Mode & Beauty alle pijlers

'Goede' deodorant

26-05-2018 10:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou een 'goede' deodorant? Met goed bedoel ik biologisch/ecologisch/natuurlijk/milieubewust, etc. En dan natuurlijk graag deo die geen vlekken achterlaat in je kleding. Mijn shampoo en wasmiddel al vervangen voor 'goede' alternatieven, dus nu is de deo aan de beurt. Maar op google zie ik door de bomen het bos niet meer.
Al bij Lush gekeken?
Er is een deo stick kristal, gemaakt van oa aluin. het remt de bacteriegroei (dat is wat zweet laat stinken). Bij mij werkt het een beetje, maar niet goed genoeg.
Ik moet zeggen dat ik het al jaren niet meer geprobeerd heb, misschien zijn ze inmiddels verbeterd ?
Wat ik heb is echt een doorzichtige brok, een namaak-kristal die je met water moet bevochtigen voor je het in je oksels smeert. Zoiets :

Afbeelding

Er is zelfs een oud topic over ;)
mode-beauty/crystal-deo/list_messages/50687
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-05-2018 11:08
25.53% gewijzigd
nounou
Lekker in een potje, gewoon bij de AH. Is een deo die je onder je oksels smeert als een crème.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
26-05-2018 11:03
Lekker in een potje, gewoon bij de AH. Is een deo die je onder je oksels smeert als een crème.
Ik wilde vragen, hoe heet dat dan? Maar het heet daadwerkelijk zo :facepalm:

Gebruik jij het en werkt het goed? Een potje met creme spreekt me wel aan.
[quote=zazamaenade post_id=28558404 time=1527325386 user_id=273975]
Er is een deo stick kristal, gemaakt van oa aluin. het remt de bacteriegroei (dat is wat zweet laat stinken). Bij mij werkt het een beetje, maar niet goed genoeg.
Ik moet zeggen dat ik het al jaren niet meer geprobeerd heb, misschien zijn ze inmiddels verbeterd ?
Wat ik heb is echt een doorzichtige brok, een namaak-kristal die je met water moet bevochtigen voor je het in je oksels smeert. Zoiets :

Hier lees je wat Monique heeft uitgezocht
https://moniquevandervloed.nl/grote-100 ... ants-test/
Weleda.
Granaatappel vind ik een fijn geurtje. De citrus is lekker fris. En er is ook een mannenversie.
hello-world schreef:
26-05-2018 11:10
Ik wilde vragen, hoe heet dat dan? Maar het heet daadwerkelijk zo :facepalm:

Gebruik jij het en werkt het goed? Een potje met creme spreekt me wel aan.
Ik vind het wel fijn, heeft ook niet dat plakkerige wat sommige deo’s hebben. Plus, het is een klein potje dus kan ook gemakkelijk in een tasje.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Julia10 schreef:
26-05-2018 11:29
Weleda.
Granaatappel vind ik een fijn geurtje. De citrus is lekker fris. En er is ook een mannenversie.

Ja, Weleda had vroeger ook een salie-deodorant, die vond ik fijn (salie is een zweetremmend kruid, kun je ook thee van drinken).
Is die er nog steeds ? Enige nadeel is de prijs, die moet je wel kunnen betalen :(
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-05-2018 11:34
0.64% gewijzigd
nounou
Zelf maken: https://voedzo.nl/verzorging/deo-zelf-maken/
Ik heb een Salt of the Earth stick, dat is zo'n blok zoutkristal (ofzo) wat je nat moet maken voor gebruik. Hij gaat ongeveer 5 maanden mee bij mij.
Ik ben er niet helemaal wild van, omdat hij wel de bacteriën doodt die de zweetgeur veroorzaken, maar het zweten zelf niet tegengaat.

Van Lush heb ik T'eo geprobeerd ooit, maar die brokkelde weg in m'n handen. Uiteindelijk weggegeven aan iemand, die is er wel heel blij mee. Dat is heel persoonlijk dus.
zazamaenade schreef:
26-05-2018 11:03

Afbeelding

Er is zelfs een oud topic over ;)
mode-beauty/crystal-deo/list_messages/50687
Zoiets heb ik ooit van de Lush gekregen als sample en het was de beste deo ooit. Volgens mij verkopen ze ze niet meer, maar als alternatief zou ik dit zo gebruiken.

Thanks voir de link
Ik gebruik nu tea trea deo van dr organic, vind ik ook een fijne.
00gjes schreef:
26-05-2018 11:14
Hier lees je wat Monique heeft uitgezocht
https://moniquevandervloed.nl/grote-100 ... ants-test/
Thanks, dat is superwaardevol!
zazamaenade schreef:
26-05-2018 11:34
Ja, Weleda had vroeger ook een salie-deodorant, die vond ik fijn (salie is een zweetremmend kruid, kun je ook thee van drinken).
Is die er nog steeds ? Enige nadeel is de prijs, die moet je wel kunnen betalen :(
Van de week was ik in de Etos, heb toen de granaatappel gekocht. €6,95 ofzo. Goedkoper dan de andere gezonde deo's die er stonden .

Salie heb ik niet zien staan , wel citrus en die mannenversie.

In de biowinkel of Holland &Barett is er meer keus qua natuurlijke producten , misschien is daar de salie nog wel te verkrijgen ,dat weet ik niet.
Gewoon douchen
Mevrouw75 schreef:
26-05-2018 11:41
Zoiets heb ik ooit van de Lush gekregen als sample en het was de beste deo ooit. Volgens mij verkopen ze ze niet meer, maar als alternatief zou ik dit zo gebruiken.

Thanks voir de link

Járen terug heb ik het in een natuurvoedingswinkel gekocht, van een ander merk, en volgens mij is het daar nog steeds te koop. Het is daar een ongeveer 10 X 4 X 2 cm groot blok, in doorzichtig folie.
Vreemd genoeg niet te vinden via google, of bij internetdrogisten die 'natuurlijke verzorgingsartikelen' verkopen. Wel deze :

Afbeelding
nounou
Julia10 schreef:
26-05-2018 11:56
Van de week was ik in de Etos, heb toen de granaatappel gekocht. €6,95 ofzo. Goedkoper dan de andere gezonde deo's die er stonden .

Salie heb ik niet zien staan , wel citrus en die mannenversie.

In de biowinkel of Holland &Barett is er meer keus qua natuurlijke producten , misschien is daar de salie nog wel te verkrijgen ,dat weet ik niet.
Even google aangezwengeld, ja het bestaat nog :

Afbeelding
nounou
Ik lees hier dat het ook als after-shave wordt gebruikt :
https://www.mijnbaard.nl/scheren/afters ... wcett.html

Van het merk 'De vergulde Hand' is dit ook te koop, alleen dan véél goedkoper :proud:
nounou
Ik gebruik van Salt of the Earth de spray. Werkt echt tegen zweetgeur.
Beste deo die ik tot nu toe gebruikt had was zelfgemaakt met baking soda, maizena, kokosolie en wat geurolie. Toen kreeg ik deze en die is nog een tikkeltje beter, maar helaas (nog) niet in NL te koop.

https://ethiquebeauty.com/glow-solid-de ... r-vanilla/
De prebiotische deo van Green People. Die voedt de goede bacteriën ten koste van de stinkbacteriën. Ik heb ook deo met baking soda en van die aluinsticks gebruikt, maar daar kreeg ik jeuk van na een tijdje en van deze niet.
Medex, €15 voor een mini potje creme maar je hebt maar een rijst korrel nodig 1x per week
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-for-me ... k/p/759725

Staat bij de scheerspullen voor mannen maar het is gewoon een aluinsteen zoals hierboven al meerdere keren genoemd werd. Gebruik het zelf al een hele tijd, je doet er super lang mee en €2,- is geen geld om eens te proberen. Met die gedachte heb ik het toen zelf ook gekocht.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven