rustig moment met haar kan praten, dus niet als jullie al gedoe over eten hebben. Vertel haar dan eerlijk dat je je zorgen maakt om haar gewicht, eetpatroon en gezondheid en denkt dat ze hulp nodig heeft. Laat haar houding richting jou en wat jij eet erbuiten anders zal het denk ik snel voor haar voelen alsof je haar terug wil pakken. Als ze een goede band met haar broer heeft zouden jullie het ook samen kunnen doen.
Ze heeft duidelijk een nogal verstoord beeld van de realiteit want jij hebt eigenlijk zelfs ietsjes overgewicht..
Sterkte!
Ze heeft duidelijk een nogal verstoord beeld van de realiteit want jij hebt eigenlijk zelfs ietsjes overgewicht..
Sterkte!
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 17 mei 2018 om 10:24
donderdag 17 mei 2018 om 10:33
Bespreek dit met haar.
Deel je zorgen met haar. Dat je van haar houdt, en dat je heel graag zou willen dat ze een afspraak gaat maken bij de huisarts. Al is het maar om "te bewijzen" dat ze gezond bezig is.
Mocht het echt een eetstoornis zijn, dan moet jij je realiseren dat dit een psychiatrische ziekte is. En dat ze niet blij is met je "bemoeienissen".
Deel je zorgen met haar. Dat je van haar houdt, en dat je heel graag zou willen dat ze een afspraak gaat maken bij de huisarts. Al is het maar om "te bewijzen" dat ze gezond bezig is.
Mocht het echt een eetstoornis zijn, dan moet jij je realiseren dat dit een psychiatrische ziekte is. En dat ze niet blij is met je "bemoeienissen".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 17 mei 2018 om 10:36
donderdag 17 mei 2018 om 10:40
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ook het pushen om jou meer te laten eten past in het patroon. Praat er met haar over en laat haar weten dat je vindt dat ze hulp moet zoeken. Wil ze dit niet (en die kans is vrij groot, vrees ik), dan moet je voor jezelf beslissen wat je wil doen. Bij haar blijven en wachten totdat ze haar ziekte wil aanpakken of weggaan. Ze moet het zelf willen.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 17 mei 2018 om 10:43
Zo, okee. Ten eerste weet hij nog helemaal niks zeker, en ten tweede, mensen met psychische problemen moeten maar gelijk gedumpt worden? Wat een liefdevolle partner ben jij
donderdag 17 mei 2018 om 10:48
[...]Honingbij_ schreef: ↑17-05-2018 10:43Zo, okee. Ten eerste weet hij nog helemaal niks zeker, en ten tweede, mensen met psychische problemen moeten maar gelijk gedumpt worden? Wat een liefdevolle partner ben jij![]()
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2018 11:57
Reden: ongepast
21.34% gewijzigd
donderdag 17 mei 2018 om 10:50
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2018 11:58
32.83% gewijzigd
donderdag 17 mei 2018 om 10:50
Als ze een eetprobleem heeft dan gaat ze dat niet doen. Een eetstoornis gaat verder dan wat je binnen krijgt. Alles draait om controle hebben en houden.Madeliefjees schreef: ↑17-05-2018 10:36Zij heeft een probleem, en jij nu ook. Stel voor dat je beide precies hetzelfde eet. Beetje sla in de avond? Kijk, ik weeg ook nog geen 50 kg bij 168 cm, maar eet wel gewoon. En als jullie uit eten gaan? Eet ze dan ook zo weinig?
donderdag 17 mei 2018 om 10:56
Een vriend van me heeft een ex die een eetstoornis bleek te hebben. Dat waren vier helse jaren, voor haar, maar ook voor hem. Als het goed ging kon hij moven en plaats maken voor een ander, ging het slecht dan had ze hem nodig en kon hij hulpverlenertje spelen. Toen ze na vier jaar en weer een dipje en relatiebreuk eiste dat ze samen in relatietherapie zouden gaan, heeft hij vriendelijk bedankt. Al vier jaar draaide het alleen maar om haar, er was weinig gelijkwaardigs aan. Maar hij durfde het niet uit te maken uit angst dat het dan nog slechter zou gaan met haar.Honingbij_ schreef: ↑17-05-2018 10:43Zo, okee. Ten eerste weet hij nog helemaal niks zeker, en ten tweede, mensen met psychische problemen moeten maar gelijk gedumpt worden? Wat een liefdevolle partner ben jij![]()
donderdag 17 mei 2018 om 11:24
Het komt mij voor dat ze een feeder is en iedereen om zich heen dik wil krijgen. Je kan zeggen dat je het niet meer over voeding wil hebben en mocht ze er toch weer over beginnen jij haar liever niet meer ziet.
Ik vind het zelf niet erg als iemand mijn eetgewoonten gaat bekritiseren. Vind ik zelf niet storend. Dan zeg ik: "zie jij deze zak chips? Weet jij wat ik daarmee doe? Kijk eens goed Annet, ik scheur hem open en mjammjam. Jij ook een paar? Dat kan nog."
Ik vind het zelf niet erg als iemand mijn eetgewoonten gaat bekritiseren. Vind ik zelf niet storend. Dan zeg ik: "zie jij deze zak chips? Weet jij wat ik daarmee doe? Kijk eens goed Annet, ik scheur hem open en mjammjam. Jij ook een paar? Dat kan nog."
Dan moet het maar zoals het kan