Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
redbulletje schreef:
21-05-2018 17:18
haha, ik dacht dat zij ook al 'n vrouwe op leeftijd was ;-D
Nee een voeten-in-de-klei-jonkie (Na ja, eh in elk geval veel jonger dan ik).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
yasmijn schreef:
21-05-2018 16:19
Even voor mijn wellicht vervormde beeldvorming over vroeger hier:

BGB en FV, hadden we hier toen racisme hier als nu?? Nee toch.
Welnee, we waren toen juist heel erg bang voor Fortuin. Jij was nog het meest radicaal, de algemene opinie was dat die Fortuin toch wel een enorme racist was. Little did we know...
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
21-05-2018 17:51
Welnee, we waren toen juist heel erg bang voor Fortuin. Jij was nog het meest radicaal, de algemene opinie was dat die Fortuin toch wel een enorme racist was. Little did we know...
Ik vond Fortuin juist top! Eindelijk iemand die geen politiek correct blad voor z'n mond nam.
redbulletje schreef:
21-05-2018 17:54
Ik vond Fortuin juist top! Eindelijk iemand die geen politiek correct blad voor z'n mond nam.
Enge racist was ie.
Vriendelijk.
Yassemien, old wief!! Houd eens op met je vroegâh :rofl:
yasmijn schreef:
21-05-2018 16:17
Ik vind dat jij erg veel zeurt vandaag. Je post gewoon om “ tegen” te zijn. :proud:

Mijn beeld is prima. Thanks for the interest.
Dus als ik het niet met je eens ben doe ik het m tegen te zijn en te zeuren?
Ik had van jou toch wel een wat betere beargumentatie verwacht.
Solomio schreef:
21-05-2018 17:09
Wat vroeger vooral beter was, was dat hier niet steeds geroepen werd dat vroeger alles beter was.

Ik ben echt zo bang dat ik op een dag echt ook ga vinden dat vroeger alles beter was. Dan wil ik euthanasie.
:HA:
Zoek maar eens naar de Maatschappijpijler met de way back machine. Niet heel actief (net als de rest van het forum), maar echt wel meer topics over “buitenlanders” dan nu.
Solomio schreef:
Wat vroeger vooral beter was, was dat hier niet steeds geroepen werd dat vroeger alles beter was.

Ik ben echt zo bang dat ik op een dag echt ook ga vinden dat vroeger alles beter was. Dan wil ik euthanasie.
Dit!
Dat gezemel over vroeger.
We weten het nu wel dat toen alles veel leuker was enzo.
Nou Nouschi voldoende antwoorden zo? :biggrin:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jonari schreef:
21-05-2018 18:36
Dit!
Dat gezemel over vroeger.
We weten het nu wel dat toen alles veel leuker was enzo.
Wij zijn echt veel leuker dan vroeger. :high5:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Enn schreef:
21-05-2018 18:37
Nou Nouschi voldoende antwoorden zo? :biggrin:
Nah karig hoor :lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
21-05-2018 18:41
Wij zijn echt veel leuker dan vroeger. :high5:
Wij wel :mrgreen:
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:40
Het gaat niet om ons kent ons verwachten, het gaat er wat mij betreft in ieder geval dat je destijds veel meer ongeschreven regels had van wat de forumetiquette inhield.
Forummers achtervolgen op verschillende topics was bijvoorbeeld echt heel erg not done. De ongeschreven regel was dat je in topic A over onderwerp A elkaar misschien de huid volschold, maar dat je in topic B over onderwerp B dat niet mee nam.
Misschien was de allerbelangrijkste ongeschreven regel wel dat je reageerde op de tekst, niet op de persoon. Want dat was nu net waar dit hele fenomeen om draaide: op internet had je alleen tekst en daardoor golden al die andere dingen die je face to face wel zag online niet. Dat was nu net de kick. Dat je met iemand die je in het echte leven straal voorbij zou lopen op een forum ontdekte dat je eigenlijk precies hetzelfde dacht.

Op de man spelen was dan ook echt een behoorlijke doodzonde in die tijd.

Je kan het forummer1 kwalijk nemen dat ze in topic-B iets aanhaalde dat in topic-A ter sprake was, maar dat doen meerderen, je doet het zelf ook. Als het jouw uitkomt heb je het bv op het zwanger/bijna-zwanger-topic of op het Harry en Megan-topic over reacties of over forummers van het topic van Sylvana. Op het topic over Anouscha of Cowboy-Indianen-topic heeft men het met gemak over reacties op een Pieten-discussie. Er werd me op art.1-topic zelfs verweten dat ik geen mening had over A.Nanninga en dat er nog geen topic was geopend over Annabel Nanninga. Ik ben me eerst gaan verdiepen in 'wie is Nanninga?' zodat ik er tenminste een mening over kon geven.

Op Libelle had men ook forumetiquette. Op de man spelen of iemand beschuldigen was op Libelle ook not-done. Zowel op Libelle en op Viva kon je klachten over een bepaalde forummer alleen via mail kenbaar maken aan de mod. Wel zo netjes, in plaats van lang en breed beschuldigingen uiten op het CM-topic, en dan op zo'n manier dat diegene waar het over gaat geen kans krijgt om haar kant van het verhaal te vertellen.
LOEP ME MAAR aub.
yasmijn schreef:
21-05-2018 16:01
We houden niet van nieuwlichterij.
En met de meeste millenials die dit forum bevolken heb ik ook niks. Ik vind hun ideeën en opvattingen raar.
Als Meds en BGB en LV en Star en jij (en iedereen ouder die ik even niet genoemd heb) vind ik dat een verademing.
Met de meeste topics heb ik niets meer. Behalve de topics waar oudere forummers zitten.
Dit ligt uiteraard aan mij, niet aan dit forum. Ik ontgroei de boel hier. Maar helemaal wegblijven kan ik ook nog niet vanwege mijn matties.
Je hoopt gewoon dat er nog eens een gedenkwaardige vrijdagavond langskomt zoals vroeger.

Ik stel me voor dat dit zomaar een reactie had kunnen zijn op 'dé actueel pijler'.
LOEP ME MAAR aub.
Solomio schreef:
Dat is echt héél lang geleden, dat dat niet geschreven werd

Tegen die tijd is die mogelijkheid alweer iets uit de goede oude tijd.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
juliaaana schreef:
21-05-2018 16:20
Klopt denk ik wel. En dat is wel ‘begonnen’ toen de Libelle club hier kwam. Rond 2010

Al mag ik dat denk ik niet zeggen van Missie
2010? Toen bestond het Libelle-forum gewoon nog. Ik zat er toen zelf ook nog. Op Libelle was het leuk en soms wat tuttig. Maar op de actueelpijler was het vaak hommeles daar kon je beter weg blijven. Een tiental forummers zouden daar de boel behoorlijk verzieken. Toen ik al een paar jaar op viva was hoorde ik dat de actueelpijler bij Libelle was gesloten vanwege dat gerel, maar ook omdat Libelle op de andere pijlers heel saai was geworden. Velen waren toen al (uit onvrede) uitgeweken naar gesloten fora's of hadden contact via facebook.

Of er een 'club' naar hier is gekomen heb ik nooit gemerkt. Blijkbaar weet jij er meer van dan ik.
missie_m wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:39
Reden: een paar woorden vetgedrukt
3.00% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Solomio schreef:

Dat dus.
redbulletje schreef:
21-05-2018 17:18
haha, ik dacht dat zij ook al 'n vrouwe op leeftijd was ;-D
Tssss. Piepjong ben ik en blozend ook. Bedankt voor het compliment, Feow.
Ooit lang geleden :proud:
Volgens mij kwam ik hier vlak voor de golf van 2010. Gewoon vanaf google, en blijven plakken. En ja, er waren wat 'golven', maar om nou te zeggen dat vroegah alles beter was ... maar als niet oude oude garde én milennial millennial weet ik natuurlijk niet hoe geweldig ruimdenkend jullie vroeger waren :P Ik heb vast van alles gemist!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 20:11
0.27% gewijzigd
prada schreef:
21-05-2018 16:54
Wat ik vooral van jou lees is de riedel van 'vroeger was alles beter". Het is net wat Moiren zegt, toen waren er ook fitties en sneren. Alleen toen waren we met veel minder en toen waren er nog geen stafjes maar schreef je in het modtopic wie of wat je dwars zat. En kreeg je inderdaad ook wel eens een sneer of een fittie, dan wist je waarom omdat dat dus open en bloot stond in het modtopic.
Trouwens, van veel forummers lees ik dat het "vroeger allemaal beter was".

Ik vind het hier soms net een rusthuis met dat "vroeger was alles beter". Dit forum heeft een Hendrik Groen nodig.

Ik wist in het begin nog niet eens dat er een topic bestond met de naam 'napraat', maar las wel regelmatig op het CM dat het 'prijs' was op napraat. Het heeft een hele tijd geduurd eer ik in de gaten kreeg dat 'napraat' een topic was.

ps. Het was al zeker herfst 2014 toen ik voor de eerste keer hoorde dat napraat een topic was. Dat weet ik omdat ik op het MH17-topic discussieerde, en toen ik op het CM een vraag stelde werd ik gewezen op het napraattopic.

missie_m wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:43
Reden: ps toegevoegd
11.76% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
feow schreef:
Ik lees al 20 jaar mee.
En de eerste jaren daarvan vond ik Viva vooral suf.

De flairinvasie weet ik nog. Ik vond het geklaag bij de angels vooral grappig. "er komen veel te veel nieuwen, doe iets!"
De meesten van flair vertrokken vrij snel weer, dus dat was meer een voorbijgaande plaag dan een invasie die bleef.

Libelle ging ten onder aan racisme wat hier ook de sfeer verziekt. En net als hier slechts door een paar fanatieke posters. Missie, en de reacties op Missie waren (in mijn gebrekkige geheugen) hetzelfde.

De forummers die ik de afgelopen jaren leuk ben gaan vinden zijn een mix van roestige gardes, oude gardes en best wel gebruikte gardes. De meest jeugdige vivagarde van mijn favorietenlijstje is VJ.

En de enige die ik echt heel erg mis is Leo.

Ik ben zóóóóó gelukkig dat iedereen me kan loepen.

ps. En met een gebrekkig geheugen is het zwaar not-done om mensen te beschuldigen.
missie_m wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:46
Reden: ps toegevoegd
4.75% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Waarom heeft meds een nieuwe Nick? Zij forumt toch al jaaareen??
Ik vind jullie allemaal stom. Kunnen we nu weer gezellig doen?
Ik vind het prima. Desnoods gezellig met z'n tweeën ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven