Woning fraude

22-05-2018 17:09 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:02
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
97.97% gewijzigd
PowerCube schreef:
22-05-2018 17:32
Op Meld.nl kun je dat soort dingen melden.
Weet je het zeker? Toen ik moest verhuizen kwam ik ook fraude tegen, bij rochdale Heb de gemeente, woningnet etc gebeld maar het is een grijs eh onzichtbaar gebied. Je kan klagen als je er woont (????) Degene van de gemeente gaf toe dat het fout zat maar dat er nergens een plek is die daar op let. Heb me echt suf gebeld maar nergens op uit gekomen.
S-Meds schreef:
22-05-2018 19:05
dat is een andere situatie, niet netjes maar heel anders. TO heeft het over een woningbouwvereniging en huurwoningen met flinke wachtlijsten en een steekpenning. Met al die controles waar wbv tegenwoordig aan moeten voldoen blijft dat heus niet onopgemerkt.

Bovendien zijn de gevolgen ook bepaald niet kinderachtig, denk ik. Je bent niet alleen je baan meteen kwijt maar je begaat ook een strafbaar feit. Wie wil dat risico nou lopen voor iets waar je zo makkelijk op betrapt kunt worden?
nina1966 schreef:
22-05-2018 19:16
Weet je het zeker? Toen ik moest verhuizen kwam ik ook fraude tegen, bij rochdale Heb de gemeente, woningnet etc gebeld maar het is een grijs eh onzichtbaar gebied. Je kan klagen als je er woont (????) Degene van de gemeente gaf toe dat het fout zat maar dat er nergens een plek is die daar op let. Heb me echt suf gebeld maar nergens op uit gekomen.
Tjonge jonge. Dan had je echt zin om te klikken hee!
Werd je er zelf door benadeeld?
nina1966 schreef:
22-05-2018 19:16
Nee, ik weet niet zeker of dat meldpunt ook voor woningbouwverenigingen bedoeld is, maar TO kan misschien een poging wagen. Andere woonfraude kun je er zeker wel melden, zoals illegale onderverhuur.
jo12345 schreef:
22-05-2018 18:03
Dat gebeurt dagelijks. Alle vriendjes, familie enzovoort van medewerkers bij woningcorporaties krijgen woningen onderhands. Meestal zonder betaling.
Of het dagelijks is weet ik niet maar het gebeurt wel vaak. Kon via via jaren geleden zo op ijburg terecht maar toen liep ik nog redelijk en had echt geen zin in ijburg.
Ibelize schreef:
22-05-2018 19:21
Tjonge jonge. Dan had je echt zin om te klikken hee!
Werd je er zelf door benadeeld?
Ja.
Enne, klikken??? Sociale huurwoningen zijn al zo schaars. Het is gewoon gigantisch oneerlijk als mensen zo'n woning onrechtmatig krijgen. Heb er 30 jaar voor op de lijst gestaan.
Viandel schreef:
22-05-2018 19:04
Dit gebeurt nog steeds. Een kennis werkte bij een grote woningcorporatie en heeft laatst nog een soort van urgentie geregeld voor een familielid. Dat was wel een schrijnend verhaal maar had wettelijk gezien nergens recht op en bovendien een vreselijk repertoire qua schulden / huur niet op tijd betalen.
Maar niet getreurd, die wordt er wel weer uitgezet op den duur. :proud:

Dus het systeem is zeker niet waterdicht.
Ik wil even benadrukken voor de 'Echt niet!' en 'Echt wel!' roepers dat er zéér veel woningbouwverenigingen zijn.
Zoals in sommige bejaardentehuizen mensen geslagen worden, zijn er gelukkig véél meer die oprecht het beste voor hebben en dit waar maken, en er zijn véél bejaardentehuizen.
Maar er is dus niet 1 woningbouwvereniging in Nederland. Een middelgrote stad als deze heeft er al 8 (die ik ken, zouden er zeker meer kunnen zijn).
Dit gaat kennelijk over de falers en niet de woningbouwverenigingen in zijn algemeen.
Bros before hoes
Ibelize schreef:
22-05-2018 19:11
Ik heb het niet over een urgentie. Ik heb het over de woning een een bekende geven zonder dat ie uberhaupt aangeboden is via de website van de woningbouw zodat de inschrijftijd tov positie op de kandidatenlijst niet zichtbaar is.
En jij denkt dat die woningen niet in beeld zijn? Wat je op de website ziet, is niet alles. Maar alles zit wel in de systemen. Daarmee is fraude altijd te achterhalen.

Hier komt bv alleen online wat voor de verhuur via inschrijftijd bestemd is. Woningen voor urgenten komen niet online. Maar iedere woning die is opgezegd, komt wel in het verhuursysteem, automatisch. Dat zie jij alleen niet.
Ibelize schreef:
22-05-2018 19:12
Vanwege een scheiding krijg je volgens mij nergens een urgentie. Niet eens als je dakloos bent krijg je een urgentie.
Zeker wel. En soms wel.
nina1966 schreef:
22-05-2018 19:37
Ja.
Enne, klikken??? Sociale huurwoningen zijn al zo schaars. Het is gewoon gigantisch oneerlijk als mensen zo'n woning onrechtmatig krijgen. Heb er 30 jaar voor op de lijst gestaan.
Tja de hele regeling omtrent sociale woningen is ook niet eerlijk. Als je het daarover wilt hebben.
Alleen bij aanvang wordt er gekeken naar het inkomen. Zoveel jaar later niet meer. Ken zoveel mensen die in een sociale woning wonen en daar never nooit meer uitgaan door de lage huur, en ondertussen echt veel meer verdienen.
Ik betaal het driedubbele, tja leven is soms oneerlijk. Klikken daarentegen zou ik nooit doen.
jo12345 schreef:
22-05-2018 18:03
Dat gebeurt dagelijks. Alle vriendjes, familie enzovoort van medewerkers bij woningcorporaties krijgen woningen onderhands. Meestal zonder betaling.
Onzin.
Het zal vast wel eens gebeuren, ook bij woningstichtingen werken mensen die het niet zo nauw nemen met de regels. Niet zo lang meestal, bij ontdekking worden die meteen ontslagen.
Maar het is geen schering en inslag, er is enorm veel controle op de sector oa door die überrotte appels die bij Rochdale en Vestia zaten.
-red- wijzigde dit bericht op 22-05-2018 21:01
0.09% gewijzigd
-Red- schreef:
22-05-2018 20:12
En jij denkt dat die woningen niet in beeld zijn? Wat je op de website ziet, is niet alles. Maar alles zit wel in de systemen. Daarmee is fraude altijd te achterhalen.

Hier komt bv alleen online wat voor de verhuur via inschrijftijd bestemd is. Woningen voor urgenten komen niet online. Maar iedere woning die is opgezegd, komt wel in het verhuursysteem, automatisch. Dat zie jij alleen niet.
Ik bedoelde dat het niet zichtbaar is voor de kandidaten. Zodat die aan de bel kunnen trekken mocht er iets niet kloppen aan de volgorde van de lijst.
Enne nee, fraude is zeer zeker niet altijd te achterhalen bij dit soort gevallen. Ik ken hier in rotterdam een paar mensen die iets hebben kunnen ‘regelen’ via een bekende.
nina1966 schreef:
22-05-2018 19:37
Ja.

Waar woon jij in godsnaam dat je 30jaar op een woning heb gewacht? Of heb je zonder een woning nodig te hebben je toch ingeschreven om inschrijftijd op te bouwen? Dat is ook niet echt netjes he!
Het gebeurt wel degelijk. Heb het in mijn flat meegemaakt. Later gaf de bevoordeelde het toe aan de benadeelde. Het is nooit meer goed gekomen tussen beide stellen.
Viel mij dik tegen van de woningbouw, maar het gebeurd dus wel.
Mancave32 schreef:
22-05-2018 17:19
Nee geen bewijs . Ik weet wel zeker dat dit er is. Diegene stond op plek 218 en nu na 3 maanden 16.
Misschien urgentieverklaring gekregen?
Hoe weet jij dat er geld voor betaald is?
Mancave32 schreef:
22-05-2018 17:30
Mensen ik weet het zeker. Ik was erbij toen ze aan.het onderhandelen waren. Er is geen sprake van urgentie. Geloof mij diegene verdient het om gepakt te worden.
En je voelde je toen niet geroepen om er iets van te zeggen?
Ibelize schreef:
22-05-2018 19:12
Vanwege een scheiding krijg je volgens mij nergens een urgentie. Niet eens als je dakloos bent krijg je een urgentie.
Volgens mij is dat per woningbouw/gemeente verschillend.
Er zijn volgens mij nog wel gemeentes waar je urgentie krijgt als gescheiden man/vrouw, er zijn er ook genoeg waar je het niet krijgt.
Ibelize schreef:
22-05-2018 20:22
Ik bedoelde dat het niet zichtbaar is voor de kandidaten. Zodat die aan de bel kunnen trekken mocht er iets niet kloppen aan de volgorde van de lijst.
Enne nee, fraude is zeer zeker niet altijd te achterhalen bij dit soort gevallen. Ik ken hier in rotterdam een paar mensen die iets hebben kunnen ‘regelen’ via een bekende.
Kandidaten hebben geen idee wie er nog meer reageren op een woning en of dat dan klopt of niet. Kandidaten hebben vooral veel van horen zeggen en negen van de tien keer (zo niet meer) is er niks aan de hand. Je weet tenslotte nooit het fijne van andermans situatie. En zeker niet van alle honderden mensen die reageren.
Het zou op zich wel transparant zijn als er zichtbaar is welke woning naar een voorrangskandidaat is gegaan, maar privacytechnisch ligt dat gevoelig natuurlijk.
Ibelize schreef:
22-05-2018 20:24
Waar woon jij in godsnaam dat je 30jaar op een woning heb gewacht? Of heb je zonder een woning nodig te hebben je toch ingeschreven om inschrijftijd op te bouwen? Dat is ook niet echt netjes he!
Niet netjes? Dat moest. In Amsterdam telden de woonjaren, de jaren dat je een zelfstandige woonruimte hebt. Dat moest toen woningnet begon omgezet worden en ja daar betaal je voor voor die inschrijving. En ja dat heb ik gelukkig gedaan. En ik heb niet 30 jaar gewacht, heb 30 jaar op een 2 kamerwoning gewoond waar mijn zoon geboren is en 16 is geworden.

Maar waarom ben jij zo vijandig tegen mij?
nina1966 schreef:
22-05-2018 21:14
Niet netjes? Dat moest. In Amsterdam telden de woonjaren, de jaren dat je een zelfstandige woonruimte hebt. Dat moest toen woningnet begon omgezet worden en ja daar betaal je voor voor die inschrijving. En ja dat heb ik gelukkig gedaan. En ik heb niet 30 jaar gewacht, heb 30 jaar op een 2 kamerwoning gewoond waar mijn zoon geboren is en 16 is geworden.

Maar waarom ben jij zo vijandig tegen mij?
Het is niet helemaal netjes nee. Want jij staat na 30 jaar helemaal bovenaan de lijst terwijl je maar misschien een paar maanden echt actief op zoek bent. Iemand die al een paar jaar actief is en wekelijks actief aan het zoeken is naar een woning kan er 1 niet krijgen.

Ik ben niet vijandig naar jou?? Ik vond het frappant dat je dusdanig ver wilde gaan met het klikken terwijl je zelf niet helemaal netjes handelde.
Tegewoordig moet je voor een inschrijving betalen juist omdat het blijk dat er heel veel mensen ingeschreven staan die helemaal geen actieve woningzoekende zijn.
-Red- schreef:
22-05-2018 21:06
Kandidaten hebben geen idee wie er nog meer reageren op een woning en of dat dan klopt of niet. Kandidaten hebben vooral veel van horen zeggen en negen van de tien keer (zo niet meer) is er niks aan de hand. Je weet tenslotte nooit het fijne van andermans situatie. En zeker niet van alle honderden mensen die reageren.
Het zou op zich wel transparant zijn als er zichtbaar is welke woning naar een voorrangskandidaat is gegaan, maar privacytechnisch ligt dat gevoelig natuurlijk.
Ik weet niet of het recent is veranderd, maar toen ik reagerde op woningen kon je de eerste 5 tot 10 kandidaten inclusief inschrijfdatum en eventuele urgentie gewoon zien op de site.
Ibelize schreef:
22-05-2018 21:22
Het is niet helemaal netjes nee. Want jij staat na 30 jaar helemaal bovenaan de lijst terwijl je maar misschien een paar maanden echt actief op zoek bent. Iemand die al een paar jaar actief is en wekelijks actief aan het zoeken is naar een woning kan er 1 niet krijgen.

Ik ben niet vijandig naar jou?? Ik vond het frappant dat je dusdanig ver wilde gaan met het klikken terwijl je zelf niet helemaal netjes handelde.
Tegewoordig moet je voor een inschrijving betalen juist omdat het blijk dat er heel veel mensen ingeschreven staan die helemaal geen actieve woningzoekende zijn.
Je moest altijd al betalen hoor. In Amsterdam is al heel lang woningnood. En ik neem geen woning in hé, ik laat er een achter. Daarom kreeg/krijg je die woonjaren als punten.
Heel legaal en heel netjes.
Ibelize schreef:
22-05-2018 21:24
Ik weet niet of het recent is veranderd, maar toen ik reagerde op woningen kon je de eerste 5 tot 10 kandidaten inclusief inschrijfdatum en eventuele urgentie gewoon zien op de site.
Het werkt niet overal hetzelfde hè. Hier deden ze dat 15 jaar geleden ook nog, maar daar is vanaf gestapt wegens privacy.
.
-red- wijzigde dit bericht op 22-05-2018 21:43
Reden: Driedubbel
99.47% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven