Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Snowkitty schreef:
23-05-2018 10:13
Ik heb zojuist een aantal geanonimiseerde en heel oude accounts kunnen loepen...
Denk dat het vanaf de 25ste ingaat.
Then again, het is het viva forum. Grote kans dat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.
Dank je Lise! Viva handelt dus niet juist in deze begrijp ik.

Ik zou namelijk graag mijn oude accounts op anoniem willen houden. Ruim vijftien jaar forumervaring heeft me wel heel herkenbaar gemaakt anders en dat heb ik liever niet. Privacy boven alles!
CommunityManagerViva schreef:
23-05-2018 10:05
Beste forummers,

Omdat er vanaf 25 mei een nieuwe privacywet geldt, hebben wij een aantal wijzigingen door moeten voeren op het Viva Forum betreffende oude en geanonimiseerde accounts.

Accounts die twee jaar niet zijn gebruikt worden vanaf nu automatisch geanonimiseerd. Natuurlijk kan je de moderators ook nog steeds vragen om jouw account te anonimiseren.

Een geanonimiseerd account ziet er vanaf nu wel anders uit. Je gebruikersnaam blijft namelijk intact, net als de berichten die gepost zijn. Een geanonimiseerd account is echter niet meer te loepen, wat voorheen wel het geval was.
Als er vragen zijn, hoor ik dat natuurlijk graag.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Dan log ik mij maar even in.
Beste forummers,

Omdat er vanaf 25 mei een nieuwe privacywet geldt, hebben wij een aantal wijzigingen door moeten voeren op het Viva Forum betreffende oude en geanonimiseerde accounts.

Accounts die twee jaar niet zijn gebruikt worden vanaf nu automatisch geanonimiseerd. Natuurlijk kan je de moderators ook nog steeds vragen om jouw account te anonimiseren.

Een geanonimiseerd account ziet er vanaf nu wel anders uit. Je gebruikersnaam blijft namelijk intact, net als de berichten die gepost zijn. Een geanonimiseerd account is echter niet meer te loepen, wat voorheen wel het geval was.

Vriendelijke groet,
Dit lijkt me de omgekeerde wereld! Zelfs google is verplicht om op verzoek informatie te verwijderen, zelf dat achterlijke facebook moet dat. En jullie niet? Dit kan niet waar zijn.

Vind het ook schandalig dat jullie dat VANAF NU invoeren, zonder dat mensen nog de kans hebben om zich te laten anonimiseren. We worden dus voor een voldongen feit gesteld?

Ik protesteer hier met kracht tegen. Ben het totaal niet eens met deze belachelijke maatregel.
KyloRen schreef:
23-05-2018 10:16
Denk dat het vanaf de 25ste ingaat.
Then again, het is het viva forum. Grote kans dat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.
"vanaf nu"
Maar ja, inderdaad.
Head, ik protesteer mee!

Op de barricaden!
Waarom de melding over de privacywet op dit topic en niet een apart topic zodat iedereen het bericht gelijk ziet?
anoniem_280063 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 10:22
9.18% gewijzigd
geneet van 't laeve
Is dat een eenmalige actie of blijven jullie dat doen? En krijg je dan wel een waarschuwingsmailtje als je bijna de twee jaar aantikt?
Account verwijderen moet gewoon kunnen. En dat is wat anders dan account op non actief.

Viva heeft dus een wettelijk verkeerd beleid gekozen.
Heel duidelijk. Je posts mogen ze dus laten staan, je profielgegevens niet. Daar valt je nick zeker onder, dus die moeten ze gewoon op verzoek verwijderen.
Top! Eindelijk 'ns iets positiefs van het modteam! Belachelijk dat geanonimiseer de hele tijd! We zitten hier tenslotte niet met onze eigen naam te posten.
Beste forummers,

Vriendelijke groet,

Als jullie aan de wettelijke eisen voldoen (dat vraag ik me ten zeerste af) valt er voor ons dus maar één ding te doen wanneer we 'op anoniem'
willen : al je berichten wissen vóór je een verzoek bij de moderators doet. Dus misschien beter nu al eens beginnen met het wissen van posts in oude topics ? Ik denk dat ik daar mee eens ga beginnen. Dat zal de leesbaarheid van het forum ook echt bevorderen, zeg.
Wat een bizarre 'oplossing' hebben jullie verzonnen !
nounou
Head schreef:
23-05-2018 10:19
Dit lijkt me de omgekeerde wereld! Zelfs google is verplicht om op verzoek informatie te verwijderen, zelf dat achterlijke facebook moet dat. En jullie niet? Dit kan niet waar zijn.

Vind het ook schandalig dat jullie dat VANAF NU invoeren, zonder dat mensen nog de kans hebben om zich te laten anonimiseren. We worden dus voor een voldongen feit gesteld?

Ik protesteer hier met kracht tegen. Ben het totaal niet eens met deze belachelijke maatregel.

Is ook niet waar. Viva kan niet zelf een maatregel bedenken. Ze moeten zich gewoon aan de wet houden, het kwartje moet alleen nog vallen.
redbulletje schreef:
23-05-2018 10:26
Top! Eindelijk 'ns iets positiefs van het modteam! Belachelijk dat geanonimiseer de hele tijd! We zitten hier tenslotte niet met onze eigen naam te posten.

Dat wordt natuurlijk wel je eigen naam als iemand je herkent.
zazamaenade schreef:
23-05-2018 10:26
Als jullie aan de wettelijke eisen voldoen (dat vraag ik me ten zeerste af) valt er voor ons dus maar één ding te doen wanneer we 'op anoniem'
willen : al je berichten wissen vóór je een verzoek bij de moderators doet. Dus misschien beter nu al eens beginnen met het wissen van posts in oude topics ? Ik denk dat ik daar mee eens ga beginnen. Dat zal de leesbaarheid van het forum ook echt bevorderen, zeg.
Wat een bizarre 'oplossing' hebben jullie verzonnen !
Dit.

De nieuwe wetgeving is bedoeld om gebruikers te beschermen en privacy te vergroten. Wat Viva doet is precies het tegenovergestelde.
SeptemberRain2015 schreef:
23-05-2018 10:19
Dan log ik mij maar even in.
Ik ook! Wat een onzin dit zeg! En mijn oude nick kun je vanaf vrijdag gewoon weer zien! Ben ik niet zo blij mee!

Dat je ook gewoon kon blijven loepen was natuurlijk al helemaal van de zotte, goed dat dat eraf gaat, maar Mod. waarom dan de naam kunnen blijven zien? Wat is daar het nut van? Ik snap het niet helemaal geloof ik.
Baankje1 schreef:
23-05-2018 10:21
Waarom de melding over de privacywet op dit topic en niet een apart topic zodat iedereen het bericht gelijk ziet?

En inderdaad, dit moet natuurlijk breed gedeeld worden. Ik denk dat ze ook een mail sturen? Dat doen althans alle bedrijven, ze moeten gebruikers expliciet om toestemming vragen. Ik heb alleen geen idee met welk mailadres ik hier bekend ben.

Openen jullie een topic Mod of moet een van ons dat doen?
Aleksis- schreef:
23-05-2018 10:31
Ik ook! Wat een onzin dit zeg! En mijn oude nick kun je vanaf vrijdag gewoon weer zien! Ben ik niet zo blij mee!

Dat je ook gewoon kon blijven loepen was natuurlijk al helemaal van de zotte, goed dat dat eraf gaat, maar Mod. waarom dan de naam kunnen blijven zien? Wat is daar het nut van? Ik snap het niet helemaal geloof ik.
Ik mag toch hopen dat oude Nicks niet weer zichtbaar worden.
MarindaH schreef:
23-05-2018 10:28
Dat wordt natuurlijk wel je eigen naam als iemand je herkent.
Inderdaad, als je nog nooit herkent bent door iemand kan ik me voorstellen dat het je niets uitmaakt, maar onder mijn oude nick ben ik herkent, ik ben dus niet blij dat die naam straks weer gewoon terug te vinden is in de topics waar ik in schreef.
Moiren’ schreef:
23-05-2018 10:33
Ik mag toch hopen dat oude Nicks niet weer zichtbaar worden.

Dat zou betekenen dat ze die info jaaaren bewaard hebben. Volgens mij gaat het om anonimisaties vanaf nu.
Aleksis- schreef:
23-05-2018 10:33
Inderdaad, als je nog nooit herkent bent door iemand kan ik me voorstellen dat het je niets uitmaakt, maar onder mijn oude nick ben ik herkent, ik ben dus niet blij dat die naam straks weer gewoon terug te vinden is in de topics waar ik in schreef.
Het lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren.
Moiren’ schreef:
23-05-2018 10:37
Het lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren.
Ik hoop dat je gelijk hebt.
...Maar we geven er, zoals jullie van ons gewend zijn, toch geen antwoord op.
MarindaH schreef:
23-05-2018 10:36
Dat zou betekenen dat ze die info jaaaren bewaard hebben. Volgens mij gaat het om anonimisaties vanaf nu.
Hier is weg toch altijd voor eeuwig weg, opgelost in cyberspace, nooit meer terug te halen ? Hele topics die ten onrechte zijn verwijderd zijn verzwolgen door zwarte gaten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Snowkitty schreef:
23-05-2018 10:20
"vanaf nu"
Maar ja, inderdaad.
Overheen gelezen :rofl: Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven