Woning fraude

22-05-2018 17:09 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:02
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
97.97% gewijzigd
Dat gebeurt dagelijks. Alle vriendjes, familie enzovoort van medewerkers bij woningcorporaties krijgen woningen onderhands. Meestal zonder betaling.
jo12345 schreef:
22-05-2018 18:03
Dat gebeurt dagelijks. Alle vriendjes, familie enzovoort van medewerkers bij woningcorporaties krijgen woningen onderhands. Meestal zonder betaling.
Al aangifte gedaan?
Of verzin je dit?
jo12345 schreef:
onzinverhaal
jo12345 schreef:
Ik geloof ook vast dat dit gebeurt. Alleen de meeste mensen praten er niet over om gezeur te voorkomen.
Ik weet wel uit de eerste hand dat vergelijkbare dingen in ziekenhuizen gebeuren: als een medewerker iets ernstigs mankeert of dreigt te mankeren, skippen ze de wachtlijst en krijgen direct diagnostiek en indien nodig operatie. Zodat een ander die ook iets ernstigs mankeert dus langer moet wachten. Ik vind dat aan de ene kant begrijpelijk en aan de andere kant schreeuwend onrechtvaardig.
S-Meds schreef:
22-05-2018 18:13
onzinverhaal
Nope.
Ik kan beamen dat dit helaas geen onzinverhaal is.

Het gros van mensen, zijn... mensen.
Doorgaans, bij elke baan, is het gros gewoon 'correct'.
Maar een aantal doet zeer zeker aan vriendjes-politiek.

Het gaat zeer zeker niet zo bij elke medewerker in de woningbouw. Maar de rotte appels zijn er, die geven de rest een slechte naam, en dat mag best benoemd worden. Ik vermoed dat je een goed persoon kent (of bent) in de woningbouw en daardoor zegt 'onzin'.
En voor die mensen die jij kent is het ook onzin, ze hebben er zelf een hekel aan, en zijn goede mensen.
Maar die 'stomme' bestaan helaas ook.
Bros before hoes
jo12345 schreef:
Ja dit gebeurd zeker, zou er zelf ook gebruik van maken als het even kon:)
Ik vraag me eigenlijk af of het überhaupt nog mogelijk is om op die manier te frauderen met de toewijzing van sociale huurwoningen. Alles is tegenwoordig geautomatiseerd. Zo'n medewerker loopt toch onmiddellijk tegen de lamp als er ook maar één geval gecontroleerd wordt?
Wat een onzin zeg, ik heb zelf een tijdje bij een woningbouwvereniging gewerkt. Echt niet hoor, dat ik zomaar een mooie woning aangeboden kreeg!
En 3000 euro voor plek 16? Dan heb je nog niet eens een woning hè?! Weggegooid geld dus.
Ik denk dat beiden partijen tegen de lamp lopen. De verhuurder als diegene die dit regelt
Theamuts schreef:
22-05-2018 18:41
Wat een onzin zeg, ik heb zelf een tijdje bij een woningbouwvereniging gewerkt. Echt niet hoor, dat ik zomaar een mooie woning aangeboden kreeg!
En 3000 euro voor plek 16? Dan heb je nog niet eens een woning hè?! Weggegooid geld dus.
De bedoeling is dat de betaler binnen no.time een huis krijgt. Hij gaat discreet te werk. Dus van plek 200 naar 1 valt teveel op.
RikM schreef:
22-05-2018 18:37
Ik vraag me eigenlijk af of het überhaupt nog mogelijk is om op die manier te frauderen met de toewijzing van sociale huurwoningen. Alles is tegenwoordig geautomatiseerd. Zo'n medewerker loopt toch onmiddellijk tegen de lamp als er ook maar één geval gecontroleerd wordt?
ja natuurlijk
ik heb mijn sociale huurwoning overgenomen van iemand die zei dat ze het had gekregen door bij de woningcorperatie te werken. Zou me dus niks verbazen als het vrij simpel te regelen is intern.
Mancave32 schreef:
22-05-2018 18:50
De bedoeling is dat de betaler binnen no.time een huis krijgt. Hij gaat discreet te werk. Dus van plek 200 naar 1 valt teveel op.
Je hebt dus geen bewijs? Succes daarmee dan.
S-Meds schreef:
22-05-2018 18:13
onzinverhaal
Daar sta je nog raar van te kijken.
Mijn schoonzus (vader wethouder wonen) had heeeeel toevallig 1e keus van 10 nieuwbouwwoningen waarvoor er 200 mensen voor mee lootten destijds....
Destijds ontkende ze. Maar onlangs gaf ze toch toe dat ze het aan haar vader te danken heeft gehad.
Masr wie ben jij dan in dit verhaal dat je een dergelijk gesprek letterlijk mee kan luisteren?
Dit gebeurt nog steeds. Een kennis werkte bij een grote woningcorporatie en heeft laatst nog een soort van urgentie geregeld voor een familielid. Dat was wel een schrijnend verhaal maar had wettelijk gezien nergens recht op en bovendien een vreselijk repertoire qua schulden / huur niet op tijd betalen.
Maar niet getreurd, die wordt er wel weer uitgezet op den duur. :proud:

Dus het systeem is zeker niet waterdicht.
anoniem_366712 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 19:10
0.24% gewijzigd
Maud27 schreef:
22-05-2018 19:00
Daar sta je nog raar van te kijken.
Mijn schoonzus (vader wethouder wonen) had heeeeel toevallig 1e keus van 10 nieuwbouwwoningen waarvoor er 200 mensen voor mee lootten destijds....
Destijds ontkende ze. Maar onlangs gaf ze toch toe dat ze het aan haar vader te danken heeft gehad.
dat is een andere situatie, niet netjes maar heel anders. TO heeft het over een woningbouwvereniging en huurwoningen met flinke wachtlijsten en een steekpenning. Met al die controles waar wbv tegenwoordig aan moeten voldoen blijft dat heus niet onopgemerkt.
Dit gebeurt wel hoor. Vroeger veel meer als nu natuurlijk omdat je nu precies kan zien wie er op welke plek staat. Dus als nummer 1 iemand is die zich pas vorige week heeft ingeschreven en die persoon heeft geen urgentie (kun je ook zien) dan klopt er iets niet.
Wat men nu soms nog doet is woningen aan bekenden geven voordat die uberhaupt aangeboden zijn. Maar daar kunnen ze in veel mindere mate mee frauderen zonder dat t opvalt.

Als jouw moeder of zus zonder een huis zat zou je die niet “helpen” als je de mogelijkheid had?
Viandel schreef:
22-05-2018 19:04
Dit gebeurt nog steeds. Een kennis werkte bij een grote woningcorporatie en heeft laatst nog een soort van urgentie geregeld voor een familielid. Dat was wel een schrijnend verhaal maar had wettelijk gezien nergens recht op en bovendien en vreselijk repertoire qua schulden / huur niet op tijd betalen.
Maar niet getreurd die wordt er wel weer uitgezet op den duur. :proud:

Dus het systeem is zeker niet waterdicht.
urgentie en schrijnend verhaal, dat is ook waar urgentie voor bedoeld is hoor.
Ibelize schreef:
22-05-2018 19:06
Dit gebeurt wel hoor. Vroeger veel meer als nu natuurlijk omdat je nu precies kan zien wie er op welke plek staat. Dus als nummer 1 iemand is die zich pas vorige week heeft ingeschreven en die persoon heeft geen urgentie (kun je ook zien) dan klopt er iets niet.
Wat men nu soms nog doet is woningen aan bekenden geven voordat die uberhaupt aangeboden zijn. Maar daar kunnen ze in veel mindere mate mee frauderen zonder dat t opvalt.

Als jouw moeder of zus zonder een huis zat zou je die niet “helpen” als je de mogelijkheid had?
net zo’n verhaal als de dochter van de dokter op de wachtlijst die omhoog gaat omdat ze gewoon ontzettend ziek is. urgentie wordt bepaald door je ziekte niet door je afkomst. Maar in zo’n geval zal iedereen denken dat het komt door haar vader
S-Meds schreef:
Onzin.
Als ze bv gescheiden is krijgt ze niet in elke gemeente urgentie, dus het is niet standaard voor de schrijnende gevallen.
S-Meds schreef:
22-05-2018 19:07
net zo’n verhaal als de dochter van de dokter op de wachtlijst die omhoog gaat omdat ze gewoon ontzettend ziek is. urgentie wordt bepaald door je ziekte niet door je afkomst. Maar in zo’n geval zal iedereen denken dat het komt door haar vader
Ik heb het niet over een urgentie. Ik heb het over de woning een een bekende geven zonder dat ie uberhaupt aangeboden is via de website van de woningbouw zodat de inschrijftijd tov positie op de kandidatenlijst niet zichtbaar is.
minnimouse schreef:
22-05-2018 19:10
Onzin.
Als ze bv gescheiden is krijgt ze niet in elke gemeente urgentie, dus het is niet standaard voor de schrijnende gevallen.
Vanwege een scheiding krijg je volgens mij nergens een urgentie. Niet eens als je dakloos bent krijg je een urgentie.
S-Meds schreef:
Je leest selectief, nergens recht op is nergens recht op, dus ook geen urgentie.
Woonde op een kamer bij iemand zonder huur te betalen, de huurder overleed. Dat is totaal geen reden om urgentie te krijgen, al helemaal als je al meerdere keren uit een huurhuis gezet bent omdat je de huur niet betaalde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven