Wat moet ik doen?

21-05-2018 19:20 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn eerste topic, dus hopelijk doe ik het goed.

Ik ben 17 en heb inmiddels ongeveer 3 jaar een relatie met mijn vriend van 21. (Daarvoor waren we al redelijk lang vrienden die elkaar af en toe spraken)
De eerste maanden was hij super lief en deed hij alles om me blij te maken, maar na een paar maanden sloeg hij een soort van om.
Hij lijkt een heel ander persoon nu: geleidelijk aan kwamen deze dingen vaker voor: hij wordt snel boos, irriteert zich aan me, zegt dat ik veel zeur, zegt dat ik me gedraag als een klein kind en zulke dingen. Daarbij komen dan ook de ruzies die vaak over niks gaan en dan zegt hij iedere keer dat het uit is, me nooit meer wil zien en blokkeert me op alles. Dat duurt dan maximaal 4 dagen. Een keer was het twee maanden uit, en hadden we afgesproken dat we terug samen zouden komen na een tijd en niks met anderen zouden doen. Later zei hij dat hij niet meer van me hield en me nooit meer wou zien. Ik kwam een andere jongen tegen en scharrelde daar een beetje mee. Toen hij daar achter kwam werd hij boos “want we hadden een afspraak” en daarna heb ik (heel erg i know) die jongen laten zitten voor hem. Toen ging het weer even goed en daarna was het weer hetzelfde.
Laatst twijfelde ik of ik misschien bi ben dus hij zei probeer iets met een meisje dan weet je het. Hij zei dat hij dat geen vreemdgaan vond en blabla.
Dus vorige week was ik met 2 nieuwe vriendinnen van me en gebeurde onverwachts het 1 en ander (beschrijving onnodig) en toen ik het aan hem vertelde werd hij boos en zei dat ik hem bedonderd had en maakte me de volgende avond in het café zwart tegen zijn (en mijn) vrienden en vertelde dingen die niet eens waar zijn. Nu zegt hij sinds vorige week zaterdag dat hij moet nadenken over of hij nog met me verder wil omdat hij me niet vertrouwt en zulke dingen. Hij heeft me weer geblokt op alles behalve whatsapp en wil dat ik niet tegen hem praat en hem met rust laat. Als ik vraag of hij al wat meer weet zegt hij nee. Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet niet wat ik moet doen (ik weet dat iedereen zegt dat ik bij hem weg moet maar dat kan ik niet)
Alvast bedankt
SilverShadow schreef:
21-05-2018 21:40
En waarom luister je dan niet naar ze? Oooh ja, hij is zo liehief....
Omdat ik een domme opstandige puber ben. ;)
Kleintje2001 schreef:
21-05-2018 21:46
Gefeliciteerd, zelfkennis heb je al. Nu er nog iets mee gaan doen.
En het is trouwens niet verplicht hoor om altijd je ouders tegen te spreken. je mag ze soms best laten merken dat ze gelijk hebben. Gaan zij denken dat hun dochter eindelijk verstandig wordt, en jij kunt op andere punten jouw zin doen.
En laat je vriend merken dat jij ook na kunt denken. Hij hoeft niet te beslissen of die relatie voortgezet gestopt moet worden, dat kun jij ook
nlies wijzigde dit bericht op 21-05-2018 21:55
15.20% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
21-05-2018 21:52
Gefeliciteerd, zelfkennis heb je al. Nu er nog iets mee gaan doen.
En het is trouwens niet verplicht hoor om altijd je ouders tegen te spreken. je mag ze soms best laten merken dat ze gelijk hebben. Gaan zij denken dat hun dochter eindelijk verstandig wordt, en jij kunt op andere punten jouw zin doen
Ben alleen op het gebied met dit probleem (en kleine andere dingetjes) een opstandige puber. Voor de rest ben ik best braaf. En bedankt voor het advies
Kleintje2001 schreef:
21-05-2018 19:35
Ik weet er maar één en dat is dat hij het zegt...
'Houden van' is een werkwoord. En verder: JE BENT ZEVENTIEN! Waarom heb je überhaupt een vaste relatie, en dan ook nog met deze idioot?
Kleintje2001 schreef:
21-05-2018 21:46
Wel een grappige puber die ook nog eens mondig is en goed van zich af kan bijten.
Zet deze eigenschap ook in wanneer je vriend vervelend doet ;-)
Oh, en wat je moet doen? Een opleiding volgen en zoveel mogelijk lol maken met je vrienden.
Rats in een keer te pleister er af. Doet even zeer maar je kweekt er onder weer een mooi nieuw velletje.

Je verdient zoveel beter dan deze gast. Ga lekker op ontdekkingstour wat betreft jongens en meiden. Leer jezelf kennen en heb lol. Dan komt dat leuke vriendje of vriendinnetje vanzelf wel.
Joh. Opstandigheid en rebellie is inherent aan het puberen. Hele politieke systemen zijn omgegooid door pubers/studenten.

Wanneer men jong is barst men van de idealen, weet men alles beter dan al die oude lullen. En je ouders zijn al helemaal stom en vastgeroest en weten niets.

Wat men wel altijd vergeet is dat die ouders ook zo jong zijn geweest en precies hetzelfde hebben meegemaakt. En een beetje ouders laten jou ook allerlei fouten maken, maar geven je ook keihard hun visie en mening, zelfs als je zelf nog niet zover bent. En soms grijpen ze zelfs keihard in wanneer ze doorhebben dat je echt hele foute dingen doet die jou voor altijd blijvend kunnen schaden of waar zij straks de last voor moeten dragen.

Met relaties dus ook. Jij bent nu 17 jaar, en over nog eens 17 jaar zal je terugkijken op jouw gedrag van nu en jezelf voor je kop slaan dat jij zoveel leuke jaren hebt verspilt aan dit figuur. Het is leerzaam, maar na 1 jaar had jij al zover moeten zijn dat het teveel was, en het is nu al 3 jaar gaande. Dat terwijl je al 2 keer zulke leuke eerste maanden met een andere jongen had kunnen hebben.

Verspil je tijd niet meer. Ga afkicken, dan maak je dat ook eens een keer goed mee. Hij is tenslotte al jaren op jou uitgekeken, alleen kan hij zijn zaad bij niemand anders kwijt, dus komt hij elke keer weer bij jou terug, want het werkt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik wil jullie even laten weten dat ik de stap heb gezet en bij hem ben weggegaan. Ik vind het nog steeds heel moeilijk en HEEL pijnlijk (maar ik weet stiekem wel dat het beter is, maar dat hebben jullie niet gehoord, want ik ben een opstandige puber!)

Heel erg bedankt allemaal.
:cheer:
Goed gedaan!
En laat hij weer van zich horen als hij zin in seks heeft waant dat wil hij elke dag wel
Goed dat je voor jezelf kiest! Natuurlijk is het moeilijk om afscheid te nemen, maar je komt er wel.

Wens je een vrolijk scharrel- en liefdesleven!
Sorry schatje ik hou van je moeilijk om je excuses aan te bieden.
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 05:05
41.30% gewijzigd
Blondie222 schreef:
21-06-2018 04:44
En laat hij weer van zich horen als hij zin in seks heeft waant dat wil hij elke dag wel
Wat een aparte reactie!?
To is bij hem weg schrijft ze toch?

TO: al lezend lijkt me dat een wijs besluit en beslist geen opwelling maar echt weg bij die mafklapper, good for you!! :)
Gewoon een ander zoeken die je wel met respect behandeld. Hier heb je niks aan en doet je alleen maar zeer
Zo was ik er jaren terug ook bijna ingetrapt iemand die geen respect voor me had en voor me neus zo met een ander vandoor ging verwijte mij van alles terwijl ik haar nog nooit pijn heb gedaan.
Contact helemaal verbroken nu zo hoeft het van mij niet
Leven en laten leven zulke mensen vinden het heel normaal anderen pijn te doen.
Denken dat ze heel wat zijn om jou zo te behandelen.
En geloof me hoe ze jou behandelen zegt genoeg dat ze zelf ook niet gelukkig is.
Uiteindelijk kom je echt iemand tegen en vergeet je die lelijke mensen
Kleintje2001 schreef:
21-05-2018 19:35
Ik weet er maar één en dat is dat hij het zegt...
Weet je, als mijn man nooit meer tegen me zou zeggen, ik hou van jou
Dan nog zou ik elke dag zien, voelen en ervaren dat hij van me houdt

Omdat hij er tijd voor me is, me nooit 4 dagen negeert, me met respect behandeld , we een team zijn en hij mij zijn nummer 1 laat voelen.

En tuurlijk hebben we wel eens ruzie of zijn we het niet met elkaar eens.
Maar dat praten we dan uit.

Zeggen en doen zijn 2 hele verschillende dingen lieve TO
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kleintje2001 schreef:
21-06-2018 04:19
Ik wil jullie even laten weten dat ik de stap heb gezet en bij hem ben weggegaan. Ik vind het nog steeds heel moeilijk en HEEL pijnlijk (maar ik weet stiekem wel dat het beter is, maar dat hebben jullie niet gehoord, want ik ben een opstandige puber!)

Heel erg bedankt allemaal.
Hieruit blijkt maar weer dat pubers ook verstandig kunnen zijn, na een zetje in de goede richting. Het gaat vast allemaal wel goedkomen met jou en een leuke vriend, Maar de eerstkomende jaren hoeft het allemaal nog niet serieus, die zijn om uit te vinden wat je nodig hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven