Mieren in huis!
zondag 27 mei 2018 om 22:08
Al een week of 2 heb ik veel mieren in huis. Ik heb er al jaren wat last van maar meestal na het plaatsen van een paar mierenlokdoosjes ben ik er wel vanaf. De mieren zitten op verschillende plaatsen. De eerste plek waar ze zaten, de gang, daar zijn ze niet meer. Ze zitten nu rondom een bijzettafeltje in de kamer en onder de bank en een plek dichtbij de keuken. Alles heb ik tig keer gezogen, gedweild, afgenomen, verschillende mierenlokdoosjes etc. Op deze plekken zijn geen etenswaren of zoetigheid. Buitenom heb ik gezocht maar rondom het huis zie ik geen grote mierennesten. De kruipruimte kan ik niet in.
Wie heeft er nog goede tips hoe ik hier vanaf kan komen?
Wie heeft er nog goede tips hoe ik hier vanaf kan komen?
zondag 27 mei 2018 om 22:17
zondag 27 mei 2018 om 22:51
Dat buitengif heb wel staan maar is dat wel veilig met jonge katten en kinderen? Vind het een beetje riskant als ik de verpakking lees.
Die radiatorbuis zou ook wel kunnen trouwens. Ik ga daar morgen eens op letten!
En nee, de mieren hebben wel vaste plaatsen waar ze zitten maar ik kan geen route ontdekken
En nee, de mieren hebben wel vaste plaatsen waar ze zitten maar ik kan geen route ontdekken
zondag 27 mei 2018 om 22:54
Mijn katten leven nog. Ik strooi het bij voorkeur waar ze niet komen, maar er loopt er wel eens een doorheen.mariska1974 schreef: ↑27-05-2018 22:51Dat buitengif heb wel staan maar is dat wel veilig met jonge katten en kinderen? Vind het een beetje riskant als ik de verpakking lees.
maandag 28 mei 2018 om 07:17
Ik heb ooit lokdoosjes geprobeerd op strategische plekken en behalve dat het geen gezicht was deden die niets. Ook milieuvriendelijk diatomeeënpoeder deed niets en het terras zag er toen vreselijk uit. Helemaal bepoederd wit. Dagenlang marcheerden ze er gewoon doorheen en werden zelf ook wit.
Wat hier hielp was het afdichten van het kozijn waardoor ze binnenkwamen. Ineens hadden ze geen eten meer.
Wat hier hielp was het afdichten van het kozijn waardoor ze binnenkwamen. Ineens hadden ze geen eten meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven