Mieren in huis!

27-05-2018 22:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een week of 2 heb ik veel mieren in huis. Ik heb er al jaren wat last van maar meestal na het plaatsen van een paar mierenlokdoosjes ben ik er wel vanaf. De mieren zitten op verschillende plaatsen. De eerste plek waar ze zaten, de gang, daar zijn ze niet meer. Ze zitten nu rondom een bijzettafeltje in de kamer en onder de bank en een plek dichtbij de keuken. Alles heb ik tig keer gezogen, gedweild, afgenomen, verschillende mierenlokdoosjes etc. Op deze plekken zijn geen etenswaren of zoetigheid. Buitenom heb ik gezocht maar rondom het huis zie ik geen grote mierennesten. De kruipruimte kan ik niet in.
Wie heeft er nog goede tips hoe ik hier vanaf kan komen?
hebben ze een duidelijke looproute?

Heel gek, maar bij mij kwamen ze een keer via de radiatorbuis uit de vloer langs de kruipruimte omhoog. Daar zat blijkbaar ook een kier waar ze langs konden.

Heb daar een overdosis mierenpoeder tussen gedaan en sindsdien geen last meer van gehad.
Schoonmaken met Jif-Citroen, houden ze niet van...
Heb je achter de plinten misschien kieren zitten waar ze langs kunnen?
Dan dat dicht kitten, misschien helpt dat.
Heb ze ook overal zitten. Dit jaar zijn het er heel veel. Ook mieren lokdoosjes neer gezet maar ze blijven komen.
Bij de Action heb je een geel busje waar poeder in zit. Bij mij werkt het fantastisch, ze komen niet meer binnen!
Lokdoosjes werken hier niet helaas.
Je zult toch op zoek moeten naar het nest, anders worden het er elk jaar meer...
Ze zijn hier ook eeg hardnekkig. Ik strooi tegenwoordig buitengif binnen, dan blijft het nog een beetje binnen de perken. En altijd lokdoosjes op voorraad.
Dat buitengif heb wel staan maar is dat wel veilig met jonge katten en kinderen? Vind het een beetje riskant als ik de verpakking lees.
Die radiatorbuis zou ook wel kunnen trouwens. Ik ga daar morgen eens op letten!
En nee, de mieren hebben wel vaste plaatsen waar ze zitten maar ik kan geen route ontdekken
Je moet de route vinden waar ze binnenkomen. Die kun je onderbreken met koper of met een mierenpen.
Het wordt nog erger als ze binnenshuis gaan uitvliegen.
Waar zet je de lokdoosjes? Die moeten namelijk niet binnen staan, dan blijven ze komen.
mariska1974 schreef:
27-05-2018 22:51
Dat buitengif heb wel staan maar is dat wel veilig met jonge katten en kinderen? Vind het een beetje riskant als ik de verpakking lees.
Die radiatorbuis zou ook wel kunnen trouwens. Ik ga daar morgen eens op letten!
En nee, de mieren hebben wel vaste plaatsen waar ze zitten maar ik kan geen route ontdekken
Mijn katten leven nog. Ik strooi het bij voorkeur waar ze niet komen, maar er loopt er wel eens een doorheen.
Ik strooi met kaneel of cayennepeper. Helpt ook en niet schadelijk voor eventuele kinderen of huisdieren.
Ik heb ooit lokdoosjes geprobeerd op strategische plekken en behalve dat het geen gezicht was deden die niets. Ook milieuvriendelijk diatomeeënpoeder deed niets en het terras zag er toen vreselijk uit. Helemaal bepoederd wit. Dagenlang marcheerden ze er gewoon doorheen en werden zelf ook wit.

Wat hier hielp was het afdichten van het kozijn waardoor ze binnenkwamen. Ineens hadden ze geen eten meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik had vorig jaar veel mieren in huis. Ik heb een bestrijder laten komen en sindsdien geen enkele mier meer in huis.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik gebruik talkpoeder. Dat vinden ze vervelend.
Ik wilde net de talkpoeder tip geven, maar die was al genoemd :)
Vond ik zelf een fijner idee met katten en kleine kinderen in huis.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ze zijn verhuist! Naar de bijkeuken. Gelukkig weinig mieren meer in de kamer. En na die regenbuien hoop ik dat ze een beetje weg blijven.
Ze blijven niet weg. Vind het nest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven