Vakantiegeld
woensdag 23 mei 2018 om 12:14
De meesten krijgen deze maand vakantiegeld.
Wat ga jij doen met het geld??
TO trapt af: investeren in onze nieuwe keuken/verbouwing. Plus jaarlijkse teruggave van de belasting. Aangezien het een jaar geleden is dat we een huis hebben gekocht komt er aardig wat centjes binnen.
Wat ga jij doen met het geld??
TO trapt af: investeren in onze nieuwe keuken/verbouwing. Plus jaarlijkse teruggave van de belasting. Aangezien het een jaar geleden is dat we een huis hebben gekocht komt er aardig wat centjes binnen.
anoniem_258455 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:51
0.88% gewijzigd
Bam!!!!
woensdag 23 mei 2018 om 15:54
woensdag 23 mei 2018 om 19:20
Maar dan heb je bij afrekening van de vorige baan toch al de overige maanden gespaarde vakantiegeld ontvangen? Alleen een deel iets eerder.Madre schreef: ↑23-05-2018 12:46Mijn man is eigen baas dus geen vakantiegeld.
Ik ben eind maart begonnen met een nieuwe baan, dus mijn vg zal niet zoveel zijn.
Ons geld voor de aankomende vakantie staat al apart dus wellicht dat we een keer extra sushi/pizza gaan bestellen ofzo.
Vroeger, toen we nog normaal vakantiegeld kregen, gebruikte wij het altijd voor de vakantie.
woensdag 23 mei 2018 om 19:42
woensdag 23 mei 2018 om 20:23
De zomervakantie is al betaald.
Ik heb van mijn vakantiegeld een super-de-luxe kippenhok besteld, wordt volgende week geleverd. En dan komen er hier kippies in huis
! (nou ja, tuin...). Al tien jaar van aan het dromen.
En van het vakantiegeld van mijn man doen we dit jaar een extra aflossing op de hypotheek.
Ik heb van mijn vakantiegeld een super-de-luxe kippenhok besteld, wordt volgende week geleverd. En dan komen er hier kippies in huis
En van het vakantiegeld van mijn man doen we dit jaar een extra aflossing op de hypotheek.
woensdag 23 mei 2018 om 21:24
Net als de belasting teruggaaf gaat het op de spaarrekening, en ik vul er mijn buffer potjes mee aan ( auto/ huishoudelijke apparaten/weekendje weg ) heb diverse "potjes " zodat ik altijd wel geld heb om iets wat kapot is of gerepareerd moet worden te vervangen/ repareren. De vakantie is al betaald, een deel van het zakgeld is ook al bij elkaar.
Gaat de studie door waaraan ik hoop te beginnen dan zal ik een deel besteden aan studieboeken.
Ik probeer alle extraatjes van de betaalrekening te doen, kom niet graag aan de spaarrekening.
Gaat de studie door waaraan ik hoop te beginnen dan zal ik een deel besteden aan studieboeken.
Ik probeer alle extraatjes van de betaalrekening te doen, kom niet graag aan de spaarrekening.
woensdag 23 mei 2018 om 21:31
Het vakantiegeld van mijn man is al binnen. Daarvan hebben we de vakantie betaald en de rest is naar de spaarrekening gegaan.
Dat van mij komt volgende week, gaat ook naar de spaarrekening net als het belastinggeld.
We hebben een flinke deuk in onze spaarrekening geslagen toen we ineens 5 apparaten in huis moesten vervangen dus aanvullen is wel fijn.
Dat van mij komt volgende week, gaat ook naar de spaarrekening net als het belastinggeld.
We hebben een flinke deuk in onze spaarrekening geslagen toen we ineens 5 apparaten in huis moesten vervangen dus aanvullen is wel fijn.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 23 mei 2018 om 21:37
Ik heb per 1 mei een andere baan, maar doordat ik studiekosten terug moest betalen bij mijn vorige werkgever zat vakantiegeld er dit jaar niet in. Vandaag kreeg ik mijn salaris en ik dacht kolere wat een hoop. Bleek dus dat ik al vakantiegeld heb gekregen voor mijn contractsduur. Was dat even boffen.
Ik heb een gedeelte op de spaar gezet en betaal de vluchttickets naar Spanje.
Ik heb een gedeelte op de spaar gezet en betaal de vluchttickets naar Spanje.
woensdag 23 mei 2018 om 21:37
Huh, volgens mij begrijp je iets verkeerd. Als je fulltime werkt bouw je toch over al die uren vakantiedagen op? Ik wel in ieder geval, met mijn min-max contract. Ik kan dus als ik op vakantie ga zelf weten hoeveel vakantieuren ik laat uitbetalen, als het maar iets tussen de min en de max is.
woensdag 23 mei 2018 om 21:55
Geen idee of het per werkgever kan verschillen. Wij krijgen in ieder geval als wij vakantie opnemen alleen maar onze minuren uitbetaald en hebben ook geen keuze om meer uren te laten uitbetalen. Onze meeruren krijgen we altijd gelijk de volgende maand betaald en daar wordt alles mee verrekend. In de zomer moeten wij verplicht 3 weken vakantie opnemen, die neem ik dit jaar in dezelfde maand op, oftewel mijn salaris gaat heel karig zijn de maand daarna. Met mijn vakantiegeld trek ik die maand dan recht.ClumsyNinja schreef: ↑23-05-2018 21:37Huh, volgens mij begrijp je iets verkeerd. Als je fulltime werkt bouw je toch over al die uren vakantiedagen op? Ik wel in ieder geval, met mijn min-max contract. Ik kan dus als ik op vakantie ga zelf weten hoeveel vakantieuren ik laat uitbetalen, als het maar iets tussen de min en de max is.
woensdag 23 mei 2018 om 21:55
[quote=appeltjesgroen post_id=28547780 time=1527099794 user_id=
[/quote]
Krijgt hij 20000 vakantiegeld ? Anders merk je het niet eens per maand zo weinig brengt dat op, dan kun je het beter als liquide middel op de spaarrekening zetten .
[/quote]
Krijgt hij 20000 vakantiegeld ? Anders merk je het niet eens per maand zo weinig brengt dat op, dan kun je het beter als liquide middel op de spaarrekening zetten .
woensdag 23 mei 2018 om 22:11
Een deel gaat naar de gemeentelijke belastingen, een nieuwe koelkast en de rest van het vakantiegeld en de belastingteruggave naar de spaarrekening.
Beetje kort door de bocht. Je hypotheekrente is hoger dan wat je op je spaarrekening krijgt dus naast een spaarrekening is het wel degelijk goed om af te lossen. Met een paar honderd of duizend euro aflossen kan je zomaar in een andere risicoklasse gaan vallen en daardoor minder rente hoeven betalen. Als je het gebruikt om de looptijd te verkorten, gaat je maandbedrag niet omlaag maar betaal je over het geheel gezien veel minder rente.